Permalänk
Medlem

Batteri laddas inte - Orolig

Köpte denna dator för ett par månader sedan: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Nu verkar något ha hänt med batteriet, den vill inte laddas upp trots att jag har sladden ikopplad, nu vågar jag knappt ta ut sladden för den är på 13% (och stannar där sålänge jag har sladden ikopplad). Är det en visuell bugg eller är det faktiskt något problem med batteriet, har ni några tips så jag kan testa hälsan på mitt batteri?

Stort tack.

Permalänk
Medlem

Snabb sökning på modell och problem antyder att du behöver uppdatera drivrutinen för batteriet.

Du kan läsa mer här:
https://www.drivereasy.com/knowledge/asus-laptop-plugged-in-n...

Permalänk
Medlem

Drivrutinen var uppdaterad, men provade en "Power reset" som tipsades om i samma tråd och det fungerade. Tack!

Permalänk
Medlem

Uppdatering på detta:

Detta problem har stått sig och varit lösbart genom en power reset innan den dog helt. Menn denna gång lät jag batteriet ta slut helt och hållet och nu har allt gått åt helvete.

Datorn säger att batteriet är 100% men:
1. Dör alltid direkt om jag kopplar ur sladden.
2. Dör efter 15sek av att jag loggar in på min windows användare. (Men kan vara på utan problem i inloggningsfasen hur länge som helst.
3. Kan IBLAND klara sig ca 15min men om jag använder på google chrome dör den ofta inom 30sek.
4. Tiden är helt fel. Den är flera timmar efter ibland, men gör jag en power reset så är den tillbaka till rätt tid.

Snälla hjälp 🙏

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamNK:

Uppdatering på detta:

Detta problem har stått sig och varit lösbart genom en power reset innan den dog helt. Menn denna gång lät jag batteriet ta slut helt och hållet och nu har allt gått åt helvete.

Datorn säger att batteriet är 100% men:
1. Dör alltid direkt om jag kopplar ur sladden.
2. Dör efter 15sek av att jag loggar in på min windows användare. (Men kan vara på utan problem i inloggningsfasen hur länge som helst.
3. Kan IBLAND klara sig ca 15min men om jag använder på google chrome dör den ofta inom 30sek.
4. Tiden är helt fel. Den är flera timmar efter ibland, men gör jag en power reset så är den tillbaka till rätt tid.

Snälla hjälp 🙏

Reklamera.

Edit: Såg inte hur gammal trådstarten var. Jag hade nog kontakt tillverkaren i detta fall.

Permalänk
Medlem

Du skulle ha bytt batteriet medan du hadde garantin kvar.
Men reklamtion fungerar okså

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen