Snabbkoll: Prenumererar du på Youtube Premium?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Prenumererar du på Youtube Premium?

Youtubes premiumprenumeration ger dig en reklamfri upplevelse på videotjänsten, plus lite annat smått och gott. Har du testat?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Någon som har premium via annat land?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Ja, youtube står helt klart för den absolut största delen av min mediekonsumtion. Premium är ett måste för att inte bli avbruten av konstant reklam. Adblocks fungerar itne så bra när man castar till tv. Pallar inte hålla på med adblock i routern och sånt.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Inte en chans, alldels för dyrt i förhållande till kvalitén...och deras obscena mängder reklam medför bara att jag skippar Youtube till förmån för andra kanaler.

Betalar fasen hellre för Winrar än YouTube

Permalänk
Medlem

Skaffade premium lite för det passade mig kalas bra, men nu har de fått för sig att lägga ner den tjänsten så får se hur det blir nu.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Nej, skulle aldrig heller. De gånger jag tittar på Youtube så är det 99% på datorn där adblock är igång. Tittar mycket sällan på mobilen och TVn (via ATV) så den ynka mängden reklam jag ser gör inte så mycket

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Nej, hade funderingar på att börja betala så jag kollade efter "lite" -varianten som jag hört talas om eftersom jag bara är intresserad av få bort reklam. Men det visade sig att de lagt ner den prenumerationen.

Skulle det bli omöjligt att blockera detta irritationsmoment så kan jag nog leva utan youtube. Efter att ha lyckats undvika störande reklam i nästan all media typ ända sen videobandsspelaren uppfanns så vill jag inte ändra mig. Fast lustigt nog har jag inga problem med radioreklam (musikradio då) särskilt när de lagt ner lite ansträngning på att göra reklamen (typ rolig sådan)

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Yep, den prenumerationstjänst jag använder mest.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hade gärna haft valet "Inte än".

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Någon som har premium via annat land?

Inte längre.
Kör premium familiy i SEK nu. Både jag o sambon får fördelar. Klart värt det för mig då jag ser mycket på Samsung tizen TV men många hade nog inte brytt sig. Sen att jag kunde säga upp Spotify gjorde kostnaden lite lättare att svälja.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Prenumererar sedan länge. Tittar mycket på Youtube.

Permalänk
Medlem

Har väl haft Youtube premuim sedan det kom ut typ, jag och 3 polare delar på familjeversionen.

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

Delar på ett YouTube Premium Family med familj och vänner. Blev billigt och skönt att slippa reklam.

Permalänk
Medlem

Klarar av reklamen på tvn och på datorn har jag ju adblock.

Skulle adblock faila så behöver jag skaffa premium, använder youtube väldigt mycket.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Japp, kör med premium family sedan något år tillbaka. Vi använder även Music som ingår då vi inte använder Spotify så då är det väl lite mer värt :).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Snusfri

Självklart.
Den streamingtjänst jag använder överlägset mest, kollar på nallen vid pendlingen till/från jobbet, går i bakgrunden när man sitter vid burken, följer många bra kaneler så att betala för att slippa mixtra med massa obskyra appar, addons osv som helt plötsligt slutar fungera är helt klart värt det.

Sedan så känns det bra att de kreatörer jag följer får en slant (även fast den nog är liten).

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Någon som har premium via annat land?

12kr/mån via Argentina här. Men Argentina funkar inte längre för nya subscriptions har jag hört.(ny personnummer koll)
Turkiet ska fungera om man betalar via android/playstore. Annars har jag hört att Ukraina eller Indonesien ska vara bra billiga alternativ idag.

Permalänk
Medlem

Har Premium Lite, några dagar till.... Sen blir det att fixa premium via lågprisland.

Permalänk
Medlem

Kör en form av adblock app till mobilen så jag har ändå ingen reklam via stream eller dylikt, så nej.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk

Jag gillar inte Google eller prenumerationstjänster i allmänhet men måste säga att Youtube Premium betalar jag mer än gärna för.

Permalänk
Medlem

Youtube är den streamingtjänst jag tittar klart mest på så det blev ganska givet.

Bytte till YouTube Music eftersom reklamfritt sådant också ingår. Gör väl mao precis enligt deras plan, antar jag.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Mycket prat om youtube och reklam nuförtiden.
Kan rekommendera Brave browser, tar automatisk bort all reklam osv.
Sen är det ”äkta” airplay till tv utan att youtube appen startas på tvn.
Brave har ersatt YT appen på alla mina enheter(förutom smart-tv då..)

Permalänk
Medlem

Hade premium lite funnits kvar hade jag kört den nu. Får se om YT är något jag skulle börja sakna, för stunden inte ärligt talat.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Kört sen det kom typ. Använder tyvärr inte Youtube music så mycket men tycker det är värt pengen med tanke på hur många timmar om dagen jag använder Youtube.

Permalänk
Medlem

Ja, på premium light som dock kommer gå i graven , får se om jag går upp på premium eller vad jag gör sen

Permalänk
Medlem

Japp, högg direkt när det släpptes

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Kanske haft det i 2-3 år och ångrar det inte. Blev less på all reklam jag fick på plattan, mobilen eller smart-tvn när jag försökte se på något. Så mycket som jag glor på youtube så är det värt det.

Permalänk
Medlem

Japp, använder mkt youtube. Har inga andra streaming tjänster dock längre.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Någon som har premium via annat land?

yes, betalar 13kr/månad för premium.

Permalänk
Medlem

Jag är ytterliggare en som har premium light. Vet ärligt talat inte vad jag kommer göra nu när det försvinner... jag blankt vägrar sitta igenom den absurda mängden reklam som visas nu. För bara 3 år sedan fick jag 5 sekunder reklam på 2-3h tittande. Nu är det väl 20 sekunder reklam per kvart eller liknande.

Jag har verkligen noll intresse för de andra tjänsterna som ingår i premium. Jag vill bara ha reklamfritt i min TV. Käns jäkligt surt att behöva betala för alla de andra tjänsterna jag inte är intresserad av. Ska nog se om jag kan hitta det jag vill ha på annat håll. Tex nebula. Om inte kanske jag också skaffar premium via annat land.