Var tredje svensk vill säga upp en streamingtjänst

Permalänk
Medlem

Dags att skapa en betaltjänst som byter abonnemang åt kunder med jämna mellanrum.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Dags att skapa en betaltjänst som byter abonnemang åt kunder med jämna mellanrum.

Efter ett par år kostar väl även den tjänsten 200kr/månad eller nått sånt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Dags att skapa en betaltjänst som byter abonnemang åt kunder med jämna mellanrum.

Det kommer!

Det kallas för Kabel-TV, nej...jo... men för strömningstjänster, du kommer att få betala för "sportspaket, filmpaket, barnpaket" etc..
Det kommer, you mark my words!

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Velat säga upp D+ i över ett år nu. Men syrran swishar mig varje månad för att ha kvar det för hon orkar inte skapa eget konto.
Får väl se om lösenordsdelningen löser problemet sen genom att mitt konto stängs av eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Det kommer!

Det kallas för Kabel-TV, nej...jo... men för strömningstjänster, du kommer att få betala för "sportspaket, filmpaket, barnpaket" etc..
Det kommer, you mark my words!

Jag håller med, det är lite för konsumentvänligt som det är nu. Ettårskontrakt ska det vara.

Permalänk
Medlem

Kommer nog stå väldigt stilla medan det strejkas och de är redan upptagna med att härja med kunder som det är.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Den enda streamingtjänst jag betalar för är Spotify.

Skrivet av Geckod:

Velat säga upp D+ i över ett år nu. Men syrran swishar mig varje månad för att ha kvar det för hon orkar inte skapa eget konto.
Får väl se om lösenordsdelningen löser problemet sen genom att mitt konto stängs av eller nått

Men hon "orkar" swisha dig pengar varje månad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

AppleTV+ är ju ett skämt, 90% av innehållet är bakom massa betalväggar man inte ser förens man är inne och vill starta filmen eller vad det nu är

Oklart om det finns mer än Ted Lasso

Det mesta som Apple TV+ producerar är ganska beige, historierna de berättar är för en annan ointressanta, de är uppbygda enligt samma mall och verkar vara livrädda för att uppröra någon på twitter. Den enda serien som fångat mitt intresse var Severance. Den är åtminstone lite annorlunda storymässigt.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Jag har Prime video, mest för att den är så billig och några gånger per år kommer det nåt värt att se. I övrigt HBO, Viaplay och cmore, men mest tack vare att jag får alla för 99kr hos Telia. Tog förvisso Disney för 19kr/mån i tre månader under deras senaste drive för att se om det hade hänt något som gör den värd att betala för, men icke...
Streamingtjänsterna är en jäkla bra idé, men ju fler det blivit, desto mer likriktade har alla blivit. Finns ingen nu längre som vågar tänka utanför ramarna när det kommer till storyn de satsar på. Till och med HBO har förfalligt nåt fruktansvärt.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Har youtube premium, d+ och netflix.
Netflix har de mesta av Dc comics utbudet så behåller det.
D+ har futurama och en massa klassiska filmer som Fox producerade.
Och youtube, ingen vits med spotify när man har access till youtube music.
Men ogillar skarpt att flera serier som finns på netflix usa inte finns för sverige pga rättigheter.

Visa signatur

Ryzen 5600X, HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16, Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24GB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic FOCUS GX 850W, Seagate FireCuda 520 SSD 500GB

Permalänk

Det jag inte gillar är regionlåsningen. T.ex. jag vill se om stargate SG1, jag är villig att betala en streamingtjänst mycket pengar för det, men det kvittar då de ej säljer denna i sverige. Likadant är det med andra filmer och serier.

Jag förstår inte poängen med att ha en serie/filmer och sedan vägra sälja den på en marknad. Hade det varit fysisk media så är distribution varit ett problem. Om filmtjänsterna hade haft samma utbud som usa så tror jag fler hade varit nöjda av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vi betalar redan det dubbla, eftersom avgiften (skatten) numera är per person och inte per hushåll.

Svinigt gjort av staten helt enkelt!

Äh, jag är glad över att något i vårt sammhälle äntligen inte automatiskt gör fördelar till folk för att de bor med en partner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Men du kanske kan klara dig utan exempelvis Doobidoo eller Drag Race Sverige... Eller som du själv skriver, betala 10 gånger så mycket för att fortsätta titta på vad det nu är du tittar på.

Nöje och SVT har eller borde kanske inte så mycket med just välfärden att göra?

Jag tycker nog det bör ingå i välfärden att stärka demokratin, vilket bra journalistik är jätteviktigt för. Huruvida svt gör ett bra jobb är en annan fråga.

Permalänk
Skrivet av medbor:

AppleTV+ är ju ett skämt, 90% av innehållet är bakom massa betalväggar man inte ser förens man är inne och vill starta filmen eller vad det nu är

Oklart om det finns mer än Ted Lasso

Ted Lasso hade du hittat själv.
For all Mankind.
Slow Horses
Foundation
Silo
Black Bird
Severance, var inte jag så förtjust i men många höjer den till skyarna.

Jag har fått två stycken tre månader gratis-erbjudanden i samband med att jag köpt elektronik. 3 månader är ganska lagom för att hinna titta sig igenom det sevärda

Permalänk
Medlem

HBO max är det enda som sitter säkert hos oss pga 50 kr/månaden. När väl den höjs, så kommer jag troligen säga upp det och endast sätta igång valfri tjänst nån månad då å då när nån bra serie kommer ut. SVT håller bra standard på resterande utbud jag vill se.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Skrivet av trudelutt:

Youtube med ad-blocker och SVT är gratis. Det är allt jag behöver.

Svt är allt annat än gratis det kostar 1 327 om året och är den "tjänsten" som hade åkt först om jag hade haft valet att inte betala. Det jag själv väljer att betala för är HBO, haft Netflix innan men sa upp det när jag inte längre fick dela med mig till mina föräldrar och syskon. HBO åker nog snart också inte för att det kostar speciellt mycket men det var ett bra tag sen jag såg något där som jag gillade.

Permalänk
Medlem

Läste någon artikel i förra veckan (FT eller något) att det i snitt tar 2 månader från att folk slutat använda tjänsten till att de säger upp den. En stor anledning till att abbonemang är så bra för företagen, folk vet inte vad de har "lustigt" nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Att betala 1300 kr för något man inte använder känns rätt dyrt för mig, faktiskt dyrare än någon annan streamingtjänst jag känner till, med eller utan reklam. Men det måste vara en fantastiskt deal för er och staten.

Hade ni betalat det dubbla om alla vi som inte vill ha SVT inte längre är med och bidrar? Hade det fortfarande varit lika fantastiskt?

Eftersom SVT är en grundbult för vårt politiska system, så blir det svårt att fortsätta argumentationen eftersom det då går in på politik. Således bör svt diskuteras på annat forum.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av landmarks:

En påminnelse i all vänlighet: Det är inte tillåtet att diskutera eller på annat vis antyda om piratkopiering. Jag förstår att tanken dras dit när man pratar om prisnivåer och streamingtjänster, men ber ändå allra ödmjukast om att följa reglerna Pls.

... och känner man att man har svårt för ovan så kan man alltid skriva ihop en plädering och skicka in men i forumet får man hålla sig till gällande regler och uppmaningar.

*Tråd smått rensad.*

Kan tillägga att jag hade sagt upp mig från Amazon Prime Video om det sparade mig pengar, använder aldrig....
men använder däremot fria frakten, Twitch Prime samt plockar ibland gratis spelkoder på Amazon Gaming.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Dankzy:

Den enda streamingtjänst jag betalar för är Spotify.

Men hon "orkar" swisha dig pengar varje månad...

Är tydligen mer jobbigt

Kanske ska skicka en tidskalkyl vad det tar i snitt och swisha någon vs skapa ett konto på d+ och lägga in kortet där.

Permalänk

Jag har i stort sett "allt" utom dom dyra sportpaketen. Dom flesta med "familj-abonnemang". Netflix sitter väldigt löst, få i familjen ser på det, kvantitet framför kvalitet. Ser aldrig på det och har egentligen tänkt säga upp länge.

Konstigt nog tycker jag Apple TV+ är bäst just nu. Hade det i 2 eller 3 år gratis innan jag såg en enda minut på det. Så skaffade jag Apple One för att barnen ville ha Arcade. Bytte från Spotify till Apple Music, och fick TV+ "på köpet". Raka motsatsen till Netflix, väldigt lite content, men nästan allt håller väldigt hög kvalitet.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem

Från att ha de flesta tjänster till lågt pris har jag ändrat till att ha 1 tjänst i taget, tar ett par månader att plöja igenom film/serier utbudet och sen hoppa vidare.

Permalänk
Medlem

Jag avslutade mitt Netflix abonnemang som jag haft sedan 2014! Avslutade även Viaplay och Disney+ för några månader sedan. Tycker jag sett det mesta jag vill se. Jag kikar på mina gamla DVD och Blu-ray filmer.

Så nu sparar jag ca 750 kr per månad (9000 kr på ett år).

Har bara HBO kvar för 49 kr per månad, ser knappt på det heller så funderar på säga upp det, men det är så lågt pris så man kan lika bra behålla det ett tag till.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Har hbomax, viaplay, showtime samt ett paket linjär kanaler.
199:- på black friday.

Kommer säkert något liknande på BF 2023

Permalänk
Medlem

PlutoTV är också gratis och inte helt anus. Sonen har nog loopat alla avsnitt av spongebob de har där säkert 2 varv vid det här laget. Det är enklare ibland än att behöva välja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Ted Lasso hade du hittat själv.
For all Mankind.
Slow Horses
Foundation
Silo
Black Bird
Severance, var inte jag så förtjust i men många höjer den till skyarna.

Jag har fått två stycken tre månader gratis-erbjudanden i samband med att jag köpt elektronik. 3 månader är ganska lagom för att hinna titta sig igenom det sevärda

Ja precis, jag har till november på mig att se klart lite saker så får väl se om jag öppnar appen mer

Snobben för barn är ju lite kul med, men ungefär det enda jag hittade också

Ska undersöka din lista, hoppas något är värt det. Jag tror verkligen inte jag kommer välja att betala i alla fall

Permalänk
Medlem

Aldrig registrerat mig på en streamingtjänst nånsin

Permalänk
Medlem

Jag och frugan har endast Youtube Premium Family för 229kr då vi endast använder Youtube Music samt kollar på Youtube ibland. Vi har inte haft tv kanaler på 15 år, vi kollar inte på film eller tv serier överhuvud taget 😂

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag och frugan har endast Youtube Premium Family för 229kr då vi endast använder Youtube Music samt kollar på Youtube ibland. Vi har inte haft tv kanaler på 15 år, vi kollar inte på film eller tv serier överhuvud taget 😂

Kör du hos Google direkt så är det normala priset 179 (det där ser ut som ett Apple-pris).

Vi kör samma. Det är en tjänst jag känner är ok och prisvärd. Youtube används mycket och så kör vi Youtube Music istället för Spotify. Har några tv-kanaler, Netflix och HBO från förra black friday-dealen hos Telia (200/m) som går ut nu i november som jag har sagt upp. Tittar aldrig. Kanske lite Netflix.

Permalänk
Medlem

Enda streaming jag har är prime video och bara för det ingår i prime. anävnder det ytter sällan, nog mindre än 1 gång om året.
räknas youtube? annars har jag inget.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+