Häng med på #MadeByGoogle 23 - Dags för Pixel 8!

Permalänk
Medlem

Pixel 8 Pro har sämre PPI än Pixel 7 Pro, 489 mot 512.

Pixel 8 Pro har mindre mAh än Pixel 7 Pro, 4950 mot 5000.

Slutsats om du äger en Pixel 7 Pro: vänta på Pixel 9 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zingo 83:

Pixel 8 Pro har sämre PPI än Pixel 7 Pro, 489 mot 512.

Pixel 8 Pro har mindre mAh än Pixel 7 Pro, 4950 mot 5000.

Slutsats om du äger en Pixel 7 Pro: vänta på Pixel 9 Pro.

Fast om Pixel 8 Pro är strömsnålare än 7 Pro så är det fördel 8 Pro trots den lilla lilla skillnaden i batteri, och ingen lär se någon skillnad på 489 och 512 ppi.

Slutsats, om du vill ha en snabbare, kraftfullare telefon med bättre kamera, byt till Pixel 8 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Vilket abonnemang valde du då? Känns som att det var rätt så dyra abonnemang. Har 105kr/mån för 6GB surf via Fello nu (Telias nät också) och det räcker för mig.
Köper jag telefonen kontant för 13095kr + 24x105kr så blir det 15615kr. Med Halebop 6GB surf så blir det 16176kr, så det blir ändå dyrare.

Det priset gällde bara fram till 23:59 5e oct, nu 569kr (enbart med deras 20gb abonnemang vilket jag redan använde sen tidigare) + pixel watch 2 på köpet
Med nuvarande erbjudande så kostar den 250kr månaden vilket blir totalt 9000kr för telefonen så fortfarande billigare än att köpa den kontant.

https://shop.halebop.se/mobiltelefoner/google/pixel-8-pro-128...

edit: för min del blev total kostnaden 15 216kr
(210x36) + (319x24)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Intresserad av hur läget ser ut på såna klockor nu.
Har dom mobil data/wifi eller är det enbart bluetoothöverföring (eller USB) som gäller då man "kommer hem"?
Hade en klocka tidigare med 40(!!) dagars batteritid. Kostade typ 400 kr. Armbandet gick sönder efter 2 år eller så(för något år sen). Brydde mig inte att byta.

Det är BT, inget esim eller så. Man kan dock köra spotify från den om man lägger in spellistor. Sen är ju tränings och hälsofunktionerna helt galna, jag använder typ 10% av allt som finns tillgängligt.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zingo 83:

Pixel 8 Pro har sämre PPI än Pixel 7 Pro, 489 mot 512.

Pixel 8 Pro har mindre mAh än Pixel 7 Pro, 4950 mot 5000.

Slutsats om du äger en Pixel 7 Pro: vänta på Pixel 9 Pro.

Pixel 8 Pro har 5050mAh-batteri
https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=12545&idPhone2...

Permalänk
Medlem

Har lite beslutsångest. Skippade Mystery Box, vilket fortfarande svider, hos Comviq och har fått erbjudande om 8 Pro med 20 GB abonnemang för 592 kr /mån i 24 månader vilket ger totalpris på 14208 kr. Tänker då också sälja klockan och då sjunker priset ytterligare. Ännu ett dagens I-landsproblem. Hur göra?

Permalänk
Medlem

Pixel tätheten är ändå sämre... slutsats: vänta på Pixel 9 Pro.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Zingo 83:

.

Slutsats om du äger en Pixel 7 Pro: vänta på Pixel 9 Pro.

Har kört 8 Pro sen lanseringen och kan inte annat än att hålla med. Det du påpekar på är dock småsaker, men oavsett. Sitter du på 7 Pro är det ingen bautastor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zingo 83:

Pixel tätheten är ändå sämre... slutsats: vänta på Pixel 9 Pro.

Absolut, har man en 7 Pro är det inte någon mening att byta.
Jag kommenterade bara storleken på batteriet som du skrev fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Intresserad av hur läget ser ut på såna klockor nu.
Har dom mobil data/wifi eller är det enbart bluetoothöverföring (eller USB) som gäller då man "kommer hem"?
Hade en klocka tidigare med 40(!!) dagars batteritid. Kostade typ 400 kr. Armbandet gick sönder efter 2 år eller så(för något år sen). Brydde mig inte att byta.

Skrivet av wounds:

Det är BT, inget esim eller så. Man kan dock köra spotify från den om man lägger in spellistor. Sen är ju tränings och hälsofunktionerna helt galna, jag använder typ 10% av allt som finns tillgängligt.

Min Garmin Fenix 6 har wifi. Garmin Epix har väl också wifi, i alla fall enligt Garmin (?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Någon återförsäljare som har något slags inbyteserbjudande? Är trött på min Galaxy Flip, skulle vart smidigt med inbyte för att bli av med den och få rabatt.

Beställer du via Halebop kan du välja att "dumpa luren". Beroende på deras uppskattade värde får du antingen rabatt på abonnemanget eller extra surf.

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Vilket abonnemang valde du då? Känns som att det var rätt så dyra abonnemang. Har 105kr/mån för 6GB surf via Fello nu (Telias nät också) och det räcker för mig.
Köper jag telefonen kontant för 13095kr + 24x105kr så blir det 15615kr. Med Halebop 6GB surf så blir det 16176kr, så det blir ändå dyrare.

Jag norpade Halebops deal på releasedagen (efter kontakt med deras uppsägningsavdelning ):

Pixel 8 Pro, 315:-/mån i 24 mån = 7560:-
20 GB-avtal med 50:- rabatt/mån = 269:-/mån = 6456:-

Tot: 14 016:-

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Min Garmin Fenix 6 har wifi. Garmin Epix har väl också wifi, i alla fall enligt Garmin (?)

Sant, tänkte främst på mobilnät.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeRoos:

Jag norpade Halebops deal på releasedagen (efter kontakt med deras uppsägningsavdelning ):

Pixel 8 Pro, 315:-/mån i 24 mån = 7560:-
20 GB-avtal med 50:- rabatt/mån = 269:-/mån = 6456:-

Tot: 14 016:-

Bra pris, blev ju typ bättre än vad jag betalade för 7 Pro. Abonnemang ska jag ändå ha ett hyfsat likvärdigt, så det brukar jag inte räkna med.

Från Telia (Halebop) så kommer förövrigt avbetalningen på en faktura som går att betala av direkt, om folk tycker det känns bättre med avbetald telefon. Då blir det en massa rabatt, bara bindningen som kvarstår.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Bra pris, blev ju typ bättre än vad jag betalade för 7 Pro. Abonnemang ska jag ändå ha ett hyfsat likvärdigt, så det brukar jag inte räkna med.

Från Telia (Halebop) så kommer förövrigt avbetalningen på en faktura som går att betala av direkt, om folk tycker det känns bättre med avbetald telefon. Då blir det en massa rabatt, bara bindningen som kvarstår.

Ja, jämförde en hel del och detta var nog det bästa man kunde få. Rätt redig rabatt, så kunde inte tacka nej då jag behöver byta från min gamla iPhone XR 😁

Noterade det då min sambo beställde ny telefon förra året, så jag tänker betala av den direkt 👍

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Absolut, har man en 7 Pro är det inte någon mening att byta.
Jag kommenterade bara storleken på batteriet som du skrev fel.

Siffrorna är tagna från SweCs artikel. https://www.sweclockers.com/nyhet/36809-specifikationerna-for...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Har lite beslutsångest. Skippade Mystery Box, vilket fortfarande svider, hos Comviq och har fått erbjudande om 8 Pro med 20 GB abonnemang för 592 kr /mån i 24 månader vilket ger totalpris på 14208 kr. Tänker då också sälja klockan och då sjunker priset ytterligare. Ännu ett dagens I-landsproblem. Hur göra?

Det är ju en viss rabatt, abonnemang kostar kring 200kr/månad med den surfmängden (exv Fello), så då betalar man knappt 10000 för själva telefonen, men kan man då sälja klockan för 3000 (jag har ingen aning) har man ju i praktiken betalt ca 7000 för telefonen vilket i dagens läge kanske kan anses rätt ok.

Efter att ha räknat på det hela har dock snålvargen tagit över mig så jag kommer att hålla kvar vid min Galaxy S21 och byta från Comviq till Fello för 165kr/månad när min bindning och rabatt på Comviq går ut. Om de inte kommer med ett galet bra erbjudande.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7