Full-size mekaniskt tangentbord med bruna brytare och macOS-keycaps - tips?

Permalänk

Full-size mekaniskt tangentbord med bruna brytare och macOS-keycaps - tips?

Hej!
Jag har ett Keychron K7 med Gateron Low Profile Brown-brytare i dagsläget, men jag tänkte göra mig av med det och skaffa något nytt då jag insett att jag faktiskt behöver ett tangentbord med numpad. Jag diggar brytarna och vill gärna behålla mina bruna brytare.

Inom ca 2 veckor kommer jag börja köra macOS större delen av min tid, vilket gör att macOS-keycaps och native stöd för macOS utan att jag måste fippla med extra mjukvara osv, samt ISO-format är ett måste.

Jag funderar på att skaffa ett Keychron K5 eller K10 Pro, men jag tänkte sondera marknaden lite först och se vad som finns tillgängligt.

Vilket tangentbord ska jag köpa-tråden har jag redan kollat i, men hittar inget bra :/

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Jag hade funderat på att köpa separat numpad. Då kan du dessutom ha den till vänster så att du kan köra mus + numpad, eller piltangenter + numpad. Användbart ibland.

Permalänk
Skrivet av aent:

Jag hade funderat på att köpa separat numpad. Då kan du dessutom ha den till vänster så att du kan köra mus + numpad, eller piltangenter + numpad. Användbart ibland.

Jag har funderat på det, men det känns fel på något sätt :/

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Kör själv ett Keychron Q6 sen några månader tillbaka, är supernöjd med det. Mitt kom med Mac caps monterade från fabrik.

Permalänk
Skrivet av Xcorp:

Kör själv ett Keychron Q6 sen några månader tillbaka, är supernöjd med det. Mitt kom med Mac caps monterade från fabrik.

Vad gjorde att du valde just en Keychron Q6?

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Vad gjorde att du valde just en Keychron Q6?

Det var lite av ett impulsköp för att det var "billigt", betalade strax över 200 dollar totalt.
Kraven jag hade var mekaniskt, full-size, någon form av volymkontroll utan FN-kombination och att det kör QMK.

Permalänk

Jag kör på ett Iqunix F97 och är grymt nöjd. Det är inte helt fullsize, men alla knapparna är med.

Permalänk
Skrivet av Xcorp:

Det var lite av ett impulsköp för att det var "billigt", betalade strax över 200 dollar totalt.
Kraven jag hade var mekaniskt, full-size, någon form av volymkontroll utan FN-kombination och att det kör QMK.

Jag hittade nu Keychron V6, som ser ut att vara väldigt lika Keychron K6, med enda skillnaden (som jag kunde hitta) att det är andra brytare. Med nordisk layout var den också ca $100 billigare, så blir faktiskt lite nyfiken på den.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Skrivet av pepsimaxad:

Jag kör på ett Iqunix F97 och är grymt nöjd. Det är inte helt fullsize, men alla knapparna är med.

Hur kompakt känns den? På bilderna ser den extremt kompakt ut.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Skrivet av sparkar_boll:

Hur kompakt känns den? På bilderna ser den extremt kompakt ut.

Det känns likadant som ett vanligt tangentbord, shift och piltangenter är enda skillnaden och det tog typ 3 minuter att vänja sig. Var orolig själv, men är mycket nöjd.

Permalänk
Skrivet av sparkar_boll:

Hej!
Jag har ett Keychron K7 med Gateron Low Profile Brown-brytare i dagsläget, men jag tänkte göra mig av med det och skaffa något nytt då jag insett att jag faktiskt behöver ett tangentbord med numpad. Jag diggar brytarna och vill gärna behålla mina bruna brytare.

Inom ca 2 veckor kommer jag börja köra macOS större delen av min tid, vilket gör att macOS-keycaps och native stöd för macOS utan att jag måste fippla med extra mjukvara osv, samt ISO-format är ett måste.

Jag funderar på att skaffa ett Keychron K5 eller K10 Pro, men jag tänkte sondera marknaden lite först och se vad som finns tillgängligt.

Vilket tangentbord ska jag köpa-tråden har jag redan kollat i, men hittar inget bra :/

Du hittar nog inget närmare det du önskar än https://www.keychron.com/collections/keychron-iso-jis-keyboar...