Netflix siktar på ny prishöjning

Permalänk
Medlem
Skrivet av noxela:

Jepp. Är ute med vinsten på banken. Så netflixabonnemanget betalar sig själv för lång tid framöver.

Jag får inte mina sålda, de är till och med på drag order.När sålde du och vad var kapitalinsatsen?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Att chefer med hög ålder per automatik skulle ha någon form av erfarenhet inom sin branch är ju med ganska mycket dynga, i alla fall inom metallindustirn.
Möjligtvis att man har mycket erfarenhet av ledarskap och gått diverse ledarutbildningar där man lärt sig mycket överbearbetad administrativ dynga men om det gör en till bra eller dålig chef låter jag vara osagt.

Jag har haft ett par bra chefer med men de båda har varit ägare utav företagen jag har jobbat på.

JLG är en ingeniör från apple (felstavat med flit) som uppfann den portabla macen. Idag är han en av världens 500 rikaste, men när han drev eget företag "Be.Inc" så gick det åt hellvete. Han gav oss prevasive multitasking och multithreading och protected memory, virtual memory en sund GUI långt före windows och mac. Microsoft sa att Be var deras värsta fiende under deras monopolstämning av FEC.

Apple var nära att köpa Be, men NeXT gav en bättre deal så macos är fortfarande likt windows fast på deras utmoderade sätt att köra threads och Be dog på altaret av bakåtkompatibilitet.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Jag får inte mina sålda, de är till och med på drag order.När sålde du och vad var kapitalinsatsen?

augusti, x aktier

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem

Jag betalar idag 50 kr / mån för Netflix Premium, tycker det är ett lagomt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

JLG är en ingeniör från apple (felstavat med flit) som uppfann den portabla macen. Idag är han en av världens 500 rikaste, men när han drev eget företag "Be.Inc" så gick det åt hellvete. Han gav oss prevasive multitasking och multithreading och protected memory, virtual memory en sund GUI långt före windows och mac. Microsoft sa att Be var deras värsta fiende under deras monopolstämning av FEC.

Apple var nära att köpa Be, men NeXT gav en bättre deal så macos är fortfarande likt windows fast på deras utmoderade sätt att köra threads och Be dog på altaret av bakåtkompatibilitet.

Vad vill du ha sagt?

Permalänk
Medlem

50 cent

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X