Pc nätagg till högtalarsystem.

Permalänk

Pc nätagg till högtalarsystem.

Hej!
Jag har ett högtalasystem i badrummet som är byggt för att ha i båt. Vilket betyder att man ska koppla upp det till ett 12v batteri>250w, eftersom jag inte har någon lust att ha ett batteri stående i kattvinden behöver jag ett powersupply men det finns inga passand på marknaden. Va men ett nätagg till dator skulle kunna funka, Därav har jag en fråga.
Fråga:
Kan man ta ut 250w 12v ur en enda psu kabel, och isåfall hur ska man koppa för att endast på positiv och negativ ledning till högtalar AMPen?

Permalänk
Medlem

Det skulle vara bättre att använda t ex https://www.ledgrossisten.se/led-lister-c-4/led-transformator...

Ip67 så mycket bättre än ett ATX agg.

Permalänk

Jag har kollar in sådannadör o det är här problemet kommer in. Detdär är gjord för led och av någon anledning vill inte dom fungera med mitt högtalarsystem har redan förbrukat 2 st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vitktorand11:

Jag har kollar in sådannadör o det är här problemet kommer in. Detdär är gjord för led och av någon anledning vill inte dom fungera med mitt högtalarsystem har redan förbrukat 2 st.

Vad menar du med att du har förbrukat? Har de bränt?
Det finns inget speciellt med det aggregatet, som gör att det bara skulle fungera med LED. Det är mest att det är ett vanligt användningsområde.

Jag skulle kolla över om allt står rätt till med förstärkaren. Hur är det kopplat och vad är det för produkter?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

Ja men dom har helt enkelt inte vart tillräckligt starka och ett pc nätagg är billigare än ett likvärdigt till förstärkaren. De har helt enkelt bränt sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vitktorand11:

Ja men dom har helt enkelt inte vart tillräckligt starka och ett pc nätagg är billigare än ett likvärdigt till förstärkaren. De har helt enkelt bränt sönder.

Du får bygga en adapter från minst 2st 8pin PCI-e kablar då till något som passar din förstärkare och se till att nätagget har en ensam 12v rail. Samt brygga grön och svart i 24pin kontakten för att starta det.

en 8pin PCI-e är specad till 150w, där av behöver du minst 2st för din last.

Bränn inte ner dit hus bara.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"