Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Det blir till att börja kolla på Gen V som har startat med första 3 avsnitten idag.
https://www.imdb.com/title/tt13159924/

Japp, hinner nog inte se alla men första ska jag se idag iaf.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Japp, hinner nog inte se alla men första ska jag se idag iaf.

Jag kollar troligen första nu till frukosten.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Mandalorian S3.
7/10 för att underhållande, solid i skådespeleri och miljöer och effekter. Man får porta ev logiska tankar som vill tränga sig på dock.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Kollade precis klart Mindhunter.
Missat den tidigare men jäkla kanonserie, trist att det inte blir mer.

Permalänk

Har sett de tre släppta avsnitten av Gen V och hittills är det lika galet överdrivet som The Boys. Klart sevärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Har sett de tre släppta avsnitten av Gen V och hittills är det lika galet överdrivet som The Boys. Klart sevärt.

Kan bara hålla med, ser fram mot nästa avsnitt.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Har sett de tre släppta avsnitten av Gen V och hittills är det lika galet överdrivet som The Boys. Klart sevärt.

Skrivet av MatteN:

Kan bara hålla med, ser fram mot nästa avsnitt.

Samma här!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Samma här!

Låter bra! Vi gillar The Boyz gillar vi väldigt mycket! Men som vanligt börjar vi kolla när alla avsnitt är ute, hatar kolla ett i veckan bara, minst ett/två avsnitt per kväll får det va minst! 😁

Permalänk
Medlem

Ahsoka
Det senaste inom Star Wars, som ändå var okej med tanke på hur mycket crap Disney leverarat förr. Det har ju dock fortfarande mycket konstigheter, plotthål o allmänt billigt manus. "Men det är ju fortfarande Star Wars" är ju min vanliga ursäkt till att jag fortfarande tittar på det :\

6.5/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Samma här!

Efter att ha sett fjärde avsnittet lutar det åt att det här faktiskt kanske är bättre än The Boys.
Minst lika absurt är det i alla fall, och definitivt inte mindre blodigt.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

The wheel of time Season 2 - Bättre än första säsongen. Mer karaktärsutveckling vilket lär behövs senare. Inga större felsteg även om de ändrar lite prylar då och då. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

American Horror Stories
Disney+

Spinoff på American Horror Story där varje avsnitt är en ny story, lite som Horror Story var i början. Första säsongen var helt okey, men redan på andra säsongen har det blivit lite mer "meh" med stories som är väldigt förutsägbara. Men är man ett fan av Horror Story och har sett allt där men ändå är sugen på mer.... lyckas ändå Horror Stories fånga essensen av originalet.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

BROTHERHOOD 8/10 & Mayor of Kingstown 8/10 på SkyShowtime

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

The Mandalorian Säsong 3 - Mer Mandalorians. Bra om lite stelt i skådespeleriet ibland. Men gillar man Star wars så är denna en given serie. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Är mitt inne i Moving på Disney+.

Innan jag ens är klar med den måste jag ge mina varmaste rekommendationer.
Den handlar om en värld där det existerar superkrafter utan att bli en disney-fierad marvelfilm.

Ruskigt bra skriven och den förmedlar glädje, skräck, våld och mänskliga relationer på ett helt otroligt sätt.

Permalänk
Medlem

sista säsongen av "Succession"

Permalänk

S2 av Wheel of Time. Jag får hålla med alla som säger att S2 är bättre än S1. 7.5/10

Permalänk
Medlem

Kollade några avsnitt av Goosebumps idag, går att se, inte mycket mer.
https://www.imdb.com/title/tt17720272/

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Sista avsnittet av förrädarna. Spelet som går ut att lista ut vem som är förrädare.
Bästa serien jag har sett på åratal, väldigt lärorikt kring psykologi. Jag såg sista sveket som självklart att det skulle bli och jag har svårt att inte förstå att den som råkade ut för sveket ej såg det komma.

Som inom nästan alla spel ingår det tur, i detta bra förmåga att läsa av personer, men jag tror att enkel matematisk tänkade hade gått långt.

Nu sänds även UK versionen av förrädrarna på TVplay, det blir roligt.

Mina tankar.

Prissumman 300 000kr eller vad den var är mycket pengar för en student och de flesta många andra. Vissa i programmet var långtifrån fattiga, 300 000kr är inte alls värt att försämra deras rykte på. Jag tycker då att man kunde sålla bort vissa förrädrare direkt, speciellt när de svor på att de ej vara det och de har ett jobb där deras trovädighet är av stor betydelse. Det hade varit väldigt konstigt om t.ex. Hasse Aro i slutet hade sagt att han var en förrädrare. Eller att förrädrarna skulle försöka värva honom, med samma resonemang.

Sedan så är det bara anteckna vem som anklagar vem, hur de har röstat etc och försöka se samband. Den som har varit mest aktiv på att få ut en person som är förrädrarna är troligen trogen. Det går även anta att förrädarna håller låg profil. Väldigt sällan gör bortkastade utröstningar på någon som är förrädrare utan att den får fler röster etc. Då skulle personen göra sig ovän med denna.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

är det bara 6 episoder i S8 utav fear the walking dead?
lite förvirrande då enligt IMDB så är det 12 episoder, men jag har suttit och väntat på resten utav episoderna ett bra tag nu och inga fler verkar ju släppas.
om det bara är 6 episoder så antar jag att fear the walking dead är min senaste avklarade serie

Andra delen av säsong 8 började idag.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Andra delen av säsong 8 började idag.

tack

jisses vad de spinner vidare på the walking dead världen, fear the walking dead, dead city, daryl dixon och snart ännu en till där Rick är tillbaka och man får höra vad som hände med honom, något som jag ser fram emot då jag har funderat på det ända sen det som hände honom skedde.
fear the walking dead känns bara löjlig nu, den kunde gott ha fått sluta för 2 säsonger sen, men jag fortsätter och ser på den, så nära slutet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Wheel Of Time Season 2
Amazon Prime

Såg om säsong ett innan och tänkte att det kanske inte var så illa som jag mindes... det var ett misstag. Säsong ett blev än sämre och är inget annat än ren dynga.

Säsong två är bättre, dock inte storymässigt, där är det lika skräp om man skall förhålla sig till böckerna. Tidsmässigt är det ett mish-masch och karaktärer fortsätter ta över roller som andra hade i böckerna, eller blir helt omskrivna utan synbar anledning då det hade varit lika lätt att köra på det som faktiskt hände istället för att skriva om skiten. Istället fyller man ut med "dravel" som inte har någon betydelse för storyn öht... som man dessutom skriver om... Nynaeve är ett lysande exempel på detta. Även den "konstiga" fetischen för det asiatiska fortsätter.

Nej, detta är totalt skräp sett till vad den borde vara och fungerar endast om man helt kan bortse från Böckerna och se det som fan-fiktion eller inte läst något alls tidigare.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Hedersmedlem

ZeroZeroZero

"A cocaine shipment makes its way to Europe, starting from the moment a powerful cartel of Italian criminals decides to buy it, to its journeys through Mexico, to its shipment across the Atlantic Ocean."

Vilken jävla jackpot att av en slump hittat denna serie. Den består av 1 st säsong, totalt 8 st avsnitt och jag var helt fastslukad från första början. Se den!

Betyg 8.5 av 10.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Håller på och betar av Battlestar Galactica. Började med miniseriens två avsnitt och är nu inne på andra säsongen av fortsättningen av serien. Tycker den är mycket bättre nu än senast jag såg den, vilket är bra många år sedan.

Battlestar Galactica (2004 - 2009), IMDb 8,7/10
https://www.imdb.com/title/tt0407362/?ref_=ttep_ov_i

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Under the dome

https://www.imdb.com/title/tt1553656/

Ingen 10 poängare precis, men duger som tidsfördriv i brist på annat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Wheel Of Time Season 2
Amazon Prime

Såg om säsong ett innan och tänkte att det kanske inte var så illa som jag mindes... det var ett misstag. Säsong ett blev än sämre och är inget annat än ren dynga.

Säsong två är bättre, dock inte storymässigt, där är det lika skräp om man skall förhålla sig till böckerna. Tidsmässigt är det ett mish-masch och karaktärer fortsätter ta över roller som andra hade i böckerna, eller blir helt omskrivna utan synbar anledning då det hade varit lika lätt att köra på det som faktiskt hände istället för att skriva om skiten. Istället fyller man ut med "dravel" som inte har någon betydelse för storyn öht... som man dessutom skriver om... Nynaeve är ett lysande exempel på detta. Även den "konstiga" fetischen för det asiatiska fortsätter.

Nej, detta är totalt skräp sett till vad den borde vara och fungerar endast om man helt kan bortse från Böckerna och se det som fan-fiktion eller inte läst något alls tidigare.

Visst det finns gapande hål och rediga omskrivningar jämfört med böckerna.
Men det kan ju knappast vara en överraskning när man ser till materialet dom har att jobba med.
Tycker att dom ha gjort ett rätt bra jobb med att komprimera ner det hela utan att helt tappa poängen.
Men visst, en stor del av böckerna är ju att Rand hela tiden stått ut rejält i sin hemby där rött hår och blå/gråa ögon helt enkelt inte förekommit tidigare.
Att slänga in allt från diversitetens spektrum i byn tar ju helt bort den delen.
Castingen är rätt bra tycker jag, vissa (som Nynaeve) passar ju väldigt bra, medan andra (som Lan) passar mindre bra.
Lan är ju en imponerande typ i böckerna, men när han knappt är längre än Moiraine känns det lite konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

ZeroZeroZero

"A cocaine shipment makes its way to Europe, starting from the moment a powerful cartel of Italian criminals decides to buy it, to its journeys through Mexico, to its shipment across the Atlantic Ocean."

https://pics.filmaffinity.com/ZeroZeroZero_Serie_de_TV-127146990-large.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=3HoRfUKcvdY

Vilken jävla jackpot att av en slump hittat denna serie. Den består av 1 st säsong, totalt 8 st avsnitt och jag var helt fastslukad från första början. Se den!

Betyg 8.5 av 10.

Oj tack som bara den, har jag missat. Från skaparna bakom Gomorrah också, det är en av de bättre serier jag sett. Ligger på tankning nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

ZeroZeroZero

"A cocaine shipment makes its way to Europe, starting from the moment a powerful cartel of Italian criminals decides to buy it, to its journeys through Mexico, to its shipment across the Atlantic Ocean."

https://pics.filmaffinity.com/ZeroZeroZero_Serie_de_TV-127146990-large.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=3HoRfUKcvdY

Vilken jävla jackpot att av en slump hittat denna serie. Den består av 1 st säsong, totalt 8 st avsnitt och jag var helt fastslukad från första början. Se den!

Betyg 8.5 av 10.

Står ju Amazon Prime på den men kunde inte hitta den på Prime, inte ens trailern
Verkade faktiskt riktigt intressant... kanske kommer lite senare på Prime här i Sverige då...

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Står ju Amazon Prime på den men kunde inte hitta den på Prime, inte ens trailern
Verkade faktiskt riktigt intressant... kanske kommer lite senare på Prime här i Sverige då...

Trodde jag va ensam som inte lyckades hitta den på prime…

Synd att den inte verkar finnas tillgänglig i Sverige:(