Operatören Vimbo svarar inte när man kontaktar dem

Permalänk
Medlem

Operatören Vimbo svarar inte när man kontaktar dem

Hej !

Jag har en polare som tecknade sig 24mån på ett abonnemang utanför city gross för strax över 2år sedan.
De heter "Vimbo" och det är ingen operatör jag känner till själv eller hört talas om.

Han får inte tag på dem alls heller via telefon eller mail, ingen svarar. Han har försökt få tag i dem i snart 1 år kanske.
Han flyttade även för ca 1,5 år sedan och försökte göra en adress ändring men dem svarade aldrig på de heller så fakturan kommer till gamla adressen flera gånger.
Men nu vill han säga upp abonnemanget så de är ingen som svarar nu heller.

Finns de något sätt att gå vidare för att säga upp ett abonnemang när de gäller en operatör som håller på såhär?

Hur ska man gå tillväga?

Tack på förhand !

Rubrik förtydligad /Mod
Permalänk
Medlem

Du menar inte Vimla? Vimbo riktar sig till företag ser det ut som, inte privatpersoner.

Folk måste sluta köpa saker av gatuförsäljarne...

Permalänk
Medlem

Testat kontakta någon person kopplad till bolaget direkt istället för deras supportmail?

https://www.allabolag.se/5590344148/befattningar

Annars får man väl säga upp den krångliga vägen, skriftligt, bestrida fakturor och kontakta ARN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Du menar inte Vimla?

Folk måste sluta köpa saker av gatuförsäljarne...

Nej, dem heter Vimbo.. Och de står på fakturan också, dem har tydligen en liten hemsida för de också, ska tydligen vara en virtuell operatör, vad de innebär vet jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Testat kontakta någon person kopplad till bolaget direkt istället för deras supportmail?

https://www.allabolag.se/5590344148/befattningar

Annars får man väl säga upp den krångliga vägen, skriftligt, bestrida fakturor och kontakta ARN.

Okej, får kika på de, tack

Permalänk
Medlem

Suck, en kompis har Mingla som hen tecknade på en marknad. Suck

Permalänk
Medlem

Han kan stämma de i tingsrätten, då jag antar att det är ett företagsabonnemang så ARN inte är behjälpliga med rekommendationer.

Behöver han flytta telefonnumret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Han kan stämma de i tingsrätten, då jag antar att det är ett företagsabonnemang så ARN inte är behjälpliga med rekommendationer.

Behöver han flytta telefonnumret?

Okej, vad menar du med att flytta telefonnummret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorim:

Okej, vad menar du med att flytta telefonnummret?

Vill han portera telefonnumret till annan operatör för att behålla numret så brukar nuvarande operatör säga nej under bindningstiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Vill han portera telefonnumret till annan operatör för att behålla numret så brukar nuvarande operatör säga nej under bindningstiden.

Okej, bindningstiden har gått ut. Så han ska byta operatör är de tänkt.

Men de kanske går att byta operatör bara så flyttas de över till nya? Så sägs allt med Vimbo upp? så man kör på nya operatören

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av Rorim:

Okej, bindningstiden har gått ut. Så han ska byta operatör är de tänkt.

Men de kanske går att byta operatör bara så flyttas de över till nya? Så sägs allt med Vimbo upp? så man kör på nya operatören

Kan vara så ja, de nya brukar kunna sköta det bytet.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorim:

Okej, bindningstiden har gått ut. Så han ska byta operatör är de tänkt.

Men de kanske går att byta operatör bara så flyttas de över till nya? Så sägs allt med Vimbo upp? så man kör på nya operatören

Det normala är att abonnemanget avslutas vid utportering.

Alla operatörer är dock inte normala så det får man kontrollera.

Bara att prova så slipper han oroa sig för att numret slutar fungera för att han inte får fakturauppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Suck, en kompis har Mingla som hen tecknade på en marknad. Suck

Mingla Mobil gick i konkurs nov 2021.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Mingla Mobil gick i konkurs nov 2021.

Ja, men de drivs vidare i nåt annat bolag. Kompisen använder det än idag

Edit: Mingla Wireless AB