Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Nu tar vi lite pause från BF och kör Starfield. Jäkligt snyggt hos mig. <Uppladdad bildlänk>

Haha nice!, jag sparar starfield till julen. Just nu har jag fullt upp med bg3 och ett o annat game dota 2 / bf för variation.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem

Tactical CQ, och 64p CQ är roligt nu faktiskt, men ser att det bara är 3 dagar kvar på tactical... varför?? Gillar när det är mindre och mer taktiskt spelande... saknar domination med tex...
Och CQ 32p hade vart ännu roligare..

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Tactical CQ, och 64p CQ är roligt nu faktiskt, men ser att det bara är 3 dagar kvar på tactical... varför?? Gillar när det är mindre och mer taktiskt spelande... saknar domination med tex...
Och CQ 32p hade vart ännu roligare..

De byter väl ut de varje vecka har jag för mig.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Spännande... DiCE har öppnat upp en ny studio i Göteborg för kommande Battlefield..

"DICE fokuserar just nu på att utveckla Battlefields multiplayer-läge och den kommande singleplayer-kampanjen tillsammans med systerstudion Ridgeline Games. Spelserien ska utvecklas med hjälp av flera andra spelstudior under ett ledarteam. Kontoret i Göteborg blir därmed en del av det globala utvecklingsteamet. Målet är att göra Battlefield till en av de bästa first-person shooter-spelen i världen."

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Skrivet av Lorault:

Hittar inte Rush XL längre. Är den borta?

Nej, den finns kvar genom "Portal -> Comunity Spotlight Squid G´s Chaous". För tillfället iaf.

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Nej, den finns kvar genom "Portal -> Comunity Spotlight Squid G´s Chaous". För tillfället iaf.

Jaså, det måste man testa. Hoppas att spela igenom Starfield. Tar fan tid även om man inte explorar allt på planeter.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Join us in officially welcoming @CriterionGames to the Battlefield team alongside
@EA_DICE
@RippleEffect
@ridgelinegames

Criterion Games Joins EA Entertainment

Får vi se Firestorm variant i 2042?

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Hej! Vi är ett gäng som gillar köra Gungame... så skapat sån server i spelet ibland så att säga... kan man på nåt sätt göra så servern ligger kvar? Den stängs ner så fort man hoppat ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hej! Vi är ett gäng som gillar köra Gungame... så skapat sån server i spelet ibland så att säga... kan man på nåt sätt göra så servern ligger kvar? Den stängs ner så fort man hoppat ut.

Du måste ha Premium Battle pass för att servern ska ligga kvar.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Du måste ha Premium Battle pass för att servern ska ligga kvar.

Ahhh, ok
Och det går på automatik när man köpt det?
Vart hittar man battle pass? på deras hemsida?

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Ahhh, ok
Och det går på automatik när man köpt det?
Vart hittar man battle pass? på deras hemsida?

Kolla länken så har du allt

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-2042/faq?isL...

What is the Builder and what can I create with it?

While the Settings allow you to change many specific conditions with the flick of a switch, the Logic Editor lets you define rules, victory conditions, consequences of specific in-game events (like setting a reward or punishment for a player scoring a kill), and even more to create custom game modes that aren’t possible to create with the Settings alone. While the maps are reimagined for the Battlefield™ Portal experience, it’s important to note that they aren't editable.
Can I use and play my created content outside of Battlefield™ Portal?

Battlefield™ Portal allows players to follow and share servers. Some of the most creative and popular player-created experiences will be featured in official curated playlists in the server browser, making it convenient for you to find fun and inventive new matches the moment you load into Battlefield™ Portal.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Kolla länken så har du allt

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-2042/faq?isL...

What is the Builder and what can I create with it?

While the Settings allow you to change many specific conditions with the flick of a switch, the Logic Editor lets you define rules, victory conditions, consequences of specific in-game events (like setting a reward or punishment for a player scoring a kill), and even more to create custom game modes that aren’t possible to create with the Settings alone. While the maps are reimagined for the Battlefield™ Portal experience, it’s important to note that they aren't editable.
Can I use and play my created content outside of Battlefield™ Portal?

Battlefield™ Portal allows players to follow and share servers. Some of the most creative and popular player-created experiences will be featured in official curated playlists in the server browser, making it convenient for you to find fun and inventive new matches the moment you load into Battlefield™ Portal.

Tack. Men hittar inte köpknappen? Är jag blind?🫣😄 .Är inloggad.
Innan kom det upp som reklam i spelet när man startade det har jag för mig, men inte nu… man ska kunna hitta det i store i spelet, men ser inte det

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Swennis:

Tack. Men hittar inte köpknappen? Är jag blind?🫣😄 .Är inloggad.
Innan kom det upp som reklam i spelet när man startade det har jag för mig, men inte nu… man ska kunna hitta det i store i spelet, men ser inte det

Har en ultimate edition så jag kan skapa en server till er grabbar, bara ni säger vad den skall heta m.m. skicka pm

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Har en ultimate edition så jag kan skapa en server till er grabbar, bara ni säger vad den skall heta m.m. skicka pm

Nice!
Suveränt så länge ju.! måste man ha ultimate edition för att kunna det?
Hittar fortfarande inte vart man kan köpa battlepass, hehehe

Permalänk

Känns som att det är väldigt lite folk som spelar nu. Nästan allt utom TD har en massa bots i början innan man kommer in en bit i matchen. Upplever ni samma sak?

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Känns som att det är väldigt lite folk som spelar nu. Nästan allt utom TD har en massa bots i början innan man kommer in en bit i matchen. Upplever ni samma sak?

Jag har inte kört på 2veckor men för mig är det liknande förut. Det finns ok med folk fram till midnatt. Sedan börjar det bli färre och färre

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Känns som att det är väldigt lite folk som spelar nu. Nästan allt utom TD har en massa bots i början innan man kommer in en bit i matchen. Upplever ni samma sak?

Har märkt av lite mer botcirkus på vardagskvällar, från ca 22:30, om jag kommer in till match start (vilket har varit sällan) eller tidigt i matchen (lite mindre sällan). Detta har varit senaste veckan för CQ (kör nästan bara det för tillfället). Mitt största ”problem” just nu är annars att jag har en förmåga att oftast hamna i dåligt fungerande team… den där typen av team där vissa individer i chatten skriker ”YOU SUCK!!!!” , “TRASH TEAM”, “NOOB TEAM” etc …

Permalänk
Medlem
Skrivet av jodali:

Har märkt av lite mer botcirkus på vardagskvällar, från ca 22:30, om jag kommer in till match start (vilket har varit sällan) eller tidigt i matchen (lite mindre sällan). Detta har varit senaste veckan för CQ (kör nästan bara det för tillfället). Mitt största ”problem” just nu är annars att jag har en förmåga att oftast hamna i dåligt fungerande team… den där typen av team där vissa individer i chatten skriker ”YOU SUCK!!!!” , “TRASH TEAM”, “NOOB TEAM” etc …

Det är väl standard i varje game. Alltid 2-3 pers som konstant klagar och befinner sig på nedre halvan av poängbrädet.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Det är väl standard i varje game. Alltid 2-3 pers som konstant klagar och befinner sig på nedre halvan av poängbrädet.

Jämfört med en del andra så tycker jag nog det har varit lite lugnare ett tag😏 Men helt rätt, gänget på den nedre halvan som gapar😅

En del av oss försöker i vilket fall styra upp det lite med förslag om att gå på vissa flaggor för att få fart på det hela, framförallt när hela teamet fastnar i en sektor och vägrar ”titta upp” och fundera på alternativa strategier.

Hourglass är typ exemplet när folk fastnar på B och C. Körde precis en match med ett bra övertag, typ 700 - 350, då motståndarna rappt tog E, F, G och sen även tog nyckeln D. Hela mitt team var på B och C som vi också tappade. Att vi lyckades vinna med 25 tillslut var fantastiskt🤗

Permalänk

Jag är fan ofta själv och spelar med massa jag vet inte vad. Vi kan typ leda hela matchen så går jag bara för att hämta en macka så är hela laget i vår spawn. Bara Vafan hände, tänker på Tiping Point grym mode btw, men man kan fan inte gå på toa utan att folk lägger sig.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

The map is complete now!

And there are a lot of ciphers we found during the S6 narrative unlocks (morse from transmitters etc), along with the strings on the map itself…

Expect us to solve them soon™️, we already have half of it deciphered!

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk

Fan det var på tiden att komma upp i 100.000 kills

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Okey? Zombies? Hhmm.. Nåja vi får se hela trailern snart

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Okey? Zombies? Hhmm.. Nåja vi får se hela trailern snart

Känns tyvärr lite oinspirerat initialt.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Känns tyvärr lite oinspirerat initialt.

Ähhh påminner om Lockers / Metro med Cyborgs och INF ONLY!
Och så är där nya vapen.... som dom lyckades att spoila

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Fan det var på tiden att komma upp i 100.000 kills <Uppladdad bildlänk>

Fan har en liten bit kvar, nog kört för mycket Casper på senaste tiden (men sååååå jäkla kul att jävlas med motståndarens tanks, framförallt Wildcats, en omgång fick jag full intel ribbons på en stackare, vad han letade😃 Sen sprängde jag honom med C5🤗)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jodali:

Fan har en liten bit kvar, nog kört för mycket Casper på senaste tiden (men sååååå jäkla kul att jävlas med motståndarens tanks, framförallt Wildcats, en omgång fick jag full intel ribbons på en stackare, vad han letade😃 Sen sprängde jag honom med C5🤗)

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt jobbat bägge två!
Har själv inte så mycket tid att spela men försöker ibland, tog ett ganska långt uppehåll från spelet i början också då man var så besviken på prestandan och annat...
Hur mycket playtime totalt har ni enligt Battlefieldtracker?
Jag ligger 250timmar ungefär med runt 20.000 kills

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av jodali:

Fan har en liten bit kvar, nog kört för mycket Casper på senaste tiden (men sååååå jäkla kul att jävlas med motståndarens tanks, framförallt Wildcats, en omgång fick jag full intel ribbons på en stackare, vad han letade😃 Sen sprängde jag honom med C5🤗)
Hehe nice, jag hatar fan vehicles så kör mest infantry i princip.

<Uppladdad bildlänk>

Hehe nice, jag hatar fan vehicles så kör mest infantry i princip.

Skrivet av rewoX:

Snyggt jobbat bägge två!
Har själv inte så mycket tid att spela men försöker ibland, tog ett ganska långt uppehåll från spelet i början också då man var så besviken på prestandan och annat...
Hur mycket playtime totalt har ni enligt Battlefieldtracker?
Jag ligger 250timmar ungefär med runt 20.000 kills

Jag har 871 H står det hos mig, lite för mig egentligen. Tror jag har 4000-5000 timmar i BF4 för att jämföra med något.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED