Vad betalar ni för ert mobilabonnemang?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

Hej,

Jag försökte hitta en tråd där det är samlat vad folk betalar för sitt mobilabonnemang men även vad man får för pengen. Om det redan finns någon liknande tråd så ber jag om ursäkt.

Det jag tänker mig är att man svarar något i stil med:

- Operatör
- Surfmängd
- Pris

Sen kan man komplettera med frisamtal (inrikes + utrikes), surf utomlands osv osv.

Detta kan vara bra underlag för när man vid nästa förhandling med operatören vet vad de kan erbjuda. Jag har vid två tillfällen senaste åren ringt in och prutat på abonnemanget och lyckats ganska bra tycker jag själv, men vem vet, kanske finns någon som klarat det bättre.
Mitt abonnemang är:

- Comviq
- Surfmängd: 30GB
- Pris: 175kr/månaden, detta har jag fått som en deal som gäller i ett år, men har kunnat ringa in för att förnya dealen varje år när man "hotat" med att byta operatör

Fyll gärna på vad ni har för knep för att slippa betala hutlösa summor till operatören

- Telia
- Obegränsad surf och hastighet
- Totalt 1800kr per månad, 6 extra användare, varav huvudabonnemanget 649kr

Permalänk
Medlem

Hej

Jag betalar 149 kr per månad för 3/3 Mbit Obegränsad Surf samt fria samtal/sms.
Betala årsvis 1790 kr och får två månader gratis eftersom jag betalar årsvis, det är rabatten man får.
Ordinarie pris är 179 kr per månad om man inte betalar årsvis hos Chilimobil.

Kan streama film och serier samt lyssna på Spotify samtidigt med delat internet.
För ge en fingervisning vad man kan göra med 3/3 Mbit.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

De kör kampanjer med jämna mellanrum, med dubbel eller trippel surf. Till skillnad från andra leverantörer kan man hoppa på dem även som bef. kund, men man behöver ta kontakt med dem (jag skrev till dem på Messenger när de körde en trippel surf-kampanj).
Så jag började med ett 14 GB abonnemang en gång i tiden, för 195 spänn, och har nu som sagt trippelsurf (42 GB) för 195 spänn/månaden.

Håll koll på deras Facebooksida vet jag, där ser jag att kampanjerna dyker upp!

Jag har varit medlem här på SweC i +10 år och sett tips på allt ifrån kallingar till proteinpulver!
Något jag dock aldrig har sett är tips av slaget ovan när någon teleoperatör erbjuder sjukt bra kampanjer likt den ovan - något som hade välkomnats å det varmaste (allra helst som jag saknar Fäjjsbåkk)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av pompado:

Jag betalar 149 kr per månad för 3/3 Mbit Obegränsad Surf samt fria samtal/sms.
Kan streama film och serier samt lyssna på Spotify samtidigt med delat internet.
För ge en fingervisning vad man kan göra med 3/3 Mbit.

3 Mbps räcker inte för mycket film, en vanlig 1080p stream drar någonstans mellan 6-8, högre bitrate så snackar vi närmare 20 Mbps. Sedan kan man givetvis titta på något som är hårdare komprimerat i typ 720p, allt handlar om krav och förväntningar.

Tur att du är nöjd, är det obegränsat hela månaden oberoende av datamängd?
Med fullsprutt så motsvarar det runt 1350 MB/timme eller 32 GB/dygn, eller 1 TB/månad.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av zyberzero:

De kör kampanjer med jämna mellanrum, med dubbel eller trippel surf. Till skillnad från andra leverantörer kan man hoppa på dem även som bef. kund, men man behöver ta kontakt med dem (jag skrev till dem på Messenger när de körde en trippel surf-kampanj).
Så jag började med ett 14 GB abonnemang en gång i tiden, för 195 spänn, och har nu som sagt trippelsurf (42 GB) för 195 spänn/månaden.

Håll koll på deras Facebooksida vet jag, där ser jag att kampanjerna dyker upp!

Skrivet av elp:

Jag har varit medlem här på SweC i +10 år och sett tips på allt ifrån kallingar till proteinpulver!
Något jag dock aldrig har sett är tips av slaget ovan när någon teleoperatör erbjuder sjukt bra kampanjer likt den ovan - något som hade välkomnats å det varmaste (allra helst som jag saknar Fäjjsbåkk)

Så vitt jag vet har det bara varit en 3x-surf hos Fello någonsin men jag kan ha fel.
2x surf är dock typ var och varannan vecka.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Fello
Pris: 195kr/mån
Surf: 28GB/mån - 25GB/Sparat - 11Gb Extrasurf

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

Personligen jobbar jag 13 timmars pass på industrigolvet och lyssnar på spotify/youtube/ljudbok ipricip 100% utav den tiden. så det är klart, går åt till det mestadels för min del. Laddar också ner saker med luren när jag är på G och vill ha nått att göra, typ switch roms till emulatorn. Sen är ju faktiskt min telefon min main device vid det här laget, sure jag har gaming datorer och flera laptopar men i verkligheten gör jag nog 95% av allt på telefonen.

Allt det där kan du även "för-ladda" via wifi så du slipper dra massa data.

Permalänk

199kr - 20gb Tre

Permalänk
Medlem

Comviq
20gb
195kr /mån

Har de så länge jag är kund.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Telia - Familj-abonnemang (5st)
Obegränsat 5G
349kr/mån person

Sedan ingår: Netflix, HBO/MAX och Spotify i denna deal.

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Telenor
30 gb surf & fria samtal
279:- mån inkl. Google Pixel 7a

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

De kör kampanjer med jämna mellanrum, med dubbel eller trippel surf. Till skillnad från andra leverantörer kan man hoppa på dem även som bef. kund, men man behöver ta kontakt med dem (jag skrev till dem på Messenger när de körde en trippel surf-kampanj).
Så jag började med ett 14 GB abonnemang en gång i tiden, för 195 spänn, och har nu som sagt trippelsurf (42 GB) för 195 spänn/månaden.

Håll koll på deras Facebooksida vet jag, där ser jag att kampanjerna dyker upp!

Jag kontaktade Fello nyss via chatten på hemsidan och frågade om dom kunde göra något utöver nuvarande kampanj med förbehåll att hela familjen byter till deras AB (4st nummer) men fick absolut nej.

Ska kolla runt med fler företag, men började ju si sådär.

Fello hade ju varit top med tanke på deras nät, men sen blir man ju lite gubbgrinig när man får handen

Visa signatur
Permalänk

Tele 2
Obegränsad
399 kr /mån
Ingen familjerabatt etc.

Permalänk

Fello
30 GB
125 kr/mån
100 GB sparad pott

Permalänk
Medlem

Comviq
145 mån
10GB (egentligen 5GB med dubbel surf)

Trots höjning nyss (från 125 till 145) fortsätter jag med Comviq.
tillräckligt med surf och täckning överallt där jag vistas-rör mig. Därtill aldrig något strul, det bara fungerar.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

- Operatör: Hallon
- Surfmängd: 4GB /mån (Fick 50GB när jag tecknade, oanvänd surf hänger med över varje månad)
- Pris: 109kr /mån

Kommer nog sägas upp om någon månad dock.
Har bytt jobb så har mobil via jobbet istället.

Permalänk
Medlem

Fello
30GB
125kr

Permalänk
Medlem

Telenor - Familj-abonnemang (4st)
Obegränsat 5G
212:-/mån per person

Aldrig varit så nöjd som vid byte till Obegränsat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiggZon:

Operatör: Hallon
Surf 16GB (+allt som blir över sparas till en pot max 100gb)
Pris 159 kr (student/seniro ) är varken något av dem men blev värvad från comviq för ett gäng år sedan och sa att jag va student då.

Men va! Så får man ju inte göra. *host*

- Fello
- 44 GB (dubbelt surf erbjudande)
- 205 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Vilket abonnemang är det med 8 GB och 149:-/mån?

Sorry, de har höjt till 159 kr/månad såg jag nu.
Har haft det i några år.

Permalänk
Medlem

Tittade runt på billigast möjliga abonnemang för grabben, hittade KviQ. Någon som är bekant med dem? De ska tydligen gå på Tele2s nät och har bara funnits sedan 2022.

Annars har jag Hallon, 4gb, 109kr/mån.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirfalk:

Kör Telia inkl cmore fri surf. 569kr plus extra användsre 199kr och internet anslutning till stugan 99kr. Har använt 209gb fram till nu i september. Tyvärr är det bara telias nät som är användbart i många hålor här uppe inkl när vi är stugan. Dessutom brukar man få typ halva priset på Samungs S mobiler när.det.är dags att förnya.

Vet inte hur många gånger jag fått förklarat för mig av diverse säljare från andra bolag att de har lika bra täckning som telia här uppe. Men när de kollar sin egna täckningskarta efter att ha fått adressen till stugan så ger dem upp.

Känner igen det där med samtalen om att sänka kostnaden, det är enbart 3 som anlitar dessa telefonförsäljare.
Men eftersom jag har både 3 (jobb) och Telia på mobilen så kan jag snabbt förklara för dem att 3 inte ens har full täckning i centrala Stockholm, det klipper när man åker mellan vissa hus.

Men det som är mest irriterande med 3 är att när man får ett sms om missat samtal så står det inte någon tidpunkt för det missade smset, det kan också dröja timmar innan man får smset och då vet man inte om man pratat med personen innan eller efter man fick smset. Vår kontaky på 3 lovade att fixa detta men inget har hänt på ett år, 3 är helt klappkass.

Sen håller jag med, ska man ut utanför tätbebyggt område så existerar inte 3 öht.
Vi var uppe i lappland en vecka i somras, kobbabonnemanget hade inte täckning på en hel vecka, men det privata hos Telia hade bra täckning.

3 passar de som aldrig rör sig utanför tätbebyggt område och som inte har några större krav, de är billiga av en anledning, och det är inte för att de krympt marginalerna som säljarna gärna vill få det till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Tittade runt på billigast möjliga abonnemang för grabben, hittade KviQ. Någon som är bekant med dem? De ska tydligen gå på Tele2s nät och har bara funnits sedan 2022.

Har ingen erfarenhet av dem men de använder Bitmojis på deras hemsida, känns inte jätteseriöst...
Tveksamt om det är tillåtet för kommerciellt bruk ens.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk

Operatör: Fello
Surfmängd: 14GB
Pris: 145 kr/mån

Permalänk
Medlem

Operatör: Comviq familj (jag, fru, barn)
Surfmängd: 30GB
Pris: 565kr totalkostnad för 3pers (188,3kr st)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Tittade runt på billigast möjliga abonnemang för grabben, hittade KviQ. Någon som är bekant med dem? De ska tydligen gå på Tele2s nät och har bara funnits sedan 2022.

Annars har jag Hallon, 4gb, 109kr/mån.

Man får ju ingen bra känsla när man ser en stor bitmoji och särskrivningar så fort man öppnar sidan (som för övrigt ser ut att vara ihopklistrad av en heroinskjutande AI).

Jobbar en del med många av dessa mindre operatörer via jobbet och en av dom mer seriösa är i så fall Fello, om du letar "lågpris"-operatör d.v.s.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

375kr obegränsad surf på Comviq
+ 95kr * 3 för 30gb (var) för resten av familjen.

Så finns det en mobil också som kostar mig 320/mån.

Permalänk
Medlem

Fello
105GB
215kr

Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix B660-F CPU: Core i7 13700K GPU: Zotac GeForce RTX 4080 Trinity OC RAM: Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000mhz SSD: Samsung 950 PRO 512GB, Force MP510 960GB, 850 EVO 500GB X2 Case: Meshify 2 Compact TG PSU: Cooler Master V850 Gold Cooler: Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

Såg nu att mitt privata gått upp i pris!! Någon som har bra tips på något billigare? Gärna en annan täckningskarta än telenor.

Hallon (privat)
4GB (100GB pott som alltid är maxad typ)
Fria samtal/meddelanden
109kr/månaden

Telenor (jobb)
Oklar surfmängd
Oklar mängd samtal/meddelanden
Jobbet betalar

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Halebop
20+20 GB
319 kr

Fick dubbel surf i och med bytet till iPhone 15 Pro.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305