The Elder Scrolls VI blir Microsoft-exklusivt

Permalänk
Melding Plague

The Elder Scrolls VI blir Microsoft-exklusivt

Bethesdas storspel Starfield är inte det enda som släpps exklusivt till PC och Xbox. Detsamma gäller även efterlängtade The Elder Scrolls VI

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men Blizzard-spel skulle inte bli exklusiva för PC/Xbox i.o.m. uppköpet... jo tjena!

Permalänk
Medlem

Även om jag numer är en xboxare, och förstår marknadsföringssyftet, så tycker jag att sånt där är mycket tråkigt.

Permalänk
Medlem

Kapitalisterna ljög för att få sin vilja fram

Permalänk

Sony har ju själva köpt upp utvecklare som de släpper exklusiviteter för, så att Call of duty skulle vara något undantag är lite dubbelmoral. Sedan kommer väl spelet till Geforce now ändå, vilket har större tillgänglighet än playstation iallafall.

Permalänk
Medlem

Att få alla Activision/Bethesda spel som "console exclusives" är nog enda sättet för Xbox att konkurrera med PlayStation.

Det enda bra spelet den här generationen som är Xbox exklusivt kan man inte ens köpa fysiskt, Hi-Fi Rush.

Permalänk
Medlem

Trams! Även om jag såklart förstår att syftet är att sälja konsoller och Gamepass så är det ett tråkigt men ganska väntat beslut. Tänk om jag hade kunnat lira Zelda: Totk på min PS5:a..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Men Blizzard-spel skulle inte bli exklusiva för PC/Xbox i.o.m. uppköpet... jo tjena!

Visste inte att Elder Scrolls eller Starfield var Blizzard-spel...?

Har du nått belägg för att Microsoft sagt att Bethesda spel inte skulle bli exklusivt för Xbox/PC? Äger de företaget, får de släppa det till precis vilken plattform de vill (eller inte släppa, beroende på situationen).

Skrivet av Schluug:

Trams! Även om jag såklart förstår att syftet är att sälja konsoller och Gamepass så är det ett tråkigt men ganska väntat beslut. Tänk om jag hade kunnat lira Zelda: Totk på min PS5:a..

Märkligt att dessa diskussioner alltid berör Sony och/eller Microsoft. Men Nintendo då? När ska de släppa på sin exklusivitet, så man kan spela Mario, Zelda m.fl på Playstation, Xbox eller... PC??? I en perfekt värld ska det inte behöva finnas nån exklusivitet för vilken plattform man väljer att spela spelen på. Men vi lever tyvärr inte i en perfekt värld.

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meurik:

Visste inte att Elder Scrolls eller Starfield var Blizzard-spel...?

Har du nått belägg för att Microsoft sagt att Bethesda spel inte skulle bli exklusivt för Xbox/PC? Äger de företaget, får de släppa det till precis vilken plattform de vill (eller inte släppa, beroende på situationen).

Märkligt att dessa diskussioner alltid berör Sony och/eller Microsoft. Men Nintendo då? När ska de släppa på sin exklusivitet, så man kan spela Mario, Zelda m.fl på Playstation, Xbox eller... PC??? I en perfekt värld ska det inte behöva finnas nån exklusivitet för vilken plattform man väljer att spela spelen på. Men vi lever tyvärr inte i en perfekt värld.

Jag avslutade ju min mening med att jag väldigt gärna hade spelat senaste Zelda på min PS5. Switchen är otroligt utdaterad vid det här laget..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meurik:

Visste inte att Elder Scrolls eller Starfield var Blizzard-spel...?

Har du nått belägg för att Microsoft sagt att Bethesda spel inte skulle bli exklusivt för Xbox/PC? Äger de företaget, får de släppa det till precis vilken plattform de vill (eller inte släppa, beroende på situationen).

Märkligt att dessa diskussioner alltid berör Sony och/eller Microsoft. Men Nintendo då? När ska de släppa på sin exklusivitet, så man kan spela Mario, Zelda m.fl på Playstation, Xbox eller... PC??? I en perfekt värld ska det inte behöva finnas nån exklusivitet för vilken plattform man väljer att spela spelen på. Men vi lever tyvärr inte i en perfekt värld.

Har Nintendo någonsin släppt något till en annan platform? Jag tror inte det?

Har någon spelstudio Sony köpt, som har utvecklat spel till xbox slutat med det EFTER uppköpet?
Vet ej, men tror inte det🤔

Och detsamma gäller Microsoft?

Det enda jag vet är Bethesda isåfall...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag avslutade ju min mening med att jag väldigt gärna hade spelat senaste Zelda på min PS5. Switchen är otroligt utdaterad vid det här laget..

Underklockad mobil SOC från 2015, kan inte bli bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag avslutade ju min mening med att jag väldigt gärna hade spelat senaste Zelda på min PS5. Switchen är otroligt utdaterad vid det här laget..

Var mest en kommentar att om man ska "kasta skit" på företag som har exklusivitet på sina produkter, så bör den skiten kastas på alla likvärdigt (dvs Sony, Microsoft och Nintendo). Jag håller med dig också på den punkten, så det var ingen "attack" riktad mot dig, utan mer generellt.

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Har Nintendo någonsin släppt något till en annan platform? Jag tror inte det?

Inte sedan Donkey Kong på Atari 2600 nej.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Varför har folk fått för sig att alla Microsoftspel ska komma på Playstation? Det är väl bara CoD från Activision (om affären går igenom) som man sagt ska fortsätta vara multiplatform. Eller har jag missat något?

Permalänk
Inaktiv

Vad kommer först, PS6 eller ES6?

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Har Nintendo någonsin släppt något till en annan platform? Jag tror inte det?

Har någon spelstudio Sony köpt, som har utvecklat spel till xbox slutat med det EFTER uppköpet?
Vet ej, men tror inte det🤔

Och detsamma gäller Microsoft?

Det enda jag vet är Bethesda isåfall...

Insomniac släppte sunset overdrive till xbox 2014. Sedan var det väl slut på xboxvurmandet för ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Sony har ju själva köpt upp utvecklare som de släpper exklusiviteter för, så att Call of duty skulle vara något undantag är lite dubbelmoral. Sedan kommer väl spelet till Geforce now ändå, vilket har större tillgänglighet än playstation iallafall.

Summa : Sälj konsollen, ge Nvidia mer pengar?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Är inte en konsolspelare men ser inget konstigt med detta. De måste ju kunna konkurrera med de andra konsolerna, och då får man spela med deras regler (exklusivitet). Bäst vore det ju om ingen låste titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meurik:

Var mest en kommentar att om man ska "kasta skit" på företag som har exklusivitet på sina produkter, så bör den skiten kastas på alla likvärdigt (dvs Sony, Microsoft och Nintendo). Jag håller med dig också på den punkten, så det var ingen "attack" riktad mot dig, utan mer generellt.

Nintendo gör åtminstone egna bra spel. Microsoft köper bara upp stora spelserier och låser in dom till sig själv och sen förmodligen kraschar dom. Just när det gäller Bethesda vet jag inte om det går att sänka kvaliten något iof. så det kan ju vara ett optimalt köp för Microsoft.

Permalänk
Medlem

Under processen att få sitt uppköp av Activision-Blizzard genom så har jag sett flertalet uttalanden som nedan. Kanske inte löften men definitivt små "lögner" för att få affären ska bli godkänd.

https://www.cnbc.com/2023/06/28/microsoft-ceo-nadella-says-he...

Permalänk
Medlem

taskiga konsolportar eller dåligt för alla plattformar brukar det bli när det ska anpassas så det passar samtliga plattformar.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Sony har ju själva köpt upp utvecklare som de släpper exklusiviteter för, så att Call of duty skulle vara något undantag är lite dubbelmoral. Sedan kommer väl spelet till Geforce now ändå, vilket har större tillgänglighet än playstation iallafall.

vad pratar du om? Call Of Duty? det kommer fort till Playstation.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Insomniac släppte sunset overdrive till xbox 2014. Sedan var det väl slut på xboxvurmandet för ett tag.

https://www.vgchartz.com/game/73069/sunset-overdrive/
Såldes tydligen enbart i 2mil exemplar, kanske är därför?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Avstängd

Kan förstå om man blir irriterad om man enbart spelar på Playstation; tycker Microsoft kan göra mer som Sony och vara mer öppna med sina spelsläpp.

ironi
Visa signatur

Ny här

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meowi:

Kan förstå om man blir irriterad om man enbart spelar på Playstation; tycker Microsoft kan göra mer som Sony och vara mer öppna med sina spelsläpp.

Hur menar du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meowi:

Kan förstå om man blir irriterad om man enbart spelar på Playstation; tycker Microsoft kan göra mer som Sony och vara mer öppna med sina spelsläpp.

Hur menar du?

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon138754:

Vad kommer först, PS6 eller ES6?

Ps5 Pro med 7700 baserad GPU, sen Ps5 Pro Slim.. SEN ps6 med 7800XT prestanda.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Sony har ju själva köpt upp utvecklare som de släpper exklusiviteter för, så att Call of duty skulle vara något undantag är lite dubbelmoral. Sedan kommer väl spelet till Geforce now ändå, vilket har större tillgänglighet än playstation iallafall.

Det Sony har gjort är inte ens i närheten av samma sak.

Det skulle vara om Sony gör Destiny 3 Playstation exklusivt, då börjar situationerna likna varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Men Blizzard-spel skulle inte bli exklusiva för PC/Xbox i.o.m. uppköpet... jo tjena!

Vem har sagt detta? Känns som att jag bara har hört att dom skulle bli exklusiva efter uppköpet, tror inte jag har hört något annat från någon direkt, kanske har missat det dock.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

TES6 tidigast 2026? Jag tror snarare på 2028-2030. Jag hoppas de bytt motor åtminstone..

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt