Firar 20 år på Steam

Permalänk
Medlem

Fyllde 20 idag tydligen

Permalänk
Medlem

Nice med så många 20-åringar här! Jag fyller 20 år imorgon och anledningen till att jag reggade ett Steamkonto var, som för många andra, att kunna lira CS 1.6. Gillade dock aldrig uppfräschningen från 1.5 och la ner spelandet under ca 16 års tid innan jag började lira CS:GO lite smått igen. Nu är man ju toksugen på att nöta timmar i CS2.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av GuuFi:

Skumt, säger att jag varit med sedan Mars 2004 men har alltid haft samma konto och vet att jag körde CS 1.6 från dag 1 som krävde Steam Beta, det var 2003-09-15.

Svårt att glömma då det tog upp till en timme att starta upp klienten första dagarna...

Ja har samma sak, Mars 2004... Men vill minnas att jag motvilligt skaffa steam för att kunna spela cs 1.6. Men det kanske gick att köra utan steam fram till Mars 2004?

Permalänk
Medlem

Borde bli 19 år för mig då jag skaffade steam pga. HL2.
Fantastiskt program!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Trodde jag va med på releasedagen när steampowered.com öppnade då jag satt uppe under natten för att vara bland dom första att regga sig men de tog tydligen ett par dagar till ändå.

De va tider de.. och innan dess var de CS 1.5.. och en del 1.3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazze666:

<Uppladdad bildlänk>

Fyllde 20 idag tydligen

Jag med! Grattis på oss.... hehehe

Jag skaffade för vi skulle spela cs 1.6 kommer jag ihåg, jäkla fepplande tyckte man det va... hahaha

Permalänk

Tog bussen till Åhléns och köpte CS (tror jag), registrerad på Steam 22 oktober 2004, knepigt för jag var knappt tolv år gammal....

Visa signatur

The Beast:|4770K|ASUS Z97M-PLUS|ASUS GTX 970 Strix|Crucial Ballistix 2x8GB| Seagate Barracuda 2TB|Evo 840 120GB|BitFenix Phenom M|EVGA Supernova G2 750W|
Periphials: Mionix Castor |CM Storm QuickFire Rapid MX Brown|Plantronics RIG 500HD|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TimMy2003:

Ingen som spela cs beta 5.2?
cs_assult,Militia osv ? fina grejer
zoom med colten

Det var första versionen jag testade, på NetGames i Uppsala

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag var och är fånigt "anti" mot allt nytt. Jag skulle minsann inte ha steam! Men det dröjde inte så länge innan jag åkte dit. Tog mig säkert tio år att skaffa konto här på swec. Vet inte varför jag håller på så här.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem

Kontot fyller 19 om en månad

Permalänk
Medlem

18år - 1a februari 2005 🙌

Permalänk
Medlem

Som så många andra kring den tiden skapade jag ett konto för att lira CS 1.6 med kompisar. Sen svor jag över att HL2 krävde Steam, minns att jag bytte in säkert 10 Gameboy Advance spel hos Gamestop för att få ihop pengar till HL2, för att sedan upptäcka att de 3 eller 4 CD skivorna som spelet låg på ÄNDÅ krävde någon stor patch via Steam som tog flera timmar på min dåvarande 0,5 Mbit/s uppkoppling. Slutade med att jag fick spela HL2 dagen EFTER release pga det, skandal... men vilket spel det var.

Permalänk
Medlem

Plötsligt händer det, även om man var nån dag sen på bollen. Kommer ihåg att jag också såg det som ett onödigt ont i början. Men snabbt vart det smidigt att få uppdateringar via det. Men jag hade fått bredband redan, de jag kände som inte hade bredband tyckte inte direkt samma sak.

Permalänk
Medlem

Nästan ett hel år efter, lirade inte CS, men min kusin fick mig att skaffa steam så vi kunde lira

Permalänk
DingDongerMcDongface

Mitt Steam-konto och mitt konto här på SweClockers är nästan lika gamla. Det är alltså ungefär 11 år sedan jag började intressera mig för datorer "på riktigt" Känns lite nostalgiskt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mitt konto är skapat 15 mars 2004, så nästan med från start

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga nåt jag undrar över så jag kan sluta fundera. De här badges med "år" och olika färger, på min står det 14 och min är lila och jag kommer inte ihåg om och när jag unlockade den. På några står det extra text om grönt för att kontot skapats under första året som Steam kom online men det verkar bara vara vissa som skapats inom någon vecka eller nåt efterdet gick online.

Min bild är tidigare i tråden, har konto som jag skapade 5 november 2003

Permalänk
Medlem

Jag kom inte åt mitt gamla steam konto så 2019 gjorde jag ett nytt.

Nu tack vare denna tråden så lade jag lite extra tid på att försöka spåra min gamla epostadress, gamla nick etc.

Och voila, 2 Februari 2008.

Nu skulle man ju kunnat slå ihop konton.

Skit oxå.

Men grattis Steam och allihop här som lirar.

Jag har 5 vänner som spelar allt för sällan dock.

Visa signatur

To ride, shoot straight and speak the truth.

www.captainweirdo.com

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

<Uppladdad bildlänk>

Är ett tag sedan nu, vet inte ens vilken key jag reggade först. Måste varit till halflife iaf.

Du är 2 timmar och 4 minuter före mig. Jag kommer ihåg hur frustrerad jag va för att man tappade anslutningen hela tiden.
Du måste ha ett steam id som e extremt lågt om du kör status i cs?

mitt börjar på 50-tusen något.

Permalänk
Medlem

20 - Yes!

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"