Vinnaren är korad i SweClockers Starfield-tävling!

Permalänk
Melding Plague

Vinnaren är korad i SweClockers Starfield-tävling!

Tävlingen är över och SweClockers community har röstat på sina favoritbidrag och medlemmen Chonky har kammat hem det exklusiva priset.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Grattis! Stod mellan just Chunky och Zaq när jag skulle välja min favorit. Helt klart välförtjänt!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Grattis!

Permalänk
Medlem

Roliga bidrag, Grattis till vinnarna.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Grattis! Hade varit kul att veta var man själv kom

Permalänk
Medlem

Grattis! Kanonbra bidrag!

Permalänk
Testpilot

Grattis till vinnarna, fantastiska bidrag

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Märkligt att det ofta är användare vars konton bara är några dagar yngre än tävlingen som vinner…

Grattis!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

G
r
a
t
t
i
s

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Märkligt att det ofta är användare vars konton bara är några dagar yngre än tävlingen som vinner…

Grattis!

Inte så konstigt. Det är folk utan konto som blir medlem för att de vill vara med och tävla. De är uppenbarligen motiverade att göra bra ifrån sig och lägga ner tid och energi på sina bidrag. Jag förväntar mig högre kvalitet, tvärtom hade varit märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Märkligt att det ofta är användare vars konton bara är några dagar yngre än tävlingen som vinner…

Grattis!

Hhaah tänkte inte ens på det!
Håller med, misstänkt som fan

Permalänk
Medlem

Kul att tillåta AI, då får fler chansen att vara med!

Permalänk
Medlem

Vinnaren har ju bara översatt lite text...

https://knowyourmeme.com/photos/1355175-welcome-to-the-center...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Konst är i betraktarens ögon. Att säga att "något inte är konst" har gjorts förr... det håller inte.

/hulle.

Om allt kan vara konst så är inget konst. Generativa bilder eliminerar det mest grundläggande, nämligen ett medvetande som skapat bilderna. Att kalla det för konst är en förolämpning mot alla konstnärer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Oj... på riktigt? Om inte han diskas så...

Ja jag kände igen bilden direkt, originalet som jag länka (om det nu är originalet) kom till minnet direkt så fick leta fram den.

Även sett den på 9gag för många år sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Ja jag kände igen bilden direkt, originalet som jag länka (om det nu är originalet) kom till minnet direkt så fick leta fram den.

Även sett den på 9gag för många år sen.

Skicka det direkt till redaktionen innan de hinner skicka ut något.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

G
r
a
t
t
i
s

More like,
G
r
a
t
i
s

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Avstängd

Ja, jag har tagit inspiration av den bilden, men jag har ritat allt för hand och det är inte en exakt kopia. Om Sweclockers (ägarna) inte tycker att jag ska vinna så ge vinsten till någon annan, men tänk då på att allt är en kopia av något. Tar vi ggalaxyys bidrag som exempel så har han använt bilder från spelet och grafikkortet, vilket är ett upphovsrättsbrott. Vi alla har tagit inspiration från någon eller något.

Skrivet av DasIch:

Varför? Det är ju okej att generera bilder och text utifrån miljontals stulna verk. Google-sök är väl en lika legitim prompt som Midjourney? Han har ju t.om. ändrat texten.

Jag håller med dig. Inte bara för att jag vill vinna ut för att vi alla tar inspiration från någon annan eller något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Varför? Det är ju okej att generera bilder och text utifrån miljontals stulna verk. Google-sök är väl en lika legitim prompt som Midjourney? Han har ju t.om. ändrat texten.

Om han hade genererat bilden med Midjourney hade jag haft samma åsikt. Det är för likt originalet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chonky:

Ja, jag har tagit inspiration av den bilden, men jag har ritat allt för hand och det är inte en exakt kopia. Om Sweclockers (ägarna) inte tycker att jag ska vinna så ge vinsten till någon annan, men tänk då på att allt är en kopia av något. Tar vi ggalaxyys bidrag som exempel så har han använt bilder från spelet och grafikkortet, vilket är ett upphovsrättsbrott. Vi alla har tagit inspiration från någon eller något.

https://i.imgur.com/UKvP4wb.jpg

Jag håller med dig. Inte bara för att jag vill vinna ut för att vi alla tar inspiration från någon annan eller något annat.

Nä jag tycker det är riktigt dålig stil.

Jag har inga problem med att skojiga bidrag vinner över min mer seriösa (men rätt cheesy) SF-story, det är helt fine.

Jag har vissa problem med att folk röstar bort bidrag med AI-bilder när det uttryckligen får användas.

Jag har jäkligt stora problem med att vinnaren bara snor både bild och story. Det är riktigt lågt.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chonky:

Ja, jag har tagit inspiration av den bilden, men jag har ritat allt för hand och det är inte en exakt kopia. Om Sweclockers (ägarna) inte tycker att jag ska vinna så ge vinsten till någon annan, men tänk då på att allt är en kopia av något. Tar vi ggalaxyys bidrag som exempel så har han använt bilder från spelet och grafikkortet, vilket är ett upphovsrättsbrott. Vi alla har tagit inspiration från någon eller något.

https://i.imgur.com/UKvP4wb.jpg

Jag håller med dig. Inte bara för att jag vill vinna ut för att vi alla tar inspiration från någon annan eller något annat.

Fast, du har ju tagit precis hela konceptet rakt av från en annan strip.
Scen uppsättning, färger, vinklar, text, osv osv det är så mycket, så det är inte "inspiration" det är plagiat!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Well detta är uppenbarlig diskvalificering av No.1. Så grattis no. 2.

Permalänk

Må vara en konstig regel med "hur du vill" och tillvägagångssättet man får använda sig av. Jag kan helt ärligt inte se att någon av dom har gjort fel. Grattis till er alla tre!

"Bilderna kan du ta fram hur du vill och du kan antingen skapa dessa själva i Photoshop, Paint eller använda AI-verktyg som Midjourney eller liknande".

Sweclockers får se till att ha tydligare riktlinjer vid nästkommande tävling, så att det inte blir några oklarheter, där allt står skrivet i sten!

Är det så att redaktionen väljer att diskvalificera två bidrag så tycker jag att vinnaren är No.3.

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem

Jösses vilket plagiat nr 1 är. Inte ens storyn är egen

"Missbruk och diskvalificering

SweClockers förbehåller sig rätten att diskvalificera bidrag som bryter mot reglerna eller på annat sätt anses vara olämpliga. Fusk, sabotage, upphovsrättsbrott, osportsligt beteende och andra överträdelser kan leda till avstängning från SweClockers tjänster. Bedrägeriförsök polisanmäls."

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Jösses vilket plagiat nr 1 är. Inte ens storyn är egen

"Missbruk och diskvalificering

SweClockers förbehåller sig rätten att diskvalificera bidrag som bryter mot reglerna eller på annat sätt anses vara olämpliga. Fusk, sabotage, upphovsrättsbrott, osportsligt beteende och andra överträdelser kan leda till avstängning från SweClockers tjänster. Bedrägeriförsök polisanmäls."

Ja det är ett solklart plagiat. Om inte detta diskvalificeras är ju de här tävlingarna helt meningslösa och Sweclockers förlorar all respekt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kul att tillåta AI, då får fler chansen att vara med!

haha knappast! Men kul att se att inte ett enda AI bidrag kom med i top 3. Den skiten tillhör inte här.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

I och med att det uppdagats att vinnaren plagierat sitt bidrag har vi beslutat att dra i nödbromsen för tävlingen för stunden.

Ny vinnare kommer utses inom kort.