SweClockers på Moderskeppet 2 – Kryssningen för dig som älskar spel, teknik och nördkultur!

Permalänk
Medlem

Hallå där Guys and gals!

52-årig It-skit-gubbe här. Bokade nyss denna episka kryssning tillsammans med min 14-åriga grabb.
12:e oktober är vädret nog lagom skit-illa, så vi tänkte roa oss lite vi två på båten.

Hur ser boknings-läget ut, är det enbart It-nördar 18-40 på båten, eller finns det 50+ som jag och vår nya generation upp till 18 på plats också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Totem:

Hallå där Guys and gals!

52-årig It-skit-gubbe här. Bokade nyss denna episka kryssning tillsammans med min 14-åriga grabb.
12:e oktober är vädret nog lagom skit-illa, så vi tänkte roa oss lite vi två på båten.

Hur ser boknings-läget ut, är det enbart It-nördar 18-40 på båten, eller finns det 50+ som jag och vår nya generation upp till 18 på plats också?

Jag var inte ensam som 50+ på förra, även om vi inte var jättemånga. Det kommer säkert vara fler 50+ denna gång. Det tragiska är att när jag skulle checka in som deltagare så trodde de att jag hamnat fel... Förhoppningsvis var det en engångsföreteelse.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Totem:

Hallå där Guys and gals!

52-årig It-skit-gubbe här. Bokade nyss denna episka kryssning tillsammans med min 14-åriga grabb.
12:e oktober är vädret nog lagom skit-illa, så vi tänkte roa oss lite vi två på båten.

Hur ser boknings-läget ut, är det enbart It-nördar 18-40 på båten, eller finns det 50+ som jag och vår nya generation upp till 18 på plats också?

Jag har hunnit fylla 54 när vi kastar loss och det gick utmärkt på förra kryssningen också. Åker med sonen 22år. Det gemensamma intresset suddar ut åldersskillnaden.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Geeks
SweClockers

Kolla in utställarlistan. Hur ballt är inte detta?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra. Kul att göra något utanför den där jävla boxen...

Permalänk
Medlem

Kommer det finnas LAN event?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av DunderFarre:

Kommer det finnas LAN event?

Även om det kommer att finnas massvis av roliga aktiviteter ombord skulle jag inte likna det vid ett LAN. Moderskeppet är ett socialt event och syftet med resan är att skapa en återkommande mötesplats, där vi som gillar spel, teknik och nördkultur får möjlighet att träffas och ta några bärs tillsammans.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Geeks
SweClockers

1 000 gäster bokade!

Nu är vi över 1 000 nördar ombord! Detta kommer bli episkt

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

<Uppladdad bildlänk>

Nu är vi över 1 000 nördar ombord! Detta kommer bli episkt

JESUS KRISTUS! Jag som tänkte att vi kanske blir 100 pers om vi har tur, haha

Permalänk
Medlem

Vi är minst 7 pers från mitt jobb som ska åka, så ni har verkligen lyckats med marknadsföringen. Blir kul ses där!

Permalänk
Medlem

Har jag förstått rätt att hela båten kommer vara Moderskeppsdeltagare eller är det öppet för icke deltagare också?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Alphahanne:

Har jag förstått rätt att hela båten kommer vara Moderskeppsdeltagare eller är det öppet för icke deltagare också?

Vi har chartrat hela Viking Cinderella och det är enbart deltagare på Moderskeppet ombord.

(Vi skippar dock dansband ... )

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Så roligt! Hur är åldersspannet på deltagarna? (36 år gammal här )

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem

Hade man haft råd så Hoppas att alla andra kommer ha det supertrevligt.

Kan ni möjligtvis livestreama eventet?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Helionart:

Så roligt! Hur är åldersspannet på deltagarna? (36 år gammal här )

Skulle säga att de flesta är mellan 25-45 år, men det kommer givetvis finnas både äldre och yngre. Åldergränsen är 20 år så det blir automatiskt en vuxen publik.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Klart man ska ut och åka båt iår igen!
Eventuellt svara lite bättre på quizet denna gången.

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem

Någon eller några från Karlstad-regionen som ska dra?

Är 30+, hyffsat skötsamt nördig.

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Vi har chartrat hela Viking Cinderella och det är enbart deltagare på Moderskeppet ombord.

https://www.youtube.com/watch?v=g-94ncXlork

(Vi skippar dock dansband ... )

förra året åkte ni väl med pab?
-polis
-ambulans
-brandmän?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av WitchDoctor91:

förra året åkte ni väl med pab?
-polis
-ambulans
-brandmän?

Ja, det blev så av en slump vilket var riktigt kul. Förra året hade vi dock enbart reserverat konferensvåningen. Denna gång har vi hela fartyget.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Lite små sugen, var går det ifrån? Här eller?
https://www.google.se/maps/place/Vikingterminalen/@59.3148086...

Går det att ställa bilen där i hamnen eller är det rekommenderat att ställa den utanför (hos nån polare) och ta sig in?

Permalänk
Medlem

Det finns ett gigantiskt garage vid terminalen. Eller varför inte betala lite mer och ha bilen ombord. Då kastar du fullt från taxfree och drar direkt när båten är i hamn

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Geckod:

Lite små sugen, var går det ifrån? Här eller?
https://www.google.se/maps/place/Vikingterminalen/@59.3148086...

Går det att ställa bilen där i hamnen eller är det rekommenderat att ställa den utanför (hos nån polare) och ta sig in?

Stämmer! Det finns parkeringshus i närheten, men smidigast är att ställa bilen direkt på fartyget för 250 kr.

https://www.stockholmparkering.se/hitta-oss-pa-kartan/101710/...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem

Då var jag, sambon och lill-Überklass inbokade. Man måste odla nörderiet till nästkommande generation.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Nu har jag och sambon bokat in oss. Sambon är oskuld när det kommer till kryssning så vad passar då inte bättre än Moderskeppet

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tgb: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Überklass:

Då var jag, sambon och lill-Überklass inbokade. Man måste odla nörderiet till nästkommande generation.

Skrivet av Sloback:

Nu har jag och sambon bokat in oss. Sambon är oskuld när det kommer till kryssning så vad passar då inte bättre än Moderskeppet

Riktigt kul och välkomna ombord! Ser ut att bli fullsatt, så detta kommer gå till historieböckerna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Datavetare

Missade förra vändan, men nu inbokad här!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Yoshman:

Missade förra vändan, men nu inbokad här!

Jaa, äntligen! Välkommen

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Musikälskare

Hoppas ni får det trevligt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag, lillebrorsan och gubben ska åka (jag har aldrig åkt kryssning så det ska bli intressant) 😎 tagit semester för detta och börjar bli taggad för detta 😅

Kommer åka med chaterbussen från Borlänge tur och retur så det var ju smidigt och bra ☺️

Permalänk
Medlem

Finns någon lista på vilka från Swec som kommer?