Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Har mer med item att göra än vad du har för level.

Jo så är det ju. Försöker iaf hitta bättre gear med högre Item Power nu.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZedNet:

Jag plågas fortfarande av hard-locks av HELA PC:N när jag spelar D4...och enbart D4.
Förstår inte hur de har lyckats med det, sker oavsett inställningar förstås.

Hur yttrar sig låsningen? Jag drabbades tidigare av att skärmen då och då blev svart. Kunde hända efter 5 min spelande eller 2 timmar, men inte heller varje dag. Och bara i D4. Enda vägen ur det var att starta om den hårda vägen på knappen. Jag hittade till slut ett tips på Blizzards forum om att starta spelet med en växel som jag inte minns och inte heller tänker leta upp och posta här, eftersom jag tror att det tipset var det som fick mitt grafikkort att gå sönder.

Det jag tror att växeln gjorde var att hindra detektering av grafikkortsdrivrutin. Jag kunde spela felfritt i nästan en vecka med den inställningen. Men sen dök det plötsligt upp igen. Svart skärm för alltid. Grafikkortet helt livlöst.

Det ska tilläggas att den här datorn är gammal och likaså grafikkortet. Det var ett Radeon R9 390. Men jag har läst om folk med mycket nyare kort som gått samma öde till mötes.

Vad vill jag säga med detta? Ingen aning. Det är nog inte till mycket hjälp, men hittar du ett tips om att göra det jag gjorde - avstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klockarn:

Hur yttrar sig låsningen? Jag drabbades tidigare av att skärmen då och då blev svart. Kunde hända efter 5 min spelande eller 2 timmar, men inte heller varje dag. Och bara i D4. Enda vägen ur det var att starta om den hårda vägen på knappen. Jag hittade till slut ett tips på Blizzards forum om att starta spelet med en växel som jag inte minns och inte heller tänker leta upp och posta här, eftersom jag tror att det tipset var det som fick mitt grafikkort att gå sönder.

Det jag tror att växeln gjorde var att hindra detektering av grafikkortsdrivrutin. Jag kunde spela felfritt i nästan en vecka med den inställningen. Men sen dök det plötsligt upp igen. Svart skärm för alltid. Grafikkortet helt livlöst.

Det ska tilläggas att den här datorn är gammal och likaså grafikkortet. Det var ett Radeon R9 390. Men jag har läst om folk med mycket nyare kort som gått samma öde till mötes.

Vad vill jag säga med detta? Ingen aning. Det är nog inte till mycket hjälp, men hittar du ett tips om att göra det jag gjorde - avstå.

Hehe, Lilith besatte visst ditt stackars graffe i slutändan.

Det låter som liknande låsning, men just nu (peppar peppar) så har jag fått spela i en vecka utan bekymmer ungefär. Valde att droppa ner till High istället för Ultra på textures eftersom det ändå blev lite choppy och poppy. Vet inte om det är drivare, spelet eller windows eller bios som har förbättrats. Eller ens om problemet är över, haft sådana här happy-periods ett tag förut men sedan har det återkommit...

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

Bestämde mej för att ändå testa S1 efter minst en månad av att inte spela. Asså spelet är helt ok fram till typ lvl60 när man börjar köra t4, känns inte så jävla kul att farma samma items/aspects fast ancestral. Och alla dessa sjuka konstiga affixes...
Spelsystemet/items måste göras om helt. Grunden finns där i grafik och combat, men det som gör att ett arpg håller länge finns inte där....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Tror jag ger upp nu. Det är inte kul att nöta nightmare dungeons hela tiden.
Looten borde göras om eller justeras. Aptrist att sortera alla gula items hela tiden.
Det är sällan man får den där känslan av en bra drop.

Man förstår att intresset för spelet har dalat. Sällan några i clanen inne. Ingen streamar. Dött helt enkelt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Dingade 100 och känner mig ganska färdig med säsongen. Kanske kommer döspela i brist på bättre men just nu känns det inte lockande.

Vad är det bästa sättet att levla?

Du kan ju kolla in nästa säsong men känns det för likt så behöver man ju inte spela.

Med D3 var det ju vissa steg man ville uppnå, ex. få set-delarna m.m.

D4 kanske inte är lika rewarding utan mycket av samma...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Äntligen lvl 100 i S1. Kvar att köra upp glyphs som är på lvl 18 till 21.Köra NM dungeons och lyssna på nån pod under tiden funkar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Vad är det bästa sättet att levla?

Du kan ju kolla in nästa säsong men känns det för likt så behöver man ju inte spela.

Med D3 var det ju vissa steg man ville uppnå, ex. få set-delarna m.m.

D4 kanske inte är lika rewarding utan mycket av samma...

Bästa sättet vet jag inte. Jag grindade NMD och helltides. :). Har haft väldigt kul ändå i spelet och kommer garanterat spela nästa säsong med en ny karaktär. Har en Barb 94 på eternal och en 100 Necro på seasonal. Lär väl testa alla klasser. En varje säsong tills man har alla 100. Det måste ju ändå vara målet

D3 har växt fram under många år. Tror D4 kommer erbjuda mer och mer allt eftersom. Svårt att vara alls till lags.

Jag har haft fantastiskt kul iaf

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Tror jag ger upp nu. Det är inte kul att nöta nightmare dungeons hela tiden.
Looten borde göras om eller justeras. Aptrist att sortera alla gula items hela tiden.
Det är sällan man får den där känslan av en bra drop.

Man förstår att intresset för spelet har dalat. Sällan några i clanen inne. Ingen streamar. Dött helt enkelt.

Ja, det är synd. Märks överallt att spelet är i en död fas, åtminstone för stunden. Låg aktivitet här, på Reddit, FZ och så vidare.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Vad är det bästa sättet att levla?

Du kan ju kolla in nästa säsong men känns det för likt så behöver man ju inte spela.

Med D3 var det ju vissa steg man ville uppnå, ex. få set-delarna m.m.

D4 kanske inte är lika rewarding utan mycket av samma...

Antar att du spelar Softcore?
Hade du spelat hardcore hade jag utan tvekan sagt PVP zonen - elite/mob densitet, events, whispers samt kistor för red dust.
Aldrig sett någon annan spelare i pvp zonen på HC. Varken på normal, t1,t2,t3 eller t4.
Har kört upp ex antal gubbar från lvl 0 till lvl 100 på det sättet.

Sen när du kan farma NM dungeons effektivt så är nog det det mest effektiva.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Antar att du spelar Softcore?
Hade du spelat hardcore hade jag utan tvekan sagt PVP zonen - elite/mob densitet, events, whispers samt kistor för red dust.
Aldrig sett någon annan spelare i pvp zonen på HC. Varken på normal, t1,t2,t3 eller t4.
Har kört upp ex antal gubbar från lvl 0 till lvl 100 på det sättet.

Sen när du kan farma NM dungeons effektivt så är nog det det mest effektiva.

Och om man spelar softcore så är väl nightmare dungeons som gäller? Lite trist bara att hela loot systemet är så förbannat tråkigt. Saknar hur det var i diablo2.

Permalänk
Medlem

Elon Musk är bra på diablo4, vem kunde ana det ?

https://twitter.com/elonmusk/status/1709051737279971632

Permalänk
Medlem

Kör jag s2 blir det väldigt casual.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Man blir väl hängd nu men efter gårdagens stream så ser jag fram emot s2. Återstår jobb för dem men extremt mycket QoL som kommer införas nu.
Vi får väl se nästa stream dock hur de balanserat klasserna, de kan väl klanta till det där.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bardbard:

Man blir väl hängd nu men efter gårdagens stream så ser jag fram emot s2. Återstår jobb för dem men extremt mycket QoL som kommer införas nu.
Vi får väl se nästa stream dock hur de balanserat klasserna, de kan väl klanta till det där.

Klassbalans kan man ju "hotfixa" QoL är ju det som tar längre tid. Men det är så trendigt att vara anti blizzard just nu så det gnälls överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Man blir väl hängd nu men efter gårdagens stream så ser jag fram emot s2. Återstår jobb för dem men extremt mycket QoL som kommer införas nu.
Vi får väl se nästa stream dock hur de balanserat klasserna, de kan väl klanta till det där.

Tycker det bara är märkligt att mycket av det som QoL införs nu uppdagades redan i låsta endgame betan. Där jag och några polare påtalade mycket av dessa sakerna. Så man kan fråga sig vad den betan va till för.

Permalänk
Medlem

Dom bör göra om hela loot systemet, trött på att ta upp alla legendaries som ändå är skit, ser dom mest som craft material bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Dom bör göra om hela loot systemet, trött på att ta upp alla legendaries som ändå är skit, ser dom mest som craft material bara.

Statsen på legendariska skiter man ju i, det är ju aspekten man vill åt som sedan sätts på rares. I S2 och på T4 kommer det bara droppa ancestral, resten blir craftingmaterial direkt. På unika däremot där kollar på statsen. Unika items kommer få ändringar och ultra unika kommer fortfarande ha låg chans att droppa men inte som det är nu. Ultra unika kommer alltid ha max ilvl och max stats.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Kommer inte spela S2 innan man sett folk på youtube ge sin åsikt. S1 var ju ett skämt...
Alla dessa QoL ändringar som skulle varit med från början är ju bara patetiskt att dom nu tar med som "features".

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Säsong 2 kommer vara den bästa Diablo 4 säsongen någonsin!

Går fan inte, eller DU får för Lillith inte missa det!

Permalänk
Medlem

En genomgång av S2 (patch 1.2) av Rhykker. Tror faktiskt det kan bli rätt ok, kommer starta en ny klass iaf.
Har hittills bara spelat Sorc och Rogue.

https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23964909/diablo-iv-pa...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Ja det verkar som det blir stora förändringar i nästa säsong så det är ju bra.

Permalänk
Medlem

Ni som tänker leka i säsong 2, vilken klass och build tänker ni er?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Ni som tänker leka i säsong 2, vilken klass och build tänker ni er?

Lutar åt Rogue denna gång. Har tidigare kört Sorc och Nec.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Ni som tänker leka i säsong 2, vilken klass och build tänker ni er?

Blir en babbe för mig denna omgången, spelat Rogue och Necro tidigare.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Blir en babbe för mig denna omgången, spelat Rogue och Necro tidigare.

Du bör nog hitta på ett nytt ord för barb.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Du bör nog hitta på ett nytt ord för barb.

Jag förstår vad du menar men Barbar har hetat babbe sedan Diablo 2, och om folk tolkar det på något annat sätt en tråd om Diablo så är det deras problem.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Lutar åt Rogue denna gång. Har tidigare kört Sorc och Nec.

Ja dot poison rågge har ju inte nerfats och dessutom får ju dot builds buffar, så det lär bara den build med allra högst f.a. bossdps.
Har själv kört Sorc och Druid Pre/S01 och velar lite mellan Sorc & Necro inför S02, men troligtvis landar det ändå i Necro, känns som de har många trevliga blood builds och annat festligt som går bra ihop med vampiric powers!

Skrivet av isbjoern:

Jag förstår vad du menar men Barbar har hetat babbe sedan Diablo 2, och om folk tolkar det på något annat sätt en tråd om Diablo så är det deras problem.

Ja och chokladboll kallas fortf. för andra ickesmarta nicknames även 2023, men det gör det ju inte okej..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Ja och chokladboll kallas fortf. för andra ickesmarta nicknames även 2023, men det gör det ju inte okej..

Snart kommer man inte kunna använda ett enda ord, för någon kan känna sig kränkt. Babbe har används i alla tider för annat namn för barbarian i Diablo. Om du tänker det handlar om rasism, så säger det mer om dig, vad du är för person.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Snart kommer man inte kunna använda ett enda ord, för någon kan känna sig kränkt. Babbe har används i alla tider för annat namn för barbarian i Diablo. Om du tänker det handlar om rasism, så säger det mer om dig, vad du är för person.

Jag försökte diskutera det generellt, inte som jag själv ansåg det. Ta det inte så personligt. Du får slänga dig med vilka ord du vill utan att jag bryr mig. Det handlar ju mer om generella uppfattningen som trådskrivaren innan också var inne på. Men vi släpper det.