Äldre speldator exkl. hårddisk

Permalänk

Äldre speldator exkl. hårddisk

Följande komponenter ingår [tillverkare - modell]:

Chassi: Fractal Design - Define R4 Svart
Processor: Intel - Core i5 6500 3.2 GHz 6MB
RAM: Corsair - 2 st 8BG (2x4GB) DDR3 CL9 1600 MHz
Grafikkort: ASUS - GeForce RTX 2060 Super 8GB
Nätaggregat: EVGA - Supernova G2 750W
Moderkort: ASUS - Z97-P
Fläkt: Fractal Design - Silent Series R3 140mm

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Wow vad billigt? Varför så billigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlAlmighty92:

Följande komponenter ingår [tillverkare - modell]:

Processor: Intel - Core i5 6500 3.2 GHz 6MB
RAM: Corsair - 2 st 8BG (2x4GB) DDR3 CL9 1600 MHz

Moderkort: ASUS - Z97-P

Läs hela annonsen här

Dom fetmarkerade delarna fungerar inte ihop.
Så jag antar att du säljer komponenter och inte en "speldator"?

Visa signatur

“Den bästa platsen att gräva en mycket djup grop i vilken man vill fånga en Heffaklump, vore någonstans där en Heffaklump redan befinner sig, bara någon meter längre fram ungefär.”

Permalänk
Skrivet av JsonC:

Dom fetmarkerade delarna fungerar inte ihop.
Så jag antar att du säljer komponenter och inte en "speldator"?

Datorn fungerade fint med de komponentera i ganska många år så jag vågar påstå att de fungerar fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlAlmighty92:

Datorn fungerade fint med de komponentera i ganska många år så jag vågar påstå att de fungerar fint.

Datorn du använder fungerar säkert utmärkt, dock med andra delar eftersom vissa av de du har listat har inte ens fysisk kompabilitet med varandra till att börja med.

Permalänk
Medlem

Måste instämma med JsonC och mixxo, det där går inte ihop. Någon info stämmer inte, du kanske har en typ en i5-4430? Posta en screen shot av system info får du se att något inte riktigt stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker2:

Wow vad billigt? Varför så billigt?

För att det är en nästan 10 år gammal dator i grunden med en 4 år gammal GPU. Sen som sagt är det en missmatch med komponenter CPUn passar inte i det angivna moderkortet eller med DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

För att det är en nästan 10 år gammal dator i grunden med en 4 år gammal GPU. Sen som sagt är det en missmatch med komponenter CPUn passar inte i det angivna moderkortet eller med DDR3.

Tror nog han var sarkastisk med sitt inlägg.

Permalänk

Okänd processor

Eftersom jag inte har en hårddisk i datorn har jag inte kunnit plocka fram innehållet på ett enkelt sätt. Så efter att öppnat upp och jämfört med gamla kvitton och läst på lite om moderkortet konstaterar jag att processorn inte stämmer med mina kvitton. Eftersom jag inte själv byggt ihop det måste processorn bytts ut då den, som flera påpekat, inte är kompatibel med moderkortet.

Jag får helt enkelt återkomma med en ny, och korrekt, annons när jag listat ut vad det är för processor.

Jag tackar för all input. Se även bifogade bilder från kvitton på vad jag trodde satt i burken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlAlmighty92:

Eftersom jag inte har en hårddisk i datorn har jag inte kunnit plocka fram innehållet på ett enkelt sätt. Så efter att öppnat upp och jämfört med gamla kvitton och läst på lite om moderkortet konstaterar jag att processorn inte stämmer med mina kvitton. Eftersom jag inte själv byggt ihop det måste processorn bytts ut då den, som flera påpekat, inte är kompatibel med moderkortet.

Jag får helt enkelt återkomma med en ny, och korrekt, annons när jag listat ut vad det är för processor.

Jag tackar för all input. Se även bifogade bilder från kvitton på vad jag trodde satt i burken.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

CPU-Z kommer enkelt ge dig rätt svar på de frågorna. Hoppas du inte blev blåst! Kolla vad du har för minne med, har du faktiskt en i5 6500 lär (men behöver inte) det vara DDR4. Gissar det är CPUn som inte är rätt.