Starfield – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Tjo, om man ska lira på game pass (med early access) någon som vet att ifall det går att mygla med VPN för att få tidigare access till spelet?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tjo, om man ska lira på game pass (med early access) någon som vet att ifall det går att mygla med VPN för att få tidigare access till spelet?

vad jag har sett så är det exakt samma universal tid världen över.

Permalänk
Medlem

Nu är det så nära, bara en dag kvar! Vilken tur att chefen redan hade friplanerat mig imorgon hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

Har inte en AMD reward själv, men såg detta på reddit:

"AMD rewards confirm code release time of 12am UTC"
https://www.reddit.com/r/Starfield/comments/165cz5z/amd_rewar...

Tack så mycket för infon!
Ganska taskigt att man får vänta medans andra redan förladdar =P

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

vad jag har sett så är det exakt samma universal tid världen över.

Då är jag med, tack Mr!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Krävs det premium edition för att få early access?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Krävs det premium edition för att få early access?

Yes, del av "förmånen" med Premium Edition förutom DLC samt Art Book och Soundtrack.

Permalänk
Medlem

Recensioner kan släppas från kl 18:00 idag.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att höra alla era åsikter om spelet. Har blivit bränd allt för många gånger för att förboka ett spel igen. Hade gärna sett att recensenter hade fått skriva sina reviews någon vecka eller två tidigare så man får en uppfattning om det är klart eller ej.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Ska bli spännande att höra alla era åsikter om spelet. Har blivit bränd allt för många gånger för att förboka ett spel igen. Hade gärna sett att recensenter hade fått skriva sina reviews någon vecka eller två tidigare så man får en uppfattning om det är klart eller ej.

Har en känsla av det kommer vara en Bethesda produkt nu i i början. Med facit i hand så vet vi att deras spel kan vara väldigt buggiga. Jag lirar Fallout 4 fortfarande och stöter på buggar titt som tätt. Men jag låter det inte störa mig. Jag spelade Cyberpunk 2077 på PC när det lanserades 2020 trots alla buggar. Vissa kan vänta tills det kommer uppdateringar som fixar buggarna, men spel jag verkligen vill lira kör jag dag 1 trots alla brister. Så länge spelet inte kraschar så är det okej för mig. Bring on that field of stars!!

Permalänk
Skrivet av SittingDuck99:

Har en känsla av det kommer vara en Bethesda produkt nu i i början. Med facit i hand så vet vi att deras spel kan vara väldigt buggiga. Jag lirar Fallout 4 fortfarande och stöter på buggar titt som tätt. Men jag låter det inte störa mig. Jag spelade Cyberpunk 2077 på PC när det lanserades 2020 trots alla buggar. Vissa kan vänta tills det kommer uppdateringar som fixar buggarna, men spel jag verkligen vill lira kör jag dag 1 trots alla brister. Så länge spelet inte kraschar så är det okej för mig. Bring on that field of stars!!

Men, de hade ju ursprungligen planerat att släppa spelet den 11/11-22 varvid Microsoft påstås/tros ha krävt en uppskjutning utav rädsla att det blir en upprepning som med Cyberpunk varvid de vid det här laget borde ha fått väck de värsta buggarna (önsketänkande?)!

Visa signatur

Intel i7-9700K 3,6 GHz , AMD Radeon VII, ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151, Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD, Samsung SSD 860 EVO 1TB,

Permalänk
Medlem

Nytt gameplay släppt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Förresten, någon annan som hört om de ”osynliga väggarna” när man utforskar en planet? Vissa läckor menar att efter att ha landat på en planet så gick de i 30-40 min och blev då stoppade av en osynlig barriär. Detta har då lett till spekulationer att man inte kan utforska en hel planet som man vill som i No Man’s Sky. Som jag förstått det så är tekniken som så att när man landar sitt skepp så genererar spelet en stor yta som en ruta som då går att utforska men som har begränsningar.

Fasta platser som städer kommer alltid finnas där, men om man landar på en öde plats så genereras miljön och topografin baserad på planetens egenskaper om det då är snö, öken, skog, etc, dvs att en ny värld skapas när man landar och finns inga fasta landmärken. Som jag förstått det, så kan man landa på samma plats igen och ha annorlunda utseende på platsen även om det kommer finnas likheter. Är det en ökenplanet så kommer det vara öken men att det inte är samma plats som genereras. Det som sagts är också att om du landar på en ”ruta” först och sedan landar på en annan ”ruta” som är precis bredvid så har de ingen relation till varandra alls.

Jag är osäker på vad jag ska tycka då jag förväntade mig utforskande a lá No Man’s Sky. Det spelet genererar också sin värld medan man spelar men NMS utforskande flyter på utan avbrott så man kan gå runt en hel planet om man vill och det spelet kan generera en identisk plats som man tidigare varit på. Detta är också bara spekulationer gällande Starfield men artikeln jag läste hänvisar till ett klipp av en person på YouTube som demonstrerade den osynliga väggen och klippet har blivit nedtaget på begäran av Zenimax/Bethesda.

Barriärerna stämmer. Det är nog tyvärr värre än så med. Såg nåt klipp på en snubbe som landat på rutan bredvid New Atlantis och sprungit mot staden. När han kom till rutans ände så såg han inte staden trots att den var nära på kartan, det vara bara ödelandskap till horisonten. Vi får se i helgen helt enkelt. Jag ser inga problem med detta då jag förmodligen aldrig lär hamna i den situationen.

Permalänk
Medlem

Typ 4,5 timme kvar tills det blir att avgöra om det blir jobb, halvdag eller Starfield imorgon. Rätt god chans att det blir ledigt oavsett.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Barriärerna stämmer. Det är nog tyvärr värre än så med. Såg nåt klipp på en snubbe som landat på rutan bredvid New Atlantis och sprungit mot staden. När han kom till rutans ände så såg han inte staden trots att den var nära på kartan, det vara bara ödelandskap till horisonten. Vi får se i helgen helt enkelt. Jag ser inga problem med detta då jag förmodligen aldrig lär hamna i den situationen.

Jag tror inte jag kommer ha något problem med hur det fungerar. Men tycker det är en grej de kunde varit raka med från början, ungefär som de sa att man inte kan landa själv utan alla landingar är automatiska.

Permalänk
Medlem

Grafiken ser ju inte bra ut alls här, eller är det på någon konsoll??

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Grafiken ser ju inte bra ut alls här, eller är det på någon konsoll??

Jag håller mer om att det inte ser riktigt 2023 ut.. men svårt att på vilken hårdvara och build detta är utan mer information. Animationer osv. såg väldigt mycket ut som jag förväntat mig, klassikt Bethesda på gott och ont.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Väntar ivrigt på Steam Deck-intryck!
Mina förväntningar är låga.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av psp123:

Väntar ivrigt på Steam Deck-intryck!
Mina förväntningar är låga.

Jag tänker nog ge mig på alternativet att rendera på den stationära - och skicka bilden till steamdeck.

Men det antagligen inte innan vintern.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Ser verkligen gammalt ut? Skall nog också bli vram problem och stutter samt härliga buggar. Tur att man har en backlog på 3 spel så man kan vänta in patchar och rea

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gen.Lagus:

Men, de hade ju ursprungligen planerat att släppa spelet den 11/11-22 varvid Microsoft påstås/tros ha krävt en uppskjutning utav rädsla att det blir en upprepning som med Cyberpunk varvid de vid det här laget borde ha fått väck de värsta buggarna (önsketänkande?)!

Har med hört detta om uppskjutningen. Kanske att de har finslipat spelet iom förseningen, men jag hade inte tippat på det så mycket. Det är just för att spelen är så jädra stora så kan förstå att svårt att fixa alla buggar, och har inte Bethesda fixat buggar till sina tidigare spel efter flera år (moddarna har styrt upp det oftast) så kommer det nog vara samma nu. Men jag kan ha fel. Time will tell. Tror att det är en av anledningarna till varför man inte skickat ut kopior för att recensera i förväg. Tror de flesta hade sagt något i still med "Bethesda delivers a great game again that is riddled with bugs".

Skrivet av KurtEgon:

Barriärerna stämmer. Det är nog tyvärr värre än så med. Såg nåt klipp på en snubbe som landat på rutan bredvid New Atlantis och sprungit mot staden. När han kom till rutans ände så såg han inte staden trots att den var nära på kartan, det vara bara ödelandskap till horisonten. Vi får se i helgen helt enkelt. Jag ser inga problem med detta då jag förmodligen aldrig lär hamna i den situationen.

Tack för infon! Jag är lite kluven gällande det. Tycker det är liksom lugnt att man har en stor bestämd yta att utforska varje gång man landar, men detta liksom bryter inlevelsen om jag landar bredvid en stad som du säger och att man inte kan gå till den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Grafiken ser ju inte bra ut alls här, eller är det på någon konsoll??

Sannolikt videos gjorda för att får spelet se så dåligt ut som möjligt.

Bara drygt ett par timmar kvar till recensioner.

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden men det finns alltså inte en fysisk utgåva till pc? Förutom collector edition såklart. Trist i så fall...

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Har inte läst hela tråden men det finns alltså inte en fysisk utgåva till pc? Förutom collector edition såklart. Trist i så fall...

Tror inte spelet finns på skiva överhuvudtaget till PC. Oavsett vilken utgåva man köper. De utgåvorna man köper där skiva ingår som t.ex Constellation Edition så är det skiva till Xbox bara. Ingår tydligen ett skivfodral till PC versionen men de kallar det för "Display Case". Är nog likvärdigt med vissa spel idag som man köper på "skiva" med fodral för att sedan få en kod inuti för att ladda ner spelet.

Permalänk
Medlem

Tror inte jag kommer ha några större problem med dessa "barriärer", verkar ändå vara en rätt stor yta man kan röra sig på tänker jag men visst är det lite synd, man förlorar lite av den där frihetskänslan.
De har väl gjort dessa designval pga stora begränsingar i motorn (för mycket jobb) och istället lagt fokus på QoL, buggstädning o annat.

Rädd för att det kommer bli väldigt mycket loading screens, men iom SSD rekommendation så hoppas jag att de har optimerat motorn för riktigt snabba laddningstider.

Det jag hoppas mest på är att de har lyckats få till den där upptäckarglädjen som i Skyrim, där det var så mycket roligt runtom att till och med main-quest kändes som ett sidospår.

Ser fram emot recensionerna som kommer efter kl18, om det låter lovande bli det ett köp.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem

Det är väldigt lätt man börjar leta fel i nya spel bara för sakens skull och då kommer man antagligen hänga upp sig på vissa saker och störa sig på det. Det är bättre att bara låta spelet ske och spela, SPELA inte leta buggar. Jag gjorde samma sak med CP2077 från start och spelade igenom det 3 ggr utan störa mig på buggar (funkade bra för mig utan större buggar). Jag kommer göra eeexakt samma sak med detta spel.

Vi är nära nu iallfall

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Grafiken ser ju inte bra ut alls här, eller är det på någon konsoll??

Antagligen är det konsol, enklare att få hem spelet tidigt på konsol och spela.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Don_Tool:

Det är väldigt lätt man börjar leta fel i nya spel bara för sakens skull och då kommer man antagligen hänga upp sig på vissa saker och störa sig på det. Det är bättre att bara låta spelet ske och spela, SPELA inte leta buggar. Jag gjorde samma sak med CP2077 från start och spelade igenom det 3 ggr utan störa mig på buggar (funkade bra för mig utan större buggar). Jag kommer göra eeexakt samma sak med detta spel.

Vi är nära nu iallfall
<Uppladdad bildlänk>

Bästa rådet jag sett på länge!

Jag gjorde för övrigt samma grej med cyberpunk någon vecka efter release eller två - och var nöjd.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag tog fri imorgon, samtalet med chefen:

Mann 50+ år: Boss, I need the day off tomorrow, you know, doctors appointment and all (hvilket jag har), 1 timme.
Boss: Hm, can't you just bring your laptop and work from home?
Jag: But, I leave early tomorrow and it hardly seems worth it.
Boss: But you can work from the laptop...
Jag: Aj ok ok OK! you got me, I gotta play starfield!
Boss: Ok, you can take the day off.

Permalänk
Medlem

Har lagat all mat för morgondagen, handling fixad för hela helgen så är redo. Går och försöker sova strax, ska försöka spela tidigt imorgon!