Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Hm, jag växte upp i Sigtuna och då var riktnumret 0762, Märsta hade 0761 och Upplands Väsby 0760.
Det blev senare 08592xxxxx, 08591xxxxx och 08590xxxxx.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Ja, dessa jävla lappar som skickas hem i början av varje läsår, varför är skolan oförmögen att spara kontaktuppgifter och liknande?

Det kan jag svara på som har en fru som är lärare: För att vårdnadshavarna ALLTID glömmer bort att informera skolan när folk flyttar eller skiljer sig. Och detta är klart vanligare än vad man tror där folk helt plötsligt bytt nummer eller adress och sedan skäller ut lärarna för att de inte får den post som skolan skulle skicka till dem före terminsstart. I själva verket hade de flyttat för ett år sedan och inte nämnt för skolan att de inte ens tillhör samma kommun som inte ens ger de rätten att gå kvar i den skolan längre.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det kan jag svara på som har en fru som är lärare: För att vårdnadshavarna ALLTID glömmer bort att informera skolan när folk flyttar eller skiljer sig. Och detta är klart vanligare än vad man tror där folk helt plötsligt bytt nummer eller adress och sedan skäller ut lärarna för att de inte får den post som skolan skulle skicka till dem före terminsstart. I själva verket hade de flyttat för ett år sedan och inte nämnt för skolan att de inte ens tillhör samma kommun som inte ens ger de rätten att gå kvar i den skolan längre.

Känns som en sån sak som skolans administration borde automatisera och lyssna på förändringar från skatteverket i så fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Känns som en sån sak som skolans administration borde automatisera och lyssna på förändringar från skatteverket i så fall

Man kan tycka det men det finns många personer med t.ex. skyddad identitet eller som inte heller uppdaterat informationen hos Skatteverket av många (korkade) anledningar.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det kan jag svara på som har en fru som är lärare: För att vårdnadshavarna ALLTID glömmer bort att informera skolan när folk flyttar eller skiljer sig. Och detta är klart vanligare än vad man tror där folk helt plötsligt bytt nummer eller adress och sedan skäller ut lärarna för att de inte får den post som skolan skulle skicka till dem före terminsstart. I själva verket hade de flyttat för ett år sedan och inte nämnt för skolan att de inte ens tillhör samma kommun som inte ens ger de rätten att gå kvar i den skolan längre.

Precis, och detta är problemet med alltihopa. Man "hjälper" folk som inte har koll på ett skit, så effekten blir att alla som sköter sig o bryr sig blir lidande. Helst skulle jag sett att alla klantar istället failar hård och brinner upp i atmosfären.
Får man inte in info; avregga ungen eller skicka en faktura på administrativ avgift på 5000:- med automatisk inkasso dagen efter.
Sluta hjälp folk som inte bryr sig helt enkelt.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Precis, och detta är problemet med alltihopa. Man "hjälper" folk som inte har koll på ett skit, så effekten blir att alla som sköter sig o bryr sig blir lidande. Helst skulle jag sett att alla klantar istället failar hård och brinner upp i atmosfären.
Får man inte in info; avregga ungen eller skicka en faktura på administrativ avgift på 5000:- med automatisk inkasso dagen efter.
Sluta hjälp folk som inte bryr sig helt enkelt.

Instämmer. Folk är så vansinnigt curlade, eget ansvar existerar knappt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Man kan tycka det men det finns många personer med t.ex. skyddad identitet eller som inte heller uppdaterat informationen hos Skatteverket av många (korkade) anledningar.

Jo jag var själv lärare ett litet tag, det finns ju knappt någon administration eller hjälp, lärarna gör nästan allt själva idag

Permalänk
Avstängd

Dieselpriset över 25 kronor, bränslebolagen vill behålla reduktionsplikten.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sasfoxi:

Dieselpriset över 25 kronor, bränslebolagen vill behålla reduktionsplikten.

Dieselpriset är högt pga krig, inflation, svag krona, …

Om jag förstått det rätt skulle det bli dyrare utan reduktion dessutom (inte på literpriset, men totalt med andra resulterade straff som följer)

Nog om politik-besläktade områden, men reduktionsplikten är inte den stora boven här

Gnäll bara att det är dyrt som man alltid gjort

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Dieselpriset är högt pga krig, inflation, svag krona, …

Om jag förstått det rätt skulle det bli dyrare utan reduktion dessutom (inte på literpriset, men totalt med andra resulterade straff som följer)

Nog om politik-besläktade områden, men reduktionsplikten är inte den stora boven här

Gnäll bara att det är dyrt som man alltid gjort

Blandar inte in politiskt parti, handlar om onödigheten med reduktionsplikten. Expert: Reduktionsplikten minskar inte utsläppen. Reduktionsplikten gör ingen skillnad och flyttar bara utsläppen. Det säger Stefan Wirsenius, docent i miljö- och resursanalys av jordbrukssystem och expert inom miljövetenskap. Reduktionsplikten innebär krav på att blanda i biobränslen i bensin och diesel. Den syftar till att minska utsläppen men bör tas bort helt för personbilar, anser Stefan Wirsenius vid Chalmers i Göteborg.

Drivmedelsbolagens obstruktiva utspel om att inte sänka eller rentav höja priserna på bensin och diesel om reduktionsplikten sänks har väckt ilska hos många. Nu stämmer även Konkurrensverket in i kritiken och kallar det problematiskt i gränslandet till kartellbildning. Det är inte pga krig, inflation och svag krona, det handlar om hänsynslös girighet från drivsmedelsbolagen.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Dieselpriset är högt pga krig, inflation, svag krona, …

Om jag förstått det rätt skulle det bli dyrare utan reduktion dessutom (inte på literpriset, men totalt med andra resulterade straff som följer)

Om priset inte blev högre med biodrivmedel så skulle det inte behövas någon reduktionsplikt, för då hade alla blandat in biodrivmedel för att få ett billigare bränsle. Poängen med reduktionsplikten är att tvinga igenom ett (påstått) miljövänligare bränsle trots att det är dyrare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pirum:

De enda jag känner (varning för anekdot) som köper ekologisk mjölk i 1.5l-förpackning är barnfamiljer. Händer aldrig att mjölken blir för gammal där.

Kör kylskåpet på 2 graders temperatur. Du kan dricka öppnad, vanlig normalpastöriserad mjölk en månad efter bäst före utan att det smakar konstigt.

Bregottbyttan blir ju stenhård vid sådan temp iofs, så det finns baksida också när man ska fixa frukostmackorna... Ska man hårddra det så suger man ju mer el ur väggen också och sliter hårdare på kompressorn med. Dock, det mycket lägre matsvinnet övervinner anser iallafall jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Bregottbyttan blir ju stenhård vid sådan temp iofs, så det finns baksida också när man ska fixa frukostmackorna... Ska man hårddra det så suger man ju mer el ur väggen också och sliter hårdare på kompressorn med. Dock, det mycket lägre matsvinnet övervinner anser iallafall jag.

Har du så kallt så kör med smör i stället för bregott och använd osthyvel till både smör o ost när mackan ska tillverkas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Kör kylskåpet på 2 graders temperatur. Du kan dricka öppnad, vanlig normalpastöriserad mjölk en månad efter bäst före utan att det smakar konstigt.

Bregottbyttan blir ju stenhård vid sådan temp iofs, så det finns baksida också när man ska fixa frukostmackorna... Ska man hårddra det så suger man ju mer el ur väggen också och sliter hårdare på kompressorn med. Dock, det mycket lägre matsvinnet övervinner anser iallafall jag.

Skrivet av SAFA:

Har du så kallt så kör med smör i stället för bregott och använd osthyvel till både smör o ost när mackan ska tillverkas.

Använd vanligt smör (med 80-procentig fetthalt – inget annat) och låt en lagom mängd stå framme i rumstemperatur i stället. Då är det alltid bredbart.
Det tar oerhört lång tid innan smör blir dåligt och flugorna undviker alltid smöret (kanske för att de inser att de skulle fastna i det?). När jag nyligen kom hem efter en 10 dagar lång semester var det inget fel på smöret och det hade redan stått framme närmare en vecka innan jag reste.
Smör som står framme kan får en mörkare gul hinna, men den är inte farlig.

Permalänk
Medlem

Ringde Länsförsäkringar igår. De har bank, försäkring och mäkleri. Eftersom mitt försäkringsärende ärende var lite bökigt ville jag ta det per telefon med en levande människa.

Ringer det enda nummer de har, telefonkö med 15 före. All right, fine. 10 minuter senare kommer jag fram till växeln och beskriver ärendet, kopplas till avdelningen. Med ny telefonkö på ganska precis 15 till och en kvart väntetid.

Varför i hela friden har de inte så man kan ringa direkt till telefonkön för den avdelning man är ute efter? Skulle samtalet av någon orsak brytas under väntan måste man börja om att köa igen för att komma till växeln igen för att bli kopplad. Oerhört dumt tycker jag, och ett meningslöst jobb för växeln som bara sitter och dirigerar samtal. Om de prompt bara vill ha ett telefonnummer in så kan de väl ha en automat som man får trycka en siffra beroende på var man vill kopplas, eller dröja kvar för att komma till växeln om man är osäker.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

Dagens folk och datorer.

Jag besökte ett företag, träffade VDn som tjänar långt över 100 000kr/månaden, säkerligen 150 000kr/månaden.
Kan ni gissa vad för dator han satt och jobbade med hela dagarna? Jo en 13" laptop av ett visst märke som de flesta nog kan gissa vilket. Absolut ingen fundering hade han att koppla in en extern skärm, tangentbord eller mus.

Jag har sett ungdomar jobba likadant och jag förstår mig inte på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Ringde Länsförsäkringar igår. De har bank, försäkring och mäkleri. Eftersom mitt försäkringsärende ärende var lite bökigt ville jag ta det per telefon med en levande människa.

Ringer det enda nummer de har, telefonkö med 15 före. All right, fine. 10 minuter senare kommer jag fram till växeln och beskriver ärendet, kopplas till avdelningen. Med ny telefonkö på ganska precis 15 till och en kvart väntetid.

Varför i hela friden har de inte så man kan ringa direkt till telefonkön för den avdelning man är ute efter? Skulle samtalet av någon orsak brytas under väntan måste man börja om att köa igen för att komma till växeln igen för att bli kopplad. Oerhört dumt tycker jag, och ett meningslöst jobb för växeln som bara sitter och dirigerar samtal. Om de prompt bara vill ha ett telefonnummer in så kan de väl ha en automat som man får trycka en siffra beroende på var man vill kopplas, eller dröja kvar för att komma till växeln om man är osäker.

De vill inte att du kommer fram, billigare och bättre att många inte orkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

De vill inte att du kommer fram, billigare och bättre att många inte orkar

Tror du har helt rätt.

Precis suttit och väntat på att "chatta med en sjuksköterska", och därmed nyttja den nya tekniken helt enligt rekommendation av 1177. Har fått nån sorts irriterande nässelutslag som inte går över. Skickat in bild på eländet och allt via tjänsten. Köat drygt en och en halv timme i det här chatrummet, nu struntar jag i det. Får ringa istället ikväll, fullkomligt bortkastad tid i vanlig ordning. Visserligen hade jag det på känn att det skulle bli pannkaka men ibland varannan fullmåne blir man ju positivt överraskad att något faktiskt fungerar som man tycker det borde. Inte denna gång.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Kan lika gärna fortsätta gnälla, har tydligen bältros. Rockar fett!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Jag använder mig ganska mycket av virtuella datorer med både Windows XP och Windows 7 och det retar gallfeber på mig att när jag kör exakt samma program på värddatorn med Windows 11, så tar allt ungefär tre gånger så lång tid. Oftast handlar det om tiondelar av en sekund eller möjligen några sekunder, men när allt tar ungefär tre gånger så lång tid och jag ständigt påminns om det, så är det både märkbart och frustrerande.

Trots detta så föredrar jag Windows 11 framför alternativen, men det är som sagt irriterande att allt på min "riktiga" dator med senaste operativsystemet är så mycket segare jämfört med föregångarna.

Och det är inte min Windowsinstallation som är trasig. Har även virtuella maskiner med Windows 10 och 11 och de går lika långsamt.

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Dieselpriset är högt pga krig, inflation, svag krona och hög skatt

EDIT...

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Det stinker! Och nej, näsan sitter inte för nära foderluckan, utan det är den moderna sortens lampa som gått sönder. Med andra ord stinker det elektronikbrand. Nu ska sägas att jag räknat på det och den här har lyst lååångt över angivet antal timmar, troligen för att den stått på dygnet runt för det mesta. Nu har den dock varit släckt ett bra tag och det tålde den inte... Det något udda här är att det är en "motsvarande" 40 W och jag hade en av samma modell i 60 W-stuk och den omvandlades till ett stroboskop väldigt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Det stinker! Och nej, näsan sitter inte för nära foderluckan, utan det är den moderna sortens lampa som gått sönder. Med andra ord stinker det elektronikbrand. Nu ska sägas att jag räknat på det och den här har lyst lååångt över angivet antal timmar, troligen för att den stått på dygnet runt för det mesta. Nu har den dock varit släckt ett bra tag och det tålde den inte... Det något udda här är att det är en "motsvarande" 40 W och jag hade en av samma modell i 60 W-stuk och den omvandlades till ett stroboskop väldigt snabbt.

Jo, dessa led-lampor är känsliga för spänningstransienter på nätet. De tidiga var ännu sämre. Köpte en tidig för 200 SEK och den höll ca 50 timmar innan den blev stroboskop. Obduktionen visade att ett seriemotstånd på ingången till spänningsomvandlaren hade blivit dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Dagens folk och datorer.

Jag besökte ett företag, träffade VDn som tjänar långt över 100 000kr/månaden, säkerligen 150 000kr/månaden.
Kan ni gissa vad för dator han satt och jobbade med hela dagarna? Jo en 13" laptop av ett visst märke som de flesta nog kan gissa vilket. Absolut ingen fundering hade han att koppla in en extern skärm, tangentbord eller mus.

Jag har sett ungdomar jobba likadant och jag förstår mig inte på dem.

Det är för att många chefer har långt mindre ansvar och färre arbetsuppgifter än de längre ner. Det finns inget behov av att ha en större skärm som visar mer information. Man läser lite rapporter, skriver några, svarar på massa mail. Jag skulle bli tokig om jag inte hade minst två 24" eller större skärmar på jobbet så att jag kan ha en del av mina program uppe samtidigt.

För ungdomar är det väl helt enkelt för att de är portabla, och dom har syn som hökar.

Ett annat gnäll:
6 kronor för en fucking papperspåse! Skulle handla på mitt lokala ICA Kvantum som är helt sjukt dyrt på många varor, brukar vara där och plocka lockvaror och nu gled jag förbi med bilen för en gångs skull efter jobbet så jag hade varken väska eller påsar med mig.

6 kronor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Dagens folk och datorer.

Jag besökte ett företag, träffade VDn som tjänar långt över 100 000kr/månaden, säkerligen 150 000kr/månaden.
Kan ni gissa vad för dator han satt och jobbade med hela dagarna? Jo en 13" laptop av ett visst märke som de flesta nog kan gissa vilket. Absolut ingen fundering hade han att koppla in en extern skärm, tangentbord eller mus.

Jag har sett ungdomar jobba likadant och jag förstår mig inte på dem.

"Ärvde" barnens uttjänta laptops med 13- och 14-tums skärmar. Går inte att använda utan att koppla in större skärm, oftast blir det till TV:n i köket (32 tum, 4k-upplösning) eller den gamla uttjänta TV:n i verkstan (28 tum med tillräcklig upplösning).
De inbyggda skärmarna är för ungdomar med falkögon inte för mina gamla trötta ögon. Maskinerna i sig är det inget fel på i övrigt.
Sen tror jag inte att VD:n jobbar med datorn hela dagarna. Kanske tittar lite då och då på något dokument.

Permalänk
Medlem

Trött man blir på folk som ska sälja bilar idag.
Tittar runt lite på det riktigt billiga sortimentet då både sambon och sonen snart ska börja övningsköra och bilen vi har idag har allt för mycket fel för att det ska vara värt ens tänka på laga.

Men kort sagt en billig skitbil för ca 10k som man inte behöver vara rädd om då två ska övningsköra i den.

Men märker mer och mer att folk knappt ens vet om det finns däck på bilen de säljer. Man ställer en enkel fråga som när är den senast servad och det har de ingen som helst aning om.

Nähä när är kamremmen bytt då?
Öh kamrem? Det vet jag inget om.

Okej är det några fel på bilen då?
Nej den är absolut toppskick och bättre bil hittar du inte någonstans.

Okej vad va priset då?
10.000kr men du kan få den 9.800 bara för att det är du.

Sen visar det sig att de har flera bilar på annons och alla har samma beskrivning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Trött man blir på folk som ska sälja bilar idag.
Tittar runt lite på det riktigt billiga sortimentet då både sambon och sonen snart ska börja övningsköra och bilen vi har idag har allt för mycket fel för att det ska vara värt ens tänka på laga.

Men kort sagt en billig skitbil för ca 10k som man inte behöver vara rädd om då två ska övningsköra i den.

Men märker mer och mer att folk knappt ens vet om det finns däck på bilen de säljer. Man ställer en enkel fråga som när är den senast servad och det har de ingen som helst aning om.

Nähä när är kamremmen bytt då?
Öh kamrem? Det vet jag inget om.

Okej är det några fel på bilen då?
Nej den är absolut toppskick och bättre bil hittar du inte någonstans.

Okej vad va priset då?
10.000kr men du kan få den 9.800 bara för att det är du.

Sen visar det sig att de har flera bilar på annons och alla har samma beskrivning

Beror ju lite på vem som säljer bilen också. Finns en del seriösa och väldigt trevliga privatpersoner, men också fler och fler skojare... man får filtrera lite innan man börjar titta mer detaljerat. Vad filtret består i låter jag vara osagt.

Permalänk
Medlem

Den här j-vla tråden alltså. Den slösar bara tid som jag inte har. Och nu följer jag den dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Beror ju lite på vem som säljer bilen också. Finns en del seriösa och väldigt trevliga privatpersoner, men också fler och fler skojare... man får filtrera lite innan man börjar titta mer detaljerat. Vad filtret består i låter jag vara osagt.

Vet precis vad du menar. Men känner ju lite att om man ska sälja något så ska man ju kunna något om det också. Inte bara vad det är för något. Förr iaf fick man ju ett klistermärke eller liknande när kamremmen byttes men verkar som folk idag inte ens öppnat huven på bilen utan bara lagt ett skambud, åkt dit och köpt den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

Jag använder mig ganska mycket av virtuella datorer med både Windows XP och Windows 7 och det retar gallfeber på mig att när jag kör exakt samma program på värddatorn med Windows 11, så tar allt ungefär tre gånger så lång tid. Oftast handlar det om tiondelar av en sekund eller möjligen några sekunder, men när allt tar ungefär tre gånger så lång tid och jag ständigt påminns om det, så är det både märkbart och frustrerande.

Trots detta så föredrar jag Windows 11 framför alternativen, men det är som sagt irriterande att allt på min "riktiga" dator med senaste operativsystemet är så mycket segare jämfört med föregångarna.

Och det är inte min Windowsinstallation som är trasig. Har även virtuella maskiner med Windows 10 och 11 och de går lika långsamt.

Ja, det påminner om Windows NT4 när de uppdaterade Explorer så att filhanteraren helt plötsligt kändes som en webläsare. Från snabbt till slappt.

Jag har också gått över till Win 11, men har kvar Windows 10, och 10 (och 7) är märkbart snabbare och mer responsivt. Både "på riktigt" och virtuellt. Jag har givetvis stängt av allt lull-lull och animeringar och annat.

Dagens gubbgnäll
: Hade varit hos doktorn för att jag misstänkte Borrelia. Får ofta fästingbett då jag vistas i skärgården, aldrig fått ett sådant utslag jag nu fått. Det dök upp efter ett par veckor och ökade i storlek. Jag noterar alla fästingbett i Google Keep, datum och var på kroppen. Eftersom jag numera är en gubbe, och alltså väldigt sällan går till doktorn även om jag borde, förväntade jag mig att bli tagen på allvar när jag väl gick dit, kanske få Kåvepenin. Min far fick halvsidig ansiktsförlamning och ledvärk efter ett par omgångar Borrelia som behandlades för sent.
Men läkaren var en vänlig muntergök och bara, haha, det DÄR behöver du inte bekymra dig om, det är inte Borrelia *lol*, det ser ut SÅ HÄR *google images borrelia*, varpå bilder på till synes spetälskesjuka borreliaoffer visades fram, det lilla märket du har (3-4cm?) är inget att tänka på, ta på lite kortison om det behövs - att det kliar är ett extra tecken på att det INTE är Borrelia, för Borrelia kliar inte. Det där är bett-eksem.

Nåja, relativt nöjd gick jag hem, fattigare eftersom jag tagit ledigt hela dagen från arbetet och slängt komp-timmar åt skogen, (vi nekas rutinmässigt ledigt för läkarbesök som inte är arbetsrelaterade, så jag sökte kompledigt hela dagen då det är enklare att ta en "vikarie" på heldag), jag hade ju uppenbarligen åtminstone inte Borrelia.

Fast forward 10 dagar. Jag är trött och missnöjd. Bettet kliar mer och är större och har börjat "dela" på sig. Nästa doktor: Du har ju Borrelia. Här, ät Doxycyklin (nån slags stark antibiotika) morgon och kväll i 10 dagar.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave