Tävling: Vinn grafikkort och processor med Starfield-tema från AMD!

Permalänk
Melding Plague

Tävling: Vinn grafikkort och processor med Starfield-tema från AMD!

Suktar du efter Starfield och vill ackompanjera spelet med matchande hårdvara från AMD? Delta i SweClockers stora Starfield-tävling!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jaha, då var man diskvalificerad på en gång. Sweclockers har alltid så höga inträdeskrav för sin tävlingar. Lycka till ni som är kreativa konstnärer.

Permalänk
Testpilot

Mycket intressant format på tävlingen, ser fram emot att få läsa alla kreationer och låta mig tas iväg till ett fjärran land 😁

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Jaha, då var man diskvalificerad på en gång. Sweclockers har alltid så höga inträdeskrav för sin tävlingar. Lycka till ni som är kreativa konstnärer.

de tillåter ju användandet av AI verktyg, vilket per automatik inkluderar alla ickekonstnärer också, så länge du har fantasi att beskriva för AI:n vad den skall rita.

Lycka till

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Niolator:

Jaha, då var man diskvalificerad på en gång. Sweclockers har alltid så höga inträdeskrav för sin tävlingar. Lycka till ni som är kreativa konstnärer.

Som det redan nämnts, så är det fritt fram att använda AI eller Paint för att ta fram berättelsen. Vi satsade på denna nivå just för att sänka ribban för deltagande. Ju mer content desto roligare, liksom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Som det redan nämnts, så är det fritt fram att använda AI eller Paint för att ta fram berättelsen. Vi satsade på denna nivå just för att sänka ribban för deltagande. Ju mer content desto roligare, liksom!

Okej, jag kanske får ta och göra ett försök.

Permalänk
Medlem

Var finns de här omtalade AI-sakerna? Midjourney funnen, men finns det andra?
Från en som fortfarande nöjer sig med att använda 3% av det som finns mellan öronen.

Permalänk
Lego Master

Vi kan ju samla några gratis AI-generatorer för att uppmuntra oss icke-konstnärligt lagda.

* https://hotpot.ai/art-generator
* https://gencraft.com/
* https://neural.love/ai-art-generator

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Åh nej Rymd-Jürgen! Du ser ju inget, hjälmen är på bak och fram!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Jaha, då var man diskvalificerad på en gång. Sweclockers har alltid så höga inträdeskrav för sin tävlingar. Lycka till ni som är kreativa konstnärer.

Jag tycker att det är kul att tävlingarna erfordrar någon form av förmåga. Annars är det inte tävlingar, utan lotterier.

Permalänk
Medlem

Bidrag 1

En man vid namn Zaph flög sitt rymdskepp genom kosmiska vidder med en uttråkad min. Plötsligt fängslades hans uppmärksamhet av ett skimmer i rymden, och han styrde sitt skepp närmare för att undersöka.

Zaph landade på en mystisk planet där han stötte på ett instrument som gnistrade i de mest fantastiska färger. Han lutade sig fram och såg den märkliga skapelsen - ett av de legendariska grafikkorten. Hans ögon glittrade av upptäckten.

Men när Zaph tryckte in 1337 på tangentbordet till grafikkortet, inträffade något otänkbart. Hela universum vreds, bökades och kastades upp och ner i en surrealistisk symfoni av koder och pixlar. Plötsligt förstod Zaph – han var inte längre en spelare i spelet, han var spelet självt!

"I en virvel av pixlar och koder var Zaph fångad, skrikande i en grön gegga av det okända..."

Skrikande och förskräckt befann sig Zaph plötsligt i en snurrande virvel av pixeler och koder. Han blev en del av den grönaktiga gegga som omgav honom, och hans skrik ekade i det digitala kaoset. Hans ansikte försvann gradvis i den surrealistiska stormen.

"Och mitt i skriket, vaknade Zaph upp i sitt eget hem, omgiven av den tröstande musiken från sin radio han köpte från Sweclocker 1937 AB"

Plötsligt vaknade Zaph upp i sitt eget hem, svettig och andfådd. Han satt på sängkanten och höll en retro radio i handen. Den spelade en bekant melodi och fyllde rummet med lätta toner. Han tittade runt och insåg att han var tillbaka i verkligheten.

Han hade upplevt det mest galaktiska äventyret genom tid och rum – ett äventyr som var både verkligt och digitalt på samma gång.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Bidrag 1

<Uppladdad bildlänk>
En man vid namn Zaph flög sitt rymdskepp genom kosmiska vidder med en uttråkad min. Plötsligt fängslades hans uppmärksamhet av ett skimmer i rymden, och han styrde sitt skepp närmare för att undersöka.

<Uppladdad bildlänk>
Zaph landade på en mystisk planet där han stötte på ett instrument som gnistrade i de mest fantastiska färger. Han lutade sig fram och såg den märkliga skapelsen - ett av de legendariska grafikkorten. Hans ögon glittrade av upptäckten.

<Uppladdad bildlänk>
Men när Zaph tryckte in 1337 på tangentbordet till grafikkortet, inträffade något otänkbart. Hela universum vreds, bökades och kastades upp och ner i en surrealistisk symfoni av koder och pixlar. Plötsligt förstod Zaph – han var inte längre en spelare i spelet, han var spelet självt!

"I en virvel av pixlar och koder var Zaph fångad, skrikande i en grön gegga av det okända..."
<Uppladdad bildlänk>
Skrikande och förskräckt befann sig Zaph plötsligt i en snurrande virvel av pixeler och koder. Han blev en del av den grönaktiga gegga som omgav honom, och hans skrik ekade i det digitala kaoset. Hans ansikte försvann gradvis i den surrealistiska stormen.

"Och mitt i skriket, vaknade Zaph upp i sitt eget hem, omgiven av den tröstande musiken från sin radio han köpte från Sweclocker 1937 AB"
<Uppladdad bildlänk>
Plötsligt vaknade Zaph upp i sitt eget hem, svettig och andfådd. Han satt på sängkanten och höll en retro radio i handen. Den spelade en bekant melodi och fyllde rummet med lätta toner. Han tittade runt och insåg att han var tillbaka i verkligheten.

Han hade upplevt det mest galaktiska äventyret genom tid och rum – ett äventyr som var både verkligt och digitalt på samma gång.

14 upptummar på den!

Permalänk
Medlem

IT

JUST

WORKS

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

<Uppladdad bildlänk>

IT

<Uppladdad bildlänk>

JUST

<Uppladdad bildlänk>

WORKS

Hur är det man laddar upp bilder direkt i forumet?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Newlie:

Hur är det man laddar upp bilder direkt i forumet?

Klicka på förhandsgranska under inläggsrutan och sen kan du klicka up uppladdningsikonen, näst längst till höger i verktygsfältet, och sedan laddar du upp bild. Det finns en soft cap på fem bilder vid uppladdning, så se till att du laddar upp rätt bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Klicka på förhandsgranska under inläggsrutan och sen kan du klicka up uppladdningsikonen, näst längst till höger i verktygsfältet, och sedan laddar du upp bild. Det finns en soft cap på fem bilder vid uppladdning, så se till att du laddar upp rätt bilder.

Det står att man ska skicka med en URL. Ska man lägga upp bilden på annan sida och länka det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newlie:

Det står att man ska skicka med en URL. Ska man lägga upp bilden på annan sida och länka det?

Permalänk
Medlem

Ermagad! Tycker kortet är riktigt snyggt. Hmm jag är bra på historier men värdelös på photoshop

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Newlie:

Det står att man ska skicka med en URL. Ska man lägga upp bilden på annan sida och länka det?

Det är bildinlänkningsknappen, inte uppladdning!

Permalänk
Medlem

Ganska skämtsamt, men bättre än ingenting:

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Rolig tävling som även jag tyckte var roligt att försöka göra ett bidrag till!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Newlie:

Hur är det man laddar upp bilder direkt i forumet?

Hej!

Nyregistrerade medlemmar kan inte ladda upp bilder direkt av säkerhetsskäl.
Så skulle rekommendera att du försöker med t.ex. imgur för uppladdningen och sen infogar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

I en fjärran framtid hade mänskligheten erövrat stjärnorna och rymdresor var lika vanliga som att andas. Men även i denna avancerade era förblev vissa saker oförändrade – den orubbliga viljan hos dem som var beslutna att skapa sina egna öden. En sådan person var Ava, en orädd kvinnlig svetsare ombord på den interstellära fraktfarkosten "Geek Horizon."

Skeppets sargade korridorer ekade av ljudet av hennes stövlar som klang mot metallgolvet. Avas starka händer höll fast i hennes TIG-svets när hon navigerade genom de labyrintiska gångarna, hennes silverfärgade overall märkt av fläckar av fett och svett av beslutsamhet. Hon hade en uppgift, en hon inte hade råd att misslyckas med.

Avas rymdskepp hade drabbats av katastrofalt rymdskrot under en rutinmässig förnödenhetsresa. Hon hade kastats ut i en situation i den oförlåtande delen av rymden och kämpade desperat med de splittrade resterna av sitt skepp. Men Ava var inte någon som lätt blev besegrad. Hon lyckades för en stund stabilisera skeppets syrenivåer, men motorn var fortfarande död, vilket lämnade henne strandsatt på fast mark i det kosmiska havet.

"Geek Station, Geek Station" sa hon in i sin Pip-boy, hennes röst lugn trots brådskan i hennes situation. En flimrande statisk störning, sedan en kvinnas röst sprakade fram, stark och lugnande.
"Geek Station, Kom”.
”Från Geek Horizion, Hör ni mig, frågas Kom”.
”Detta är CapCom, Löjtnant Ripley. Vi har dina koordinater. Håll ut. Vi lämnar dig inte därute. Kom"

Avas ögon vandrade till stjärnorna bortom den spruckna fönsterrutan. De blinkade kallt, som ett hav av outforskade möjligheter.

"CapCom, jag måste fixa motorn. Jag kan inte bara va fast här för evigt. Kom"
"Vi arbetar på det, Ava. Håll fokus på uppgiften. Du klarar det. Kom"

Ava manövrerade genom fartygets innandömen, hennes brännare kastade en kuslig glans på hennes beslutsamma ansikte. Medan hon arbetade, flöt hennes tankar till hennes avlidna mor – kvinnan som hade banat en egen väg som svetsare i en värld som en gång underskattat henne. Ava visste att hennes mors anda flödade genom hennes ådror, en ständig påminnelse om hennes styrka.

Timmar sträckte sig till en oändlig tidsrymd när Ava noggrant reparerade motorn. Varje gnista var en vunnen strid, varje anslutning ett steg mot överlevnad. Och hela tiden förblev Löjtnant Ripleys röst en livlina i mörkret, ett vittnesbörd om det obrytbara vänskapsbandet mellan människor som trotsade de begränsningar som påtvingats dem.

"Ava, vi är nästan redo att skicka moderskeppet, Kom" Löjtnant Ripleys röst sprakade.
"Håll ut bara lite till. Kom"

Med en sista svetsning och lite slagkraftigt underhåll ryckte motorn till liv, och Avas hjärta flög.

"Löjtnant, det fungerar! Jag har kraft! Kom"
Jubel bröt ut genom Pip-boyn.
"Du klarade det, Ava! Håll kurs. Vi kommer för att rädda dig. Kom"

Men medan Ava njöt av värmen från sin prestation smög sig en försåtlig insikt in. Hennes syrenivåer minskade, en grym påminnelse om hennes egen sårbarhet i rymdens kalla famn. Hon kollade på sin mätare, hennes hjärta sjönk när siffrorna fortsatte att sjunka.

"Löjtnant. Kom" Avas röst darrade,
"Jag tror min tid håller på att rinna ut. Kom"
Sprakade, klingande Löjtnant Ripleys röst av oro. "Vi är nära, Ava. Bara lite till. Kom"

Avas andetag blev grundare, hennes rörelser långsamma när hon stapplade tillbaka mot cockpiten. Hon kunde nästan smaka segern, känna räddningskapselns magnetiska klampar säkra hennes skepp. Men stjärnorna utanför verkade lysa lite ljusare, som ett bitterljuvt avsked.

"Ava, svara! Kom" Löjtnant Ripleys röst blev brådskande.

Tårar samlades i Avas ögon när hon famlade efter Pip-boyen. "Löjtnant.. Jag klara det. Motorn går. Men jag tror inte... Jag tror inte att jag kommer att klara mig. Kom"

Tystnad följde, tung och fylld av osagda känslor. Sedan återkom Löjtnant Ripleys röst, mjuk men beslutsam. "Ava, lyssna på mig. Du är inte ensam därute. Du är en flamma av styrka, ett bevis på de oövervinneliga kvinnornas anda som vågar drömma. Kom ihåg mamma, kom ihåg varje kvinna som kämpade mot oddsen. Du är en del av vårt arv. Kom"

När Avas syn suddades bort, höll hon fast vid sin systers ord. Dem var en livlina, en påminnelse om att även i sitt sista ögonblick var hon inte definierad av sina omständigheter. Med sin sista kraft viskade hon, "Tack. Slut Kom"

Stjärnorna utanför verkade omsluta henne, deras glans svalde hennes bleknande medvetande. Och i den stunden, när hennes andetag blev tystare och världen mörknade, fann Ava tröst i vetskapen om att hennes berättelse inte bara var hennes egen – den var en symfoni av röster, en kör som hade banat vägen för henne att lysa.

Och när hennes ögon stängdes, svävade Avas själ, buren av den koloss på lerfötter från modiga människor som hade stakat sina vägar genom kosmos.

Permalänk
Medlem

Jag vill också vara med! Första gången jag skapar AI-genererade bilder

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Ensam i rymden

https://imgur.com/a/EFyzL6h

Lite som stardew valley... Bara i rymden

Bild 2 ska egentligen vara sist...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av FarbrorBarbr0:

<Uppladdad bildlänk>

IT

<Uppladdad bildlänk>

JUST

<Uppladdad bildlänk>

WORKS

Haha, nästan så att vi kan avbryta tävlingen nu! 10/10.

Permalänk
Medlem

I den stora rymden hade en bräcklig allians av intergalaktiska arter blomstrat i århundraden men övertid sakta men säkert splittrats. Alliansen sträckte sig över stjärnsystem och sammanförde varelser av alla former, storlekar, ursprung. Splittringen härskade och tekniska framsteg blomstrade kunde bara hållas för sig själva. Om alliansen hållit ihop hade man kunnat lova en framtid av enhet och välstånd. Fåglum, som det kallades är där vi startar; en rymdstation ingen verkar märkt av, men snart skulle något vansinne hända som skulle föra ihop alliansen och framförallt sätta Fåglum på kartan för evigt.

Mitt i Fåglums kosmiska harmoni uppstod en anomali. Ett stort rymdmonster, född från en galax långt långt borta, började sin obönhörliga resa genom universum. Dess gravitationskrafter var olik något som Fåglum någonsin hade stött på. Till en början avfärdades det som en ren kuriosa, ett föremål som kunde fångas för vetenskaplig studie. Men när dagarna förvandlades till veckor blev anomins illvilliga avsikt tydlig. Station Fåglum behövde agera, men inte skulle detta bli lätt. Och Fåglumborna visste detta.

Hoppet för folket i Fåglum blev hopplöst. Men så hände en anmärkningsvärd sak. De olika arterna, som representerar otaliga kulturer och bakgrunder, kopplade samman sina teknologier och sinnen i en samarbetshandling utan motstycke. Dessa varelser och Fåglumborna samlade sig och byggde en energibarriär. Energibarriären ökade med nyvunnen styrka och glödde starkare än någonsin tidigare. Det stora monstret framfart började sakta ner, dess obevekliga drag hindrades av den kombinerade kraften i Fåglums enhet.

Allt eftersom veckorna gick höll barriären och rymdmonstret stoppades. Anomin existerade fortfarande i form av ett stort klot, en dyster påminnelse om rymdens farliga natur. Men Fåglum hade segrat och bevisat att även mot kosmos bakgrund kunde beslutsamhet och enhet stå som bålverk mot förstörelse.

Alliansen blev stark igen, men ingen kommer någonsin glömma vad som skedde i galaxen, i lilla Fåglum. Ett stort ärr kommer förevigt finnas, och efter en tid av läkning och återhämtning finns bara en sak kvar att göra för trupperna; hem till tillbaks till Fåglum.

Visa signatur

Serverdator