Permalänk
Medlem

CPU problem vid spel

Startade upp min dator för kvällen och något verkar har gått snett. Den var allmänt seg och startades upp ovanligt sakta. När jag sedan startar upp ett spel så peakar cpu % och energiförbrukningen är mycket hög. Är inga krävande spel, wow, hearthstone etc Försökt uppdatera drivrutiner osv men står att allt är som det ska. Vad kan problemet vara?

Permalänk
Medlem

Har löst det! tack ändå

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Kexin16:

Har löst det! tack ändå

Skönt att det löste sig!

Då är det bra om du skriver vad som var problemet om det är någon som råkar ha samma problem.

https://xkcd.com/979/

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ja, även om jag inte har problem själv för tillfället så är jag lite nyfiken på vad problemet var och hur det löstes.

Permalänk
Musikälskare

Hur löste du det?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kexin16:

Har löst det! tack ändå

Men nej. Skriv alltid svaret. Avskyr när folk inte bara nämner vad de gjorde för att lösa det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

HUR?!?!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Hedersmedlem

HUR?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

HUR?!?!?!

Permalänk
Medlem

@Kexin16: Hur?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Sorry för sen uppdatering. Stack iväg på semester så har inte varit aktiv. Det var något problem med nvidia klienten, stod att mina drivrutiner var uppdaterade och där inte var några nya. Men det stämde inte överens om vilken version som var tillgänglig nu och den jag hade ( var tvungen att kolla upp vilken som var den nyaste versionen). Så fick installera om klienten och då var korrekt version tillgänglig och efter uppdatering fungerade allt.