Helgsnack: Vad gjorde du under semestern?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Pottränade min dotter, vilket var slitsamt men lyckat. Besparar er bilder på kiss och fekalier.

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Bilat, Skåne - Abisko och Narvik, det var långt

Åkte från Tranås mellan Jönköping och Linköping till Strasbourg, Frankrike och sedan vidare till gränsen till Schweiz . Va borta 5 dagar totalt 3078 km 😊
Åkta lågprofil gick bra fram tills inne i Tyskland sen va det som åka på tvättbrädor på varenda gata, hål och ojämnheter så fick köra lite slalom imellan åt

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Pottränade min dotter, vilket var slitsamt men lyckat. Besparar er bilder på kiss och fekalier.

Minns inte hur många ’misstag’ det blev för oss, men skönt när det är gjort!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

For till Norge och tittade på en halv miljon vattenfall. Sen tillbringade jag en stor del av ledigheten med att bygga fabrik i Satisfactory. Oklart vad som var mest tillfredsställande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glad_katt:

Finns ju inget som säger man inte kan resa både sommar och vinter om man har 5 semesterveckor (minst) på 1 år.

Nä absolut men jag brukar åka i nära fem veckor på vintern. Flyr Sverige så gott jag kan.

Permalänk
Medlem

Jag bor i norrland. Så jag satt inne och hoppades att regnet skulle upphöra. Det gjorde det inte.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Undrar hur många fler som kommer bli deprimerade i höst efter en sommar helt utan sol… känner mig själv små-deppad, men lyckades bada några gånger i ren trots. Vart en kortare upplevelseresa med familjen som blev bra, men ingen sol där heller.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Jag drack alkohol och tittade ut på regnet som piskade mot rutan. Mellan skurarna uppgraderade jag taket på inglasningen till kanalplast. Kan ärligt säga att det här är det sämsta sommarväder jag kan minnas sedan juli 1997 i Norrbotten. Då sommarjobbade jag på en badstrand med att plocka skräp 15 år gammal. Den juli kom det mer än 300 mm regn. Samma som i år helt enkelt. Även då var det kallt och rått. Hade tänkt fiska mycket i sommar i havet. Det var en dag det inte blåste 340 m/s. Men då regnade det 500 mm/s istället....

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Tvättat, slipat och oljat trädäcket.
Målat ungarnas lekstuga.
Målat garaget.
Tapetserat om i 2 rum.
Varit på Island med frun. (Firat 10-årig bröllopsdag)
Varit i Köpenhamn med hela familjen.
Rensat ogräs.
Och säkert massor mer.

Sommaren är kort, det mesta regnar bort..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Renoverat huset, bytt fasad på gavelspetsarna samt målat huset. (Påtvingat måste-projekt). Höjdpunkten var dock att vårt tredje barn föddes nu på semestern 😃

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Mindfighter:

Undrar hur många fler som kommer bli deprimerade i höst efter en sommar helt utan sol… känner mig själv små-deppad, men lyckades bada några gånger i ren trots. Vart en kortare upplevelseresa med familjen som blev bra, men ingen sol där heller.

Haha sommaren var bara en trial run inför hösten. Mjukstart!

Permalänk
Medlem

Semestern började med att ungarna tävlade i EM i Ungern sedan stannade vi där en vecka, sedan dog min far så resten har varit att ta hand om det.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Första två veckorna i regn och kyla, sen åkte jag på en muskelbristning i ena vaden och blev sjukskriven resten av tiden.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem

Satt hemma och väntade på bättre väder.
Fyra veckor senare och samma väder mest hela tiden
så var det dags och jobba igen så det vart inte mycket gjort på semestern.

Men som tur var så hade jag en vecka bokad på Rhodos så nu
njuter jag av strålande sol och värme.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Satt hemma och väntade på bättre väder.
Fyra veckor senare och samma väder mest hela tiden
så var det dags och jobba igen så det vart inte mycket gjort på semestern.

Men som tur var så hade jag en vecka bokad på Rhodos så nu
njuter jag av strålande sol och värme.

Fina skogspromenader i Mordor? Ähum jag menar Rhodos.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Jefe:

Men som tur var så hade jag en vecka bokad på Rhodos så nu
njuter jag av strålande sol och värme.

Är milt avundsjuk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Är milt avundsjuk.

Har inte hela ön brunnit typ?

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av ingenjören:

Har inte hela ön brunnit typ?

Möjligtvis inte! Lär ju bra rätt lugnt där nu turistmässigt dock.

Permalänk
Medlem

En kort vecka på balkan och idag tillbaka på jobbet.
Innan dess en vecka hemma. Blev inte mer detta år.

Fick mig en funderare under tiden på balkan.
Att ta nästa års resa-bort semester från 1e sept.
Är ju fortfarande sjukt varmt runt medelhavet under september ut och priserna störtdyker då också generellt.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Har inte hela ön brunnit typ?

Det brann en del på mittersta delen av ön.
Men här på norra delen märks det ingenting av branden.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Som en av personerna med tidig semester så startade sommaren med många båtturer på vänern samt strandhäng med tillhörande grillkvällar och konserter på en folkpark mitt på schlätta.
När vädret började gå över till det sämre i mitt hemområde styrde jag min kos mot Polen och ett par dagar i Warzawa med omgivning vilket var väldigt trevligt.
Semestern avslutades sedan på Öland Roots som även det bjöd på oslagbar stämning (i vanlig ordning), soligt väder samt ett gäng oförglömliga konserter.
Allt som allt en väldigt lyckad (och solig) semester.

Lider dock med alla er i tråden samt alla kollegor som knappt fått en solstråle under sina lediga veckor.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Tittat på Metallica på fredagen, inte alls impad faktiskt.
Drack öl i Göteborg med vänner, kul med pubrundor.
Köpte en EPA till grabben som han får meka med.
Campade med familj och vänner på Kinnekulle camping utanför Hällekis.
Var på Brewskival i Helsingborg. Mycket trevlig tillställning!

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Semestern började med att ungarna tävlade i EM i Ungern sedan stannade vi där en vecka, sedan dog min far så resten har varit att ta hand om det.

jag beklagar sorgen.

själv så fick jag reda på att jag kanske blir utan arb i höst, (eventuell nedläggning), så vart inte mycket till semester.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Semester?
Jag arbetstränar så får inte ledigt alls på något vis utan de kräver att man gör sina timmar vare sig man vill hänga på stranden eller inte😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Semester?
Jag arbetstränar så får inte ledigt alls på något vis utan de kräver att man gör sina timmar vare sig man vill hänga på stranden eller inte😂

Hänga på stranden i ösregn och hård vind? 😅

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Hänga på stranden i ösregn och hård vind? 😅

Varit någorlunda väder senaste dagarna här iaf. Till och med soligt igår😉

Permalänk
Medlem

Pillade naveln. Datorer och mobiltelefoner bannade under 4 veckor, bara kopplade av och gjorde annat skoj som att koppla av på diverse uteserveringar och vårda mina chiliplantor på altanen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Varit någorlunda väder senaste dagarna här iaf. Till och med soligt igår😉

Hehe jo det vände väl 1 mm i slutet av augusti. Men det är som vi säger i Norrland, det är aldrig försent att ge upp.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Hehe jo det vände väl 1 mm i slutet av augusti. Men det är som vi säger i Norrland, det är aldrig försent att ge upp.

Haha för mig som föddes i Borås men har sen mina föräldrar flyttade till Örebro för 30 år sedan bott i Närke får väl gå på vad Närkingarna säger.
- Det går aldrig😂