Elbilar - Tråden för intresserade

Permalänk
Avstängd

550-600k i baspris för ID.7-versionen med 77kwh batteri?

Finns ju förutom Tesla även BMW i5 för 800k i baspris med starkare motor och premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweborn:

550-600k i baspris för ID.7-versionen med 77kwh batteri?

Finns ju förutom Tesla även BMW i5 för 800k i baspris med starkare motor och premium.

Var hittade du denna informationen för mig så står det inget pris på Volkswagen hemsida än ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Var hittade du denna informationen för mig så står det inget pris på Volkswagen hemsida än ?

Runt 60k EUR har de väl sagt för basversionen det är 720k SEK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Runt 60k EUR har de väl sagt för basversionen det är 720k SEK.

Jo det låter mer rimligt faktiskt blir nog runt 800tkr för en bra utrustning.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Avstängd

Läste i en norsk tidning att de väntar sig priserna börjar på 550k NOK . Men det är en annan marknad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sammanhang:

https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/konsument/fyndlag...

Det är bland annat Hedin Bil som numera tvingas rea ut alla möjliga elbilar. Nissan Leaf (inkl vinterhjul och 1500 mil), BYD Atto 3, MG4 osv. Samtliga för 2995:- i månaden.

Känns ärligt talat betydligt mer tilltalande att fynda bland dessa erbjudanden och sedan slippa sitta med Svarte Petter när andrahandsvärdet på ens elbil rasar. Vad tror ni är detta bara början för bilhandlarna? Verkar vara allt färre som vill bränna två årslöner för att köpa loss nya elbilar.

Det är bra att det är få som har råd att köpa elbilar, då får vi bättre betalt om 2-3 år när vi byter bil jämfört med om det skulle säljas massor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweborn:

Läste i en norsk tidning att de väntar sig priserna börjar på 550k NOK . Men det är en annan marknad.

Ja i Norge är det ingen skatt upp till 500k NOK och sedan är 25% skatt på beloppet över 500k.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felixark:

Ja i Norge är det ingen skatt upp till 500k NOK och sedan är 25% skatt på beloppet över 500k.

Så 700 papp i Sverige då i grundutförande. Blir då en ovanlig bil.

Permalänk
Medlem

Nu har jag sålt i4an, blev rätt galen värdeminskning på runt 230k inklusive vinterdäcken. Verkar som i4an inte stått sig så bra i värde jämfört med andra, är väl trögt att sälja dyrare bilar i allmänhet men det verkar helt klart som vissa modeller sticker ut och har mer normal värdeminskning som man känner igen från bensinbilar medan många elbilar har ganska låg istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Nu har jag sålt i4an, blev rätt galen värdeminskning på runt 230k inklusive vinterdäcken. Verkar som i4an inte stått sig så bra i värde jämfört med andra, är väl trögt att sälja dyrare bilar i allmänhet men det verkar helt klart som vissa modeller sticker ut och har mer normal värdeminskning som man känner igen från bensinbilar medan många elbilar har ganska låg istället.

Hoppsan! Mil, utrustning, ålder och skick?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Nu har jag sålt i4an, blev rätt galen värdeminskning på runt 230k inklusive vinterdäcken. Verkar som i4an inte stått sig så bra i värde jämfört med andra, är väl trögt att sälja dyrare bilar i allmänhet men det verkar helt klart som vissa modeller sticker ut och har mer normal värdeminskning som man känner igen från bensinbilar medan många elbilar har ganska låg istället.

Vad blir det istället? Model 3 highland?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Hoppsan! Mil, utrustning, ålder och skick?

Hade gått drygt 1600 mil och var uttagen som demobil i mars förra året, jag köpte den för ca ett år sedan. Väldigt fint skick och i princip all utrustning.

Skrivet av Bitfenix:

Vad blir det istället? Model 3 highland?

Blir ingen bil alls faktiskt, när vi kört 5-700 mil per år senaste åren och bor mitt i Stockholm så är det svårt att försvara att betala för egen bil, bara garagekostnaden täcker nästan hela kostnaden för transport om vi kör taxi och Volvo On Demand istället. Bilen används för det mesta bara 1-3 gånger i månaden, vissa månader förra året använde vi den inte ens en gång.

Får väl se om vi kan få det att hålla den här gången eller om det börjar klia i fingrarna om ett halvår eller år…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Hade gått drygt 1600 mil och var uttagen som demobil i mars förra året, jag köpte den för ca ett år sedan. Väldigt fint skick och i princip all utrustning.

Blir ingen bil alls faktiskt, när vi kört 5-700 mil per år senaste åren och bor mitt i Stockholm så är det svårt att försvara att betala för egen bil, bara garagekostnaden täcker nästan hela kostnaden för transport om vi kör taxi och Volvo On Demand istället. Bilen används för det mesta bara 1-3 gånger i månaden, vissa månader förra året använde vi den inte ens en gång.

Får väl se om vi kan få det att hålla den här gången eller om det börjar klia i fingrarna om ett halvår eller år…

Använder man bilen så lite så förstår jag om man väljer bort den.

Sålde du den privat?

230K är ganska mycket med tanke på att det är en demobil som du köpt som redan haft endel värdetapp på dom 5 mån till augusti förra året.

Har själv kollat lite på MG4 64Kwh för 389 990:- men bor också centralt och går på jobbet snabbare en det tar och köra bil och parkera.

Därför har jag inte haft bil på ett tag och vet inte om det är värt det och bilpoolen hos hyresvärden funkar med elbil dom ggr jag behövt det.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Volkswagen produktion av ID.7 har nu startad när tror ni att vi får veta priset på denna bil blir det runt miljonen tror ni eller kommer det att köra med konkurrent kraftigt pris "mot" Tesla ?

https://alltomelbil.se/produktionen-av-nya-elbilen-volkswagen...

Ska bli superintressant. Jag tror inte 2wd 77kwh får vara speciellt dyr för att sälja bra .. Det är ju en el-passat snarare än el-phaeton så att säga och audi vill säkert gå in i segmentet över... Jag drar till med ett startpris på 684000 kr... 😁

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Provkörning och genomgång av Zeekr 001, del 1

Idag var jag och en nära vän och provkörde Zeekr 001.

Nu under augusti månad har Zeekr provkörningsevenemang på Drive Labs testbana 1, i Arlandastad.

Vi kommer dit ca. 10min utsatt tid. Möts av trevliga och professionella ungdomar (måste jag ändå säga). Det bjuds på kaffe, bulle, frukt, vatten etc.

Vi börjar med att prata om en 001 Privilege i den blåa färgen. En petite, ung kvinna berättar om bilens USP: ar och svarar kvickt på alla frågor.

Interiör
Wow. Det är mer fokus på premium än sport i denna bil. Materialen är mjuka, detaljerna är mycket fina. Saker som lättringen på de fysiska fönsterknapparna kändes högkvalitativ. Veganläger och alcantara klär i princip hela förarmiljön (även taket var alcantara-klätt). Personligen skulle jag valt svart och roséguld (inte nödvändigtvis guldet men det funkar bra ihop). Som man ser på bilden nedan är knapparna på ratten glansiga. Tråkigt, men de var med haptisk feedback och rent funktionellt, visst, det funkar. Hade förstås föredragit fysiska, matta knappar och verklig, fast feedback.

Bak sitter man som direktören (är ca. 180 lång). Saknas bara fotpall, vinkyl och bioduk. Stolarna går att luta ordentligt och är ordentligt urskålade. Dynan är lagom lång och framstolarna är tillräckligt höga och har en öppning för fötterna, så att man kan sträcka ut ordentligt. Här brädar 001:an EQE med utrymmet, materialen och bekvämligheten. Bristen på "tillval" gör att allting ingår i ffa. Privilege-varianten. Materialen och ytorna görs inte riktigt rättvisa med svarta interiören (som i bilden nedan). Midnight Blue & Polar White heter alternativet, och studiobilen som vi satt i, under genomgången hade den. Den såg mer premium och lyxig ut på alla sätt.

Största "oof: en" var nog ljudsystemet. Polaren körde igång Iron Maiden, Run to the Hills. Equalizern var nära default (+1/2 på bass och treble, av kanske +/- 8) och dörrarna resonerade och spelade orent. Det var nog höger bakdörr, eller däromkring som oljudet kom ifrån. Yamaha-systemet levererade inte mao. Mycket tråkig upplevelse. Frågade innan om detta var en produktionsbil eller någon förserie/prototyp. Den späda damen informerade oss om att den inte var en produktionsbil. Flera saker var inte slutgiltiga, så som mjukvara (förstås), och faktiskt material på ratten. Vi får se om det här är något fler också upplever eller om vi bara hade otur.

Exteriör
Det går inte att nämna exteriören utan att komma in på Porsche-former och proportioner.

Bilen på bilderna ovan är en Performance-variant. Den gråa färgen var min personliga favorit. Ögnade lite snabbt efter "panel gaps" och det såg riktigt bra ut. Baklucka och paneler med satt där det skulle och det var tajt och jämnt. Två tummar upp.

Köregenskaper
Ja, vi var ju på en testbana Därför skulle bilarna piskas ordentligt (efter alla möjliga ansvars- och friskrivningsklausuler hade undertecknats). Redan innan vi satte oss bilarna såg jag att framdäckens utsidor hade nötts en hel del. Dessa bilar är inga sportbilar, styrningen är neutral till understyrd och mycket vikt ligger på främre ytterhjulet i varje kurva. Bakändan kliver aldrig ut under acceleration styrningen är även här neutral till understyrd.

Vi körde både Performance och Privilege-varianten back-2-back på banan. Instinktivt tänker man att Performance är bättre, eller hur? Men med Privilege-varianten får man luftfjädring och den ger över 80mm justeringsväg. Bilen kan mao. bli ordentligt låg och ledigt hög med några enkla knapptryck. I samtliga lägen var Privilege-varianten överlägsen: mer komfortabel men även mer följsam och kunde inte uppröras av ojämnheter, inte ens under hård inbromsning över ojämnheter. Knock-out-seger för luftfjädringen alltså.

Sammanfattning
Zeekr 001 gav mycket mersmak. Jag kan förstå om den blir en succé, även om det isåfall blir i Polestar 4-skrud. Den är lagom stor, snygg och väldigt premium, och rent av lyxig för under 800tkr. Early adopters kan dock få en tuff start med mjukvaran och små konstigheter. Kan inte lägga upp fler bilder här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Använder man bilen så lite så förstår jag om man väljer bort den.

Sålde du den privat?

230K är ganska mycket med tanke på att det är en demobil som du köpt som redan haft endel värdetapp på dom 5 mån till augusti förra året.

Har själv kollat lite på MG4 64Kwh för 389 990:- men bor också centralt och går på jobbet snabbare en det tar och köra bil och parkera.

Därför har jag inte haft bil på ett tag och vet inte om det är värt det och bilpoolen hos hyresvärden funkar med elbil dom ggr jag behövt det.

Jag sålde till handlare, hade säkert fått lite mer betalt om jag sålde till privatperson men jag ser en överhängande risk i marknaden just nu så jag tror inte det hade varit mycket extra och hade tagit längre tid.

Även om det var en demobil så var den enda rabatten jag fick att den köptes för 15k under det gamla nypriset (det nya priset var då ca 65k över vad jag fick betala). När den såldes var det huggsexa om bilen för det då var minst 12 månaders väntetid på en ny, läget är ganska annorlunda idag vilket såklart bidrar.

Får hoppas jag klarar mig utan bil nu, det är ju mest känslomässigt där bil ger mycket frihetskänsla för rent ekonomiskt eller praktiskt är det galenskap för oss.

Permalänk
Medlem

Provkörning och genomgång av Zeekr 001, del 2

Fortsättning Sammanfattning

Polaren körde Privilege-varianten först och när vi växlade såg jag detta meddelande:

Dom kördes förvisso hårt på bana men ska säkerhetssystemen sluta fungera för det? Det var inget som märktes iaf. Bromsarna tog som dom skulle och inga märkliga ljud hördes.

Av bilarna som kunde köras fanns två LR Single Motor, en Performance och den ovan, en Privilege. Prisskillnaden mellan Perf. och Priv. är 50tkr. Det är ganska mycket. Men ska man ha AWD så är det definitivt Privilege-varianten man bör köpa. För man kan också tänka att för 80tkr extra går man får bas-bilen till den fullmatade - det är ganska prisvärt, tycker jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Ska bli superintressant. Jag tror inte 2wd 77kwh får vara speciellt dyr för att sälja bra .. Det är ju en el-passat snarare än el-phaeton så att säga och audi vill säkert gå in i segmentet över... Jag drar till med ett startpris på 684000 kr... 😁

Grejen är ju att ID.4 men AWD och hyfsat utrustad ligger på drygt 700000kr och jag tror inte att ID.7 blir billigare en ID.4 när Volkswagen själva har sagt att ID.7 ska vara "flaggskeppsmodellen" av ID bilarna.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

@MP-Jan: tack för intressant genomgång!
Kudos för det kändes objektivt och ofärgat.

Hur upplevdes bagageutrymmet? Har du någon bild?

När jag sommarjobbade på Volvo så fixade vi missljud på förseriebilar (detta var när senaste S80 var ny) . Då testades bla ljudanläggning med ljudspår med mycket bas, och om man hörde något skaller så plockades panelen bort och man fixade med filt-tejp. Samma om det skallrade på gatsten eller över skarvar.
Zeekr borde göra så här

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

@MP-Jan ett stort tack för bra genomgång. Man blir sugen för mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Grejen är ju att ID.4 men AWD och hyfsat utrustad ligger på drygt 700000kr och jag tror inte att ID.7 blir billigare en ID.4 när Volkswagen själva har sagt att ID.7 ska vara "flaggskeppsmodellen" av ID bilarna.

Jo, men en grund ID4 ligger väl på runt 570? Att en mer utrustad ID4 GTX ligger över en snik ID7 är väl inte så konstigt, särskilt med samma batteri och en motor mindre.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

@MP-Jan ett stort tack för bra genomgång. Man blir sugen för mindre.

Tänk att idag uppfattas galon och fuskmocka som premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Jo, men en grund ID4 ligger väl på runt 570? Att en mer utrustad ID4 GTX ligger över en snik ID7 är väl inte så konstigt, särskilt med samma batteri och en motor mindre.

Menade den vanliga med AWD alltså 4motion modellen utrustade precis en som jag skulle ha vilja ha den och hamnade jag på 740 500kr och då är det fortfarande en massa utrustning som jag inte har klickat in går säkert att få upp den i över 100000kr till om man vill ha exakt allt.

Länk till min konfiguration: https://www.volkswagen.se/sv/bygg-din-bil.html/__app/30290/st...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Nu har jag sålt i4an, blev rätt galen värdeminskning på runt 230k inklusive vinterdäcken. Verkar som i4an inte stått sig så bra i värde jämfört med andra, är väl trögt att sälja dyrare bilar i allmänhet men det verkar helt klart som vissa modeller sticker ut och har mer normal värdeminskning som man känner igen från bensinbilar medan många elbilar har ganska låg istället.

Dyrare bilar går riktigt dåligt just nu, oberoende drivmedel. Vi sålde en Jaguar F-Pace 2021 laddningshybrid som varit förmånsbil på jobbet häromdagen, och ingen ville ta emot den utan marginal på ca 150 000kr jämfört med lägsta försäljningspris på nätet. De förväntar sig tydligen en försäljningstid på ca 12 månader.

Skrivet av MP-Jan:

Sammanfattning
Zeekr 001 gav mycket mersmak. Jag kan förstå om den blir en succé, även om det isåfall blir i Polestar 4-skrud. Den är lagom stor, snygg och väldigt premium, och rent av lyxig för under 800tkr. Early adopters kan dock få en tuff start med mjukvaran och små konstigheter. Kan inte lägga upp fler bilder här.

Tack! Zeekr 01 ser verkligen intressant ut, även om jag själv skulle föredra mer Polestar-ig design. De här kommer nog att sätta press i mellan-lyxsegmentet (typ Audi Q6, Model X etc).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Någon som fått lånebil etc i väntan på leverans vid nybeställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Tänk att idag uppfattas galon och fuskmocka som premium.

Japp, rätt imponerande att dom lyckas med det, kudos till biltillverkarna verkligen!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Menade den vanliga med AWD alltså 4motion modellen utrustade precis en som jag skulle ha vilja ha den och hamnade jag på 740 500kr och då är det fortfarande en massa utrustning som jag inte har klickat in går säkert att få upp den i över 100000kr till om man vill ha exakt allt.

<Uppladdad bildlänk>

Länk till min konfiguration: https://www.volkswagen.se/sv/bygg-din-bil.html/__app/30290/st...

Kan väl vara "rimligt" ett en id7 utan awd hamnar på ca 800 kkr då kan man tycka med motsvarande utrustning . Hur nu 800 kan vara rimligt för en volkswagen... 🤣

Ska dock bli väldigt intressant höst... Både prissättning från Tesla och så konkurrenter som zeekr här ovan kan nog göra segmentet rätt jobbigt för vw.. Jag är personligen enormt tveksam till att det blir en Id4 (eller vw) igen för mig...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

@MP-Jan: tack för intressant genomgång!
Kudos för det kändes objektivt och ofärgat.

Hur upplevdes bagageutrymmet? Har du någon bild?

När jag sommarjobbade på Volvo så fixade vi missljud på förseriebilar (detta var när senaste S80 var ny) . Då testades bla ljudanläggning med ljudspår med mycket bas, och om man hörde något skaller så plockades panelen bort och man fixade med filt-tejp. Samma om det skallrade på gatsten eller över skarvar.
Zeekr borde göra så här

Tack!
Gällande bagageutrymme. Man får nog in ett kylskåp. Ja, på riktigt alltså. Tyvärr ingen bild. Lastgolvet hade två nivåer. I varianterna utan luftfjädring fanns även en djup och ganska bred förvaringsbalja. Sätena går att fälla, 40/60, om jag minns rätt men det fanns ingen skidlucka. Tänk mer lyx/premium med knappar i armstödet och fina material. Men den får dra 2 ton, sa man.

Jag hoppas verkligen att dom kan fixa till ljudsystemet. Den upplevelsen var inte på samma nivå som resten av bilen.

Skrivet av Sp0de:

@MP-Jan ett stort tack för bra genomgång. Man blir sugen för mindre.

Tack, och varsågod. Om man skaffar en sån här, så skulle jag varmt rekommendera att man PPF:ar lackade delar framför bakre skärmarna. Oklart när den här bilen började rulla i Sverige, och hur långt den hade gått men den var rejält blästrad redan. Stänkskärmar och PPF = ny nivå av sinnesro.

Skrivet av Sando:

Tack! Zeekr 01 ser verkligen intressant ut, även om jag själv skulle föredra mer Polestar-ig design. De här kommer nog att sätta press i mellan-lyxsegmentet (typ Audi Q6, Model X etc).

Ja, jag är lite kluven inför den här bilen. Jag gillar den men vet inte om jag vill gilla den. Men vad finns det för alternativ (i prisklassen)? Det skulle kunna vara en tysk premiumelbil (nivå: Porsche, Audi 6-serien, Mercedes E-klass, BMW 5) men som faktiskt är en bil från ett NYTT kinesiskt bilmärke. Syskon(?), kusin(?) med Volvo/Polestar, liksom. Om man är OK med att köpa Volvo/Polestar så borde man, rent konsekvent, vara okej med en Zeekr.

Vet inte om jag har blivit mer accepterande mot Kina-bilar eller mer anti Volvo pga. ägarskapet. Eller mer bara accepterat det faktum att de flesta gamla bilmärken inte har så mycket att sätta emot.

I fallet Zeekr, Volvo, Polestar, så som ägandet ser ut....det är ju Geely alltihop. Och nu ska Volkswagen bygga bilar med Xpeng, och Audi med SAIC(!). Statliga SAIC!

Det är roligt med konkurrens men samtidigt oroväckande att den kommer från Kina. För den är farligt stark.

Jag skulle kunna prata mer i detalj om stolarna, funktionerna och infotainmentsystemet men kort kan man säga:
1. Mjukvaran kommer att uppdateras. Representanterna underströk att det fanns fel och att det skulle uppdateras. Men i grunden har man kopierat Tesla, det sa man inte men det såg man. Klart som kranvatten.

2. Stolarna var utmärkta men saknade justering av lår- och sidostöd (och huvudstöd förvisso, men även Volvo har släppt den justeringsmöjligheten pga. förbättrad säkerhet. De flesta har den inte rätt inställd, helt enkelt).

3. Det fanns massage, doftutsöndring, integrerad dashcam, selfiekamera, elektriskt öppnande av handskfack med möjlighet att låsa den med PIN-kod etc. Ni förstår: massor av funktioner.

360-kameran var verkligen bara ok. Min vän reagerade på det, och tyckte att den var "dålig". Samtidigt har den bilen han kör idag inte det alls. Den var bättre än den jag hade i C40: n men klart sämre än i Kian.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

3. Det fanns massage, doftutsöndring, integrerad dashcam, selfiekamera, elektriskt öppnande av handskfack med möjlighet att låsa den med PIN-kod etc. Ni förstår: massor av funktioner.

Selfiekamera i bilen?? What? Varför?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garpen0:

Helt otroligt. Tyskarna är verkligen sämst på mjukvara.

Ja de borde fokusera på att göra de delar som snurrar och låter i bilen.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-