Permalänk
Medlem

Speldator i9-9900K GTX 1080

Hej!

Säljer min speldator nu, den är i extremt bra skick.
För tyst kommer inget ljud ifrån den, väldigt positivt!
Snabb och kraftfull, klarar allt på marknaden, från de mest krävande spelen till tyngre redigering och programmering med mera.

Använts mest till spel, lite jobb och lite produktredigering, funkat kanon till allt.

Datorn har en inbyggd grym Wifi med Asus Antenn för o förstärka Wifi signalen.

Vattenkyld med stilren RGB, väldigt grym vattenkylare som sitter i.

OS
Windows 10 PRO

CPU
Intel Core i9-9900K@5Ghz Turbo 16trådar

GPU
Nvidia GeForce GTX 1080 8GB OC

RAM
Corsair Dominator Platinum 32GB DDR4 3000MHz CL15

SSD
Samsung EVO PRO 860 512GB NVme M.2

HDD
Western Digital 500GB Sata

MOBO
Asus Rog Strix Z390-F Gaming AuraSync

WIFI
Asus 802.11ax & Bluetooth 5.2

Medföljer lite kablar till PSU då den är modulär, lite extra skruvar ifall man vill montera fler lagringsutrymmen med mera.

Finns i Huddinge, testas på plats men snabbaffär prioriteras.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Officiell jultomte

"Snabb och kraftfull, klarar allt på marknaden, från de mest krävande spelen"

What you trying to pull? På Sweclockers dessutom....

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

"Snabb och kraftfull, klarar allt på marknaden, från de mest krävande spelen"

What you trying to pull? På Sweclockers dessutom....

Tja, förstår inte hur en GTX 1080 och en i9-9900K inte kan klara av alla spel på marknaden? Kan du nämna något är du snäll istället för o komma med detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker2:

Tja, förstår inte hur en GTX 1080 och en i9-9900K inte kan klara av alla spel på marknaden? Kan du nämna något är du snäll istället för o komma med detta.

Beror helt på vad du menar med ”klarar”? 1080 är ett gammalt grafikkort. Kan nog spela alla spel idag, men knappast med hög/maxad grafik? Många spelar i 1440p eller mer idag också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaap:

Beror helt på vad du menar med ”klarar”? 1080 är ett gammalt grafikkort. Kan nog spela alla spel idag, men knappast med hög/maxad grafik? Många spelar i 1440p eller mer idag också.

Den klarar alla spel som finns på marknaden på högsta möjliga settings utan lagg, 1080p.

Sen så klarar den alla dagens spel på höga/medel settings på 2K, låt oss säga vissa spel på low.

Sen så klarar den många spel på 4K också beroende på spel.

Vad jag syftade på med tanke på priset var att den klarar alla spel på 1080p på högsta settings vilket är standard för många, 1440p är absolut inte standard och vad alla kör just nu, tror inte majoriteten sitter och spelar ESports spel med en dator för 6000kr på 2K/4K på ultra settings.

Till er som vill kommentera onödiga saker, försök förstå vad som menas med annonsbeskrivningen, det här är Sweclockers, folk fattar förmodligen att den självklart inte klarar alla dagens spel på 4K.

GTX 1080 är gammal men den är fortfarande tillräcklig för o maxa alla spel på full HD, ifall någon har motbevis på att DEN INTE gör det så bevisa det gärna!

Permalänk
Medlem

Hade själv 9700K med ett 1080, 1440p och sedan 2k.
Den klarar det inte klanderfritt.

Bytte till 7600X och 6700XT. Alla problem försvann som jag hade innan med BF2042.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Hade själv 9700K med ett 1080, 1440p och sedan 2k.
Den klarar det inte klanderfritt.

Bytte till 7600X och 6700XT. Alla problem försvann som jag hade innan med BF2042.

Jag har i9-9900K men förstår att det kanske inte är så storskillnad med tanke på GPUn.

Så du kunde inte köra BF2042 på 1440p/2K? Jävligt konstigt isåfall.

Har själv kört MW2 på 1440p utan några problem.

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/_3MuHy7O6As

Här har ni en med samma specs fast 16GB Ram färre, ser tydligt att den kör RDR2, BF5 och många andra spel på ULTRA settings 1440p och 2K!

För er som inte kan något om spel och speldatorer kommentera inte under en annons är ni snälla!

Datorn jag säljer är i otroligt bra skick, välkyld, tyst, snabb och välkyld under långa spelperioder.

Permalänk
Medlem

Tagga ner, du behöver inte vissa taggar utåt direkt. Var absolut inget illa menat med min kommentar.

Lycka till med försäljningen.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Klocker2:

https://youtu.be/_3MuHy7O6As

Här har ni en med samma specs fast 16GB Ram färre, ser tydligt att den kör RDR2, BF5 och många andra spel på ULTRA settings 1440p och 2K!

För er som inte kan något om spel och speldatorer kommentera inte under en annons är ni snälla!

Datorn jag säljer är i otroligt bra skick, välkyld, tyst, snabb och välkyld under långa spelperioder.

Visst. Om definitionen av att "klara av alla spel på marknaden" betyder att det går att starta bara så fine. Som sagt inget illa menat men beskrivningen är lite överdriven imo men lycka till

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Visst. Om definitionen av att "klara av alla spel på marknaden" betyder att det går att starta bara så fine. Som sagt inget illa menat men beskrivningen är lite överdriven imo men lycka till

Beskrivningen är absolut inte överdriven, den passar in perfekt, sen så ska man sälja också så man får försöka sälja in det lite mer, men absolut inte överdrivet och absolut ingen beskrivning som lurar någon.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker2:

Beskrivningen är absolut inte överdriven, den passar in perfekt, sen så ska man sälja också så man får försöka sälja in det lite mer, men absolut inte överdrivet och absolut ingen beskrivning som lurar någon.

Tack!

Klart att beskrivningen är överdriven när du påstår att datorn klarar av dem mest krävande spelen. Hade du skrivit i stil med "dom mest krävande spelen i 720p eller 1080p" hade det varit helt ok.
Men du utelämnade dessa detaljer och öppnade upp för diskussion.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Klart att beskrivningen är överdriven när du påstår att datorn klarar av dem mest krävande spelen. Hade du skrivit i stil med "dom mest krävande spelen i 720p eller 1080p" hade det varit helt ok.
Men du utelämnade dessa detaljer och öppnade upp för diskussion.

Syftar du på att den klarar av att starta dem senaste titlarna eller att den klarar av att köra på högsta möjliga settings?

Du verkar inte veta något om gaming eller gamingkomponenter förutom att kommentera under en självklar annons, sorry ifall jag glömde nämna allt i detalj men kände inte det behövdes då folk har koll på om den klarar världens mest krävande spel på 4K Ultra settings eller ej.

För o få det självklart för dig och dem andra som inte är intresserade av o köpa eller inte har någon koll alls på datorkomponenter så nämner jag det här nedan.

Datorn klarar ALLA dagens spel, mest krävande till lägst krävande spel, allt från Super Mario 1990 talets version till RDR2 eller Cold War på ULTRA settings.

Datorn klarar av alla dagens spel på 1440p/2K/4K också.

Den klarar av stora titlar på 1440p på höga settings med över 60fps.

Datorn klarar även av 4K gaming, beroende på spel från low, medium, high, ultra settings.

Majoriteten av spel så kan man köra på medium settings på 4K inga problem.

Datorn kostar 6000kr, den har i9-9900K, GTX 1080, 32GB RAM med grym luftflöde som håller den sval den är värd varje krona ifall du tänkt spela 1080p/1440p spel.

Så, återigen ifall DU eller någon annan okunnig inte kan motbevisa mig kommentera inte!

Tack

Permalänk
Medlem

3500kr, hämtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker2:

Syftar du på att den klarar av att starta dem senaste titlarna eller att den klarar av att köra på högsta möjliga settings?

Du verkar inte veta något om gaming eller gamingkomponenter förutom att kommentera under en självklar annons, sorry ifall jag glömde nämna allt i detalj men kände inte det behövdes då folk har koll på om den klarar världens mest krävande spel på 4K Ultra settings eller ej.

För o få det självklart för dig och dem andra som inte är intresserade av o köpa eller inte har någon koll alls på datorkomponenter så nämner jag det här nedan.

Datorn klarar ALLA dagens spel, mest krävande till lägst krävande spel, allt från Super Mario 1990 talets version till RDR2 eller Cold War på ULTRA settings.

Datorn klarar av alla dagens spel på 1440p/2K/4K också.

Den klarar av stora titlar på 1440p på höga settings med över 60fps.

Datorn klarar även av 4K gaming, beroende på spel från low, medium, high, ultra settings.

Majoriteten av spel så kan man köra på medium settings på 4K inga problem.

Datorn kostar 6000kr, den har i9-9900K, GTX 1080, 32GB RAM med grym luftflöde som håller den sval den är värd varje krona ifall du tänkt spela 1080p/1440p spel.

Så, återigen ifall DU eller någon annan okunnig inte kan motbevisa mig kommentera inte!

Tack

Intressant diskussion. Jag har själv en sekundär dator med i7-8700k / Asus Strix gtx 1080 ti 11gb. Jag skulle inte påstå av den klarar av alla spel på höga settings. Eftersom min referens utgår från att den klarar av att hålla hög fps i klass med Hz på skärmen. Jag kan inte tänka mig att folk sitter och spelar på 60hz skärmar när det finns 144hz+ och är nöjd med 60fps. Däremot sitter nog de flesta med en 144hz skärm eller högre. Det vill säga om spelet ska flyta på fint så ska man ha 144fps eller högre, Klarar den inte det så klarar den inte spelet på (höga settings). P.s detta är endast min åsikt, lycka till med din försäljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mehkr:

Intressant diskussion. Jag har själv en sekundär dator med i7-8700k / Asus Strix gtx 1080 ti 11gb. Jag skulle inte påstå av den klarar av alla spel på höga settings. Eftersom min referens utgår från att den klarar av att hålla hög fps i klass med Hz på skärmen. Jag kan inte tänka mig att folk sitter och spelar på 60hz skärmar när det finns 144hz+ och är nöjd med 60fps. Däremot sitter nog de flesta med en 144hz skärm eller högre. Det vill säga om spelet ska flyta på fint så ska man ha 144fps eller högre, Klarar den inte det så klarar den inte spelet på (höga settings). P.s detta är endast min åsikt, lycka till med din försäljning.

Nu vet jag ju inte om dina temperaturer och slitage på grejerna men antar dem är i takt.

Den klarar enkelt av alla spel på ultra settings, sen om man får 80FPS eller 300 FPS beroende på spel får köparen bedöma.

Spelat Fortnite på denna men aldrig maxat då jag behövde 240 Fps för matcha min 240 skärm, så fick sänka så jag kunde spela 240fps.

Men vill man spela låt oss säga GTA 5 med bästa grafik med 90-100Fps så kan man det, av vad jag tycker så är bara ESports spel som CS, Fortnite, Apex osv ett måste för o matcha 144Hz.

Den här datorn klarar iaf alla spel på Ultra settings med höga FPS, postade en video där en kille med samma specs fast med 16GB färre ram kör RDR2 osv på Ultra settings 1440p & 2K.

Dock så är ju inte det här en diskussion tråd utan en annons 😂 vilket tyvärr förstör för mig då potentiala köpare nu sitter och tänker nej fan det här är skitdator för någon som är född 1984 sa att den bara klarar 720p spel, vilket är tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker2:

Nu vet jag ju inte om dina temperaturer och slitage på grejerna men antar dem är i takt.

Den klarar enkelt av alla spel på ultra settings, sen om man får 80FPS eller 300 FPS beroende på spel får köparen bedöma.

Spelat Fortnite på denna men aldrig maxat då jag behövde 240 Fps för matcha min 240 skärm, så fick sänka så jag kunde spela 240fps.

Men vill man spela låt oss säga GTA 5 med bästa grafik med 90-100Fps så kan man det, av vad jag tycker så är bara ESports spel som CS, Fortnite, Apex osv ett måste för o matcha 144Hz.

Den här datorn klarar iaf alla spel på Ultra settings med höga FPS, postade en video där en kille med samma specs fast med 16GB färre ram kör RDR2 osv på Ultra settings 1440p & 2K.

Dock så är ju inte det här en diskussion tråd utan en annons 😂 vilket tyvärr förstör för mig då potentiala köpare nu sitter och tänker nej fan det här är skitdator för någon som är född 1984 sa att den bara klarar 720p spel, vilket är tråkigt.

Nog kan man väl ändå anta att alla som hänger på Sweclockers market har nog med teknikkunskap för att avgöra vad en dator går för utan att man kör någon slags FB-marketplace taktik i annonsen. Tror din formulering där skrämmer bort fler potentiella köpare än vad kommentarerna gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av man4ed:

Nog kan man väl ändå anta att alla som hänger på Sweclockers market har nog med teknikkunskap för att avgöra vad en dator går för utan att man kör någon slags FB-marketplace taktik i annonsen. Tror din formulering där skrämmer bort fler potentiella köpare än vad kommentarerna gör.

Så vad vill ni ha sagt? Är den inte värd 6000kr och klarar den inte alla spel på 1080p på Ultra settings så får ni motbevisa.

Att den klarar alla spel på ultra settings på 144Hz är ju inte standard då alla inte kör Fortnite, vissa kanske spelar racingspel offline eller GTA5, eller annan singleplayer och är nöjda med 100 FPS på ULTRA settings.

Vissa gillar mer grafik än FPS också.

Den klarar ju RDR2 på 1440p på ultra settings också så det säger väl en hel del?

Förstår inte vart ni vill komma, min annonsbeskrivning är inte fel, som du säger så är det här Sweclockers så folk fattar att jag inte syftar min annons på 4K Gaming med ultra settings på alla spel.

Jag kör inga facebook taktiker.

Men även om det här är Sweclockers så har vi jävligt många okunniga som skapar en diskussion på en annons, har lagt 30 kr av mina pengar för o annonsera här och det kommer bara negativitet av er som är 50 bast och inte har någon koll alls.

Hur kan man skapa en diskussion på en annons som är bra prislagt för den prestanda den presterar?

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad