Moderkort ger ingen indikation på att den får ström när jag försöker flasha bios

Permalänk

Moderkort ger ingen indikation på att den får ström när jag försöker flasha bios

Hej SweClockers, jag behöver lite hjälp.

Ska bygga en dator med följande:

Moderkort: MSI B650 Tomahawk
Processor: AMD Ryzen 7800X3D
Nätagg: MSI MAG A850GL PCIE5

Det är inte första gången jag bygger med ett B650 Tomahawk och 7800X3D. Senast var drygt 6 månader sedan och då läste jag till mig att det kan krävas att man flashar bios för att moderkortet kanske inte stödjer processorn direkt ur lådan. Letade upp denna guide: https://www.youtube.com/watch?v=SNN7GG6Ot0Q och lyckades utan några konstigheter.

Tänker att jag gör väl likadant med detta bygga då, bara denna gång märker jag att jag inte får nån indikation från moderkortet att den får ström efter en misslyckades flash. Den vita led lampan blinkar däremot. Skumt. Jag testar att sätta dit grafikkortet (7900XT) och det kortet har en lite röd diod som lyser upp vid varje port där en extra pcie kabel ska sitta så den får ju uppenbarligen nån form av ström, antar jag?

Misstänker ju nätagget. I andra bygget sitter ett MSI MPG A850G PCIE5 som sagt fungerade felfritt. Det kan ju också vara moderkortet som spökar? Någon som har erfarenheter?

Tack på förhand!