Netflix börjar testa spelstreaming

Permalänk
Melding Plague

Netflix börjar testa spelstreaming

Spelsatsningen hos Netflix fortsätter och nu börjar jätten testa möjligheten att strömma spel till TV-apparater.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade inte netflix spel för typ tio år sen? Alltså sånt som typ masken och pong...?

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

Kommer säkert gå lika bra som Stadia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Hade inte netflix spel för typ tio år sen? Alltså sånt som typ masken och pong...?

Netflix har mobilspel som man kan ladda ner och spela gratis om man har netflixkonto

Permalänk
Medlem

Jag körde "Before your eyes" via Netflix rätt nyligen. Riktigt bra!

På mobilen då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Netflix har mobilspel som man kan ladda ner och spela gratis om man har netflixkonto

Aha! Ja, minnet är luddigt eftersom det var typ 7-8 år sen jag hade netflix. Vill minnas att jag sa upp det när dom höjde priset till över hundringen.
Det kan också hända att jag tänker på en gammal digitalbox från nokia, den hade tic-tac-toe, snake och nåt kortspel enligt manualen.

Hursomhelst så var spelen hemskt tråkiga och sega, det minns jag i alla fall!

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Kommer säkert gå lika bra som Stadia.

Varför då?

edit:
Det verkar vara kommentarsfältspam

Permalänk
Medlem

Känns som Microsoft är de som kommer lyckas först med spel över molnet, om nu något företag gör det. Kanske Nvidia följer efter i täten men Netflix? Njae, tveksamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Aha! Ja, minnet är luddigt eftersom det var typ 7-8 år sen jag hade netflix. Vill minnas att jag sa upp det när dom höjde priset till över hundringen.
Det kan också hända att jag tänker på en gammal digitalbox från nokia, den hade tic-tac-toe, snake och nåt kortspel enligt manualen.

Hursomhelst så var spelen hemskt tråkiga och sega, det minns jag i alla fall!

Idag är det bra mobilspel de har i alla möjliga genre
Riktiga spel utan massa in game köp

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det går bättre för Netflix än det gick för Stadia, gillar iden men sen föll det på att man b.l.a. var tvungen och köpa titlar som man redan kanske ägde på Steam.

Hoppas på en prenumerations tjänst som de har på film sidan med på ett brett spelutbud.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Stadia med en rimlig månadskostnad och bra utbud av spel utan "köp" funktion hade nog fungerat bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Stadia med en rimlig månadskostnad och bra utbud av spel utan "köp" funktion hade nog fungerat bättre.

Dvs som Microsofts Game pass?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Detta kommer få mig att skaffa Netflix igen! /s

Nej men seriöst, sånt här tycker jag bör vara en separat del av deras utbud och inget man tvingas på när man inte har något behov av det. Bra att de försöker göra något annat för att streama filmer och serier klarar de inte av längre.

Det som är lite oroande är väl att Netflix om något är lika kåt på att döda produkter som Google. Inte helt övertygad om att detta kommer hålla. Men hoppas, trots att jag personligen inte är intresserad av tjänsten men kan se behovet hos andra användare som vill ha det Netflix erbjuder samt lite spel på samma gång.

Skrev tjänst men produkt är nog bättre. I Googles fall är det ju just tjänster medans Netflix dödar allt som inte är typ Stranger Things.
Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Dvs som Microsofts Game pass?

Haha justja 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Aha! Ja, minnet är luddigt eftersom det var typ 7-8 år sen jag hade netflix. Vill minnas att jag sa upp det när dom höjde priset till över hundringen.
Det kan också hända att jag tänker på en gammal digitalbox från nokia, den hade tic-tac-toe, snake och nåt kortspel enligt manualen.

Hursomhelst så var spelen hemskt tråkiga och sega, det minns jag i alla fall!

Låter mer som spelen som fanns på visa digital boxar. Netflix började med spel för ca 2 år sen och då var det riktiga mobilspel.

Permalänk
Medlem

Streama spel och styra med mobilen, Fy fan. Finns verkligen inga gamers hos netflix hq. Finns nog bättre spelupplevelser i nord korea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Streama spel och styra med mobilen, Fy fan. Finns verkligen inga gamers hos netflix hq. Finns nog bättre spelupplevelser i nord korea.

I nordkorea äger dom spelen fortfarande...

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Känns som Microsoft är de som kommer lyckas först med spel över molnet, om nu något företag gör det. Kanske Nvidia följer efter i täten men Netflix? Njae, tveksamt.

Är det inte innehållet som är problemet? Var iaf vad som stoppade mig från att pröva Stadia, fanns inget intressant.

Ok, om Microsoft kan kombinera det med Game Pass kanske det är något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Kommer säkert gå lika bra som Stadia.

Hoppas.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

All PR är bra PR gissar jag? För mig är de mer ’Whatflix?’, har inte haft den tjänsten på länge nu och är inte intresserad

Permalänk

När geforce now eller vad det hette släpptes så funkade det så otroligt bra för mig, kunde spela nyare spel som witcher 3 på en macbook air från 2012 med lika bra batteritid som det behövdes för typ youtube, kunde nog spela i 4-5 timmar på en laddning.

Sedan började massa spel gradvis försvinna för att spelbolagen fick för sig att dom skulle ha betalt bara för att spelen skulle finnas tillgängliga på geforce now. Även fast jag behövde äga spelet i mitt eget steam-konto för att kunna använda tjänsten.

Självklart gick det åt helvete pga giriga ubishit och EA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Streama spel och styra med mobilen, Fy fan. Finns verkligen inga gamers hos netflix hq. Finns nog bättre spelupplevelser i nord korea.

Du underskattar nog hur nice lösning detta är för föräldrar och barn. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fågelskrämman:

När geforce now eller vad det hette släpptes så funkade det så otroligt bra för mig, kunde spela nyare spel som witcher 3 på en macbook air från 2012 med lika bra batteritid som det behövdes för typ youtube, kunde nog spela i 4-5 timmar på en laddning.

Sedan började massa spel gradvis försvinna för att spelbolagen fick för sig att dom skulle ha betalt bara för att spelen skulle finnas tillgängliga på geforce now. Även fast jag behövde äga spelet i mitt eget steam-konto för att kunna använda tjänsten.

Självklart gick det åt helvete pga giriga ubishit och EA.

Ja den lösningen var skitbra egentligen. Jag hade lätt haft kvar den och slängt ut egna speldatorn som bara står 99% av tiden.

Permalänk
Medlem

Önskar man åtminstone kunde stänga av så spelen inte syns bland förslagen i appen, totalt ointressant för mig, Netflix har jag för serier och film.