Linus Tech Tips pausar videoproduktionen i en vecka för förbättringsarbete

Permalänk
Melding Plague

Linus Tech Tips pausar videoproduktionen i en vecka för förbättringsarbete

Efter kritiken drar Youtube-kanalen Linus Tech Tips i handbromsen för sina kommande videoklipp för att inleda ett omfattande förbättringsarbete den kommande veckan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra att dom gör ändringar! Men var väldigt onödigt att skämta/plugga merch osv i videon, även om det var 100% on brand för att få med sådant.
Ibland behövs det bara vara 100% seriöst, och inte skämtsamt för att lätta på stämningen!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Shit va genuin han känns, i början där. Zuckerborg 2.0? Alla and pratade i alla fall med publiken.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Han skulle ha cashat ut när han erbjöds 100 miljoner dollar. Nu är det bara skadereglering som gäller. Den här veckan kommer främst användas till att folk ska glömma bort. Standard PR-move.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Den här veckan kommer främst användas till att folk ska glömma bort. Standard PR-move.

Exakt.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Avstängd

Från reddit:
LTT Response

Citat:

Info box of GNs initial video

Info box apology video 1pm CEST

Stay classy LTT... An apology video with links to your shop and pay2view youtube alternative.

Did the even reach out to Billet Labs if they could show the cost of their prototype?

And announcing a paywalled transparency video about their testing on floatplane. And teasing a new screwdriver color.

Hopefully the next week will bring some serious changes because this video is also not really good for an apology.

Citat:

Gamers Nexus opened the video with a simple comment that they're not going to make money off of this, and left it at that.

LTT tried taking a similar route but instead:

  • kept YouTube monetization turned on

  • made multiple jokes in the video about not having a sponsor spot

  • still outright advertised lttstore.com in the video

  • still advertised Floatplane to learn more about their testing processes

  • still teased an upcoming product for no reason (retro screwdriver)

  • still mentioned a sponsor at the end (DBrand)

  • kept all the merch links in the video description

What a difference.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Han skulle ha cashat ut när han erbjöds 100 miljoner dollar. Nu är det bara skadereglering som gäller. Den här veckan kommer främst användas till att folk ska glömma bort. Standard PR-move.

On point!

Permalänk

Oseriös video, ha med skämt, ha med shoutout till sin egen affär och visa en ny produkt... plus ett 69 skämt som bör ha tagits bort innan videon blev upplagd särskilt med de ny anklagelsernas. Och sen var det till och med fel som att läcka vad Billet labs prototype kostade vilket de ville hålla hemligt vilket efter ett blev censurerat men inte förre skadan har gjorts, de läckte också sin egen email adress.

Permalänk
Medlem

Sånt här är så klassiskt, bolagsledningen ignorerar problem om och om igen ända tills skiten på riktigt slår i fläkten, då är det "all hands on deck" och krisläge.

Permalänk
Medlem

Så långt från finkänsligt, de fattar verkligen inte varför folk är sura

Permalänk
Medlem

Snacka går ju. Sjukt dåligt att det inte blev någon explicit ursäkt till HWUB och GN.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ganska osmakligt att skämta om sponsorskap i vanlig LTT-tjatig-anda när man vill "framstå" som seriös.

Permalänk
Medlem

Varför måste denne och andra YouTubers försöka att vara rolig, skoja, teater_skådis till den grad att kvar blir bara nått som mest påminner mej om dålig buskis.

Jag erkänner jag har slutat att titta på dessa patetiska kanaler av just bristen på fokus på det tekniska.

Detta gnället från min sida gäller väldigt många kanaler, det som ter sej så ofantligt märkligt är ju det faktum att syftet med kanalerna
inte är inte HUMOR, utan på något sätt, mer eller mindre redogöra för avancerade tekniska analyser, redogörelser av dator relaterade produkter eller användning av och handhavande av.

Kan det bero på att jag passerat 70 och därför lättare blir en surgubbe, nej jag tror inte det. Jag har jävligt roligt med mina vänner
men samtidigt vara seriösa när det är det läget.

Får väl strax en fingervisning åt vilket håll Swec medlemmarna ser på saken,

Allt gott !

Permalänk
Medlem

Hur företaget blivit så stort från någon så verklighetsfrånvänd är helt otroligt.

Det kan ju inte vara första krisen de springer på så som de beter sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ghost1234:

Oseriös video, ha med skämt, ha med shoutout till sin egen affär och visa en ny produkt... plus ett 69 skämt som bör ha tagits bort innan videon blev upplagd särskilt med de ny anklagelsernas. Och sen var det till och med fel som att läcka vad Billet labs prototype kostade vilket de ville hålla hemligt vilket efter ett blev censurerat men inte förre skadan har gjorts, de läckte också sin egen email adress.

det har nu kommit fram via reddit dom har personal som sitter o shadowbannar kommentarer under videon angaende madisson.
ist för att editera videon eller ta ner den som privat för stunden för att adressera det försöker dom mörka det.
andra anonuma konton pa reddit har nämn om daliga arbetsförhallanden o att dom förbjuds prata om löner.
att dom har shittesting med skitlöner för att se vilka som stannar innan dom ökar löner nästa ar.
dom förbjuder skriva avtal o allt ska ske muntligt för att förhindra dokumentation vid tvister
https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/115ucm3/ltt_i...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Keneay:

Hur företaget blivit så stort från någon så verklighetsfrånvänd är helt otroligt.

Det kan ju inte vara första krisen de springer på så som de beter sig.

60% av deras inkomst är sponsorer fran noctua asus osv

Permalänk
Medlem

Wow en hel vecka...

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Varför måste denne och andra YouTubers försöka att vara rolig, skoja, teater_skådis till den grad att kvar blir bara nått som mest påminner mej om dålig buskis.

Jag erkänner jag har slutat att titta på dessa patetiska kanaler av just bristen på fokus på det tekniska.

Detta gnället från min sida gäller väldigt många kanaler, det som ter sej så ofantligt märkligt är ju det faktum att syftet med kanalerna
inte är inte HUMOR, utan på något sätt, mer eller mindre redogöra för avancerade tekniska analyser, redogörelser av dator relaterade produkter eller användning av och handhavande av.

Kan det bero på att jag passerat 70 och därför lättare blir en surgubbe, nej jag tror inte det. Jag har jävligt roligt med mina vänner
men samtidigt vara seriösa när det är det läget.

Får väl strax en fingervisning åt vilket håll Swec medlemmarna ser på saken,

Allt gott !

Jag förstår inte problemet, det finns andra helt seriösa youtube kanaler också. Jag gillar LTTs flamsiga presentationer av teknik och jag gillar även Der Bauer som står som en maskin och beskriver en del på en CPU. Om du inte gillar ett av dom så tryck inte på den sortens klipp.

Permalänk
Medlem

Monetariserad "ursäkts"-video med egen merch, så on-brand.

En hel veckas paus? Waow! Dom kommer säkert lösa alla interna och externa problem under den tiden. Personalen är ju redan van att jobba till utbrändhet så...

Känns väldigt mycket som "We're sorry ...we got caught."

Och till alla er som "Meh, det är underhållningsvärdet jag gillar med LTT *shrug*", det må så vara, men när LTT mer eller mindre skjuter produkter och up-and-coming småföretag i sank genom att felaktigt recensera sagda produkter i sin iver att vara "underhållande", då är det ett problem på riktigt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Visst blir det lite fel ibland man som nämndes i tidigare tråd så är det främst underhållningen som LTT drar till sig "mig" med iaf.. Deras tester av alla möjliga bisara grejer är väldigt underhållande / bakgrundsunderhållnig när man sitter å jobbar eller annat.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Varför måste denne och andra YouTubers försöka att vara rolig, skoja, teater_skådis till den grad att kvar blir bara nått som mest påminner mej om dålig buskis.

Jag erkänner jag har slutat att titta på dessa patetiska kanaler av just bristen på fokus på det tekniska.

Detta gnället från min sida gäller väldigt många kanaler, det som ter sej så ofantligt märkligt är ju det faktum att syftet med kanalerna
inte är inte HUMOR, utan på något sätt, mer eller mindre redogöra för avancerade tekniska analyser, redogörelser av dator relaterade produkter eller användning av och handhavande av.

Kan det bero på att jag passerat 70 och därför lättare blir en surgubbe, nej jag tror inte det. Jag har jävligt roligt med mina vänner
men samtidigt vara seriösa när det är det läget.

Får väl strax en fingervisning åt vilket håll Swec medlemmarna ser på saken,

Allt gott !

Ltt är en lättsam teknik kanal, det är ok att gilla olika saker

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Luke kan ju bara inte vara kvar efter allt detta.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Visst blir det lite fel ibland man som nämndes i tidigare tråd så är det främst underhållningen som LTT drar till sig "mig" med iaf.. Deras tester av alla möjliga bisara grejer är väldigt underhållande / bakgrundsunderhållnig när man sitter å jobbar eller annat.

De gör fel, som alla andra. Det är ju som många sagt inget konstigt. Problemet är väl när man är en av dem som gör mest fel och har mage att felaktigt hävda att andras tester är opålitliga... De kastar verkligen sten i glashus där. Det är äckligt även om deras tillgragande faktorer mest har med skoj och flams och bisarra projekt att göra.

Att ens affärsmodell bygger på att Clowna runt och fåna sig betyder ju inte att man har frikort att göra vad man vill liksom.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

https://www.floatplane.com/channel/linustechtips/home
floatplane hade 42k subs nu 37k dom har förlorat 5k á 5$ 20k i manaden nu
-100k subs pa utube. företaget blöder stora summor nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ragin Pig:

Ltt är en lättsam teknik kanal, det är ok att gilla olika saker

Man kan vara "rolig" och ändå presentera fakta och ha alla rätt innan den publiceras
Tycker personligen inte någonting är "roligt" i någon av deras videor, med undantag för Drop Tips meme videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De gör fel, som alla andra. Det är ju som många sagt inget konstigt. Problemet är väl när man är en av dem som gör mest fel och har mage att felaktigt hävda att andras tester är opålitliga... De kastar verkligen sten i glashus där. Det är äckligt även om deras tillgragande faktorer mest har med skoj och flams och bisarra projekt att göra.

Att ens affärsmodell bygger på att Clowna runt och fåna sig betyder ju inte att man har frikort att göra vad man vill liksom.

Jag har hört detta slängas runt ett tag nu. Kommer inte det uttalandet ifrån en rundtur av nåvon annan youtuber av en av LMG labs ingenjör? En person som alldrig varit framför kamera och bara är glad att visa vad de jobbat på i x antal månader. Är det verkligen så konstigt om han formulerar sig på ett sätt som kan låta väldigt dåligt. Andra alternativet hade ju varit att inte visa runt...eller någon tråkig PR person utan minsta koll visar runt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

För de som missat, linus är just nu live som om inget hänt:

https://www.youtube.com/live/DzLdFmPncms

Edit: tydligen någon genererad stream med gammal innehåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Shit va genuin han känns, i början där. Zuckerborg 2.0? Alla and pratade i alla fall med publiken.

Jo, tror inte jag märkte att den nya CEOn en enda gång faktiskt kolla in i kameran..
Det var alldeles för märkbart på hans ögon att han läste från en skärm.

Ska man köra med teleprompter kan det göras mycket snyggare så att texten speglas framför kameran, blir mycket naturligare då.
Bra video om det:
https://www.youtube.com/watch?v=YeRu4xYH_W0

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag har hört detta slängas runt ett tag nu. Kommer inte det uttalandet ifrån en rundtur av nåvon annan youtuber av en av LMG labs ingenjör? En person som alldrig varit framför kamera och bara är glad att visa vad de jobbat på i x antal månader. Är det verkligen så konstigt om han formulerar sig på ett sätt som kan låta väldigt dåligt. Andra alternativet hade ju varit att inte visa runt...eller någon tråkig PR person utan minsta koll visar runt.

Jag har inte sett någon på Gamer Nexus trasha LTT när dom visar runt i deras lab och deras nya tester som dom är superstolta över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

För de som missat, linus är just nu live som om inget hänt:

https://www.youtube.com/live/DzLdFmPncms

Det där är ju en rullande stream med en spellista av lite olika gamla randomklipp, den går hela tiden.