Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Vill gubbgnälla på fiberpriser.

Samma operatör i annat husbolag kostade 400m fiber 19,99€ per månad, nya husbolaget samma operatör, 400m 44,99€ per månad. Skiljer inte många kilometer mellan adresserna heller och själva nätet är byggt på samma gång. Känns ganska orimligt.

Skrivet av TheFlyingFin:

Hah visade sig att dom jävlarna hade sålt en fiberanslutning för en adress jag inte har bott på sen cirka 5 år tillbaka, och där husbolaget anlitar en annan operatör. Inte konstigt priset var högt. Fick nu 1000 billigare än 400 då dom fick in rätt adress. Har ingen aning vartifrån dom drog den adressen dom sålde till då den inte nämndes en endast gång under samtalet.

Vill gubbgnälla på folk som tom på teknikforum hittar på helt egna sätt att benämna enheter/storheter.
Här är en kille som har någon konstig deal när han köper fiber att han betalar månadskostnad för 400 meter fiberkabel?
Hyr han alltså 400 meter fiber? Fattar inget. Senare säger han att han fick 1000 meter fiber för en lägre månadskostnad? Har han då rullat upp 600 meter fiber nånstans som bara tar plats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

Vill gubbgnälla på folk som tom på teknikforum hittar på helt egna sätt att benämna enheter/storheter.
Här är en kille som har någon konstig deal när han köper fiber att han betalar månadskostnad för 400 meter fiberkabel?
Hyr han alltså 400 meter fiber? Fattar inget. Senare säger han att han fick 1000 meter fiber för en lägre månadskostnad? Har han då rullat upp 600 meter fiber nånstans som bara tar plats?

Jag tar för vara att de menar avståndet till närmaste nodpunkt och hur långt de grävt fibern till tomtgräns. Så det är nog inte kabeln i sig

För övrigt bor jag i miljonprogrammen och betalar långt över många andra, så tror mer det har med belastning/beläggning i nätet att göra och möjlighet till andra alternativ. Min fiber bör ju vara bland de kortaste i landet menar jag bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

Vill gubbgnälla på folk som tom på teknikforum hittar på helt egna sätt att benämna enheter/storheter.
Här är en kille som har någon konstig deal när han köper fiber att han betalar månadskostnad för 400 meter fiberkabel?
Hyr han alltså 400 meter fiber? Fattar inget. Senare säger han att han fick 1000 meter fiber för en lägre månadskostnad? Har han då rullat upp 600 meter fiber nånstans som bara tar plats?

Ack om det vore så väl

Tyvärr använder operatörerna i Finland bara M på officiella dokument, och det gör lite ont men det sätter sig faktiskt i skallen till sist.

Permalänk

Jag betalade 800 kronor när jag körde över Öresundsbron. Resan förstörd.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag betalade 800 kronor när jag körde över Öresundsbron. Resan förstörd.

Ja det är bisarrt dyrt, även om man har bropass/bizz.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Ja det är bisarrt dyrt, även om man har bropass/bizz.

Sist jag kollade så är det billigare med bropass/bizz efter 1 resa, så ska man över vid två tillfällen (t/r) så lönar det sig att skaffa.
Att låna ett pass är klart värt det omständiga med att hitta någon i bekantskapskretsen som har ett aktivt att låna ut.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Snusfri

Strömavbrott.
Sitter och äter en pizza, dricker en monster och kollar på Bones så tvärslocknar allt för att några klåpare inte klarar av att utföra sitt jobb korrekt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Detta med fotboll...
Sitter på kontoret och på varenda konferensskärm i kök och mötessalar går nu fotbolls-VM.
Halva personalstyrkan skriker och jublar högt, andra halvan isolerar sig på sina kontor.

Jag undrar egentligen hur sparkande av en boll kan vara så spännande?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fm_buli:

Detta med fotboll...
Sitter på kontoret och på varenda konferensskärm i kök och mötessalar går nu fotbolls-VM.
Halva personalstyrkan skriker och jublar högt, andra halvan isolerar sig på sina kontor.

Jag undrar egentligen hur sparkande av en boll kan vara så spännande?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

<Uppladdad bildlänk>

EXTRA EXTRA EXTRA
Det Finns Andra Bollar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:

Detta med fotboll...
Sitter på kontoret och på varenda konferensskärm i kök och mötessalar går nu fotbolls-VM.
Halva personalstyrkan skriker och jublar högt, andra halvan isolerar sig på sina kontor.

Jag undrar egentligen hur sparkande av en boll kan vara så spännande?

Sportbollkampen, nu överallt!

Permalänk
Inaktiv

Förstår inte hur högre eller lägre mängd av bismak skulle ha något med filtrets miljöeffekter att göra.

Kanske något jag missat?

Skrivet av GooGeL:

Ett miljövänligt medel

Klordioxidens effektivitet beror på att ämnet är mycket reaktivt. Denna höga reaktivitet är även orsaken till att fri klordioxid bryts ner mycket snabbt av ljus. Vid nedbrytningen ombildas klordioxiden till syre och natriumklorid (m.a.o. hushållssalt) utan att efterlämna några spår av andra kemikalier, varför det gör det till ett mycket miljövänligt medel.

Bär solljuset med sig metalliskt natrium, eller varifrån kommer det...?

Gubbgnäll:

Gamla fassan å ja var på elbilsroadtrip nu i helgen i hans lilla Renault Zoe. I Kalmar gör fassan (85 bast, så inte bästa uppmärksamheten eller någonting annat heller) ett kanske litet osmidigt försök till filbyte inför påfarten till en motortrafikled. En jäkla tomte bakom oss tutar ilsket. Vi ryggar tillbaka och snubben gasar aggressivt förbi oss. Han förefaller vara typ 30-35 bast eller så, och kör också en pyttebil i någon ljusare nyans; gräddvit eller ljusgul eller ljusgrå eller något sånt. Snubbens bil förefaller till och med ännu mindre än vår.

När jag å fassan är på väg nedför påfartsrampen står tomtesnubben framför oss på bromsen och segar fram i typ 20 knyck, helt utan anledning. Han bara fortsätter och fortsätter att köra så, så jag sträcker mig över till ratten och ger honom en lång tillbakatut. Snubben ger sig dock inte, han får två småtut till, och sedan ger han upp - då har det redan samlats minst en bil till bakom oss. Han sular plattan i botten och pilar iväg i sin lilla skokartong till bil.

Känner du dig träffad kan jag meddela att både jag och fassan tyckte du är en riktigt trist typ! Arg över dina livsval? Att du inte har råd till en SUV? Penisstorleken? Vafan är det med dig. Vi var i Kalmar för första gången (sedan femtiotalet typ, för fassan) och hittade inte så bra. Man kan ju vara lite flexibel i trafiken och behöver inte börja bära sig åt som en jävla idiot bara för att någon annan begår ett mindre misstag som inte ledde till några konsekvenser över huvud taget.

Väl hemma i Göteborg igen skulle fassan å ja käka lite mat innan han åkte vidare. Under färden mot matstället var det en bil framför oss som med superkort avstånd kastade sig över i vår fil, rätt över heldragen linje och allting så denne inte missade sin påfart. Fassan skrattade till och frågade mig retoriskt "skulle jag ha tutat nu?"

Självklart gjorde vi det inte! Bara bromsade, och släppte fram den andra personen istället för att tuta och knö oss förbi som en buffel. Vi vet ju hur inte okomplicerat det är att köra bil i den här stan även under de bästa förhållandena, vilket det inte var just då (tät trafik.)

Permalänk
Medlem

Lokala Stora Coop (namnet värt ett eget kapitel) saknar lågpastöriserad ekologisk mjölk i 1,5l-förpackning numera. Egna märkesvaror, högre pastöriserade med längre hållbarhet prioriteras. Man kan ju köpa enliters, men då till högre literpris.

Onödigt gnälligt? Tja, förr gick det ju bra att ha mjölk med kortare hållbarhet, är kylkedjorna sämre nu?

Gnäll 2 : samma butik satsar hårt på lågsockrad sylt. Mer konserveringsmedel antar jag, men lägre produktionskostnad. Enda normalsockrade jordgubbssylten är den ekologiska, i småburkar.

Gnäll3. Glömde jag bort. Gubbvarning.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:

Detta med fotboll...
Sitter på kontoret och på varenda konferensskärm i kök och mötessalar går nu fotbolls-VM.
Halva personalstyrkan skriker och jublar högt, andra halvan isolerar sig på sina kontor.

Jag undrar egentligen hur sparkande av en boll kan vara så spännande?

Fick nu höra att det är dags för ännu en fotbollsmatch idag vid lunchtid, tror jag jobbar hemma resten av dagen.

Permalänk
Musikälskare

Malmöfestivalen igen som bara kostar pengar och är i vägen när man ska till jobbet... Har man blivit gubbig'are?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Lokala Stora Coop (namnet värt ett eget kapitel) saknar lågpastöriserad ekologisk mjölk i 1,5l-förpackning numera. Egna märkesvaror, högre pastöriserade med längre hållbarhet prioriteras. Man kan ju köpa enliters, men då till högre literpris.

Onödigt gnälligt? Tja, förr gick det ju bra att ha mjölk med kortare hållbarhet, är kylkedjorna sämre nu?

Gnäll 2 : samma butik satsar hårt på lågsockrad sylt. Mer konserveringsmedel antar jag, men lägre produktionskostnad. Enda normalsockrade jordgubbssylten är den ekologiska, i småburkar.

Gnäll3. Glömde jag bort. Gubbvarning.

Gissningsvis har de anpassat sig efter vad kunderna köper. Sedermera försvinner givetvis de produkter som knappt säljer, i jämförelse med annat inom samma produktkategori. Gissningsvis köper folk mjölk i mindre utsträckning och kanske plockar man bort ”onödigt” socker i de produkter man kan.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Malmöfestivalen igen som bara kostar pengar och är i vägen när man ska till jobbet... Har man blivit gubbig'are?

Det kommer med åren

Permalänk
Medlem

LennyV skriver om trafiken. Jag får passa på att klaga jag också. Jag idkar "gubbkörning" eller Echo driving med ett skrytigare ord. Om man är försiktig med gaspedalen spar man mycket bränsle. Men det irriterar medtrafikanterna enormt. Då kör dom en meter bakom. Och sedan vågade omkörningar. Dom måste väl visa hur duktiga dom är. Man förlorar inte mycket tid på att ta det lite lugnare. Men det har inte många fattat. Istället klagar dom på bränslepriset. Någon gång kan jag också ha bråttom. Men när folk kör bil verkar alla ha bråttom.

Permalänk
Skrivet av stigw:

LennyV skriver om trafiken. Jag får passa på att klaga jag också. Jag idkar "gubbkörning" eller Echo driving med ett skrytigare ord. Om man är försiktig med gaspedalen spar man mycket bränsle. Men det irriterar medtrafikanterna enormt. Då kör dom en meter bakom. Och sedan vågade omkörningar. Dom måste väl visa hur duktiga dom är. Man förlorar inte mycket tid på att ta det lite lugnare. Men det har inte många fattat. Istället klagar dom på bränslepriset. Någon gång kan jag också ha bråttom. Men när folk kör bil verkar alla ha bråttom.

Det här med motortrafikled t.ex. när man kör till Norrtälje, så är det alltid någon som kör LÅNGT under tillåten hastighet, då menar 60 på 100-väg. Så fort det blir tillfälligt dubbelfiligt, så kör varenda kotte 110 inklusive vägsvampen först i konkalongen. Så gissa hur många omkörningar som krävs för att ta sig förbi den där nedrans vägsvampen? Räkna med tre.

Slår aldrig fel, så fort det blir enkeltfiligt så drar hastigheten ner till krypfart och samma visa igen vid dubbelfiligt så drar vi iväg i hastigheter bortom all förstånd. Är man så nedrans rädd att köra, så kanske man ska fundera om man ska köra alls, eller?

Hur... svårt... är det? Håll 90 då om det är så. Men 60? Kom igen... Inte ens bilar med släp kör så långsamt. Nej, det är inte nån enstaka gång det är ALLTID. Så fort någon väg med över 60 blir enkelfilig så blir någon fruktansvärt osäker och vill hem till mamma och få en kopp med varm oboy. Extremt gubbigt av mig, men banne mig så är jag en gubbe också.

Edit:
För tydlighetens skull, så varar dubbelfilerna kanske i 2 km? Ish? Sen övergår det till enkelfil igen. Så i hastigheter som råder i dubbelfilerna dvs ca 120-130 så är det inte mycket utrymme att köra om vägsvamparna.

Permalänk
Medlem

Mindblaster_303 beskriver bra problemet med omkörningssträckor. Är det lastbil eller annat långsamt fordon framför som man vill köra om, då måste man vara på alerten vid omkörningssträckan för annars kommer man allt längre bak i kön. Kanske därför det var omkörningsförbud norr om Gävle vid midsommarhelgen?

Permalänk
Medlem

Min tur att gubbgnälla lite:

Stör mig som f*n på folk som inte kan svara i sälj-trådar; allra helst som man citerar dem!
Hur jävla svårt ska det vara?
Varför ens skapa en annons om man inte har för avsikt att sälja??

x-(

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Min tur att gubbgnälla lite:

Stör mig som f*n på folk som inte kan svara i sälj-trådar; allra helst som man citerar dem!
Hur jävla svårt ska det vara?
Varför ens skapa en annons om man inte har för avsikt att sälja??

X-(

Eller än värre: "Budgivning och säljer när jag känner mig nöjd med priset".
Men skriv istället vad du vill ha för att sälja den, gubbkäring!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Dånken… vafan!

Nu har de tydligen nattmeny efter 22, ingen happy meal, 5kr dyrare på allt, försöker man skapa samma som happy meal så sonen blir glad, då blir det dubbelt så dyrt som vanligt
55kr + 20kr (morötter) och leksak finns inte att välja

Fy fan!

Inflationen är väl en sak, men detta är ett steg för långt:

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Dånken… vafan!

Nu har de tydligen nattmeny efter 22, ingen happy meal, 5kr dyrare på allt, försöker man skapa samma som happy meal så sonen blir glad, då blir det dubbelt så dyrt som vanligt
55kr + 20kr (morötter) och leksak finns inte att välja

Fy fan!

Inflationen är väl en sak, men detta är ett steg för långt:
<Uppladdad bildlänk>

Gud straffar de som besöker Gyllene Måsen... Allvarligt talat så hade jag missat det, för McD är inte direkt huvudalternativet. Stategin är kanske just att de ofta är de enda som är öppna sent, så man har inget val.

Själv undrar jag varför ända in i glödheta OKQ8 har stängda, defekta eller tomma spolarvätskepumpar överallt?! Det har varit så i flera veckor nu. Sämst är förstås mackarna där de inte är avstängda utan ser ut att fungera, men inte gör det. Hela poängen är att det ska vara enkelt och att det fungerar även om mackens butik är stängd, men neeej... Får väl ta och tippa i lite av de 10-15 liter som jag har stående som är blandad för vargavinter istället. Blåser väl positivt om jag spolat rutan för nära inpå en alkiskoll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Gud straffar de som besöker Gyllene Måsen... Allvarligt talat så hade jag missat det, för McD är inte direkt huvudalternativet. Stategin är kanske just att de ofta är de enda som är öppna sent, så man har inget val.

Själv undrar jag varför ända in i glödheta OKQ8 har stängda, defekta eller tomma spolarvätskepumpar överallt?! Det har varit så i flera veckor nu. Sämst är förstås mackarna där de inte är avstängda utan ser ut att fungera, men inte gör det. Hela poängen är att det ska vara enkelt och att det fungerar även om mackens butik är stängd, men neeej... Får väl ta och tippa i lite av de 10-15 liter som jag har stående som är blandad för vargavinter istället. Blåser väl positivt om jag spolat rutan för nära inpå en alkiskoll.

Perfekt att ha i framsätet i en brun påse, sen när du behöver skölja så passar du på med munsköljet på en gång

Nej verkligen inte det primära målet, men ibland ligger de längs vägen och är ändå ganska snabba

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Gissningsvis har de anpassat sig efter vad kunderna köper. Sedermera försvinner givetvis de produkter som knappt säljer, i jämförelse med annat inom samma produktkategori. Gissningsvis köper folk mjölk i mindre utsträckning och kanske plockar man bort ”onödigt” socker i de produkter man kan.

Att anpassa sortiment utifrån efterfrågan förutsätter ju, i viss mån ändå, någon slags koll samt ett uns av fingertoppskänsla. Det kan man knappast beskylla gamla goda Kooperativet för (vilket ju har visat sig i form av deras obskyra underskott "ungefär" sedan Gorby satt vid rodret i Москва). Nej, jag tror snarare att det är någon form av konspiration här. Var på er vakt!!

På tal om att bli irriterad på grund av att varor med kvalitet (enig om att högpastöriserad mjölk närmast är en biblisk farsot i jämförelse med lågpastöriserad dito) försvinner blir jag för övrigt vansinnig på diverse dagligvaruhandlare som, stundom, insisterar på att endast tillhandahålla den gudsförgätna "smörgåsgurkan". Var farao är min saltgurka? Jag äter gärna gammal härlig Warszawapaktsgurka - där är det salt, och inte ättikselände, till lag!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Att anpassa sortiment utifrån efterfrågan förutsätter ju, i viss mån ändå, någon slags koll samt ett uns av fingertoppskänsla. Det kan man knappast beskylla gamla goda Kooperativet för (vilket ju har visat sig i form av deras obskyra underskott "ungefär" sedan Gorby satt vid rodret i Москва).

Hmm, enligt den här artikeln "KF gör rekordresultat – här tänker jätten satsa miljarder: ”Ska stärka Coop långsiktigt”" gör "Kooperativet" sitt bästa resultat någonsin.

Min upplevelse är att Coop är de som är bäst på att ta in lokala produkter. Willys och Lidl är bäst på lågpris. ICA är genomsnittet.

Permalänk
Snusfri

Folk som inte kan hantera sitt alkoholintag så de spyr ner hela toaletten så man får göra en sanering kl 05:30 en söndagsmorgon..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Folk som inte kan hantera sitt alkoholintag så de spyr ner hela toaletten så man får göra en sanering kl 05:30 en söndagsmorgon..

Dags för automatsanering av alla publika toaletter så snart spår av spya detekteras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Att anpassa sortiment utifrån efterfrågan förutsätter ju, i viss mån ändå, någon slags koll samt ett uns av fingertoppskänsla. Det kan man knappast beskylla gamla goda Kooperativet för (vilket ju har visat sig i form av deras obskyra underskott "ungefär" sedan Gorby satt vid rodret i Москва). Nej, jag tror snarare att det är någon form av konspiration här. Var på er vakt!!

På tal om att bli irriterad på grund av att varor med kvalitet (enig om att högpastöriserad mjölk närmast är en biblisk farsot i jämförelse med lågpastöriserad dito) försvinner blir jag för övrigt vansinnig på diverse dagligvaruhandlare som, stundom, insisterar på att endast tillhandahålla den gudsförgätna "smörgåsgurkan". Var farao är min saltgurka? Jag äter gärna gammal härlig Warszawapaktsgurka - där är det salt, och inte ättikselände, till lag!

Absolut medhåll, gick idag till ICA och även där var ICAs egen ekologiska mjölk mer pastöriserad i 1.5l-förpackning än i 1l-förpackningen. "Lite längre hållbarhet", tjae, skulle vara för att den smakar sämre i sådana fall. De enda jag känner (varning för anekdot) som köper ekologisk mjölk i 1.5l-förpackning är barnfamiljer. Händer aldrig att mjölken blir för gammal där.

ICA, COOP, Willys/Hemköp, Lidl, de har alla överpastöriserad ekologisk mjölk i 1.5l , och lågpastöriserad (och alltså godare) i enliters. - Är inte det ett bevis på konspiration så säg.

Är då den överpastöriserade, och sämre smakande mjölken, billigare? Den är ju enklare att hantera för handlarna liksom. Ja, ca 30 öre litern billigare i 1.5l istället för 1l-paketet, känns inte som en riktigt bra deal för mig som kund.

Om ett tag kommer de säkert att konstatera att allt färre köper mjölk i större förpackningar, kanske kan man ta bort dem helt.

Såvitt jag vet är det numera bara Arla som har lågpastöriserad ekologisk (mellan)mjölk i 1.5-literspaket, men många butiker tycks inte längre ta in fullsortimentet av Arlas mjölk, Stora Coop där har bara 1 Arla-mjölk, "Lantmjölk", men den gissar jag säljer ganska klent (men är god).

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7