Nya TV4 Play lanseras på måndag – kostar 149 kronor i månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av houze:

549kr är dyrt om man som jag bara vill ha SHL och struntar i övriga sporter, filmer och serier.

Samma här tycker det är otroligt fult att pracka på folk tv-paket med massa kanaler som ändå inte nyttjas.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Nej fan lägga ner tid på sånt skit kunde man göra i tonåren när man inte hade pengar.

Agree, bättre lägga sin tid på det man är bra på, tjäna pengar och betala de som är bra i sin gebit och producerar underhållning.

Börjar tröttna på dessa som tycker sig ska ha allt gratis, ett stort jävla frågetecken hur tankarna egentligen går där.

Permalänk

För mig som har premium plus går abonnemanget bara rakt över :)?

Tycker överlag att man borde kunna få välja lite fritt

Permalänk
Medlem

Pass haha. TV4, vilket skämt till kanal.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk

Jag är klar med Beck-filmerna, så jag tror jag passar.

Permalänk
Medlem

Det är ju helt sjukt om man måste betala 59kr/månad för att kunna se tv4play och ändå inte bli av med reklamen. Visst, adblockers finns men tv4 brukar vara ganska duktiga på att blockera dessa. Fördelen för mig är väl att farsan som hockeytok ändå kommer betala för Total så jag kan snylta lite

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av shirre:

Det är ju helt sjukt om man måste betala 59kr/månad för att kunna se tv4play och ändå inte bli av med reklamen. Visst, adblockers finns men tv4 brukar vara ganska duktiga på att blockera dessa. Fördelen för mig är väl att farsan som hockeytok ändå kommer betala för Total så jag kan snylta lite

I vanlig ordning kommer TV4 Play finnas tillgänglig utan extra kostnad och kommer fortsätta erbjuda underhållning och nyheter med traditionsenliga reklampauser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Agree, bättre lägga sin tid på det man är bra på, tjäna pengar och betala de som är bra i sin gebit och producerar underhållning.

Börjar tröttna på dessa som tycker sig ska ha allt gratis, ett stort jävla frågetecken hur tankarna egentligen går där.

Vill man ha störst utbud är det det som gäller, vem pyntar 2k i månaden för streamingtjänster när betydligt större utbud finns gratis? Men alla har olika moraltrösklar, glöm dock inte bort hur allt startade och kommer alltid finnas kvar😏

Permalänk
Medlem
Skrivet av shirre:

Det är ju helt sjukt om man måste betala 59kr/månad för att kunna se tv4play och ändå inte bli av med reklamen. Visst, adblockers finns men tv4 brukar vara ganska duktiga på att blockera dessa. Fördelen för mig är väl att farsan som hockeytok ändå kommer betala för Total så jag kan snylta lite

TV4 play är väl fortsatt gratis?

Permalänk
Medlem

fult av dom att tvinga shl fansen att betala det dyraste.. borde ha ett eget abonnemang..

Permalänk

Vad är det för jävla värld vi är påväg emot där man ska betala för reklam!?
Jag har så mycket svordomar för denna skit man dras in i så jag vill snart bara flytta ut till skogen och pissa på allt.

Skrivet av LowViolet:

Jag är klar med Beck-filmerna, så jag tror jag passar.

Haha jag håller själv på att kolla om dem, är bara på "Sista Vittnet" så jag får hitta något sätt att se resten av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooldfs:

fult av dom att tvinga shl fansen att betala det dyraste.. borde ha ett eget abonnemang..

Visst, men det är ju inget nytt.

Permalänk
Medlem

Risk för foliehatt

Skrivet av SUMITOMO:

I vanlig ordning kommer TV4 Play finnas tillgänglig utan extra kostnad och kommer fortsätta erbjuda underhållning och nyheter med traditionsenliga reklampauser.

Att kalla det gratis är en sak, men att tvinga användaren att skapa ett konto med fullständiga kontaktuppgifter kan jag tycka är en aning fult på ett sätt. Det en annan sak om man köper ett abonnemang.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Nej fan lägga ner tid på sånt skit kunde man göra i tonåren när man inte hade pengar.

Du ligger nog 15 år bakom i tekniken. Finns bättre sätt än att sitta och ladda ner torrents som jag gissar du tror folk gör. Ingen tidsåtgång alls faktiskt.

Skrivet av Sysop:

Agree, bättre lägga sin tid på det man är bra på, tjäna pengar och betala de som är bra i sin gebit och producerar underhållning.

Börjar tröttna på dessa som tycker sig ska ha allt gratis, ett stort jävla frågetecken hur tankarna egentligen går där.

Tankarna går så att aktörerna segmenterat sönder marknaden i femtioelva appar. Skulle gärna betalat om det fanns en lösning likt Spotify.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

I vanlig ordning kommer TV4 Play finnas tillgänglig utan extra kostnad och kommer fortsätta erbjuda underhållning och nyheter med traditionsenliga reklampauser.

Skrivet av joakim99:

TV4 play är väl fortsatt gratis?

Jag tolkade det som att utbudet kommer bli kraftigt reducerat med tanke på att man får tillgång till kanalerna som på tex svtplay med betalabonnemang. Återstår väl att se hur det blir på måndag

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av bärplockaren:

Att kalla det gratis är en sak, men att tvinga användaren att skapa ett konto med fullständiga kontaktuppgifter kan jag tycka är en aning fult på ett sätt. Det en annan sak om man köper ett abonnemang.

https://i.imgur.com/FY5EvsS.jpeg

Du kan ange vad som helst där, så det är inga problem direkt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Mm. Går ju också att hoppa i Telia Play för att "spola förbi" reklamen, om man använder boxen. Konstigt nog så står det att det inte går att göra det när man använder Webappen för Telia Play "pga rättighetsskäl"...

Jag kan hoppa i program och jag kollar via webappen. Däremot är det reklam i webappen när man kollar via TV4 Play, det är det inte på andra Play program på Telia Play.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Alla svenskar redan betalar en "tv-avgift" med sina skatt. Och nu vill de ha ännu mer pengar? Var slutar girighet någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Alla svenskar redan betalar en "tv-avgift" med sina skatt. Och nu vill de ha ännu mer pengar? Var slutar girighet någonstans?

Den avgiften går inte till TV4

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Den avgiften går inte till TV4

Vadå? Grisar endast svt1 i dem pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Vad är det för jävla värld vi är påväg emot där man ska betala för reklam!?
Jag har så mycket svordomar för denna skit man dras in i så jag vill snart bara flytta ut till skogen och pissa på allt.

Haha jag håller själv på att kolla om dem, är bara på "Sista Vittnet" så jag får hitta något sätt att se resten av dem.

Betala för reklam har väl alltid varit aktuellt? Varken kabel eller satellit har varit reklamfritt, inte heller gratis?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av friArsenik:

Vadå? Grisar endast svt1 i dem pengarna?

Public service-avgiften ska finansiera radio- och tv-verksamhet i allmänhetens tjänst. Den får inte användas till annan verksamhet. Public service-företagen är Sveriges radio (SR), Sveriges television (SVT) och Sveriges utbildningsradio (UR).

Från Skatteverket

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nu räcker det.

Våga vägra ytterligare prenumerationstjänster

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Att kalla det gratis är en sak, men att tvinga användaren att skapa ett konto med fullständiga kontaktuppgifter kan jag tycka är en aning fult på ett sätt. Det en annan sak om man köper ett abonnemang.

https://i.imgur.com/FY5EvsS.jpeg

Det är bara att fylla i något random namn och information, har haft så i flera år för de enstaka gånger någon mirakulöst vill titta på något där...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Sarato:

Nej tack. Det räcker med streamingtjänster nu.

Det blir väl ändä ingen extra tjänst? Cmore och TV4 slås ihop till en?

Skrivet av Vangen:

Seglar snart i de sju haven.

Snart?

Skrivet av SUMITOMO:

Nej fan lägga ner tid på sånt skit kunde man göra i tonåren när man inte hade pengar.

Finns de som inte har mycket pengar idag också:)

Skrivet av friArsenik:

Vadå? Grisar endast svt1 i dem pengarna?

Knappast så att SVT för 8 miljarder

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag kan hoppa i program och jag kollar via webappen. Däremot är det reklam i webappen när man kollar via TV4 Play, det är det inte på andra Play program på Telia Play.

Otroligt konstigt. Så du kan hoppa i samtliga kanaler? För vissa program (inte alla) får jag stopp just "pga rättighetsskäl".
Låter väldigt underligt att exakt samma webapp ger reklam för en person men inte en annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Otroligt konstigt. Så du kan hoppa i samtliga kanaler? För vissa program (inte alla) får jag stopp just "pga rättighetsskäl".
Låter väldigt underligt att exakt samma webapp ger reklam för en person men inte en annan?

Jag kan inte hoppa i vissa live sändningar, så som nuvarande fotbollsmatch. Men tidigare program som redan sänts klart har jag vad jag kan minnas alltid kunnat hoppa i programmet. Hos TV4 är det dock reklam som jag inte kan hoppa över, medans program hos Kanal 5 (som exempel) är det ingen reklam innan programmet börjar samt under programmets gång som jag inte kan hoppa över

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Betalar idag 339.15 kr/mån för att se på sport i c-more, någon som har koll hur det blir med priserna? Det ser ut som att jag måste betala 549kr för motsvarande paket i framtiden?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Knappast så att SVT för 8 miljarder

SVT grisar med majoriteten av pengarna. Sen går en del till Sveriges Radio och UR också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Knappast så att SVT för 8 miljarder

De fick 2022 5,3 miljarder. 95% av detta kommer från tv-avgiften.

Visa signatur

5900X | 6700XT