Nya TV4 Play lanseras på måndag – kostar 149 kronor i månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Varför låser det de som tidigare varit gratis (med reklam) på 4play bakom betal med reklam...

Käns inte som att det är vägen att gå för att få fler tittare =mer inkomst 🙄

Kan nog tyvärr kanske bero på att dom upptäckt "kryphålet" som vissa av oss kör med där vi kommer förbi anti-reklamblockeraren som dom kör med om vi kör med Adblockplus och ett visst speciellt filtertillägg (som inte följer med som standard eller som inte finns i normala svenska blocklistan vad nu den heter igen)...

Alltså blir lite som en Anti-anti-reklamblockerare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

De måste skoja med den prissättningen.

Skall bli intressant att se vad detta innebär för Telia play on möjligheten att se halvgamla avsnitt i den appen. Har utnyttjat en bugg där för att se dem utan reklam också när andan faller på.

Mm. Går ju också att hoppa i Telia Play för att "spola förbi" reklamen, om man använder boxen. Konstigt nog så står det att det inte går att göra det när man använder Webappen för Telia Play "pga rättighetsskäl"...

Permalänk
Medlem

Inte billigt att vara sport intresserad

Visa signatur

Define R6 | Corsair RM 750x | ASUS PRIME Z370-A | Intel Core i7 8700K | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | Samsung 960 EVO 500GB | ROG PG279Q | DELL UP2716D |

Permalänk
Medlem

549kr är dyrt om man som jag bara vill ha SHL och struntar i övriga sporter, filmer och serier.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

En tjänst som innehåller alla "nätverk", men där man enkelt kan antingen månads-prenumerera på paket eller köpa 7 dagar utan förlängning med ett förvalt betalsätt. Och sen filtreras det som visas per default bara från de tjänster man har just nu.
Kanske med ett begränsat urval notiser med tex " Nu har serien X på Y som du sett alla avsnitt av kommit med Z nya avsnitt".
Och en flagga för att kunna få se allt innehåll så klart så man kan få se vad de olika tjänsterna har så man kan göra sitt urval baserat på det.

Och inget trams med att det blir billigare för att man råka känna någon annan som vill ha tjänsten. Samma pris för alla.

Det är exakt vad Apple försökte göra med AppleTV-appen, men det var nästan ingen som gick med på det där med att kunna prenumerera i appen (eftersom Apple ville ha 15%, förstås, så det är ju ett självmål av Apple där).

Den andra biten, att den visar program som man har sett på tidigare och poppar upp att ”nu finns det ett nytt avsnitt!” fungerar för egentligen alla utom Netflix, som vägrar vara med. Under en period hade jag inte Netflix, och då körde jag den vägen rätt ofta. Om man däremot har Netflix så faller idén lite.

Jag tror dock inte att det här är något som kommer att hända på bred front. Om man lyssnar på hur David Zaslav framförallt pratar (han är VD för Discovery som numer köpt Warner inklusive HBO) så handlar allt om att de skall ha en ”four-quadrant platform” med något för alla. Disney håller också på så, med att (i USA) ha Disney+, ESPN och Hulu i samma app. Alla vill bli Netflix och ingen vill bli HBO, så att säga.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Hade kunnat betala för det om de hade förmågan att lägga upp gamla säsonger av deras program, ofta finns det bara de 2 senaste som alternativ.

Om du vill ha gamla säsonger så kan jag annars rekommendera Prime. De har en del egenproducerat nytt, men de har hur mycket som helst som 5-10 år gammalt.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Heta filmfy och kosta säg 300kr/månad och då ingår alla som Disney, Netflix, HBO, Paramount, viaplay, YouTube och discovery

Den tjänsten gadde jag lätt betalat för

Om den tjänsten kommer så kommer folk gnälla på att de inte använder ditten och datten istället. 😐

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Lite för billigt tycker jag, borde verkligen höja lite till. 2000kr i månaden låter bättre

Precis, de borde ju göra så för absolut så få som möjligt vill abonnera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Om du vill ha gamla säsonger så kan jag annars rekommendera Prime. De har en del egenproducerat nytt, men de har hur mycket som helst som 5-10 år gammalt.

Aa tänkte mer på tv4's svenska program, inte ens där har de gamla säsonger.

Permalänk

I krispiga 1080p då antar jag.

Permalänk
Medlem

Om de inte har Bröderna Fluff och Doktor Mugg så får det vara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netgear:

TV4 Guld, Hits, Stars, Film.... 🙄 Kollar någon ens på dem? Sådana nischade kanaler känns väldigt förlegade t.o.m. för att vara linjär-TV.

Känns också förlegat med "grovhuggna" TV-paket år 2023. Tillåt mig plocka russinen ur kakan och köpa SHL om jag nu vill ha det och då endast SHL utan att behöva få med Allsvenskan, Gokart och Kroatiska ligan i vattenpolo i samma paket. Blir helt hopplöst dyrt om man vill se två saker som för tillfället råkar ligga hos två olika leverantörer.

Vattenpolo tror jag inte är så kul att se, men fy f**n för alla mästerskap i snooker.
Tror det skulle vara mer intressant att se VM i stickning och vävning.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Tänk om det fanns något likt Spotify för film/tv-serier, då hade piratkopieringen minskat markant. Det är väl knappt någon som laddar ner musik illegalt idag då i princip allt finns på Spotify. Hade all film och tv-serier funnits samlat på en streamingtjänst så hade det varit guld, men det lär ju inte hända...

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Kört med iptv ett par år. Riktigt billigt och allt finns, serier/filmer/dokumentärer/+18 om man gillar d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Tänk om det fanns något likt Spotify för film/tv-serier, då hade piratkopieringen minskat markant. Det är väl knappt någon som laddar ner musik illegalt idag då i princip allt finns på Spotify. Hade all film och tv-serier funnits samlat på en streamingtjänst så hade det varit guld, men det lär ju inte hända...

Mjah, Spotify har dessvärre inte allt inom musiken. Kika in på di.fm (webbradio) t.ex som spelar upp elektronisk musik. Där finns det miljarder låtar inom den genren. Spotify har kanske en promille av alla låtar, om ens det. Att säga att piratismen minskar markant pga en tjänst är bara BS. Piratism kommer alltid finnas kvar så länge girigheten existerar.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

TV4 är djävulens påfund. Det enda de sysslar med är att sälja produkter/kändisar.

Visa signatur

Cooler Master budget case, i7 8700, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av houze:

549kr är dyrt om man som jag bara vill ha SHL och struntar i övriga sporter, filmer och serier.

Cmore/Telia tecknade ett nytt avtal för SHL 2024-2030 för 5 Miljarder.
Så man förstår att det är inte billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

TV4 är djävulens påfund. Det enda de sysslar med är att sälja produkter/kändisar.

Vad förväntar du dig av reklamTV?

Blev inte så bra med Anders Öfvergård och Martin Timell.

Permalänk
Medlem

Såklart är live live sporten som hockey mm bakom dyraste alternativet.
Inte konstigt att alla man känner som följer hockey mm kör pirat

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Betala för TV4?

Ahahahaha!

Permalänk
Medlem

Betala.. när piratkopiering finns?😏

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Cmore/Telia tecknade ett nytt avtal för SHL 2024-2030 för 5 Miljarder.
Så man förstår att det är inte billigt.

Jo, jag är medveten om hur mycket det kostar för rättigheterna men jag skulle vilja slippa betala för fotboll, motorsport, filmer och serier. Kunde de inte ha ett SHL-abbonemang för t.ex. 349kr.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALmo:

Samma dag som Yellowstone får ett nytt utbrott betalar jag 149kr/månad för att kolla på TV4s skit.. Lovar!

Är det bara Yellowstone du är intresserad av så är Skyshowtime något för dig. 79:-/månad eller 629:- för ett helår. Tror desutom de har avsnitten före TV4play.

https://www.skyshowtime.com/se

edit: Samt att de två spinoffserierna 1923 och 1883 finns där också. Inte sett dem själv, men ska se dem någon gång. Rabbit Hole verkar bra det också och Tulsa King har jag hört ska vara bra. Hah, börja låta som en reklambot men jag lovar jag är en riktig människa!

edit 2: Inser nu att du kanske inte menade serien Yellowstone...🙄 Det har varit en lång vecka, första veckan efter semestern så hjärnan är inte riktigt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Vad förväntar du dig av reklamTV?

Blev inte så bra med Anders Öfvergård och Martin Timell.

Blev ju hur bra som helst för TV4 med Anders Öfvergårds fadäs.
Nu kan de skapa ett program som heter "Arga Snattaren" där han får gå in i butiker och försöka snatta så mycket som möjligt utan att åka fast.
Garanterat planerat alltihopa

Permalänk
Avstängd

Vilket skämt

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaegen:

Betala.. när piratkopiering finns?😏

Nej fan lägga ner tid på sånt skit kunde man göra i tonåren när man inte hade pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Nej tack. Det räcker med streamingtjänster nu.

Det är ju dock två streamingtjänster som blir en

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av houze:

Jo, jag är medveten om hur mycket det kostar för rättigheterna men jag skulle vilja slippa betala för fotboll, motorsport, filmer och serier. Kunde de inte ha ett SHL-abbonemang för t.ex. 349kr.

Problemet är väl att de vill erbjuda sporten Y med för att attrahera fler kunder, men kundgruppen är inte tillräckligt stor för att täcka kostnaden. Men kan de få in fler som vill ha tex SHL och ta en del av vinsten för till sporten Y så kan dom erbjuda den med.

Så även om jag håller med som konsument så förstår jag varför det inte är så ur deras perspektiv.

Permalänk
Medlem

Om de inte har app för xbox eller playstation så kan det kvitta. Trots att de har NFL rättigheter.

Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Nej fan lägga ner tid på sånt skit kunde man göra i tonåren när man inte hade pengar.

Man brukar säga ung och dum, men din vishet ökade inte med din ålder

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.