Nya TV4 Play lanseras på måndag – kostar 149 kronor i månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Omg.. snälla film/serie-branschen, kan ni inte bara gå ihop skapa ett "Spotify".

Först blir det ju Spotify

Sen blir det Apple Music

Efter det Tidal

Och glöm inte Youtube music eller Deezer eller för den delen Amazon music.

Sen finns det ju för mig mindre kända qobuz. Det finns alltså inte en för alla alla för en… så länge det finns olika bolag med olika samarbetspartners kommer det finnas olika tjänster - alla med samma mål: tjäna pengar.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Musikälskare

Ockerpris men det kommer att sälja bra ändå, folk har pengar till streamingtjänster så det är bara att vaska

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Men man får ju SPORTS!

i 240pi

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Alltså.. har jag fattat rätt nu;

Man kan inte längre se enskilda avsnitt på TV4 Play utan kostnad helt, även om man har reklamavbrott ?

Vi har brukat se Mästerkocken och Robinsson till och från via den tjänsten, även om det blir lite reklam... Men jag kommer inte betala för att se det.

Tror folk kommer börja damma av sina torrentklienter snart igen och börja segla ut från streaming-stränderna för att uppsöka andra alternativ. Utan reklam.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Betalnivå på Viafree med andra ord. Gulligt att man till och med illustrerat kanalutbudet som i de gamla kanalpaketen streaming skulle döda.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Bra att dom blir tydligare och kallar det TV4 Pay, precis som så många andra "____ Pay" kanaler.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Man kan inte längre se enskilda avsnitt på TV4 Play utan kostnad helt, även om man har reklamavbrott ?

Om de går på TV4 Play så borde du kunna se dom utan kostnad. Det är TV4 Play+ som kostar pengar.

Fårn TV4s hemsida:
"Det klassiska TV4 Play med underhållning och nyheter är alltid gratis."

https://press.tv4.se/post/sa-blir-nya-tv4-play

Permalänk
Medlem

Någon gång lär marknaden bli över saturerat uppenbarligen inte ännu eller så har de inte gjort sin läxa.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Enviro:

Men man får ju SPORTS!

TV, TV, TV! Sports, sports, sports…

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Vad är väl Breaking Bad och Stranger Things mot Rena Rama Rolf och Fångarna På Fortet? Klart de kan ta lika mycket betalt för våra svenska blockbusters, det är inte alls storhetsvansinne

Hah! Med rätt målgrupp så. 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netgear:

TV4 Guld, Hits, Stars, Film.... 🙄 Kollar någon ens på dem? Sådana nischade kanaler känns väldigt förlegade t.o.m. för att vara linjär-TV.

Känns också förlegat med "grovhuggna" TV-paket år 2023. Tillåt mig plocka russinen ur kakan och köpa SHL om jag nu vill ha det och då endast SHL utan att behöva få med Allsvenskan, Gokart och Kroatiska ligan i vattenpolo i samma paket. Blir helt hopplöst dyrt om man vill se två saker som för tillfället råkar ligga hos två olika leverantörer.

Oj jag hade glömt detta. Jäklar vad TV4 gruppen lanserade massor av kanaler förr. Skräp på allihopa men ändå.

Tittar inte själv på TV4 eller CMore men pappa gillar deras skräp som Ice road trucks, fångarna på fortet, gränsen och sådant skit rent ut sagt. 😵

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Vad är väl Breaking Bad och Stranger Things mot Rena Rama Rolf och Fångarna På Fortet? Klart de kan ta lika mycket betalt för våra svenska blockbusters, det är inte alls storhetsvansinne

Hahahaha

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av CloX:

Så fort allsvenskan tar slut blir det hej då cmore/tv4.

Sjukt at man behöver Cmore och Viaplay för att se PL, Allsvenskan och Serie-A, då är det förvisso bättre än när Allsvenskan enbart var på Discovery.

Tur att man har tillgång till Teliaplay från en bekant.

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad ni gnäller om, det kan omöjligen finnas fler än 100 personer i hela Sverige som faktiskt har behov eller ens vill titta på något över gratisnivån...?

Det är linjärtv-tänk i moderna tider, klart det kommer vara piraternas fel när detta tankar totalt och blöder cash snabbare än en skadeskjuten åsna på blodförtunnande

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Har inte linjär-tv varit dött sedan år tillbaka?
Skulle vara intressant att se siffror på hur mycket som streamas kontra tablå-tv.
Är väl en generationsfråga säkert.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Någon gång lär marknaden bli över saturerat uppenbarligen inte ännu eller så har de inte gjort sin läxa.

Nu är det ju fortfarande så att här så konsoliderar Telia sina tjänster CMore och TV4 i en och samma tjänst
så det är inga nya tjänster. Det är färre tjänster.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av SuperSverker:

Förstår inte vad ni gnäller om, det kan omöjligen finnas fler än 100 personer i hela Sverige som faktiskt har behov eller ens vill titta på något över gratisnivån...?

Det är linjärtv-tänk i moderna tider, klart det kommer vara piraternas fel när detta tankar totalt och blöder cash snabbare än en skadeskjuten åsna på blodförtunnande

Antar att du inte räknar in sport då? För där finns det fler än 100 personer.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det bara är sorgligt.

Det verkar som att de är desperata: att de skulle ha tappat så mycket i reklamintäkter från sina stagnerade kanaler att de känner att de skulle behöva klämma ur mer pengar ur de få tittare som de har kvar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Omg.. snälla film/serie-branschen, kan ni inte bara gå ihop skapa ett "Spotify".

Heta filmfy och kosta säg 300kr/månad och då ingår alla som Disney, Netflix, HBO, Paramount, viaplay, YouTube och discovery

Den tjänsten gadde jag lätt betalat för

Permalänk
Medlem

De måste skoja med den prissättningen.

Skall bli intressant att se vad detta innebär för Telia play on möjligheten att se halvgamla avsnitt i den appen. Har utnyttjat en bugg där för att se dem utan reklam också när andan faller på.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Heta filmfy och kosta säg 300kr/månad och då ingår alla som Disney, Netflix, HBO, Paramount, viaplay, YouTube och discovery

Den tjänsten gadde jag lätt betalat för

Den tjänsten hade inte kostat 300kr\månaden, bara - inte om de skall producera tillnärmelsevis så många program som de gör nu. Alla prishöjningar till trots så går det inte så bra för streamingbolagen just nu. Netflix går med vinste, men ingen annan vad jag vet (med förbehållet att vi inte vet något om hur Amazons och Apples TV-satsningar går.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Omg.. snälla film/serie-branschen, kan ni inte bara gå ihop skapa ett "Spotify".

Finns redan, kallas för piratism!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av griid:

Har inte linjär-tv varit dött sedan år tillbaka?
Skulle vara intressant att se siffror på hur mycket som streamas kontra tablå-tv.
Är väl en generationsfråga säkert.

För mina föräldrars generation är den i högsta grad levande, Nyhetsmorgon är deras andakt och Marcus Oscarsson övertygar i rollen som Jesus. Utmaningen för TV4 blir att samma målgrupp också är nästintill streaming-resistent och fullt beredd att skriva en insändare om det skulle dyka upp program i rutan som inte återfinns i tablån.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Men vad är detta? Så länge de inte erbjuder sina allra billigaste abonnemang i högsta upplösning och ordentligt surroundljud så betalar jag inte ett öre till dem. Då kan de fortsätta missa hela summan från alla oss som vägrar sämre kvalitet och vi hittar underhållning på andra håll.

Behöva köpa svindyraste abonnemanget för 4k...år 2023? Nej tack.

Permalänk
Medlem

En tjänst som innehåller alla "nätverk", men där man enkelt kan antingen månads-prenumerera på paket eller köpa 7 dagar utan förlängning med ett förvalt betalsätt. Och sen filtreras det som visas per default bara från de tjänster man har just nu.
Kanske med ett begränsat urval notiser med tex " Nu har serien X på Y som du sett alla avsnitt av kommit med Z nya avsnitt".
Och en flagga för att kunna få se allt innehåll så klart så man kan få se vad de olika tjänsterna har så man kan göra sitt urval baserat på det.

Och inget trams med att det blir billigare för att man råka känna någon annan som vill ha tjänsten. Samma pris för alla.

Permalänk
Medlem

Hade kunnat betala för det om de hade förmågan att lägga upp gamla säsonger av deras program, ofta finns det bara de 2 senaste som alternativ.

Permalänk
Medlem

TV4 före Public Service-avgiften; TV-program som förnyades allt eftersom
TV4 efter Public Service-avgiften; bara repriser från 2011-2020
TV4 Play; TV4 efter Public Service + Netflix utan 4K i ett
TV4 Play Total; TV4 efter Public Service + Netflix med 4K i ett

Jag:

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

TV4 före Public Service-avgiften; TV-program som förnyades allt eftersom
TV4 efter Public Service-avgiften; bara repriser från 2011-2020
TV4 Play; TV4 efter Public Service + Netflix utan 4K i ett
TV4 Play Total; TV4 efter Public Service + Netflix med 4K i ett

Jag:
<Uppladdad bildlänk>

TV4 får inte public service-pengar

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Om jag så skulle få 149kr i månaden för att titta på TV4 hade jag inte tackat ja till detta. Men bra för de som detta eventuellt är en bra deal för.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

TV4 får inte public service-pengar

Same shit.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain