Permalänk
Medlem

Begagnad 7800x3d är den repig?

Hej. Jag har köpt en 2 månader gammal 7800x3d genom tradera nu när den anlänt ser jag att den helt klart är använd vilket säljaren sade att den ej skulle vara då han ej monterat Cpu:n, lägger upp 7 Bilder, 4 där man klart ser att Kylpasta använts (och inte rengjorts) , och 3 andra där jag tycker mig se att den varit monterad, då det är små repor på kontaktytorna varav 2 större, nu är jag inte insatt i om detta är repor som kan förekommit från test i fabrik eller privatperson, och därför tänkte jag skulle fråga mig för vad nån annan än mig tycker?
Sweklockers säger jag nåt gränsen för antalet uppladdade bilder så det får bli imgur istället
https://imgur.com/a/FSVvgPG

Permalänk
Medlem

Ja, den har sannolikt monterats då någon lagt en tårtfyllning med kylpasta på processorn.

Permalänk
Medlem

Den är använd och ser misshandlad ut. Hade personligen försökt skicka tillbaka skiten.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Säljaren verkar ha dragit en fuling, för så där ska då inte en icke monterad cpu se ut.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tackar för svar, alltid bra att få några andras ägon på , skall ta och snacka med människan och se vad han har att säga. Tack skall ni ha.

Permalänk
Medlem

Tar för givet att köpet gjorts med Traderas köparskydd.

https://info.tradera.com/traderabetalning/kopskydd/

Och jag hade inte tvekat på att skicka tillbaka produkten.

Visa signatur

E8400@4.0--4GB@890--4850x2@700/1055++4850@700/1043--EP45DS3R--Nesteq620--P182--Raptor74--Vantage X9869 =)

Permalänk
Skrivet av marow:

Hej. Jag har köpt en 2 månader gammal 7800x3d genom tradera nu när den anlänt ser jag att den helt klart är använd vilket säljaren sade att den ej skulle vara då han ej monterat Cpu:n, lägger upp 7 Bilder, 4 där man klart ser att Kylpasta använts (och inte rengjorts) , och 3 andra där jag tycker mig se att den varit monterad, då det är små repor på kontaktytorna varav 2 större, nu är jag inte insatt i om detta är repor som kan förekommit från test i fabrik eller privatperson, och därför tänkte jag skulle fråga mig för vad nån annan än mig tycker?
Sweklockers säger jag nåt gränsen för antalet uppladdade bilder så det får bli imgur istället
https://imgur.com/a/FSVvgPG

inte en chans att den där är "oanvänd"

Skrivet av hoffa78:

Tar för givet att köpet gjorts med Traderas köparskydd.

https://info.tradera.com/traderabetalning/kopskydd/

Och jag hade inte tvekat på att skicka tillbaka produkten.

och att du följt anvisningarna för att köpskyddet ska gälla.

många missar delen med Swishbetalning och swichar säljaren direkt och där med missar sitt köpskydd.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoffa78:

Tar för givet att köpet gjorts med Traderas köparskydd.

https://info.tradera.com/traderabetalning/kopskydd/

Och jag hade inte tvekat på att skicka tillbaka produkten.

ja med köpskydd så det lär väll bli så.

Permalänk
Skrivet av marow:

ja med köpskydd så det lär väll bli så.

gå in på länken och kolla att du gjort rätt vid betalningen för att det ska gälla först och sen följ anvisningen för hur du går till väga om du inte använt det förut.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

gå in på länken och kolla att du gjort rätt vid betalningen för att det ska gälla först och sen följ anvisningen för hur du går till väga om du inte använt det förut.

jodå jag har gjort rätt så det skall gälla, har bara skrivit till tomten i fråga i traderas meddelanden för några minuter sedan och tänkte han skulle få Ljuga/förklara sig om han kände för det innan jag går vidare.

Permalänk
Skrivet av marow:

jodå jag har gjort rätt så det skall gälla, har bara skrivit till tomten i fråga i traderas meddelanden för några minuter sedan och tänkte han skulle få Ljuga/förklara sig om han kände för det innan jag går vidare.

får gärna bifoga svaret här skulle gärna få vilja se hur han bortförklarar kylpasta på en "oanvänd" cpu. (givetvis utan namn osv som kan identifiera personen)

kan va intressant. jag gissar på kalsonggnomer som kom upp och monterade den på natten utan hans vetskap medan de stal hans kalsonger.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

får gärna bifoga svaret här skulle gärna få vilja se hur han bortförklarar kylpasta på en "oanvänd" cpu. (givetvis utan namn osv som kan identifiera personen)

hehe jo om han svarar så gör jag det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

får gärna bifoga svaret här skulle gärna få vilja se hur han bortförklarar kylpasta på en "oanvänd" cpu. (givetvis utan namn osv som kan identifiera personen)

kan va intressant. jag gissar på kalsonggnomer som kom upp och monterade den på natten utan hans vetskap medan de stal hans kalsonger.

Idé till personlighet: Köpa en ny CPU, ta fram den, smeta upp lite kylpasta på den utan att montera den på moderkortet, ångra sig bittert och sälja den på Tradera.

Permalänk
Medlem

Bara jag som får meddelande när jag klickar på länken att det kan vara erotiskt innehåll och jag behöver klicka att jag är 18 år eller äldre?
Funka inte trycka på knappen men ändå😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Bara jag som får meddelande när jag klickar på länken att det kan vara erotiskt innehåll och jag behöver klicka att jag är 18 år eller äldre?
Funka inte trycka på knappen men ändå😂

Rimligt. Glöm inte att en bild på en 7800X3d är erotiskt innehåll för ganska många på Sweclockers

Permalänk

Risken är väl rätt stor att den är bränd dessutom. Ser nästan så ut. 7800X3D med fel bios bränner CPUn.

...och ja, den ska se perfekt ut från fabrik. Den har inte bara varit monterad, den har haft alldeles för mycket kylpasta på sig när den monterades dessutom.

Permalänk
Medlem

släng in den i datorn funkar den så är det bara köra på annars lämna tillbaka repor på undersidan är inte bra med där uppe spelar nol roll pastan fyller i

Permalänk
Medlem

Så där ja då var det fixat. och jag kan egentligen inte klaga så mycket, detta var det första svaret jag fick från honom: they're just tested. however, you can return them back without any problem. and also i will pay shipping back to me. och efter det rullade allt på, som han skrev erbjöd han även att betala frakten tillbaka till honom, vi har gått genom tradera och det är klart nu, han betalade tillbaka allt och när en an affär faller igenom som denna får man även tillbaka köpskyddet från tradera. (om man nu köpt till sådant) så även om jag aldrig fick någon förklaring till hur den gick från oöppnad till testad så , löste det sig och jag kan inte klaga alt för mycket.