Red Dead Redemption släpps i ny skrud – PC-release saknas

Permalänk
Medlem

Vilken otrolig besvikelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Varför denna ovilja att släppa en omarbetad version? Alla andra spelutgivare verkar göra det eller fick dom kalla fötter efter GTA remastern?

Antar att i princip 90% av Rockstar medarbetarna är allokerade till GTA VI, och resten till GTA V Online. Denna porten är ju gjord av en annan studio som inte tillhör Rockstar. Men alla dessa meh portar drar ju ner förväntningarna en del. Det gäller att de presterar inför nästa GTA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tror tyvärr att en officiell PC version aldrig kommer hända, det verkar inte ens som de orkar låsa upp fpsen på dessa versioner till mer än 30 fps. Men med Xenia, med specsen i din sign borde du kunna köra i 4k 60 fps.

Fått igång det nu med hjälp av Xenia och det verkar funka riktigt bra Musen har jag inte fått funka men med handkontrollen funkar det bra.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Samtliga Half-Life förutom Opposing Force, Blue Shift och Alyx finns på konsol, detsamma gäller CS, även om den senaste versionen tillgänglig där är GO som det var för nästan 10 år sedan.

Det har jag missat, vilken konsol då?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Ingen större förlust

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Det här spelet har gått i flera år att spela på PC via Playstation Now. Gjorde det för några år sen och allt funka bra förutom irritationen att spelet naitive körs i 30 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Det har jag missat, vilken konsol då?

Alla konsoler typ.
https://www.youtube.com/watch?v=vC4sR2qq3nc

Permalänk

I ren rockstaranda! Jaja, kommer garanterat att spela det på ps5.

Skrivet av Nioreh83:

Nån into om ifall undead nightmare medföljer? Har fortfarande inte spelat det, så vore kanske intressant i så fall.

Edit: Ja så verkar det vara

Det är både Red Dead Redemption och Undead Nightmare

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Red Dead Redemption spelade jag genom på Xbox One genom bakåtkompabilitetsläget. Och jag köpte spelet till ett lågt pris. Sony hatar bakåtkompabilitet så därför släpps spelet nu i stort sett till nypris. Visst, det är ett hyfsat bra spel. Men det är otroligt gammalt.

Med tanke på det här släppet luktar det lite som desperation från Rockstars sida. De måste nog släppa något annars blir pappa Zelnick lack på dem. GTA VI verkar ta en enorm tid att utveckla. Kanske har de tappat all kreativitet i och med att två (eller var det tre) nyckelpersoner lämnat Rockstar. Det är ju inte bara att skapa en värld, något måste de fylla den med också.

Hatar Sony bakåtkompabilitet? Jag tycker inte det finns några tecken på det mellan PS4 och PS5. PS3 var ju ett speciellt fall då arkitekturen var så annorlunda. Jag skulle säga att det bl a är pga att Sony inte hatar bakåtkompabilitet som de lärt sig av misstagen och har designat annorlunda efter den generationen. De har ju också erbjudit gott om gratis uppgraderingar till PS5-versioner av PS4-spel.

Permalänk
Medlem

Förväntade mig något som tog ett steg framåt tekniskt och kunde glänsa på pc. Men detta kanske är en aådan där "definitive edition" :😜

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Kan inte Microsoft köpa Rockstar? Det gynnar alla.

Snarare det skulle gynna de som sitter på Xbox och PC menar du genom att alla spelen framöver så småningom blir exklusiva på de plattformarna på sikt.

Själv sitter jag med Mac och Playstation.

Permalänk
Medlem

Varför hatar rockstar pc så mycket ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Varför hatar rockstar pc så mycket ?

Personen som vet hur man skriver kod för att använda mus och tangentbord slutade.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Hatar Sony bakåtkompabilitet? Jag tycker inte det finns några tecken på det mellan PS4 och PS5. PS3 var ju ett speciellt fall då arkitekturen var så annorlunda. Jag skulle säga att det bl a är pga att Sony inte hatar bakåtkompabilitet som de lärt sig av misstagen och har designat annorlunda efter den generationen. De har ju också erbjudit gott om gratis uppgraderingar till PS5-versioner av PS4-spel.

Tror nog, som du skriver, att mycket hänger ihop med att hårdvaruarkitekturen är så snarlik mellan de två senaste generationerna. Men att Sony skulle hata pengar och älska bakåtkompatibilitet tror jag inte ett dugg på :).

Permalänk
Medlem

Bästa som kunde hända var läckan förra året gällande GTA 6 som de blev förbannade över, de bromsade en del sälj för kassako GTA V. Nu jobbar de på iallafall och jag tror vi får se en remaster till PS5 och XSX. Varför folk är förvånade över att de är långsamma på att porta till PC vet jag inte, de har väl mjölkat sina titlar i evigheter? Eventuell PC spelare köper titeln på konsol för att sedan också köpa på PC.
Släpper dom allt samtidigt så går dom miste om möjlighet till dubbel conversion på en och samma kund och börsen vill ha det förstnämnda hellre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Bästa som kunde hända var läckan förra året gällande GTA 6 som de blev förbannade över, de bromsade en del sälj för kassako GTA V. Nu jobbar de på iallafall och jag tror vi får se en remaster till PS5 och XSX. Varför folk är förvånade över att de är långsamma på att porta till PC vet jag inte, de har väl mjölkat sina titlar i evigheter? Eventuell PC spelare köper titeln på konsol för att sedan också köpa på PC.
Släpper dom allt samtidigt så går dom miste om möjlighet till dubbel conversion på en och samma kund och börsen vill ha det förstnämnda hellre.

Menar du att du tror det kommer en Remaster också? De har ju anlitat och betalat en studio för att göra denna simpla porten så tvivlar på att de planerar att lägga stora summor på att göra en äkta remaster närmaste åren. De vill kunna sälja spelet igen på moderna konsoler och gå vidare tror jag. Rockstar har aldrig gjort remasters/remakes själva. GTA Definitive Edition och denna porten är mindre tredje parts studios och sen gör även Remedy remakes av första 2 Max Payne. Verkar som Rockstars interna resurser blickar framåt istället för bakåt (Förutom GTA Online då eftersom det drar in pengar genom micro transactions)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Varför hatar rockstar pc så mycket ?

Alla hatar PC, förrutom dem som spelar via PC, det finns inga pengar i PC, tyvärr, och det suger.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevliga nyheter för Switch användare!

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem

Vilket udda släpp. RDR var ju lika magiskt som RDR2 när det kom, men det är som sagt var 13 år gammalt vid det här laget och jag tror att jag kommer att ha svårt att spela om det. Det är så mycket atmosfären som gör Rockstar-spel och det kan bli svårt att svälja så pass utdaterad grafik nu när det finns en uppföljare. Har inte varit någon stor upplevelse att spela om andra Rockstar-spel, den magiskt stora världen i San Andreas var inte så stor längre när man satte igång det några år senare.

Men men, kanske ger det ett försök, men det kommer bero mycket på pris. Kommer ge max en hundring eller två om det dyker upp på någon rea.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 2pac:

Snarare det skulle gynna de som sitter på Xbox och PC menar du genom att alla spelen framöver så småningom blir exklusiva på de plattformarna på sikt.

Själv sitter jag med Mac och Playstation.

Jag sitter enbart på PC, allt i ett maskin, jag vill minimera mitt E-waste.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Inaktiv

Har inte Rockstargames sagt nån gång att de hade tappat bort koderna så att det ej gick att göra en PC version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon350625:

Har inte Rockstargames sagt nån gång att de hade tappat bort koderna så att det ej gick att göra en PC version?

Har hört sådant om spel då och då.

Emulator och modsidor: Håll min öl.

Vill man så går det.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ny skrud? Är det inte bara en direkt portning av 360/PS3 spelet?
(Fast högre upplösning, förstås)

de har ju en "HD" patch till Xbox One

https://www.pricerunner.se/pl/1430-3200028484/Xbox-One-spel/R...

är väl denna versionen som portas till switch/ps4.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

de har ju en "HD" patch till Xbox One

https://www.pricerunner.se/pl/1430-3200028484/Xbox-One-spel/R...

är väl denna versionen som portas till switch/ps4.

Oh sant, möjligt det är så.

Skulle oavsett inte kalla det "ny skrud".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Menar du att du tror det kommer en Remaster också? De har ju anlitat och betalat en studio för att göra denna simpla porten så tvivlar på att de planerar att lägga stora summor på att göra en äkta remaster närmaste åren. De vill kunna sälja spelet igen på moderna konsoler och gå vidare tror jag. Rockstar har aldrig gjort remasters/remakes själva. GTA Definitive Edition och denna porten är mindre tredje parts studios och sen gör även Remedy remakes av första 2 Max Payne. Verkar som Rockstars interna resurser blickar framåt istället för bakåt (Förutom GTA Online då eftersom det drar in pengar genom micro transactions)

Allt annat vore ju som att svära i kyrkan, om inte Remedy fick göra Remake på Max Payne 1 och 2. Det är ju deras spel. De sålde IP däremot till Rockstar senare

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Oh sant, möjligt det är så.

Skulle oavsett inte kalla det "ny skrud".

Nejnej absolut inte, väntar också på PC release då jag blev rent utsagt arg när jag försökte spela det på xbox 360 i knappt 30 fps och suddigt deluxe, kunde inte se vad jag gjort i första sniper missionet så gav upp och väntade in den där PC releasen som ryktats de senaste 10 åren...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Allt annat vore ju som att svära i kyrkan, om inte Remedy fick göra Remake på Max Payne 1 och 2. Det är ju deras spel. De sålde IP däremot till Rockstar senare

Ja jag ser fram emot de! Menar bara att Rockstar inte verkar sugna på att lägga egna resurser för remasters/remakes av sina äldre spel. Men det var ju bra att de låter Remedy göra dessa. Förmodar dock att Rockstar blir publisher till spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Har Valve gjort bort sig när de inte släppt counter
-strike eller half life till konsol? Blizzard med World of Warcraft? LoL?

Man kan alltid vända på saker och ting och alla får inte som de vill.
Hursomhelst så kommer det ju att komma medan de spelen från PC förmodligen aldrig kommer att dyka upp på konsol

? Cs och half life-serien har släppts till konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunk:

? Cs och half life-serien har släppts till konsol.

Redan en som nämnt det om du hade läst vidare men tack för omtanken och försök förstå poängen istället 😊

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.