För tungt paket (db schenker)

Permalänk
Medlem

För tungt paket (db schenker)

Hej. Mitt paket är för tungt, jag har sålt via blocket köp & fraktskydd. Det överstiger flera kilon (jag valde fel i annons)

Jag kan inte avbryta sälj då köparen redan har betalat. Hur ska jag gå tillväga? Vad händer om jag lämnar in paketet till ombud. Kommer jag få en faktura från db schenker för mellanskillnaden eller blir jag också skyldig att betala en extra avgift?

Mvh

Permalänk

Har du ringt DB Schenker och frågat?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Väger det över 20 kg kan du väl inte sälja med köpskydd?

Kontakta Blocket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av acer92:

Hej. Mitt paket är för tungt, jag har sålt via blocket köp & fraktskydd. Det överstiger flera kilon (jag valde fel i annons)

Jag kan inte avbryta sälj då köparen redan har betalat. Hur ska jag gå tillväga? Vad händer om jag lämnar in paketet till ombud. Kommer jag få en faktura från db schenker för mellanskillnaden eller blir jag också skyldig att betala en extra avgift?

Mvh

Hur mycket väger paketet?
Väger det över 30 kg så är det för tungt för ombud och skrivs om till styckegods istället(Hemleverans med avisering brukar det bli då)
Vet inte om det blir någon avgift tyvärr.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Har du ringt DB Schenker och frågat?

Nej de har inte öppet under helgen.

Skrivet av Petterk:

Väger det över 20 kg kan du väl inte sälja med köpskydd?

Kontakta Blocket?

Det väger 16 kg, hade råkat klicka in 10 kg. Jag kan höra med blocket men eftersom att det är helg är inget öppet. Tänkte mer om någon här hade varit med om samma sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Hur mycket väger paketet?
Väger det över 30 kg så är det för tungt för ombud och skrivs om till styckegods istället(Hemleverans med avi brukar det bli då)
Vet inte om det blir någon avgift tyvärr.

Jag valde 10 kg, det väger 16 kg. Skulle tryckt in 20 kg egentligen.

Permalänk
Medlem

Sida 37: https://www.dbschenker.com/resource/blob/663776/94b928de7e7bd...

Schenker kommer sannolikt debitera dig 250:- för den överskridande vikten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Sida 37: https://www.dbschenker.com/resource/blob/663776/94b928de7e7bd...

Schenker kommer sannolikt debitera dig 250:- för den överskridande vikten.

Okej. Stort tack för hjälpen 👍

Permalänk
Medlem

Är väl Blocket du köpt den av? Låt Blocket fixa frakt för upp till 20 kg.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av acer92:

Det väger 16 kg, hade råkat klicka in 10 kg. Jag kan höra med blocket men eftersom att det är helg är inget öppet. Tänkte mer om någon här hade varit med om samma sak

Jag fick svar från dem ang inloggningsproblem under förra helgen.
Fick ingen fungerande hjälp, men det är en annan sak...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag fick svar från dem ang inloggningsproblem under förra helgen.
Fick ingen fungerande hjälp, men det är en annan sak...

Hehe okej. Har kontaktat blocket vi får väl se om jag får något svar imorgon eller så. Men jag har tur med köparen som inte har någon stress så annars tar jag kontakt med blocket / db schenker på måndag 👍