Stats från Ferroamp på föreningssida

Permalänk
Medlem

Stats från Ferroamp på föreningssida

Tjo!

Jag bygger en hemsida åt vår bostadsrättsförening som har en massa kvadrat
solpaneler på taket. På hemsidan vill jag visa hur panelerna producerar näst intill
i realtid. Kontaktade Ferroamp som är leverantören av grunkan som fördelar in och
utgående energi. Det jag fick var en PDF med information som ligger högt över
min kompetens.

Kan någon hjälpa mig med det jag vill uppnå?

Länkar till dokumentet:Ferroamp

Det är 2 anläggningar och jag har fått nycklar till båda men det hjälper inte då jag inte har en susning
om vad jag ska göra med dem.

Ha det bara bäst o gött!

Permalänk
Medlem

#sry,förstod fel#

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wixerone:

Tjo!

Jag bygger en hemsida åt vår bostadsrättsförening som har en massa kvadrat
solpaneler på taket. På hemsidan vill jag visa hur panelerna producerar näst intill
i realtid. Kontaktade Ferroamp som är leverantören av grunkan som fördelar in och
utgående energi. Det jag fick var en PDF med information som ligger högt över
min kompetens.

Kan någon hjälpa mig med det jag vill uppnå?

Länkar till dokumentet:Ferroamp

Det är 2 anläggningar och jag har fått nycklar till båda men det hjälper inte då jag inte har en susning
om vad jag ska göra med dem.

Ha det bara bäst o gött!

Enligt PDF:en har den en inbyggd MQTT broker du behöver ansluta till för att få tillgång till diverse stats. PDF:en beskriver sedan vad den kommunicerar via MQTT protokollet. För att kunna plotta upp en graf eller liknande kommer du troligtvis vilja ansluta via MQTT och löpande spara relevant information i en databas. Sen trycker du upp det på hemsidan i fråga.

Har du inte sysslat med Home Assistant eller dylik IOT har du en del att läsa på om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warp64:

Enligt PDF:en har den en inbyggd MQTT broker du behöver ansluta till för att få tillgång till diverse stats. PDF:en beskriver sedan vad den kommunicerar via MQTT protokollet. För att kunna plotta upp en graf eller liknande kommer du troligtvis vilja ansluta via MQTT och löpande spara relevant information i en databas. Sen trycker du upp det på hemsidan i fråga.

Har du inte sysslat med Home Assistant eller dylik IOT har du en del att läsa på om.

Jo, nu har jag ju kommit så långt att jag fattar noll så det var inte så hjälpsamt men tack för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wixerone:

Jo, nu har jag ju kommit så långt att jag fattar noll så det var inte så hjälpsamt men tack för svar.

Sent svar men gå med i FB-Gruppen om FerroAmp, där finns med all säkerhet det du söker efter.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.