Köpråd blender/mixer med låg ljudnivå

Permalänk

Köpråd blender/mixer med låg ljudnivå

Hej!

Ska flytta till lägenhet och behöver införskaffa mig en blender. Har inte speciellt stor tillit till butikspersonal så hade hoppats på att man skulle kunna få lite bra tips på modeller från folk som faktiskt använt dem.

Tänker att man vill ha något med så låg ljudnivå som möjligt för att undvika att störa grannarna för mycket. Hade gärna kunnat köra den på sena kväller/natten men det är kanske att drömma för mycket?

Idag mixar jag främst proteinpulver, mjölk och banan men vore trevligt om den kunde ta is och frusna bär också (Vet inte om det är något som brukar vara problematiskt men kommer upp som vanligt sökalternativ när jag sökt omkring i alla fall). Skulle dock säga att is kommer i andrahand och att ljudnivån är min främsta oro.

Ska gärna vara lätt att diska för hand dessutom.

Den ska ju som alltid vara så billig som möjligt också, men smärtgränsen går väl runt 2k, och då ska den vara riktigt bra.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har inga tips att komma med men vill ge en eloge för att du tänker på grannarna! ⭐️

Har en granne som kommer hem från jobbet runt kl 21 och går och lägger sig runt 04, med ihärdigt ”blendrande” däremellan. Efter lite diskussion slutade hen med det, men kan säga att det inte är det mysigaste ljudet att väckas av varje natt ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Har inga tips att komma med men vill ge en eloge för att du tänker på grannarna! ⭐️

Har en granne som kommer hem från jobbet runt kl 21 och går och lägger sig runt 04, med ihärdigt ”blendrande” däremellan. Efter lite diskussion slutade hen med det, men kan säga att det inte är det mysigaste ljudet att väckas av varje natt ^^

Ja, man får ju göra vad man kan. Skönt att det löste sig för dig med din granne. Blir ju galen av att vakna av oljud när man ska sova!

Permalänk
Medlem

Hade köpt en begagnad Vitamix på blocket eller liknande annonsplats. Haft några olika, men de väsnas och ger sämre resultat och måste dessutom gå längre för att komma till accepterbar konsistens.

Permalänk
Medlem

Tyst och bra går inte ihop, eller jo kanske denna då
https://www.kitchenlab.se/p/vitamix-the-quiet-one/

Permalänk
Skrivet av fiskebulle:

Hade köpt en begagnad Vitamix på blocket eller liknande annonsplats. Haft några olika, men de väsnas och ger sämre resultat och måste dessutom gå längre för att komma till accepterbar konsistens.

Tack för tips, får kolla på det!

Permalänk
Skrivet av Bjirn:

Tyst och bra går inte ihop, eller jo kanske denna då
https://www.kitchenlab.se/p/vitamix-the-quiet-one/

Tror jag gör lite omjusteringar i mina krav istället... Högljudd och dålig börjar låta allt mer tilltalande