Permalänk
Medlem

Långsam Samsung TV

Tjänna!

Min Samsung smart tv har blivit väldigt långsam, ibland går det inte att öppna appar, eller så kan det ta en väldans tid att ladda apparna ( netflix, viaplay osv)..

TVn i fråga är en: https://www.webhallen.com/se/product/241365-Samsung-55-55KS70...

Har kollat om det finns uppdateringar men det finns inga, och även internet fungerar som det ska. Fler som har problem med långsamma TV apparater? Isåfall, tips på att få den att bli snabbare?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Fabriksåterställning kan nog hjälpa.

Permalänk
Medlem

Orkar inte kolla upp om den modellen har en evolution kit port. Om den har det håll utkik efter Evolution kit SEK-3000/XC på utförsäljningar eller Ebay.
Fick tag på föregångaren till min 2012 TV på Black Friday för 150:-, tack vare den har jag haft kvar TVn tills nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har liknande problem, apparna har börjat sega sig rejält senaste tiden.. speciellt cmore.
Har en mu6195.

Permalänk
Medlem

Det är drygt. Jag har en KS8005 och även om jag inte upplever apparna som långsamma är det klåpar-varning på deras funktioner.
SVT och cmore fungerar så dåligt nu att jag fick köpa en chromecast att ha istället.

Permalänk
Medlem

Supporten på smartTV är under all kritik. Tror det tog en månad innan första appen slutade få support på min TV.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Bildexpert 📺

Är det enbart smart-systemet med appar som är segt? Eller är det hela operativsystemet i TV:n som segar så att det tar lång tid att navigera i menyerna, ändra kanal, justera volym etc.?

Permalänk
Medlem

När det gäller uppdateringar så fick jag ladda ner dessa från Samsung och installera från USB.
Tv:n sade att det inte finns några uppdateringar.

Det finns en från 2018-04-11 ver 1220.7

https://www.samsung.com/se/support/model/UE55KS7005UXXE/

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem med en Samsung the frame 2018. TV är seg tar lång tid att växla mellan appar / starta. Menyerna i sig är inte långsamma alltså höja ljud eller så men så fort man ska in på någo. SVT play eller annan så segare det som satan

Permalänk
Medlem

Välkommen till den underbara världen av planerade föråldring.

Köp en smartbox och kör via den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Har exakt samma problem med en Samsung the frame 2018. TV är seg tar lång tid att växla mellan appar / starta. Menyerna i sig är inte långsamma alltså höja ljud eller så men så fort man ska in på någo. SVT play eller annan så segare det som satan

Hade köpt en Chromecast eller en Apple TV.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.