Permalänk

Dags för nytt tangentbord

Tjo gänget

Sitter och tittar efter nytt bord då mitt gamla logitech 910 både slår dubbelt , inte svarar ibland, tangenter flyger av lite då o då 😂 , alltid varit trogen logitech av någon anledning ,

Så till min fråga vad sitter folk med vad får man bang for bucks skulle kunna tänka mig upp till 2500 🧐

Permalänk
Keeper of the Bamse

Bang for the buck vet jag inte, men Logitech G915 TKL är ju såklart bäst (inte alls för att jag har ett, jag looovar att det är helt objektivt)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta kanske? Har fått riktigt bra recensioner och har sjukt bra rabatt just nu.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Ducky one 3 och 2 är riktigt bra

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Spana in Keychron K8 Pro, det är riktigt trevligt även i grundutförande och erbjuder stora möjligheter att modda och anpassa det som man vill. Bra med utrymme invändigt och hotswap.

Mitt är moddat med

  • Boba U4 switchar smorda med Tribosys 3202

  • mStone 22 mm 55 grams fjädrar smorda med 105

  • Staebis v2 smorda med 205g0 och XHT-BDZ

  • Kbdfans stabilizer foam

  • Kbdfans switch pad foam

Finns med bruna, röda och blå switchar - https://www.inet.se/produkt/6103018/keychron-k8-pro-qmk-via-r...

Ska dock nämnas att ISO kommer med ABS istället för PBT men kvalitén är riktigt bra, efter snart 8 månader så finns det inget slitage alls att tala om trots att jag använder det dagligen i jobbet.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Går ju inte att svara på utan att veta vilken storlek - fullsize, tkl, 60% etc som du vill ha. Behöver ju också veta dina preferenser och om det i första hand är en bräda som skall skrivas eller spelas på/med.

Permalänk
Skrivet av Havrefras_:

Går ju inte att svara på utan att veta vilken storlek - fullsize, tkl, 60% etc som du vill ha. Behöver ju också veta dina preferenser och om det i första hand är en bräda som skall skrivas eller spelas på/med.

Blir väl fullsize med mina korv fingrar 😂 blir ju både och ritar lite CAD med

Permalänk
Skrivet av Scarabeo:

Detta kanske? Har fått riktigt bra recensioner och har sjukt bra rabatt just nu.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...

Får titta på det vart ju ett riktigt schysst pris 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chaz pounder:

Får titta på det vart ju ett riktigt schysst pris 😎

Om du inte spelar så mycket kanske blåa brytare funkar bra. Generellt sett är de bra för att skriva på men inte bäst för spel även om det är en smaksak också.

https://www.kjell.com/se/produkter/tv-spel-gaming/gaming-tang...

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Skrivet av Scarabeo:

Om du inte spelar så mycket kanske blåa brytare funkar bra. Generellt sett är de bra för att skriva på men inte bäst för spel även om det är en smaksak också.

https://www.kjell.com/se/produkter/tv-spel-gaming/gaming-tang...

Blir ju när man väl sitter så bränner man av sina timmar 😂 så helt budgett vill man inte gå ner , man hoppar från spel till spel

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med mitt Varmilo VEA88.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chaz pounder:

Blir ju när man väl sitter så bränner man av sina timmar 😂 så helt budgett vill man inte gå ner , man hoppar från spel till spel

Det finns ingenting som heter budget gällande det här tangentbordet.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Det finns ingenting som heter budget gällande det här tangentbordet.

Förutom kvaliteten, konstruktionen, brytarna och upplevelsen då. Men annars är det top notch.

För 2500kr ungefär så ska man nog kolla på Keychron om man inte vill pula lite själv. Och då tänker jag deras färdigbyggda. Det har ju även en del halv-custom där man själv får komplettera med brytare, keycaps och sånt där vilket kommer vara en miljard gånger bättre än nått du köper färdigt (SPECIELLT nått skräp för 399kr) men det kräver att man orkar sätta sig in i att peta ihop det själv.

Men jag kan känna att med en budget på 2500kr så borde man fundera på att köpa ett typ Keychron Q3 eller GMMK Pro eller liknande och bara stålsätta sig så pass att man pallar peta ner ett gäng brytare i ett hål som är omöjligt att misslyckas med om man inte gör det med flit. Det är svårt att i ord förklara kvalitetsskillnaden mellan det eller ett Logitech utan att använda svordomar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Förutom kvaliteten, konstruktionen, brytarna och upplevelsen då. Men annars är det top notch.

För 2500kr ungefär så ska man nog kolla på Keychron om man inte vill pula lite själv. Och då tänker jag deras färdigbyggda. Det har ju även en del halv-custom där man själv får komplettera med brytare, keycaps och sånt där vilket kommer vara en miljard gånger bättre än nått du köper färdigt (SPECIELLT nått skräp för 399kr) men det kräver att man orkar sätta sig in i att peta ihop det själv.

Men jag kan känna att med en budget på 2500kr så borde man fundera på att köpa ett typ Keychron Q3 eller GMMK Pro eller liknande och bara stålsätta sig så pass att man pallar peta ner ett gäng brytare i ett hål som är omöjligt att misslyckas med om man inte gör det med flit. Det är svårt att i ord förklara kvalitetsskillnaden mellan det eller ett Logitech utan att använda svordomar.

Sitter själv galet mycket framför datorn och jag älskar mitt G80-3000N och MK730 som kostade runt 300-400 kr. Ligger på 140 WPM med noll misstag som bäst men spöa gärna det med ditt tangentbord då.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Sitter själv galet mycket framför datorn och jag älskar mitt G80-3000N och MK730 som kostade runt 300-400 kr. Ligger på 140 WPM med noll misstag som bäst men spöa gärna det med ditt tangentbord då.

Du är svinbra som skriver jättesnabbt på ett skittangentbord. Det ska du ha. Jag har sett 200+WPM på en laptop. Så varför håller du på och tramsar med ett mekaniskt tangentbord om en laptop är objektivt bättre än skiten du håller på med?

Vill du veta en annan hemlis? Jag köpte en Paw Patrol-klocka till min son som är fyra. Den är digital. Den är röd. Den har Marshal både på skärmen och på armbandet. Den håller tiden, rent objektivt, bättre än en Omega Speedmaster för 60k. Eller ja nu gjorde jag ju bort mig, för jag tänkte fråga vilken av klockorna du tror är värd mer pengar. Men det är alltså Omegan.

Jag tror att alla inblandade i både hobbyn och den här tråden skiter i hur snabbt du skriver på ett budgettangentbord. Grattis, verkligen. Men om man vill lägga pengar på ett bra tangentbord och är villig att lägga 2500kr för en bra upplevelse så finns det mycket att hämta som springer cirklar kring det det där skräpet som inte är beroende av hur snabbt man skriver.

För övrigt ser jag gärna lite bevis på 140 WPM med NOLL misstag (d.v.s. ingen backspace eller tappade ord) men jag förstår att det inte kommer hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Du är svinbra som skriver jättesnabbt på ett skittangentbord. Det ska du ha. Jag har sett 200+WPM på en laptop. Så varför håller du på och tramsar med ett mekaniskt tangentbord om en laptop är objektivt bättre än skiten du håller på med?

Vill du veta en annan hemlis? Jag köpte en Paw Patrol-klocka till min son som är fyra. Den är digital. Den är röd. Den har Marshal både på skärmen och på armbandet. Den håller tiden, rent objektivt, bättre än en Omega Speedmaster för 60k. Eller ja nu gjorde jag ju bort mig, för jag tänkte fråga vilken av klockorna du tror är värd mer pengar. Men det är alltså Omegan.

Jag tror att alla inblandade i både hobbyn och den här tråden skiter i hur snabbt du skriver på ett budgettangentbord. Grattis, verkligen. Men om man vill lägga pengar på ett bra tangentbord och är villig att lägga 2500kr för en bra upplevelse så finns det mycket att hämta som springer cirklar kring det det där skräpet som inte är beroende av hur snabbt man skriver.

För övrigt ser jag gärna lite bevis på 140 WPM med NOLL misstag (d.v.s. ingen backspace eller tappade ord) men jag förstår att det inte kommer hända.

Det får du gärna av mig. Trött på att folk dissar billiga produkter bara för att de är billiga. Det finns väldigt bra produkter som inte kostar särskilt mycket.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

<Uppladdad bildlänk>
Det får du gärna av mig. Trött på att folk dissar billiga produkter bara för att de är billiga. Det finns väldigt bra produkter som inte kostar särskilt mycket.

Snyggt! Men 30 sekunder räknas väl inte, eller? En minut är standard.

EDIT: Det faktum att du langar en screenshot på en google drive-bild får mig dessutom att tro att du sparat den där som ett heligt körsbär. Men det är inget jag skulle påstå är fakta utan bara en känsla från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Snyggt! Men 30 sekunder räknas väl inte, eller? En minut är standard.

EDIT: Det faktum att du langar en screenshot på en google drive-bild får mig dessutom att tro att du sparat den där som ett heligt körsbär. Men det är inget jag skulle påstå är fakta utan bara en känsla från min sida.

Spöar du det då eller? Jag skriver ju ändå på skräptangentbord. Blir ju pinsamt annars då du håller på att kritisera billiga tangentbord.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Spöar du det då eller? Jag skriver ju ändå på skräptangentbord.

Det känns som om du fortfarande tror att hur bra ett tangentbord känns att använda mäts i hur snabbt man skriver på det. Det stämmer inte. Det är det som är poängen jag försöker göra.

Men mitt rekord på monkeytype på engelska på en minut är 131 och på 10fastfingers på svenska är typ 120-121. Jag har inga som helst problem att tro att du kan slå det, och du behöver inte sitta och försöka slå det i hopp om att jag ska bli ledsen heller (men kör på om du vill). Däremot vet jag att mitt tangentbord är mycket trevligare att använda än ditt är, för jag vet vad du skriver på medan du inte vet vad jag skriver på. Man behöver absolut inte ett tangentbord för 2500kr för att kunna använda en dator, men om man jämför ett tangentbord för 2500kr mot ett för 399kr så kommer man märka en stor skillnad. Om den är värd att betala för kan bara den som håller i plånboken avgöra.

EDIT: Men som sagt, om du ska försöka skryta med WPM som om nån bryr sig, gör det på 1 minut, för det är det som är benchmarken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Det känns som om du fortfarande tror att hur bra ett tangentbord känns att använda mäts i hur snabbt man skriver på det. Det stämmer inte. Det är det som är poängen jag försöker göra.

Men mitt rekord på monkeytype på engelska på en minut är 131 och på 10fastfingers på svenska är typ 120-121. Jag har inga som helst problem att tro att du kan slå det, och du behöver inte sitta och försöka slå det i hopp om att jag ska bli ledsen heller (men kör på om du vill). Däremot vet jag att mitt tangentbord är mycket trevligare att använda än ditt är, för jag vet vad du skriver på medan du inte vet vad jag skriver på. Man behöver absolut inte ett tangentbord för 2500kr för att kunna använda en dator, men om man jämför ett tangentbord för 2500kr mot ett för 399kr så kommer man märka en stor skillnad. Om den är värd att betala för kan bara den som håller i plånboken avgöra.

Okej, du får gärna beskriva skillnaden på ett objektivt sätt. Själv köper jag exempelvis jeans för ca 200 kr och långärmade tröjor för ca 30-50 kr och jag tror att det blir svårt för majoriteten att övertyga mig att köpa dyrare kläder. Men jag är inte omöjlig att övertyga om man kommer med bra argument.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Okej, du får gärna beskriva skillnaden på ett objektivt sätt.

Den objektiva skillnaden är att den subjektiva skillnaden är enorm. Om du är lika nöjd med en skjorta från Ica Maxi som en från Filippa K så är det ju självklart otroligt onödigt att betala 1000kr mer för något du inte märker av. Men om du försöker få någon att beskriva det rent objektivt så blir det ju rätt omöjligt. Är de lika långa? Ja. Täcker de samma procent av kroppen? Ja, i princip. Har de lika många ärmar? Ja. Finns det ett hål för halsen på båda? Japp. Finns det ett större hål för höfterna? Jajamän. Samma grej då rent objektivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Den objektiva skillnaden är att den subjektiva skillnaden är enorm. Om du är lika nöjd med en skjorta från Ica Maxi som en från Filippa K så är det ju självklart otroligt onödigt att betala 1000kr mer för något du inte märker av. Men om du försöker få någon att beskriva det rent objektivt så blir det ju rätt omöjligt. Är de lika långa? Ja. Täcker de samma procent av kroppen? Ja, i princip. Har de lika många ärmar? Ja. Finns det ett hål för halsen på båda? Japp. Finns det ett större hål för höfterna? Jajamän. Samma grej då rent objektivt.

Ja, du har en poäng. Det blir dock mycket svårare att övertyga mig när det inte finns objektiva siffror som det finns när det gäller grafikkort exempelvis. Ett grafikkort kanske kostar 50 % mer men presterar också kanske runt 50 % bättre och då är det väldigt lätt för mig att motivera prisskillnaden. Men ibland kan jag absolut betala mycket mer för en något bättre produkt som jag räknar med att jag kommer använda under en väldigt lång tid, kanske resten av livet i bästa fall.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Printscreen:

Bang for the buck vet jag inte, men Logitech G915 TKL är ju såklart bäst (inte alls för att jag har ett, jag looovar att det är helt objektivt)

Plus 1 på detta! Många tangentbord har flängt förbi mitt skrivbord, men detta har stannat kvar genom åren. Härlig skrivkänsla och ruskigt bra batteritid för att vara ett trådlöst.

Permalänk
Skrivet av Chaz pounder:

Blir väl fullsize med mina korv fingrar 😂 blir ju både och ritar lite CAD med

Storleken på dina fingrar spelar ju ingen roll då avstånd och storlek på tangenterna är desamma på 60% som på fullsize. 🤷

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Ja, du har en poäng. Det blir dock mycket svårare att övertyga mig när det inte finns objektiva siffror som det finns när det gäller grafikkort exempelvis. Ett grafikkort kanske kostar 50 % mer men presterar också kanske runt 50 % bättre och då är det väldigt lätt för mig att motivera prisskillnaden.

Det går inte att mäta glädjen i att använda en produkt i siffror på det sättet. Om du vill mäta prestanda i ett tangenbord så tror jag att de allra flesta kommer ha en 100% success rate i att om du trycker ner en knapp så kommer tangentbordet skicka korrekt signal till datorn. Det handlar om hur tangentbordet känns att använda, hur det låter och hur det ser ut. På samma sätt som en skjorta från Ica-Maxi har två ärmar, ett hål för huvudet och ett hål för höfterna samtidigt som en skräddarsydd skjorta med perfekt passform fyller samma kriterier på pappret. Den ena kommer du förmodligen älska att sätta på dig medan den andra är whatever. Om du inte bryr dig om tangentbord alls så kommer du inte märka någon skillnad mellan ett tangentbord för 399 eller ett för 3999 på samma sätt som jag inte bryr mig om skillnaden på en skruvdragare för 399 eller en för 3999. Jag gillar inte mozzarella, jag märker ingen större skillnad i mitt bruk mellan Ica Basic eller en för 49kr styck. Man får ju helt enkelt avgöra om skillnaden som existerar är en man bryr sig om, för mig spelar det stor roll hur ett tangentbord är och jag är villig att betala 10ggr mer för ett jag gillar och uppskattar medan du sannolikt inte gör det

Men köp för fan inte ett Logitech G915, det finns väl en hel jävla tråd om folk som söker knappar för att ersätta sådana som gått sönder på sina. Man ska inte uppmuntra till produkter som är så pass kassa. Speciellt inte till det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Spana in Keychron K8 Pro, det är riktigt trevligt även i grundutförande och erbjuder stora möjligheter att modda och anpassa det som man vill. Bra med utrymme invändigt och hotswap.

https://i.imgur.io/6cakG07_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Mitt är moddat med

  • Boba U4 switchar smorda med Tribosys 3202

  • mStone 22 mm 55 grams fjädrar smorda med 105

  • Staebis v2 smorda med 205g0 och XHT-BDZ

  • Kbdfans stabilizer foam

  • Kbdfans switch pad foam

Finns med bruna, röda och blå switchar - https://www.inet.se/produkt/6103018/keychron-k8-pro-qmk-via-r...

Ska dock nämnas att ISO kommer med ABS istället för PBT men kvalitén är riktigt bra, efter snart 8 månader så finns det inget slitage alls att tala om trots att jag använder det dagligen i jobbet.

Jag använder ett Keychron K10 med röda switchar och är väldigt nöjd. Det har allt man kan tänka sig. Skönt att kunna byta switches om det blir aktuellt! Men röda fungerar fint för mig.

VÄLDIGT konstigt dock att det inte hänger med någon dongel för bluetoothen. Tanken är att använda det trådlöst, men jag använder kabel just. Använder jag bluetoothen på moderkortet så får jag små lagg ibland på någon halv sekund då och då, som förstör i spel. Kanske går att lösa med en ordentlig bluetooth-dongel.

På något sätt väldigt skön typ av plast/beläggning på tangenterna, väldigt behagligt att skriva på!

Inget att klaga på förutom bluetoothen då. Är osäker om det är på tangentbordsidan eller att jag kör integrerat bluetooth, troligtvis det sista.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keffmode:

Jag använder ett Keychron K10 med röda switchar och är väldigt nöjd. Det har allt man kan tänka sig. Skönt att kunna byta switches om det blir aktuellt! Men röda fungerar fint för mig.

VÄLDIGT konstigt dock att det inte hänger med någon dongel för bluetoothen. Tanken är att använda det trådlöst, men jag använder kabel just. Använder jag bluetoothen på moderkortet så får jag små lagg ibland på någon halv sekund då och då, som förstör i spel. Kanske går att lösa med en ordentlig bluetooth-dongel.

På något sätt väldigt skön typ av plast/beläggning på tangenterna, väldigt behagligt att skriva på!

Inget att klaga på förutom bluetoothen då. Är osäker om det är på tangentbordsidan eller att jag kör integrerat bluetooth, troligtvis det sista.

Det beror troligen på att mottagaren sitter långt från tangentbordet. Har mitt kopplat till laptopen som ligger på bordet och har inga problem alls med lagg eller att kontakten bryts, däremot när jag hade det kopplat till stationära så bröts det då och då.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Det beror troligen på att mottagaren sitter långt från tangentbordet. Har mitt kopplat till laptopen som ligger på bordet och har inga problem alls med lagg eller att kontakten bryts, däremot när jag hade det kopplat till stationära så bröts det då och då.

Ah, efter jag skrev inlägget så läste jag lite om folk som hade haft samma problem. Tycker det är jävligt synd på ett sånt klockrent tangentbord i övrigt.

Jag har ju 2 antenner bak på moderkortet med 5.2 bluetooth, och det räcker inte ens en halvmeter. Datorn hänger precis under bordet.

Jag får köpa en bluetooth-dongel och ha uppe på bordet istället..

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk

Känns som standard när det kommer till tangentbord och bluetooth 🤔 vill man ha det trådlöst och bra är det 2,4Ghz dongel som gäller fortfarande.