Var köper man blu-ray filmer nuförtiden?

Permalänk

Var köper man blu-ray filmer nuförtiden?

Halloj! Jag har varit ute ur film gamet ett par år nu men ska nu ta upp den igen men vad jag har sett så verkar marknaden se ganska dyster ut nuförtiden.

Jag brukade främst handla på discshop och cdon, och ibland på zavvi och amazon.

Discshop lades dessvärre ned helt och hållet för några år sedan, zavvi har tydligen kommit till sverige nu men de säljer tyvärr inte några filmer på svenska sidan och de låter en inte importera från utlandet av någon anldening...

Cdon har blivit så mycket sämre sen de blev en marknadsplats likt amazon. Gränssnittet och användarupplevelsen konkurrerar numera amazon i hur skit det är och de har inte lika generösa kampanjer som förr i tiden.

Så för att återgå till frågan, var köper man blu-ray och UHD blu-ray? Är det cdon och amazon som gäller om man vill köpa fysisk film nuförtiden? Jag lyckades hitta kvarnvideo.se och filmhyllan.nu och de verkar ha bra utbud men priserna verkar inte vara superbra (för det mesta).

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem

Ginza?

ginza.se

Permalänk
Medlem

CDON tycker jag ändå är OK för ändamålet då de fortfarande säljer själva och inte via tredjepart.

Tradera har mycket begagnat om det är ett alternativ.

Amazon.de, den tyska sidan har en del utbud men € är som bekant svindyr så osäker på om det är värt det.
Amazon.se verkar också ha börjat få in lite utbud så kan vara värt att ta en kik, speciellt för UHD.

Permalänk
Medlem

Håller med Cdon blivit skräp, men kan vara värd att hålla ett öga på då de kör typ 10 stycken 4K filmer för 1000kr eller liknande ibland. (om man kan hitta något vettigt att köpa då förstås)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ginza är väl det första som dyker upp.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ginza.se har väl fortfarande filmer? Ett av de ställen där jag köper ett fåtal filmer ifrån.

Permalänk
Skrivet av Sunix:

Ginza?

ginza.se

Wow, det var inte igår man handlade där. Jag tog och kikade lite där nu och de verkar ha hyfsade priser och sortiment.

Tack för tipset!

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av VillhaÜberPC:

Halloj! Jag har varit ute ur film gamet ett par år nu men ska nu ta upp den igen men vad jag har sett så verkar marknaden se ganska dyster ut nuförtiden.

Jag brukade främst handla på discshop och cdon, och ibland på zavvi och amazon.

Discshop lades dessvärre ned helt och hållet för några år sedan, zavvi har tydligen kommit till sverige nu men de säljer tyvärr inte några filmer på svenska sidan och de låter en inte importera från utlandet av någon anldening...

Cdon har blivit så mycket sämre sen de blev en marknadsplats likt amazon. Gränssnittet och användarupplevelsen konkurrerar numera amazon i hur skit det är och de har inte lika generösa kampanjer som förr i tiden.

Så för att återgå till frågan, var köper man blu-ray och UHD blu-ray? Är det cdon och amazon som gäller om man vill köpa fysisk film nuförtiden? Jag lyckades hitta kvarnvideo.se och filmhyllan.nu och de verkar ha bra utbud men priserna verkar inte vara superbra (för det mesta).

Har Filmhyllan inom cykelavstånd, har handlat där en gång å det går att hämta på stället för min del. Deras priser är dock för höga. Annars för min del är det CDON som gäller.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Tradera, Ginza, Filmhyllan är ju helt ok.

Försöker att hålla mig borta från Amazon och CDON. Men ibland så får plånboken bestämma dessvärre.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Nackdelen med amazon är väll att man får tyska "covers", annars brukar de ju ofta ha på lager.

Permalänk
Medlem

Brukar finnas lite på mitt lokala Stora Coop.

Permalänk
Medlem

Kvarn video har rätt bra priser på en del Blu-Rays också:
https://www.kvarnvideo.se/se/