Sidkrasch på mobilen vid många YouTube-länkar

Permalänk
Medlem

Sidkrasch på mobilen vid många YouTube-länkar

Vi har märkt i ”Blandade VR-nyheter”-tråden att sidan kraschar och/eller laddar segt på både iOS och Android på grund av många inbäddade YouTube-klipp: #20119169

Samma fenomen uppvisas inte i motsvarande tråd på FZ så det verkar vara SweClockers-specifikt.

Permalänk
Medlem

Tråden du länkade funkar som den ska för mig. Android/Firefox.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Tråden du länkade funkar som den ska för mig. Android/Firefox.

Kanske beror på kombination, men jag har testat med iPhone 13 Mini (både Safari och Firefox kraschar) och Galaxy A53 (Samsungs inbyggda läsare, laddar men väldigt segt). Molotov verkar det vara segt för.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

FZ har en lite modernare kodbas när det kommer till inbäddning av Youtube-klipp. De laddas in via lazy load när de är inom X av synfältet (antar jag) och tynger därmed inte ner hela sajten som här. På SweClockers laddas alla videoklipp in direkt och det är av som segar ned era enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

FZ har en lite modernare kodbas när det kommer till inbäddning av Youtube-klipp. De laddas in via lazy load när de är inom X av synfältet (antar jag) och tynger därmed inte ner hela sajten som här. På SweClockers laddas alla videoklipp in direkt och det är av som segar ned era enheter.

Ah, låter rimligt. Finns det nån fördel med SweClockers variant, eller varför inte köra som FZ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ah, låter rimligt. Finns det nån fördel med SweClockers variant, eller varför inte köra som FZ?

Förmodade fördelar får nog vara: det är en enklare lösning samt att den redan finns på plats på Sweclockers utan ytterligare arbete.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Halldin:

Ah, låter rimligt. Finns det nån fördel med SweClockers variant, eller varför inte köra som FZ?

Det är lite mindre kod som behöver laddas och köras. När FZ byggdes skrevs en hel del av källkoden om, men då det arbetet tog ett år att genomföra flyttades inte det över till SweClockers. Arbetet med att vidareutveckla sajterna kunde inte stå still ytterligare ett år. Vi har successivt börjat flytta över vissa element till SweClockers, men vi är inte där ännu. Det behöver fortsatt konverteras när vi flytter över koden mellan sajterna.

SweClockers har ett Lazy script, men vet inte om det fungerar med videoklipp. Det är mig veterligen byggt för galleriet.