Möjlighet att se om man gillat ett inlägg

Permalänk
Ljusskygg

Möjlighet att se om man gillat ett inlägg

Hej

Min feedback är att ni lägger till en css class, eller attribut, på "Gilla"-knappen.
Detta för att veta med färg om man gillat något inlägg, utan att behöva klicka en gång för att se om räknaren går upp eller ner

Så var fallet innan den nya designen

Relevant kommentar från 2020: #18636727
Detta stämmer ännu inte idag

Sedan hade jag själv föredragit om inte parantesen runt siffran var inbyggd i texten, tycker den känns onödig

Utan score

Med score

Finns ingen möjlighet här att avgöra om du som användare har varit delaktig på knappen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dessutom lätt att missuppfatta färgen tummen får efter ett visst antal "gillanden" som att det faktiskt betyder att man själv klickat gilla på inlägget i fråga, trots att så inte är fallet.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Musikälskare

Prova mitt script i sign

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

En annan färg när man själv klickat gilla, kanske? Om jag inte minns helt fel, är ju rätt många år sedan nu, så fanns just något sådant när gilla-knappen infördes.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av flashen:

Prova mitt script i sign

Tyvärr är det inte "persistent"

Skrivet av anders190:

En annan färg när man själv klickat gilla, kanske? Om jag inte minns helt fel, är ju rätt många år sedan nu, så fanns just något sådant när gilla-knappen infördes.

Precis, detta fanns innan den nya designen kom

Visa signatur
Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Soitora:

Precis, detta fanns innan den nya designen kom

Det fanns inte på tidigare design. Då hade vi "Bra inlägg" och highligtade bara siffran. Sajten såg ut som nedan dagarna innan vi bytte till den responsiva sajten.

1. Innan jag röstat
2. När jag röstat (jag kan ångra)
3. När jag laddat om sidan

Trycker jag på knappen igen (i steg 3) så hamnar jag på steg 2.

Nu ändrar siffran samt tummen färg om det är ett populärt inlägg. Jag vill fortfarande ha det som jag skrev i #18636727 att man ska kunna se vad man röstat på utan att behöva klicka på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Tyvärr är det inte "persistent"

Precis, detta fanns innan den nya designen kom

Skrivet av jreklund:

Det fanns inte på tidigare design. Då hade vi "Bra inlägg" och highligtade bara siffran. Sajten såg ut som nedan dagarna innan vi bytte till den responsiva sajten.

1. Innan jag röstat
2. När jag röstat (jag kan ångra)
3. När jag laddat om sidan

Trycker jag på knappen igen (i steg 3) så hamnar jag på steg 2.

<Uppladdad bildlänk>

Nu ändrar siffran samt tummen färg om det är ett populärt inlägg. Jag vill fortfarande ha det som jag skrev i #18636727 att man ska kunna se vad man röstat på utan att behöva klicka på den.

Bör tilläggas att jag pratar om så långt tillbak som 2011. Lite osäker på när knappen faktiskt kom. Men minnet är inte det bästa, och här är jag verkligen inte säker på om jag minns fel med färger och sådant.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av anders190:

Bör tilläggas att jag pratar om så långt tillbak som 2011. Lite osäker på när knappen faktiskt kom. Men minnet är inte det bästa, och här är jag verkligen inte säker på om jag minns fel med färger och sådant.

Då var det säkert i mjukvaran vBullitin som ersattes 2015 i samband med SweClockers 6.0.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av jreklund:

Det fanns inte på tidigare design. Då hade vi "Bra inlägg" och highligtade bara siffran. Sajten såg ut som nedan dagarna innan vi bytte till den responsiva sajten.

Det jag kanske missminner mig på är att det stod Ångra
Men idén är densamma med att kunna på något sätt veta att man är delaktig på en "Gilla", som du själv också verkar stödja

Visa signatur
Permalänk

ja, detta borde vara mycket simpelt att lägga till eftersom ni redan trackar vad man gillar.
..
if gillar
color = grönt t.ex.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

To know if tumme is upp, or not to know if tumme is upp...

Visa signatur

Aopen H450A, MSI B450m
Ibland så skriver jag inte så fort.
Salt kan behövas om jag skrivit något efter 23:58