HTPC för emulering upp till Nintedo Wii (minst 1080p 60fps)

Permalänk

HTPC för emulering upp till Nintedo Wii (minst 1080p 60fps)

Hej!
Jag har fått för mig att jag är trött på att byta skiva varje gång jag ska spela ett GameCube- eller Wii-spel så nu känns det som det är dags att bygga en dedikerad emulatormaskin. Det verkar som integrerad grafik har blivit så bra att ett dedikerat grafikkort är överflödigt.

Jag har knåpat ihop detta paket:

Tror ni att det ger bäst prestanda/krona? Jag vill ju såklart gärna komma undan så billigt som möjligt (paketet ovan är i dyraste laget, tbh) och jag köper gärna begagnat, men det är ju lite knepigt att få ihop exakta komponenter då. Vad tycker ni, är detta en bra linje att gå på eller ska jag tänka om helt?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostrichboy:

Vad tycker ni, är detta en bra linje att gå på eller ska jag tänka om helt?

Tänk om!

Du borde kunna hitta en beg. Mac Mini M1 för samma pris som ditt paket men som ger bättre prestanda.
Även smidigare att köra till TV, då den är löjligt liten

Permalänk
Skrivet av walkir:

Tänk om!

https://www.youtube.com/watch?v=Y4FqRpFi5Fo

Du borde kunna hitta en beg. Mac Mini M1 för samma pris som ditt paket men som ger bättre prestanda.
Även smidigare att köra till TV, då den är löjligt liten

Hmmmm intressant! Hade inte riktigt tänkt på Mac som ett alternativ men det verkar ju inte alls dumt. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostrichboy:

Hmmmm intressant! Hade inte riktigt tänkt på Mac som ett alternativ men det verkar ju inte alls dumt. Tack!

Blev själv sugen på att börja emulera Wii igen! Om du kan köra Homebrew på ditt Wii, så är det även lätt att flytta sparfiler från spelen till emulatorn.

Permalänk
Skrivet av walkir:

Blev själv sugen på att börja emulera Wii igen! Om du kan köra Homebrew på ditt Wii, så är det även lätt att flytta sparfiler från spelen till emulatorn.

Det är förstås också ett alternativ!