Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem

Så slutsatsen är att man ska just nu fylla på så många månader det bara går även fast man har Ultimate för att få det goa priset innan dom höjer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Gjorde precis som dig och köpte 10st koder, den ända skillnaden vad det verkar för mig är att jag fick en gratis månad för varje kod jag la in. Så min Prenumeration går ut 2025-08-07. Så just nu har jag en Kod över ifall någon är intresserad för 80kr (3Mån Live Gold) Så köp 9Mån bara och inte 10

Tack för infon annars, har också dragit på detta så satans länge.

Jag fick också 3+1 för varje kod. Köpte 5 koder för 3+1 månader för 7,82€, vilket efter konvertering gav 14 månader för ca 42€, så ca 3 euro/månad. Sen tog Microsoft också och debiterade månaden efter redan nu, så 15 månader för 57 euro, eller 3,8€/månad.

Helt okej med tanke på att jag annars också betalade för PC Game Pass (10€/mån).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Jag fick också 3+1 för varje kod. Köpte 5 koder för 3+1 månader för 7,82€, vilket efter konvertering gav 14 månader för ca 42€, så ca 3 euro/månad. Sen tog Microsoft också och debiterade månaden efter redan nu, så 15 månader för 57 euro, eller 3,8€/månad.

Helt okej med tanke på att jag annars också betalade för PC Game Pass (10€/mån).

jag lyckas inte få någon gratis månad överhuvudtaget, har redan xbox ultimate och automatisk förnyelse på.

får 50 dagar för 3 månaders gold. Är det fortfarande värt det
?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

jag lyckas inte få någon gratis månad överhuvudtaget, har redan xbox ultimate och automatisk förnyelse på.

får 50 dagar för 3 månaders gold. Är det fortfarande värt det
?

Har du redan Ultimate så funkar det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

jag lyckas inte få någon gratis månad överhuvudtaget, har redan xbox ultimate och automatisk förnyelse på.

får 50 dagar för 3 månaders gold. Är det fortfarande värt det
?

Jag köpte 16 månader* för lite över 800:- igår och förlängde mitt Ultimate till mitten av 2025. Det är under 60 kronor i månaden så jag tycker det är värt det. Man vet inte hur de gör om tjänsten och de man har sett blir dyrare i längden så länge man vill ha många olika spel till sin Xbox. Fick inte några extramånader men gör inget i detta fall.

* 8 * 3mån gold = 24 mån -> 16 mån ultimate

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Jag köpte 16 månader* för lite över 800:- igår och förlängde mitt Ultimate till mitten av 2025. Det är under 60 kronor i månaden så jag tycker det är värt det. Man vet inte hur de gör om tjänsten och de man har sett blir dyrare i längden så länge man vill ha många olika spel till sin Xbox. Fick inte några extramånader men gör inget i detta fall.

* 8 * 3mån gold = 24 mån -> 16 mån ultimate

Om man har redan ultimate, kan man förlänga då med livekoder? Eller har jag fattat fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille1977:

Om man har redan ultimate, kan man förlänga då med livekoder? Eller har jag fattat fel?

Jag hade Ultimate till mars(tror jag) 2014 och köpte koderna som länkades på förra sidan och utökade mitt till Juli 2025 med 8 stycken köp. Det fungerade men inga gratismånader eller så.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Jag hade Ultimate till mars(tror jag) 2014 och köpte koderna som länkades på förra sidan och utökade mitt till Juli 2025 med 8 stycken köp. Det fungerade men inga gratismånader eller så.

Så man får ration som gäller omvandlat till ultimate?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille1977:

Så man får ration som gäller omvandlat till ultimate?

3:2 vad jag förstår.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk

Har ni inget abonnemang nu så kan man Max köpa 9st koder för att få max tid om du får förlängningen på varje 3 + 1.

Permalänk
Medlem

Mitt Ultimate går ut 24/12 2024. Hur många koder kan jag ladda på det för att få max?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag hade Ultimate till mars(tror jag) 2014 och köpte koderna som länkades på förra sidan och utökade mitt till Juli 2025 med 8 stycken köp. Det fungerade men inga gratismånader eller så.

2024?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Jo, självklart 2024. Kan inte ändra mitt inlägg längre. Men ska vara 2024.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jo, självklart 2024. Kan inte ändra mitt inlägg längre. Men ska vara 2024.

Så då bör jag köpa fler Xbox Live Gold koder nu? Mitt går ut mars 2024.. köpa 3 år till och få 2 år ultimate?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Så då bör jag köpa fler Xbox Live Gold koder nu? Mitt går ut mars 2024.. köpa 3 år till och få 2 år ultimate?

Jag köpte 24 månader Live Gold, orkade inte räkna exakt och ville inte få någon över. Vet inte hur länge det gamla gäller, när Live gold börjar bli ogiltiga.
I detta tillfälle när man ska utöka sitt redan Ultimate så kan du köpa en Gold live, lägga in den och se om det fungerar och sedan köpa flera efter det.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

I detta tillfälle när man ska utöka sitt redan Ultimate så kan du köpa en Gold live, lägga in den och se om det fungerar och sedan köpa flera efter det.

Jag hade redan Ultimate och ville förlänga det nu med hjälp av Live Gold innan det försvinner. Jag upptäckte då att konverteringen 3:2 INTE gäller rakt för nya koder man köper... Om man läser https://support.xbox.com/sv-SE/help/subscriptions-billing/man... en bit ner...

Citat:

Om jag har Xbox Game Pass Ultimate, kan jag fortfarande lösa in koder för Xbox Live Gold, Xbox Game Pass och EA Play?

Ja. Dessa koder konverteras automatiskt till Xbox Game Pass Ultimate enligt ett förhållande som baseras på följande tabell. Konverteringsgraden kan komma att ändras.

1 månad gold ger 20 dagar ultimate vilket är 3:2, men sen blir det sämre och sämre ju längre period av gold man löser in.

24 månader gold ger bara 6 månader ultimate enligt tabellen!

Jag köpte 12 månader här på livekort för 400 SEK, men jag fick i själva verket 4st 3-månaderskoder. 50 dagar per kod vilket ger en kostnad på ungefär 60 SEK/månad.

Fortfarande helt ok, men hade jag fått en 12-månaderskod (konvertering till 4 månader enligt tabellen) hade det landat på 100 SEK/månad.

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cinvan865:

Jag hade redan Ultimate och ville förlänga det nu med hjälp av Live Gold innan det försvinner. Jag upptäckte då att konverteringen 3:2 INTE gäller rakt för nya koder man köper... Om man läser https://support.xbox.com/sv-SE/help/subscriptions-billing/man... en bit ner...

1 månad gold ger 20 dagar ultimate vilket är 3:2, men sen blir det sämre och sämre ju längre period av gold man löser in.

24 månader gold ger bara 6 månader ultimate enligt tabellen!

Jag köpte 12 månader här på livekort för 400 SEK, men jag fick i själva verket 4st 3-månaderskoder. 50 dagar per kod vilket ger en kostnad på ungefär 60 SEK/månad.

Fortfarande helt ok, men hade jag fått en 12-månaderskod (konvertering till 4 månader enligt tabellen) hade det landat på 100 SEK/månad.

Så med det sagt ska man lösa in 3-månaderskoder istället för 12-månaders för att få ut så mycket tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Så med det sagt ska man lösa in 3-månaderskoder istället för 12-månaders för att få ut så mycket tid?

Ja.

Om du redan sitter på en Ultimate-prenumeration du ska förlänga så gäller tabellen som finns en bit ner på https://support.xbox.com/sv-SE/help/subscriptions-billing/man.... Rubriken är Om jag har Xbox Game Pass Ultimate, kan jag fortfarande lösa in koder för Xbox Live Gold, Xbox Game Pass och EA Play?

  • Löser du in en 1-månaderskod för gold så får du då 20 dagar Ultimate.

  • Löser du in en 3-månaderskod för gold så får du då 50 dagar Ultimate.

  • Löser du in en 6-månaderskod för gold så får du då 81 dagar Ultimate.

  • Löser du in en 12-månaderskod för gold så får du 4 månader Ultimate.

  • Löser du in en 24-månaderskod för gold så får du 6 månader Ultimate.

Vad som är mest prisvärt beror på vad du köper koderna för, man får helt enkelt räkna om till kostnad per månad.

12-månaders guld hos livekort.se gav mig i själva verket 4st 3-månaderskoder vid köp tidigare idag, vilket blev ganska prisvärt IMO med 200 dagar för ~400 SEK. Garanterar inte att nån annan får 4st 3-månaderskoder, vem vet hur de har lagt upp det där...

Edit: Jag har köpt flera gånger från Livekort och det har fungerat, men med det sagt känns butiken lite... skum kanske är rätt ord? En känsla jag har bara. Mail kan ta en hel evighet att komma fram från dom. Reggar man ett konto kan man gå in och se tidigare order och se koderna den vägen. De lägger också på en extra avgift beroende på betalningssätt, direktbetalning från bank är dock kostnadsfri.

Tillägg om Livekort.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cinvan865:

Ja.

Om du redan sitter på en Ultimate-prenumeration du ska förlänga så gäller tabellen som finns en bit ner på https://support.xbox.com/sv-SE/help/subscriptions-billing/man.... Rubriken är Om jag har Xbox Game Pass Ultimate, kan jag fortfarande lösa in koder för Xbox Live Gold, Xbox Game Pass och EA Play?

  • Löser du in en 1-månaderskod för gold så får du då 20 dagar Ultimate.

  • Löser du in en 3-månaderskod för gold så får du då 50 dagar Ultimate.

  • Löser du in en 6-månaderskod för gold så får du då 81 dagar Ultimate.

  • Löser du in en 12-månaderskod för gold så får du 4 månader Ultimate.

  • Löser du in en 24-månaderskod för gold så får du 6 månader Ultimate.

Vad som är mest prisvärt beror på vad du köper koderna för, man får helt enkelt räkna om till kostnad per månad.

12-månaders guld hos livekort.se gav mig i själva verket 4st 3-månaderskoder vid köp tidigare idag, vilket blev ganska prisvärt IMO med 200 dagar för ~400 SEK. Garanterar inte att nån annan får 4st 3-månaderskoder, vem vet hur de har lagt upp det där...

Edit: Jag har köpt flera gånger från Livekort och det har fungerat, men med det sagt känns butiken lite... skum kanske är rätt ord? En känsla jag har bara. Mail kan ta en hel evighet att komma fram från dom. Reggar man ett konto kan man gå in och se tidigare order och se koderna den vägen. De lägger också på en extra avgift beroende på betalningssätt, direktbetalning från bank är dock kostnadsfri.

Tusen tack! Jag adderade 18 månader på mitt Ultimate med 3-månaderskoder. Lika bra, innan dom börjar ändra något

Hamnade på en kostnad på 31.75:-/mån för Ultimate

tillägg kostnad
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Tusen tack! Jag adderade 18 månader på mitt Ultimate med 3-månaderskoder. Lika bra, innan dom börjar ändra något

Hamnade på en kostnad på 31.75:-/mån för Ultimate

Nyfiken, var köpte du koderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cinvan865:

Nyfiken, var köpte du koderna?

Kinguin, Använde även en streamers kod och fick 14% rabatt till på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cinvan865:

Jag hade redan Ultimate och ville förlänga det nu med hjälp av Live Gold innan det försvinner. Jag upptäckte då att konverteringen 3:2 INTE gäller rakt för nya koder man köper... Om man läser https://support.xbox.com/sv-SE/help/subscriptions-billing/man... en bit ner...

1 månad gold ger 20 dagar ultimate vilket är 3:2, men sen blir det sämre och sämre ju längre period av gold man löser in.

24 månader gold ger bara 6 månader ultimate enligt tabellen!

Jag köpte 12 månader här på livekort för 400 SEK, men jag fick i själva verket 4st 3-månaderskoder. 50 dagar per kod vilket ger en kostnad på ungefär 60 SEK/månad.

Fortfarande helt ok, men hade jag fått en 12-månaderskod (konvertering till 4 månader enligt tabellen) hade det landat på 100 SEK/månad.

Bra info. Tror nästan att uppgraderingen på det här sättet kommer tas bort när Game Pass Core kommer igång. Det var bra så länge det varade iaf.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Tror jag ska fylla på med.. mitt går ut 1/7/2024 vilket jag tolkar som första juli 2024.. då borde jag kunna fylla på drygt 24 månader? Tänker jag fyller på något år iaf.

Permalänk
Medlem

Köpte idag följande för kr 838,44 på https://livekort.se/

Digital Produkt
1xXbox Game Pass Ultimate 6 Månad TURKIET - Global aktivering i 4 steg

Digital Produkt
1xXbox Live Gold 12 Månaders Prenumeration

Install Urban VPN Proxy, satte land på Turkiet.
Surfade till https://account.microsoft.com/billing/redeem
La in alla koder som jag fått.

Innan Game Pass Ultimate till 2023-08-03
Efter aktivering: Prenumerationen går ut 25 oktober 2024

Kostnad: 838,44
Via Microsoft: 155kr x 14 månader: = 2170 kr
Besparning: 1300 kr

Ville bara dela med mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehskha:

Köpte idag följande för kr 838,44 på https://livekort.se/

Digital Produkt
1xXbox Game Pass Ultimate 6 Månad TURKIET - Global aktivering i 4 steg

Digital Produkt
1xXbox Live Gold 12 Månaders Prenumeration

Install Urban VPN Proxy, satte land på Turkiet.
Surfade till https://account.microsoft.com/billing/redeem
La in alla koder som jag fått.

Innan Game Pass Ultimate till 2023-08-03
Efter aktivering: Prenumerationen går ut 25 oktober 2024

Kostnad: 838,44
Via Microsoft: 155kr x 14 månader: = 2170 kr
Besparning: 1300 kr

Ville bara dela med mig.

Hur funkar det här?
Har sett det "flasha" förbi på Reddit att Microsoft nu tagit bort "konverterings"-tricket iom "Game Pass Core"(?).
Du fick 14 månader men betalade för 6 månader (turkiskt) Game Pass + 12 månader Guld.

Ah.. du får inte ut samma konvertering. Typ 1 Guld månad är inte längre värd 1 Game Pass månad.
Tack för att du delade med dig!
Kanske gör samma sak för att förlänga mitt Game Pass som nu är fram till 1 oktober 2025.

Permalänk
Medlem

Passade på att förlänga min XGP prenumeration med Live Gold-koder (3 mån). Landade på ca 49 kr/mån konverterat och klart. Köpte på eneba.com med koden SummerGold som gav 12% rabatt.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

Passade på att förlänga min XGP prenumeration med Live Gold-koder (3 mån). Landade på ca 49 kr/mån konverterat och klart. Köpte på eneba.com med koden SummerGold som gav 12% rabatt.

Hur funkar det?
Trodde man var tvungen att låta ens Xbox Game Pass, löpa ut innan det gick att konvertera? 😮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hur funkar det?
Trodde man var tvungen att låta ens Xbox Game Pass, löpa ut innan det gick att konvertera? 😮

Den gamla 1:1-konverteringen krävde att man hade Gold och konverterade till Game Pass Ultimate. Men om du har aktivt GPU i dagsläget så kan det fortfarande vara relativt fördelaktigt att köpa Gold och lösa in om du köper Gold-koder till ett lågt månadspris i förhållande till dess konverteringskvot till GPU. Koder för 1 månad Gold har bäst konvertering då de ger 20 dagars GPU (0.67), 3 månaders ger 50 dagar (0.56), 6 månader ger 81 dagar (0.45) o.s.v. Just nu verkar 3 månaders Gold ge bra månadskostnad efter konvertering, t.ex. tar eneba.com, med rabattkod som nämns ovan, ~80kr för 3 månader Gold vilket konverteras till 50 dagars GPU och resulterar i ~48kr/månaden för GPU efter konvertering (tidigare inlägg nämner även bättre pris på 3 månaders Gold hos t.ex. Kinguin med kod).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

Den gamla 1:1-konverteringen krävde att man hade Gold och konverterade till Game Pass Ultimate. Men om du har aktivt GPU i dagsläget så kan det fortfarande vara relativt fördelaktigt att köpa Gold och lösa in om du köper Gold-koder till ett lågt månadspris i förhållande till dess konverteringskvot till GPU. Koder för 1 månad Gold har bäst konvertering då de ger 20 dagars GPU (0.67), 3 månaders ger 50 dagar (0.56), 6 månader ger 81 dagar (0.45) o.s.v. Just nu verkar 3 månaders Gold ge bra månadskostnad efter konvertering, t.ex. tar eneba.com, med rabattkod som nämns ovan, ~80kr för 3 månader Gold vilket konverteras till 50 dagars GPU och resulterar i ~48kr/månaden för GPU efter konvertering (tidigare inlägg nämner även bättre pris på 3 månaders Gold hos t.ex. Kinguin med kod).

Suveränt svar! Jag ska följa dina instruktioner imorgon morgon ASAP!
Bättre att fylla på än att betala ca. 130-140 kr/månaden därefter. Iaf för ett år till (-> 2026) 😀

Tack @kf! 🙏

Permalänk
Medlem

Stort tack till er som tipsat på olika sätt! Mitt resultat från 27/7:

Köpte via Kinguin (12% avdrag via kod) 9st 3 månaders live för 790kr. Körde tricket med att avregistrera mellan varje för en extra månad MEN det fungerade inte för alla utan endast dom första. Troligen en spärr. Fick ut 22 månader efter konvertering till Ultimate.

Använde dessutom prova på Ultimate för 10kr varianten för att uppgradera till Ultimate. 800kr för 22 månader = ~36kr / månad.

Löjligt billigt med tanke på att jag ändå skulle ha köpt 2-3 av spelen. Resten är nu bara bonus. Helnöjd!