Diablo IV – den stora tråden

Permalänk

Va fan, The Butcher igen..... han är värdelös.... har han en adress så man kan skicka blommor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Va fan, The Butcher igen..... han är värdelös.... har han en adress så man kan skicka blommor?

Spelar du ens hardcore?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Blåa quest och staty of Lillith ?

Fast hur är quests side dungeons?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Fast hur är quests side dungeons?

Du får dungeon quest av dom blåa questen .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Fast hur är quests side dungeons?

Skrivet av ottoblom:

Du får dungeon quest av dom blåa questen .

Tror inte dessa räknas (eller har för mig att de inte gör det).

Har du plockat alla strongholds? Vissa öppnar upp för nya dungeons då

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Tror inte dessa räknas (eller har för mig att de inte gör det).

Har du plockat alla strongholds? Vissa öppnar upp för nya dungeons då

Tror dom räknas faktiskt då jag fick det till det när jag själv samlade . Sen du har rätt om strongholds dom öppnar ju upp för dungeons .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Men vad skojigt.. Har inte spelat på några dagar men när jag loggade in nu så har jag tappat 1½ lvl. :/

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Men vad skojigt.. Har inte spelat på några dagar men när jag loggade in nu så har jag tappat 1½ lvl. :/

Ehh va ? Låter jättekonstigt hur är det ens möjligt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ehh va ? Låter jättekonstigt hur är det ens möjligt ?

Ingen aning. Det var rätt laggigt när jag spelade senast.
Kanske har färdats bakåt i tiden. Jag är iaf tillbaka till lvl 80.

Kommer nog låta spelet vara till season 1 drar igång.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

En fråga om Alt's?
Jag har en lvl 20 necro som jag startade innan jag var klar med questline och nådde 50 med min rogue, så denna kör quest igen, frågan är om det är någon poäng att skapa en ny och börja om och skippa quest och kära three of whispers eller vad den hette?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

En fråga om Alt's?
Jag har en lvl 20 necro som jag startade innan jag var klar med questline och nådde 50 med min rogue, så denna kör quest igen, frågan är om det är någon poäng att skapa en ny och börja om och skippa quest och kära three of whispers eller vad den hette?

20 levels tar du snabbt. Skippa campaignen 🤗

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Va fan, The Butcher igen..... han är värdelös.... har han en adress så man kan skicka blommor?

Dödat honom typ 5 ggr, ingen loot.

Jag vetefan om det är jag som gör något fel, men tycker det är så sjukt sällan man får bra loot. Visst, man kan ju inte få allt man behöver på 5 timmar, men jag sitter på lvl 75 och runt 90h speltid och har typ -en-gearbit som är riktigt bra för min build, det går så långsamt man typ vill ge upp.

Sen fattar jag inte vem som fick meltdown när dom tänkte med gems. Dom tar upp 1/3 av baggen. Såg att det till season 2 ska komma nån fix, men hur kan dom själva ha utvecklat spelet i många många år utan att ha märkt detta?
Sen fattar jag inte ens varför det droppar så mycket gems? Jag skulle typ kunna gemma rustning åt 50 gubbar på det jag fått hittills…. Hela gemsystemet känns ju meningslöst eftersom man ändå fick dom gems man behövde direkt ändå. Eventuellt då att man på nått sätt skulle kunna tweaka om sin build inför vissa specifika saker men oklart om det gör nån skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Dödat honom typ 5 ggr, ingen loot.

Jag vetefan om det är jag som gör något fel, men tycker det är så sjukt sällan man får bra loot. Visst, man kan ju inte få allt man behöver på 5 timmar, men jag sitter på lvl 75 och runt 90h speltid och har typ -en-gearbit som är riktigt bra för min build, det går så långsamt man typ vill ge upp.

Sen fattar jag inte vem som fick meltdown när dom tänkte med gems. Dom tar upp 1/3 av baggen. Såg att det till season 2 ska komma nån fix, men hur kan dom själva ha utvecklat spelet i många många år utan att ha märkt detta?
Sen fattar jag inte ens varför det droppar så mycket gems? Jag skulle typ kunna gemma rustning åt 50 gubbar på det jag fått hittills…. Hela gemsystemet känns ju meningslöst eftersom man ändå fick dom gems man behövde direkt ändå. Eventuellt då att man på nått sätt skulle kunna tweaka om sin build inför vissa specifika saker men oklart om det gör nån skillnad?

Vilken World Tier spelar du?
För detta låter konstigt.. jag fick boost till level 60 och därifrån tog det inte ens någon timma så hade man stabil gear för att redan på 60 döda World Tier 4 mobs. Körde iofs rouge och necro..

Permalänk
Medlem

Ny till Diablo 4. Har lite frågor.
Gjorde duengon med en del unika rewards. Det verkar som man själv får lägga till dessa unika till gula saker? Förbrukas codexs då eller kan man använda samma om man får kraftfullare vapen senare?

En annan fråga, är de unika jag ser där i Codex listan alla unika som finns i spelet? Eller finns det kraftfullare saker man kan hitta senare?

Vilka gems är bäst i vapen? Nu kör jag med +damage i basic attacks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Ny till Diablo 4. Har lite frågor.
Gjorde duengon med en del unika rewards. Det verkar som man själv får lägga till dessa unika till gula saker? Förbrukas codexs då eller kan man använda samma om man får kraftfullare vapen senare?

En annan fråga, är de unika jag ser där i Codex listan alla unika som finns i spelet? Eller finns det kraftfullare saker man kan hitta senare?

Vilka gems är bäst i vapen? Nu kör jag med +damage i basic attacks.

Välkommen till helvetet! 🫡

Här hittar du allt du söker och mycket mer där till.

https://www.icy-veins.com/d4/guides/legendary-aspects-codex-o...

Permalänk

Som Barbarian och spammar 'Lunging Strike' som en kanin på amfetamin...

Vilka 2 (?) codex ska man ha?

Antar att man kan bara ha 2.... tror jag slog på några till på andra gear-bitar men de var gråa så jag antar att de var inaktiva?

Permalänk

Under expertise..

Måste man ha skill markerad för att vapnet markerat ska levla?

Min Barbarian är sjukt tråkig när den bara sticker rakt framåt som en hamster som fått tag i en tandpetare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Som Barbarian och spammar 'Lunging Strike' som en kanin på amfetamin...

Vilka 2 (?) codex ska man ha?

Antar att man kan bara ha 2.... tror jag slog på några till på andra gear-bitar men de var gråa så jag antar att de var inaktiva?

du kan ha en codex på varje item du har på dig.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Stackar skit på varandra? tveksamt?

Codex har man ju på all gear. 4 vapen med olika codex sen + övr gear.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Varför har man 2st 1-handsvapen? visuellt så är det bara 2-handsvapen som stabbar skit? Känns lite som ett dåligt tv-spel tbh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Varför har man 2st 1-handsvapen? visuellt så är det bara 2-handsvapen som stabbar skit? Känns lite som ett dåligt tv-spel tbh...

Om du menar på barbarian så kan du själv välja vilket vapen en attack skall använda. Gör du inte det går den på autoselect.
(I skill assign screen, tror den default är S men inte säker då jag bytt de flesta keybinds)

Permalänk
Skrivet av JBE:

Om du menar på barbarian så kan du själv välja vilket vapen en attack skall använda. Gör du inte det går den på autoselect.
(I skill assign screen, tror den default är S men inte säker då jag bytt de flesta keybinds)

Du har säkerligen rätt som fan, men när jag trycker S får jag upp detta:

Men det spelar säkerligen ingen roll....

Grundfrågan är va fan gör 2st 1-hand weapons.....

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Så då är man äntligen 100 sedan några dagar tillbaka. Specat om rougen till twisting blades poison nu för att försöka få ner Uber Lilith. Känns som man kommer få försöka några gånger

Permalänk

Go by 'Item Power', vendor the rest!

Permalänk

The Bucher igen.... fan det är pinsamt.... kan han sluta spawna please! Han droppar alltid sämre skit än boss'arna som är i dungeon'en och va fan..... om han nu är "bättre än bossarna i dungeon'en" varför fan droppar han aldrig bättre loot? bara jävla skräp...

Är lev 58 och har fan inte fått en upgrade på åtminstone 5 levels...

Permalänk

Började spela igår och nått level 20 på min rouge. Läst att man måste skapa en ny karaktär inför säsong 1. Jag har inte ens klarat första akten ännu (tagit det väldigt lugnt och gjort en del side quests, även om jag faktiskt spelat i flera timmar). Kan jag inte fortsätta spela med min karaktär och progressa under säsong 1? Känns ju lite dumt att jag började spela igår och lagt ned en andel timmar om det vore smartast att vänta två dagar...

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk

Item power is king... spelar ingen roll om du uppgraderar..... item power is king... så kasta/sälj allt annat

Permalänk

Jag har 19 miljoner guld och jag är 58.... borde jag salvage resten osv? vette fan vad jag gör, men men..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Jag har 19 miljoner guld och jag är 58.... borde jag salvage resten osv? vette fan vad jag gör, men men..

Ta det lugnt nu Lasse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Du har säkerligen rätt som fan, men när jag trycker S får jag upp detta:

<Uppladdad bildlänk>

Men det spelar säkerligen ingen roll....

Grundfrågan är va fan gör 2st 1-hand weapons.....

Du håller musen över skillen du vill assigna, så säger tooltip vad du skall trycka. Tror default kan vara middlemouse.