Helgsnack: Vilka nedlagda eller övergivna produkter saknar du?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vilka nedlagda eller övergivna produkter saknar du?

I veckan meddelade Intel att de slutar med NUC och tidigare i år begravde Google Stadia. Finns det något som lagts ned genom åren som du saknar lite extra?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Med åren har det ju kommit kompetenta ersättare, men man har aldrig riktigt kommit över förlusten av Google Reader…

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Jag saknar Sonys portabla konsoler, PSvita var en av favoriterna, hade gärna sett Sony bygga vidare på den produktserien. Framförallt nu när portabla kretsar har blivit så pass kompetenta hade det varit kul att se något i Steam Deck stil.

Permalänk
Medlem

3d tv, tycker det är tråkigt att funktionen helt försvann

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Sega´s konsoler älskar mitt dreamcast så mycket

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Jag saknar variationen som fanns för PC, exempel No Mans Sky som saknar val för joystick eller senaste Carmageddon som saknar Rattsupport. (Tror Mafia remastern saknar det med?)

Har meckat in joysticken till No Mans sky med nån xbox wrapper och det är riktigt ballt att flyga omkring med en rejäl glädjepinne!
Likaså minns jag hur kul Carmageddon var att verkligen köra med ratt, orginalet, tvåan och TDR 2000 var hysteriskt skoj.

Mafia blev som ett helt annat spel med ratt framför sig, och racingloppet blev plötsligt väldigt hanterbart! (Innan patchen som gjorde det lättare kom)

Permalänk
Medlem

Zalman finns fortfarande och gör produkter ännu, men har inte längre den "wow" faktorn när man väl monterade och märkte tempskillnaderna som förr. Under 2000-talet så släppte dem riktigt bra CPU kylare med koppar och aluminiumflänsar som slog stock kylare med hästlängder, i min erfarenhet iaf.

I dunno jag bara saknar intrycket man fick av Zalman, idag så räcker stock i dem flesta fallen eller så slänger man på en Noctua.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jag saknar Sonys portabla konsoler

Skrivet av cirdonia:

Sega´s konsoler

+1 önskar också att vita och dreamcast fått uppföljare, konsoller har blivit själlösa nuförtiden när det bara kommer enstaka exklusiva titlar. Var absolut bättre förr när tillverkarna satsade ordentligt på sina egna konsoller.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Saknar mitt ASUS-ljudkort (U7 Mk2?) som de helt enkelt gav upp 2017(senaste drivrutinen) eller något sånt. Så det fungerar inte alls i Windows 11

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Logitech gjorde en gång en mus med vibrationsfeedback, jag gillade den väldigt mycket men konceptet dog ut.

Permalänk
Rekordmedlem

Amiga, Chromecast Audio, Antec P180, kylare som kan fungera bra passivt typ Schyte Ninja är det första jag kommer på.

Sedan finns det en massa annat också som inte är direkta datorkomponenter tex Behringer 2092 basmodulen som jag själv har i datorljudsystemet var extremt prisvärd och inget har ersatt dess prisvärdhet utan man behöver betala åtminstone 3-4 ggr mer för nått motsvarande idag.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

EVGA grafikkort.. Det har la inte varit borta så länge men kommer att sakna det i framtiden. Är dock glad att jag fick tag på en 3080 FTW, får sa vad det blir i framtiden.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow/EVGA 3080 FTW3/EK-Loop Vertical GPU Holder/AMD 7 5800X3D/ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II/EK-Nucleus AIO D-RGB + EK-Loop Fan 120 D-RGB x4/Seasonic Prime GX 850W/ASUS 34" TUF Gaming VG34VQL1B

Permalänk
Medlem

Logitech Ultra-X.

Skönaste tangentbordet jag någonsin använt. Kvalitén var sådär så man brände igenom dom ganska snabbt, men de var som tur var billiga.

Skulle de släppa den på nytt med samma switchar (och om man fick drömma, trådlöst) så skulle jag direkt köpa 10 i ren rädsla att de skulle sluta tillverkas igen.

Permalänk
Medlem

Jag saknar Olws lövtunna peppar chips.

Permalänk
Medlem

Jag kan ibland sakna mobiltelefoner med ordentligt QWERTY-tangentbord som HTC Desire Z. Det var så skönt att kunna separera skärmyta från skrivyta. Men samtidigt får man väl inse att det var en vettig kompromiss att välja bort något som tog så mycket plats.

Permalänk
Medlem

GB hade en glass som hette svala för typ 25-30 år sen.
Webes godis, i synnerhet deras verktyg (nej arima är skitäckliga i jämförelse) men även den blandade påsen med gubbar och ringar i.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag saknar vissa appar som fungerade mycket bättre förut. Tink var en jättebra app men ingen annan är lika bra och kan samla data från alla banker. Likaså truecaller som kunde uppdatera alla kontakter med deras adresser var jättebra men försvann helt också.

Permalänk
Medlem

Myggjagare inbyggt i telefoner så som man kunde få i vissa modeller av ngage/ngage-qd

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Creative Prodikeys. Var inte det bästa klaviaturet men tillräckligt bra för mitt användningsområde. Mitt gick sönder för många år sen och har aldrig varit nöjd med de små separata miditangentborden.

Permalänk
Medlem

Windows 95 de var mycket bar Windows tog lite stabilt.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

Zalman reserator, klart bästa passiva vattenkylaren, önskar dom byggt vidare och utvecklat konceptet.

Permalänk
Medlem

Jag saknar OLW's Ostbågar Cheese doodles.. sedan dom ändrade receptet är dom inte goda längre........

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Microsoft Sidewinder X4. Saknar detta tangentbord. Finns inga likvärdiga alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Jag saknar vissa appar som fungerade mycket bättre förut. Tink var en jättebra app men ingen annan är lika bra och kan samla data från alla banker.

Buddy är en bra ersättare till Tink, men kostar tyvärr en slant årligen:
https://buddy.download/

Permalänk
Medlem

Jag saknar när SLI var som bäst.
Det var så sjukt kul när man köpte ett dyrt kort, och några år senare köpte ett till begagnat för en billig peng, och helt plötsligt fick man ett sjukt prestanda hopp för väldigt lite pengar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Jag saknar när SLI var som bäst.
Det var så sjukt kul när man köpte ett dyrt kort, och några år senare köpte ett till begagnat för en billig peng, och helt plötsligt fick man ett sjukt prestanda hopp för väldigt lite pengar.

Visa signatur

.

Permalänk

Netbooks 😎 Kostade typ ingenting och stoppade man i en liten SSD och körde någon lättviktig Linux distro var de väldigt mysiga.

Saknar även de små musikspelarna. Har en Sansa Clip+ med Rockbox OS som sjunger på sista versen. Skulle gärna köpa en ny men de försvann för typ 10 år sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Jag saknar Olws lövtunna peppar chips.

OLW Lövtunna Pepparchips, OLW Dill, OLW Lök och OLW lättsaltade Reffelchips.
-80talet var verkligen bäst när det gäller chips och snacks innan allting skulle bli så "nyttigt"