Följ Amazon Prime Day på SweClockers – tusentals erbjudanden i 48h

Permalänk
Melding Plague

Följ Amazon Prime Day på SweClockers – tusentals erbjudanden i 48h

Nu på tisdag drar Amazon igång sin jättelika sommar-rea. Häng med på SweClockers och missa inte forumets bästa tips om låga priser på datorer, spel och hemelektronik.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tänk om dom kunde ha samma pris, utbud och erbjudande på deras egna enheter (Echo tex) som i Tyskland.
Men nej då, vi ska få sämre utbud, sämre rabatt och högre pris. Och så blockar dom så man inte får köpa från Tyskland dessutom.

Permalänk
Medlem

Amd Ryzen 7000 serien och SSD är det jag behöver för mitt välbehövliga uppgraderings paket, så det är något jag kommer kika extra på.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Tänk om dom kunde ha samma pris, utbud och erbjudande på deras egna enheter (Echo tex) som i Tyskland.
Men nej då, vi ska få sämre utbud, sämre rabatt och högre pris. Och så blockar dom så man inte får köpa från Tyskland dessutom.

Vänta va, har de stoppat köp från tyskland nu?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ser framför mig hur Dimestam förvarnar ev. samarbetspartners för negativa forummedlemmar som kan komma med tråkiga kommentarer… 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Vänta va, har de stoppat köp från tyskland nu?

Nä, bara på sina egna enheter. Då måste man köpa det mer begränsade "internationella utbudet", som är exakt samma men med högre pris.

Permalänk
Medlem

Då studsar man sin beställning via mailboxde om det lönar sig. Ibland gör det och ibland inte.

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronvall:

Då studsar man sin beställning via mailboxde om det lönar sig. Ibland gör det och ibland inte.

Oftast gör det inte det om man bara ska ha en enhet, men behöver man flera så kan det definitivt göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Nä, bara på sina egna enheter. Då måste man köpa det mer begränsade "internationella utbudet", som är exakt samma men med högre pris.

Ah, jag förstår. Jag är en google home person så kör inte Alexa osv.
Jag har dock varit prime-medlem sedan de kom till Sverige och känt bra value med primevideo och fri frakt.
Hade mitt första issue i veckan faktiskt, efter 60 beställningar (produkter inte individuella paket) så blev paketet "levererat" men inte till mig. Speditören som fuckat upp och inte Amazon dock. Fick pengarna tillbaka direkt utan problem.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att claima ett gratis exemplar av Prey genom Prime Gaming.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag har en kombo av Nest Hub och Echo, tycker att Echo är smidigare för att skicka ut notiser i tal medans Nest Hub är smidigt för att casta dashboards till från Home Assistant.

Hade gärna tagit ett par amazon tablets som väggmonterade dashboards, men de säljs inte här.

Permalänk
Medlem

O jag som trodde vi alla hade bestämt att vi skulle bojkotta Bezos försök till världsmonopol? Iofs så trodde jag också att 48 timmar var två dagar o inte en, men tydligen så har jag fel i det mesta..

Permalänk
Medlem

Har ett par grejer jag håller koll på ifall de prissänks. Om inte blir en del av de köpta ändå. Så pass nära i tid att jag ändå tänkte vänta och se.

Minns när Amazon.se kom och så många påstod att de aldrig skulle handla där. Kul att se att många verkar ha tänkt om tillslut.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Haha...! Först är Amazon "butika non grata" och nu detta. Blir ju många kul forumkommentarer när moraltanterna kommer igång framöver.

Permalänk
Skrivet av Gurrrra:

O jag som trodde vi alla hade bestämt att vi skulle bojkotta Bezos försök till världsmonopol? Iofs så trodde jag också att 48 timmar var två dagar o inte en, men tydligen så har jag fel i det mesta..

Jo 48 timmar och så "drar igång på tolvslaget natten mot tisdag den 11 juli och avslutas midnatt dagen därpå". Blir lite kortslutning i hjärnan!

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

O jag som trodde vi alla hade bestämt att vi skulle bojkotta Bezos försök till världsmonopol? Iofs så trodde jag också att 48 timmar var två dagar o inte en, men tydligen så har jag fel i det mesta..

Hehe, tror det kallas hyckleri?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hehe, tror det kallas hyckleri?

Alternativt så är det inte samma personer. Det är säkert ett flertal som var starkt emot Amazon men ändå handlar där nu, men med så många som postar på SweC så kommer det alltid finnas de som hatar Amazon och de som älskar Amazon.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Det värsta ur ett kundperspektiv med Amazon är att det är så svårt att hitta grejerna. Det är ju så otroligt mycket saker så man blir trött i huvudet efter att ha scrollat igenom Prime days en liten stund

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Det värsta ur ett kundperspektiv med Amazon är att det är så svårt att hitta grejerna. Det är ju så otroligt mycket saker så man blir trött i huvudet efter att ha scrollat igenom Prime days en liten stund

Det är utstuderat.
Sökfunktionen är värdelös och behöver gå igenom otroligt många varor för att hitta det man vill ha från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Iofs så trodde jag också att 48 timmar var två dagar o inte en

Om man vill garantera att en kampanj gäller under hela dygnet ett specifikt datum för alla tidszoner, ja då blir det 48 timmar. Bara en observation...

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Om man vill garantera att en kampanj gäller under hela dygnet ett specifikt datum för alla tidszoner, ja då blir det 48 timmar. Bara en observation...

Iom att det finns en amazon.se så bör det ju inte vara några som helst problem för dom att hålla en dag till 24 timmar. Men i ren kapitilistisk anda så vill dom väl såklart pressa sin högtid så långt det går, alltså lite som att black friday numera är black week (o snart säkert black month också).

Permalänk
Avstängd

Amazons hemsida är oerhört ful, ville bara säga det. Det gör att jag inte vill handla där, ville bara säga det också.

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Glöm inte att claima ett gratis exemplar av Prey genom Prime Gaming.

Jag hoffade åt mig Baldurs Gate II Enhanced Edition istället. Perfekt uppvärmning inför 3:an, även om jag inte har lust att spela varken eller nu när det är sommar.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

O jag som trodde vi alla hade bestämt att vi skulle bojkotta Bezos försök till världsmonopol? Iofs så trodde jag också att 48 timmar var två dagar o inte en, men tydligen så har jag fel i det mesta..

Varför? I Sverige ska vi vara så moderna med snabbkassor, ehandel och kontantfritt. Har själv fått det påpekat när jag vill använda en traditionell kassa om att snabbkassor är det "nya". Ja modern kan jag bli, som man bäddar får man ligga
Bättre kundhantering hittar man inte i Sverige förutom på Inet kanske. Väljer dock amazon över norska elektronikmonopolet aka komplett och elgiganten om jag hittar samma vara.

Permalänk
Medlem

Vägrar sponsra amazon med ens 1 krona. Bezos behöver inte fler lyxyachter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

O jag som trodde vi alla hade bestämt att vi skulle bojkotta Bezos försök till världsmonopol? Iofs så trodde jag också att 48 timmar var två dagar o inte en, men tydligen så har jag fel i det mesta..

Skrivet av deltascu:

Om man vill garantera att en kampanj gäller under hela dygnet ett specifikt datum för alla tidszoner, ja då blir det 48 timmar. Bara en observation...

Skrivet av Gurrrra:

Iom att det finns en amazon.se så bör det ju inte vara några som helst problem för dom att hålla en dag till 24 timmar. Men i ren kapitilistisk anda så vill dom väl såklart pressa sin högtid så långt det går, alltså lite som att black friday numera är black week (o snart säkert black month också).

Ville bara förtydliga att rean gäller från 00:00 den 11e, fram till 23:59 den 12e, alltså faktiskt 48 timmar.
Det handlar inte om tidszoner eller så.
Kan hålla med om att artikeln kanske uttrycker det på ett sätt som kan vara lite förvirrande, men vad de skrev var "Amazon Prime Day drar igång på tolvslaget natten mot tisdag den 11 juli och avslutas midnatt onsdagen därpå."
Alltså att rean börjar vid midnatt natten mellan den 10e och 11e, och avslutas vid midnatt natten mellan den 12e och den 13e. Artikeln skriver också på flera ställen att rean gäller i just 48 timmar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Gurrrra:

Iom att det finns en amazon.se så bör det ju inte vara några som helst problem för dom att hålla en dag till 24 timmar. Men i ren kapitilistisk anda så vill dom väl såklart pressa sin högtid så långt det går, alltså lite som att black friday numera är black week (o snart säkert black month också).

Jag tror att man helt skrotat tidsaspekten kring Black Friday nu.
Sett flera annonser nyligen som varit "Black Friday/Black Week"-märkta.. >_<

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Jag hoffade åt mig Baldurs Gate II Enhanced Edition istället. Perfekt uppvärmning inför 3:an, även om jag inte har lust att spela varken eller nu när det är sommar.

Jo jag såg att även det var gratis, dock via deras egna klient. Såg även att Neverwinter Nights - Enhanced Edition var gratis, och precis som Prey var det genom GOG.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Vet att Sweclockers älskar o hata på Amazon men ärligt förvånad hur mycket jag köpt därifrån.

Allt från utvecklingsböcker till leksaker till barnen, teknikprylar. De är oftast billigast och det går fort att få sakerna.

Förstår inte vad man pratar om att sidan är hemsk, ja den kanske inte är den mest estetiska men den är fan bäst på merförsäljning och hitta liknande saker du är intresserad utav.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vägrar sponsra amazon med ens 1 krona. Bezos behöver inte fler lyxyachter.

Så vem vill du ska få dina pengar och kunna köpa lyxyachter istället?