Behöver juristhjälp vart kan jag vända mig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joakim99:

Problemet är att det inte krävs något utbildning för att få kalla sig jurist. Hur kan då utbildningen vara samma för en jurist och en advokat?

Läs henkkas svar så slipper jag skriva

Finns väl ingen som pratar om.häxdoktorer eller påhittade skojjare här men en riktig jurist har som henkka säger exakt samma utbildning och kunskap .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sto:

Läs henkkas svar så slipper jag skriva

Finns väl ingen som pratar om.häxdoktorer eller påhittade skojjare här men en riktig jurist har som henkka säger exakt samma utbildning och kunskap .

"Riktig jurist" är inte heller en skyddad titel.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frong:

"Riktig jurist" är inte heller en skyddad titel.

Inte forumclown heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sto:

Läs henkkas svar så slipper jag skriva

Han skriver väl ungefär samma sak som jag har sagt? Att någon kallar sig jurist innebär inte att vederbörande har någon utbildning inom juridik. Du hävdar att en jurist och en advokat har samma utbildning vilket inte inte behöver vara fallet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joakim99:

Han skriver väl ungefär samma sak som jag har sagt? Att någon kallar sig jurist innebär inte att vederbörande har någon utbildning inom juridik. Du hävdar att en jurist och en advokat har samma utbildning vilket inte inte behöver vara fallet.

Jag pratar om yrkesfolk och fortfarande har jag aldrig skrivit att det inte stämmer ang att folk kan kalla sig det utan utbildning ?
Är du såhär korkad på riktigt eller trollar du bara ?

Jag har skrivit att en riktig jurist har precis samma utbildning och kunskap som en advokat ., tiitlar har jag inte diskuterat alls förutom att besvara ditt svammel .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sto:

Jag pratar om yrkesfolk och fortfarande har jag aldrig skrivit att det inte stämmer ang att folk kan kalla sig det utan utbildning ?
Är du såhär korkad på riktigt eller trollar du bara ?

Jag släpper detta nu för att inte det skall skräpa ner tråden mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sto:

Jag pratar om yrkesfolk och fortfarande har jag aldrig skrivit att det inte stämmer ang att folk kan kalla sig det utan utbildning ?
Är du såhär korkad på riktigt eller trollar du bara ?

Jag har skrivit att en riktig jurist har precis samma utbildning och kunskap som en advokat ., tiitlar har jag inte diskuterat alls förutom att besvara ditt svammel .

Du håller inte god ton nu. Tråkigt.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Problemet är att det inte krävs något utbildning för att få kalla sig jurist. Hur kan då utbildningen vara samma för en jurist och en advokat?

Men lägg ner, diskussionen om vem som får kalla sig jurist har inget med ämnet att göra.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst pga. urspårning och otrevligheter. Observera även att det inte är tillåtet att skapa nya trådar om samma ämne om en tråd har blivit låst (detta är ej första tråden om ämnet) https://www.sweclockers.com/forum/trad/1681581-min-granne-ofr...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...