Meta ska fylla Twitters tomrum med Threads

Permalänk
Melding Plague

Meta ska fylla Twitters tomrum med Threads

Bara tre dagar efter Twitters nya maxtak för hur många inlägg användare kan läsa per dag meddelar Meta att de ska lansera sin egen version.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ur askan, in i elden.
Facebook är inte heller någon man vill hoppa i sängs med. Kan alltid hoppas dessa två slår ut varandra nu.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Must vs Zucchini fight, var är popcornen?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Permalänk
Medlem

Nej tack.

Permalänk
Medlem

Skriver det igen. Det är absolut inget fel med ett tak då ingen människa kommer upp i dom volymerna utan det drabbar endast botar. Man lär se mindre Only-fans spam och annan skit

Permalänk
Medlem

Eller så börjar vi släcka ner sociala medier och återgå till en mer normal samvaro, med riktiga vänner och mindre intressegrupper.

Det är dags för hela konceptet av "influencers" och "followers" att ut helt.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Eller så börjar vi släcka ner sociala medier och återgå till en mer normal samvaro, med riktiga vänner och mindre intressegrupper.

Det är dags för hela konceptet av "influencers" och "followers" att ut helt.

Säger han, på ett Internetforum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Eller så börjar vi släcka ner sociala medier och återgå till en mer normal samvaro, med riktiga vänner och mindre intressegrupper.

Det är dags för hela konceptet av "influencers" och "followers" att ut helt.

Säg det till dom som "konsumerar" skräpet.
Det finns där av en anledning

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Tauri85:

Skriver det igen. Det är absolut inget fel med ett tak då ingen människa kommer upp i dom volymerna utan det drabbar endast botar. Man lär se mindre Only-fans spam och annan skit

Har hört det handlar om kommentarer också som räknas in, ingen aning, använder inte möget

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Säger han, på ett Internetforum.

Jag hänvisar åter till mitt inlägg.

Skrivet av Alexraptor:

Eller så börjar vi släcka ner sociala medier och återgå till en mer normal samvaro, med riktiga vänner och mindre intressegrupper.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Zuckerberg måste väl hitta på något när hans Metaverse inte går hem hos varken användare eller investerare.

Permalänk
Sötast

Tänk att forum egentligen aldrig riktigt slog igenom. Visst finns det många, men de är oftast mycket mindre.
Där sitter ett "fåtal" medlemmar och faktiskt pratar om de saker som intresserar dem, utbyter värde på ett vis eller annat...

Man kunde väl aldrig ha trott att det som skulle bli störst är folk som delar bilder på sina resor, trädgårdar, bilfälgar och tallrikar.
Efter det kommer nästa revolution.... man ska få säga ett par ord, men inte för många. Det ska inte bli något vettigt av det hela.

Världen tas i storm. Omfg twitter å instragram, där är grejjorna! Dela totalt skit, konstant, dygnet runt. Bli så stort att det påverkar hela länder.... haha.. alltså, denna vackra mänsklighet.

Uppmärksamhet, hat, oro och karens. Det är det världen vill ha, tydligen.

Permalänk

Efterfrågan på MER sociala medier som twitter måste väl vara obefintlig?

Permalänk
Medlem

La ner sociala medier som Facebook för länge sedan. Använde dock det enbart för att förmedla min familj var jag gjorde när jag flyttade 70 mil hemifrån vid 19 år ålder. Instagram har jag ej, och kommer ej heller skaffa. Twitter är ju bara ett jävla träsk med folk som mest skriver sina känslor som om dom vore faktabaserade information och resten tar denna "nyhet" och blir med känslomässigt påverkade att allt är en "vit mans" fel etc. Nej håller mig borta från skiten förutom när jag av nöje njuter av att läsa IQ fiskmås befriande kommentarer på twitter i form av komedi. Typ som att det ej är långt ifrån att bli Idiocrazy av dessa twitter folk.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Avstängd

vilket tomrum? Behöver vi verkligen ännu en platform där yttrandefrihet lyser med sin frånvaro. På twitter kan man åtmindstone diskutera olika åsikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

vilket tomrum? Behöver vi verkligen ännu en platform där yttrandefrihet lyser med sin frånvaro. På twitter kan man åtmindstone diskutera olika åsikter.

Det går sällan att just diskutera eftersom många är så bajsnödiga

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Det går sällan att just diskutera eftersom många är så bajsnödiga

Hur menar du med att det inte går att diskutera eftersom många är "bajsnödiga"? Förklara

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Säger han, på ett Internetforum.

Rätt stor skillnad på ett traditionellt forum och sociala medier likt Twitter eller Facebook skulle jag säga, för att inte tala om typ TikTok.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Nej tack, hoppas på Mastodon.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Inte hos wokefolket som fick sin klubb för inbördes beundran kapad av hemska yttrandefrihetsförespråkare

Du menar dom som förvrängt meningen av yttrandefrihet till att betyda enkelriktat tyckande? "Du får säga vad du vill så länge du håller med mig."

Denna extrema tolkning känns väldigt icke-svensk.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Är en gnutta skeptisk men ska absolut testa för att se hur det funkar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NodCommander:

Du menar dom som förvrängt meningen av yttrandefrihet till att betyda enkelriktat tyckande? "Du får säga vad du vill så länge du håller med mig."

Denna extrema tolkning känns väldigt icke-svensk.

Håller med fullständigt ang första stycket .

Dock tror jag swe är i totala botten ang åsiktsförtryck och förvrängning spec genom media , finns väl en anledning att varenda media och nyhet speglar åt samma håll med samma hat mot samma människor medans övriga göms så mycket det går .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sto:

Håller med fullständigt ang första stycket .

Dock tror jag swe är i totala botten ang åsiktsförtryck och förvrängning spec genom media , finns väl en anledning att varenda media och nyhet speglar åt samma håll med samma hat mot samma människor medans övriga göms så mycket det går .

Det är väl en blandning av att total yttrandefrihet är en väldigt dålig idé, Sweclockers är en privat diskussionsplats där de bestämmer vad som får och inte får sägas (detta är inte censur), och att Sweclockers i grunden drivs av hyggliga människor med hjärtat på rätt plats, och det är just därför vissa vidriga personer, med all rätt, inte får en röst här och tystas.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Det är väl en blandning av att total yttrandefrihet är en väldigt dålig idé, Sweclockers är en privat diskussionsplats där de bestämmer vad som får och inte får sägas (detta är inte censur), och att Sweclockers i grunden drivs av hyggliga människor med hjärtat på rätt plats, och det är just därför vissa vidriga personer, med all rätt, inte får en röst här och tystas.

Så hur ska yttrandefrihet råda om inte fritt ? Är det fritt om "vissa" bestämmer att tyck som oss eller så ....
Så länge det är inom lagens ramverk ska det vara fritt , när ngn med ställning bestämmer blir det cencur givetvis .

om man tillåter hat mot tex trump och sedan tar bort allt om biden så har man tagit ställning helt enkelt .

Så mnjae mnjoe håller med i sak men i swe är det alldeles för vinklat av den stora massan , att du nämner oliktänkande som "vidriga" säger nog allt om hur synen på människor är numera .

Med swe menar jag givetvis sverige och inte sweclockers ifall det var otydligt .

Nog om det ingen mening att diskutera det vidare lämnar denna diskussion 👍😊

Permalänk
Skrivet av Mizccc:

Inte hos wokefolket som fick sin klubb för inbördes beundran kapad av hemska yttrandefrihetsförespråkare

Du menar Trumps adoptivson?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

Hur menar du med att det inte går att diskutera eftersom många är "bajsnödiga"? Förklara

Många stänger av kommentarfunktionen från utomstående. Endast följare eller dom som de tillåter får kommentera.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Tveksam till att det kommer bli något stort och antagligen ingenting jag kommer använda, har testat twitter några gånger men aldrig förstått storheten. Dock roligt att det rörs om lite i grytan och att Musk svettas lite!

Nu hoppas vi på en vettig konkurrent till Reddit framöver också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

Hur menar du med att det inte går att diskutera eftersom många är "bajsnödiga"? Förklara

"Folk blir arga på mig för att jag säger grovt förolämpande saker om diverse folkgrupper, och det gör mig ledsen i ögat".

Nu säger jag inte att det är vad han menar, men det är inte direkt ovanligt att det är just det som är grejjen.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Men hur vanligt är det att man når maxtaket på Twitter? Trycker själv att jag läser väldigt ofta och har aldrig nått taket.

Konkurrens är bra. Men Meta är nog inte rätt företag att driva en öppen och konkurrerade tjänst till Twitter. Många personers åsikter lär inte vara 'tillåtna' hos Meta/Threads.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd