Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Ni som skuttar runt med druiden, vad ska man köra för build från 50 och uppåt. Om man inte har några unika items.
Håller på och testar lite olika klasser nu inför säsong start.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Sjukt vilken skillnad det är nu med xp buffen i NM dungeons, det var riktigt segt att dra upp första gubben till 100. Men nu går det undan <Uppladdad bildlänk>

har dock inte haft en enda crash innan patchen, nu har jag haft 2-3 stycken, sen att det stuttrar så in i helsike. Ser att spelat maxar mitt VRAM på 16GB, så antagligen någon bugg med "ultra" texture, kör jag high ligger det runt 10GB i 3440x1440p

Jäklar va du är grym

Permalänk
Medlem

Precis lvl 60 med min Range Rouge.
Tyckte Rouge Paragon såg väldigt tomt, litet ut. Såg en knapp nyss som det stod "attach" någonting. Helt plötsligt öppnade sig en helt ny Paragon sida!
Nu har ännu mer saker framför mig

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

level 50 rogue och har problem med Duriel eller vad han heter...

Hur kommer jag vidare, inte bra koll på hur jag skall få bättre gear när man kör solo på world tier 1, antar att jag är för kass på klassen, men vill ändå försöka.

Körde en Legion grej nyss men poff så var den klar och gav inget jag hade nytta av, fattar att jag måste leta prylar men har ni någon rekommendation vad?

Har en priority quest Feilds of hatred så det känns ju logiskt, men den säger "cannot progress due to partys campagin state"

Jo jag är lite lost

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

level 50 rogue och har problem med Duriel eller vad han heter...

Hur kommer jag vidare, inte bra koll på hur jag skall få bättre gear när man kör solo på world tier 1, antar att jag är för kass på klassen, men vill ändå försöka.

Körde en Legion grej nyss men poff så var den klar och gav inget jag hade nytta av, fattar att jag måste leta prylar men har ni någon rekommendation vad?

Har en priority quest Feilds of hatred så det känns ju logiskt, men den säger "cannot progress due to partys campagin state"

Jo jag är lite lost

Lättaste är att köra efter en färdig build. Själv kör Twisting Blades Trap Rogue som finns på https://d4builds.gg/ . Gjorde lvl 70 capstone dungeon på lvl 56 utan några större problem med den builden.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

level 50 rogue och har problem med Duriel eller vad han heter...

Hur kommer jag vidare, inte bra koll på hur jag skall få bättre gear när man kör solo på world tier 1, antar att jag är för kass på klassen, men vill ändå försöka.

Körde en Legion grej nyss men poff så var den klar och gav inget jag hade nytta av, fattar att jag måste leta prylar men har ni någon rekommendation vad?

Har en priority quest Feilds of hatred så det känns ju logiskt, men den säger "cannot progress due to partys campagin state"

Jo jag är lite lost

Tier1? Jag körde T2 hela vägen med en range rouge.
Om du fastnar på ett ställe, kör andra side quest till du blir starkare, leta efter Lilith statyer om det fattas tex.
Jag vet att jag hade problem med någon boss, fick vänta några levels innan jag klarare av den. Så är bara att kämpa på!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

Lättaste är att köra efter en färdig build. Själv kör Twisting Blades Trap Rogue som finns på https://d4builds.gg/ . Gjorde lvl 70 capstone dungeon på lvl 56 utan några större problem med den builden.

var det "Twisting Blades Trap Midgame Rogue" dui körde?

Skrivet av AxxT:

Tier1? Jag körde T2 hela vägen med en range rouge.
Om du fastnar på ett ställe, kör andra side quest till du blir starkare, leta efter Lilith statyer om det fattas tex.
Jag vet att jag hade problem med någon boss, fick vänta några levels innan jag klarare av den. Så är bara att kämpa på!

Jag vet att jag är dålig på spelet! försöker :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

var det "Twisting Blades Trap Midgame Rogue" dui körde?

Aa precis. Den ändras inte allt för mycket sen i endgame så ganska skönt att slippa respeca.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ni som skuttar runt med druiden, vad ska man köra för build från 50 och uppåt. Om man inte har några unika items.
Håller på och testar lite olika klasser nu inför säsong start.

Jag försökte mig på en poison pet build från början upp till ca 40-50. Hittade ett item där man konsumerade typ 180% av poison dot (från vein) direkt om man slog med pulverize. Plus wild glyphen så tänkte jag att man skulle smälta allt. Men icke, vet inte om petsen fick all den där buffen dom borde. Kändes inte så iallafall, så jag kör en pulverize wearbear build enligt icyveins istället. Den går som tåget även utan de unika.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Är level 80 nu med min råg och har väldigt bra gear, inklusive 2/3 av mina legendaries till min egna build, Frostburn handskarna och Condemnation daggern. Det sista jag behöver är bootsen som ger en frost-effekt efter där man springer. Kör nightmare på T40-45 utan problem men känner mig väl rätt "klar" nu med rågen. Är lite sugen att dra upp henne till 100 men tror jag fokuserar på FF16 fram tills att säsongen släpps och jag drar igång med min Necro istället.

Har 91h played än så länge och är sjukt nöjd med spelet, ser fram emot att dra igång igen om några veckor

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ni som skuttar runt med druiden, vad ska man köra för build från 50 och uppåt. Om man inte har några unika items.
Håller på och testar lite olika klasser nu inför säsong start.

Pulverize tills du får tag i tempest roar, kör sedan werewolf tornado druid.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

level 50 rogue och har problem med Duriel eller vad han heter...

Hur kommer jag vidare, inte bra koll på hur jag skall få bättre gear när man kör solo på world tier 1, antar att jag är för kass på klassen, men vill ändå försöka.

Körde en Legion grej nyss men poff så var den klar och gav inget jag hade nytta av, fattar att jag måste leta prylar men har ni någon rekommendation vad?

Har en priority quest Feilds of hatred så det känns ju logiskt, men den säger "cannot progress due to partys campagin state"

Jo jag är lite lost

Du vill egentligen så fort som möjligt hoppa upp till world tier 2 minst då man hittar inte så bra gear tills nästa tier helst tier 3 där kan ännu finare grejer droppa först, har du samlat många lilith ? ut o farma runt med nån guide det gjorde jag det var lätt värt det.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag men sidequest efter kampanjen och i Tier3 är skräp?
Känns som sidequest inte levlar upp med världen?
Fruktansvärt tråkigt, speciellt jag som vill köra alla side quest..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Jag är förvirrad. Vad är "end game"?
Jag är nu runt lvl 70. Gearen är "ok" men långt ifrån bra.

Man loggar in. Ingen world boss, inget event, ingen helltide uppe. Vad ska man göra? Det enda som finns är väl nightmare dungeons då?

Jag förstår återigen att jag kanske ser på det hela på fel sätt, men jag trodde på något sätt att det skulle finnas content man behöver "kämpa" sig till. Lite som att man hoppade mellan tier 1/2/3/4.

Vad kommer jag kunna göra som level 100 som jag inte kan som level 70?
World-bossarna är ju även dom helt faceroll, hamnade i en grupp med ett par lvl 100 senast, så downade bossen på 37 sekunder

Finns det ingen djupare tanke med endgame än att man bara ska levla till 100 och få bättre gear?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag är förvirrad. Vad är "end game"?
Jag är nu runt lvl 70. Gearen är "ok" men långt ifrån bra.

Man loggar in. Ingen world boss, inget event, ingen helltide uppe. Vad ska man göra? Det enda som finns är väl nightmare dungeons då?

Jag förstår återigen att jag kanske ser på det hela på fel sätt, men jag trodde på något sätt att det skulle finnas content man behöver "kämpa" sig till. Lite som att man hoppade mellan tier 1/2/3/4.

Vad kommer jag kunna göra som level 100 som jag inte kan som level 70?
World-bossarna är ju även dom helt faceroll, hamnade i en grupp med ett par lvl 100 senast, så downade bossen på 37 sekunder

Finns det ingen djupare tanke med endgame än att man bara ska levla till 100 och få bättre gear?

Echo of Lilith är väl det ultimata endgame som du "kämpar för" eller en Tier 100 nightmare sigil. Annars börjar du Endgame så fort du hoppar in i World tier 3

Hoppas på att Season 1 kommer med mer "endgame content".

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Du vill egentligen så fort som möjligt hoppa upp till world tier 2 minst då man hittar inte så bra gear tills nästa tier helst tier 3 där kan ännu finare grejer droppa först, har du samlat många lilith ? ut o farma runt med nån guide det gjorde jag det var lätt värt det.

Tack för tipset!

Då måste jag bara fråga en sak som jag inte fattar, när man byter world tier, är det då som att börja om att questa? allt från början? eller får man söka nya saker att göra? some Legion osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Echo of Lilith är väl det ultimata endgame som du "kämpar för" eller en Tier 100 nightmare sigil. Annars börjar du Endgame så fort du hoppar in i World tier 3

Hoppas på att Season 1 kommer med mer "endgame content".

Ok, kanske får bli att snegla mot säsongerna för min del. Jag gillar spelet skarpt, men ARPG kanske inte är helt rätt för mig.
Jag är ju redan leds på att bara nöta samma dungeons om och om igen. World-bossar som inte är nån utmaning rent speltekniskt sett, etc.

Echo of lilith är ju sådant jag är ute efter, men det är ju -en- boss. Oklart om man ska orka dra 30 lvls till för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Tack för tipset!

Då måste jag bara fråga en sak som jag inte fattar, när man byter world tier, är det då som att börja om att questa? allt från början? eller får man söka nya saker att göra? some Legion osv?

Nej, monster blir bara högre lvl men du får mera xp osv, sen är det ett måste world tier 3 om du vill få sacred items. Endgame kräver ju att man hoppar upp i svårighet så man får bättre items.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

Aa precis. Den ändras inte allt för mycket sen i endgame så ganska skönt att slippa respeca.

Men dra åt helvete vilken skillnad det blev!
Körde en Twisting blade spec till 50 men den var från Icy veins, men denna var det skillnad på, herre jösses!
Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Spelar just nu sorcerer men funderar på att testa mig på något annat skoj längre fram, vilken klass är enkel, rolig och väldigt grym på att slakta monster?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danis:

Spelar just nu sorcerer men funderar på att testa mig på något annat skoj längre fram, vilken klass är enkel, rolig och väldigt grym på att slakta monster?

Jag har kört sorcer som main, men tröttnade vid 77 typ, så nu kör jag upp en rouge, den är riktigt kul.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Är kameran ändrad något sen betan? Den kändes alldeles för in-zoomad för min smak. Eller finns det någon mod som fixar det?

Köper jag spelet i klienten eller går det att få tag i billigare? (PC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Pulverize tills du får tag i tempest roar, kör sedan werewolf tornado druid.

Testade tornado utan tempest roar då jag skrev frågan, men testar pulverize nu. Lite låg damage, dock tål man ju bra mycket mer. Ska se ikväll om jag kan göra om nått för att få upp skadan mer.

Tips på pulverize spec som inte kräver unika? Tror jag kör en från icy veins nu.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danis:

Spelar just nu sorcerer men funderar på att testa mig på något annat skoj längre fram, vilken klass är enkel, rolig och väldigt grym på att slakta monster?

Rouge är väldigt kul, speciellt range.. speciellt med caltrops, imbune, penetrating shot.
Roligt att faktiskt använda sin skills mycket, planera lite

Nästa omgång ska nog köra en Druid, testa köra med handkontroll tänkte jag.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever mer lagg på senaste? Rubberbanding, fryser med mera..

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Testade tornado utan tempest roar då jag skrev frågan, men testar pulverize nu. Lite låg damage, dock tål man ju bra mycket mer. Ska se ikväll om jag kan göra om nått för att få upp skadan mer.

Tips på pulverize spec som inte kräver unika? Tror jag kör en från icy veins nu.

Ingen pulverize behöver unika. Det är trevligare att kunna stå på range om du har hjälmen, men det är långt ifrån ett krav.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Purgatory:

Är kameran ändrad något sen betan? Den kändes alldeles för in-zoomad för min smak. Eller finns det någon mod som fixar det?

Köper jag spelet i klienten eller går det att få tag i billigare? (PC)

Nej, nej.

Endast klient, så svindyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VitSnickersGlass:

Nej, nej.

Endast klient, så svindyrt.

Attans, då blir det att avvakta.

Kan eventuellt leva med att köra ultrawide-upplösning för att se mer åt sidan men lite trist att tappa skärmyta på det sättet.

Permalänk

Hur ser man om man fått skills från en dungeon?

Gjorde en dungeon. Skulle fria 7 prisoners. Gjorde det....... sen ut..... men på map'en så ser det lika ut än. "rewarded on first completion" eller liknande. Finns ingen grön bock eller liknande.

Hur ser man om man fått den nya skillen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Hur ser man om man fått skills från en dungeon?

Gjorde en dungeon. Skulle fria 7 prisoners. Gjorde det....... sen ut..... men på map'en så ser det lika ut än. "rewarded on first completion" eller liknande. Finns ingen grön bock eller liknande.

Hur ser man om man fått den nya skillen?

Hos ocultisten i nån av de större städerna. Under aspects library.

Ibland kan det ju dock vara en våning till eller liknande, där frigörande av fångar t.ex bara är steg ett.