Helgsnack: Vad spelar du i sommar?

Permalänk
Medlem

Just nu inget alls mer eller mindre, väntar på wipe i tarkov, försökt lite andra fps spel men tyvärr har tarkov förstört alla andra spel....

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Äventyr i Hyrule och rädda galaxen igen i det nya jedi spelet.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

För egen del blir det mycket sci-fi. Dead Space remake, Aliens: Dark Descent, Star Citizen och New World.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Medlem

Kör Diablo 4, WoW Classic HC och Only up!.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk

Borde vara Diablo 4 eller Everspace 2. Men sedan kom Forever Skies på Early Access så basbyggar/utforska-lusten gick i högvarv.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk

Far Cry 5, Half-Life: Alyx, Command & Conquer: Red Alert Remastered, TLOZ:TOTK, Starfield, Super Mario RPG Remasted, Super Mario Wonder (när de släpps)!

Mvh,
WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig att beta av Mass effect trilogin.

Permalänk
Medlem

Lirar för tillfället FO76. Haft spelet i bara drygt 2 månader, redan gått om mina polare som haft spelet sen release..
Samma polare vill att jag ska börja lira RDR2, men är inte så sugen på det då GTAV slutade fungera för mig hux flux innan jag började med FO76.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Denna sommaren blir det mycket Diablo IV

Permalänk
Medlem

Behövs mer kyla under sommartiden.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

FF16, D4 (börjat avta), WoW (till och från), Crusader Kings 3

Permalänk
Medlem

Diablo 4 🙂

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Väntar på att Switchen och TV:n ska bli ledig så jag kan börja spela Tears of the Kingdom, men frågan är hur lång tid det dröjer innan sambon känner sig "färdig" med det...

Fick under den väntan lite feeling och började spela igenom Half-Life-serien. Spelade 2:an när det släpptes utan att ha spelat 1:an, och 1:an har jag inte haft tålamodet att riktigt dyka in i förrän nu. Ni vet det där då man bara vill spela igenom ett spel för att ha gjort det, men då bryr man sig inte om storyn tillräckligt mycket för att spelet faktiskt ska göra rätt för sig.

Med nya ögon för vad som är bra och dåliga spel, och lite mer tålamod, så måste jag säga att jag förstår varför både 1:an och 2:an blev stilbildande klassiker. Storyn och framförallt hur den berättas är verkligen något mästerligt. 2:an kunde spelas i ett helt nytt ljus nu, och jag körde precis Episode One och vill bara ha mer.

Subnautica är det bästa spelet av dom alla.

Ja verkligen! Jag kom en bra bit. Byggde både Prawn-suit och stora u-båten. Fullsmetade u-båten med skåp och enorma mängder titan, glas, frön och färdigt paket för kärnreaktor. Men jag vågade aldrig segla ner i djupet
Nu när det kom en stor update i julas borde jag göra nytt försök.

Egentligen borde jag lägga till Zelda: Breath of the Wild också. Men jag vet inte, det blev för öppet och för stort för mig. Jag är mer sugen på linjära spel. Jag har Red Dead Redemption 2 på PC också, men det är samma där. För stort och för tidskrävande.

Half-Life 2 har jag spelat om flera gånger! Episode One är lite kort och ensformigt, men Episode 2 är helt fantastisk. Förbered dig på en stor fet cliffhanger dock.....
Prova även Black Mesa sedan. Det är lite omarbetat från ettan, tex Zen world är helt annorlunda. Inte sämre dock, jag tyckte att banorna var väldigt väldesignade.
Jag och så Lost Coast såklart. En pyttekort liten bana, typ 30 min. Det var Valves demo för att visa upp grafikmotorn.

Permalänk
Medlem

F1 23

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Spelar irl spelet: renovera huset hela sommaren😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Ååh, Hollow Knight är verkligen nåt att se fram emot!

Ja jag kom en liten bit men sedan glömdes det bort. Tyckte ändå jag spelade rätt långt, sedan kollade jag upp en karta på nätet. Herregud, jag var kanske 10% av kartan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Har nyss installerat Assassin's Creed Unity och hittat otroliga visuella mods till!. Jag spelar om det på 4K med mods.
Nu missa jag ingenting!! Expansions till Unity är nu gratis.

Skrivet av NiklasN:

Marvel’s Spider-Man Remastered, gött att svinga runt på Manhattan!

Ja men åh! Ni påminner mig om att jag Unity och Syndicate på U-Play (använder någon den speltjänsten längre??) och Spiderman på PS4. Alla spelen helt ospelade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Ja men åh! Ni påminner mig om att jag Unity och Syndicate på U-Play (använder någon den speltjänsten längre??) och Spiderman på PS4. Alla spelen helt ospelade.

Jo. Jag har Uplay
Har lirat alla Assassin's Creed och alla Anno spel. Har Unity nyinstallerat och Anno 1800 ett tag nu. Anno 1800 är bara tillfräställande att spela när livet är småsurt. Har ävan lirat Ghost Recon, Division, Splinter Cell, Watch Dogs. Så mitt konto på Uplay är fullmätat

Man jag har flera tjänster. Jag börjat spela Jedi Survivor på EA men förrr buggig, låt det vila en stund
Jag startat Spiderman Remastered på Steam, men tyckte att kontroll på tangenbord och mus är svårt!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av _genki:

Vad roligt, jag fick mig också fått en rejäl känga Amiga-nostalgi nu i sommar, så jag passade på att föra över hela min A1200 installation till Steam Decken (emulerat), riktigt trevligt, då man med Steam Input kan både styra mus, handkontroll och vanliga tangentbordskommando med enheten. För mig har det blivit en blandad kompott, men jag har gett mig fanken på att klara Alien Breed Tower Assault, som definitivt känns betydligt intressantare att spela nu som vuxen, kontra när man gick i mellanstadiet.

Fast jag spelar dem på en Amiga. Kan inte bli mer nostalgi än så.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Planen är TWW3 Kislev kampanjen, Sonic Colors Ultimate, Sonic Frontiers, Soul Calibur VI, Donkey Kong Tropical freeze till Wii U och Yakuza Zero samt en andra genomspelning av Monster Boy and the cirsed Kingdom. Vi får se hur det går 😃.

Permalänk
Medlem

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Får se om det blir lite Diablo, men har datorn i barnens rum så därför jag köpte switch

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk

War Thunder, Fs 22, Overwatch

Permalänk
Rekordmedlem

Det blir lite längre Turfturer, lyckades just ta Greed-350 helt utan motorhjälp och det krävdes ca 220 km cyklande för det och jag trodde aldrig att den skulle gå att ta utan nån typ av motorhjälp med tanke på var jag bor.
Det lär bli en del turer för att ta unika zoner när man kan ge sig ut på Turfrundor som tar lite längre tid och som kanske innebär att man behöver campa.
Så det som spelas i sommar är Turf och musik.
https://turfgame.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Fick en Steam Deck till ett bra pris så majoriteten spelande sker på den nuförtiden.
Tänkte testa lite och sälja vidare när man tröttnat på den, lutar mer mot att sälja min gamingrigg nu. Perfekt konsol att spela var man vill, exempelvis ta med på fest och spela partyspel eller när man pendlar på bussen. Skönt med separat enhet som endast utnyttjas för spel.

Red Dead Redemption 2
Far Cry 2
TLOZ: The Wind Waker
TLOZ: Breath of the Wild
Myst 3: Exile
Hades
Monster Sanctuary
Dead Cells

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Inaktiv

Är påväg in i en ny volta på actionquake 2. Finns mer spelservrar online än det finns spelare kvar så man spelar mest mot bottar men det funkar. Betydligt trevligare än många rage quitters om inte annat.

Drömmen är ju dock att jag kunde sätta mig ner och lägga ett par år på att göra ett eget spel. Svårt att hitta inspirationen man behöver när man gör saker själv bara. Allt blir så mycket roligare när man är fler i det kreativa.

Permalänk
Medlem

Titan quest på mobilen

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag går ut och spelar Discgolf, bör fler göra än att sitta vid datorn 24/7

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Har fått en liten nytändning i ingress, så det blir lite sånt för mig och sambon. Kul sätt att kombinera lite tänkande med att ta sig ut i skog och mark. Ju jobbigare platser desto bättre.

Vår lokala spoofer i motståndarlaget har precis gjort bort sig igen och blivit påkommen ännu en gång, får se om han håller sig borta ett tag nu.

Förutom det så är det ett kul spel.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

League of Legends fär att döda en halvtimme då och då, Foxhole om jag orkar hoppas något spel på min önskelista släpps snart men det lär inte hända i sommar...

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB